A Kerék, 1931 (4. évfolyam, 1-8. szám)

1931-05-01 / 5. szám

5. Budapest—Mohács—Pécs—Nagy­kanizsa környéke. Az állami utak rekonstrukciós átépítési mun­káinak keretében a budapest—eszéki állami közút dunaszekcsői és bán átkelési szakaszait a­z. évben végleges burkolattal fogják ellátni. A dunaszekcsői szakasznak már megkezdett építési munkái előreláthatólag folyó év június havában befejezést fognak nyerni. Az átmenő autóforga­lom egy helyen szükségessé vált teljes útelzárás­nál mintegy 500 m, hosszú, esős időben is jár­ható kövezett kerülő út kivételével általában a fél útpályaszélességen haladhat. Az elzárást és szükségutat sorompók és irányító táblák jelzik. A budapest-mohácsi út Érdig gödrös, de jár­ható. Érd—Adony között az út három szakaszon javítás alatt áll, így a közlekedés nehézkes és rossz. Adony—Paks között gödrös, de járható. Dunaföldvár—Cece között rossz, gödrös, most van javítás alatt. Duna­földvár—Solt között az út jó. Dunapataj— Dömsöd között az út jó, bár hellyel-közzel gödrös. Pécsről—Pestre most ajánlatosabb, tekintve, hogy a dunántúli oldalon az út több helyen javí­tás alatt áll. az utat a dunaföldvári hídon át a Duna bal partján tenni meg. A Dunaföldvár székesfehérvári út bár gödrös, járható. Aszód—Hatvan—Gyöngyös — Kerecsend—Füzes­abony főútvonal Aszódtól Hatvanig jó. Hatvan­tól Gyöngyösig nagyon rossz. Gyöngyöstől Füzes­abonyig járható állapotban van. FELVIDÉK 6. Budapest—Balassagyarmat—Eger környéke. Budapest—Vác kér amit és aszfalt. Vác—Balassagyarmat jókarban, néhol javítás alatt. Balassagyarmat—Salgótarján igen rossz, göd­rös, elhanyagolt. Balassagyarmat—Vámosmikola kisebb szakaszok kivételével jó. Budapest — Aszód — Balassagyarmat: Gödöllőig prima, Gödöllőtől Aszódon át Balassagyarmatig jó. A Balassagyarmatról Vác—Budapestre vezető út Budapest és Vác között elsőrendű, további szakaszán jó, személy- és teherautóval járható. A rendszeres autóbuszjáratok közlekednek. 7. Budapest—Lillafüred, Miskolc—Mezőkövesd javítás alatt, járhatatlan. Miskolc—Lillafüred—Eger jó állapotban. Miskolc—Mezőcsát nagyon rossz. A miskolc—putnok—ózdi vonal Dubicsánynál javítás alatt. Putnok—Ózd rossz. Putnok—Aggtelek jó. Miskolc—Szerencs—Sátoraljaújhely, helyünkén­­ gödrös. A miskolc—hidasnémeti út Zsolcáig nagyon rossz, onnan jó állapotban. Máriabesn­yőből Aszódra vezető műút Mária­­besnyő és Kisbagi-csárda közötti szakaszán út­ja­vitás­ folytán csak az egyik oldalán járható. Hatvan községben folyik az útjavítás. Jász­­fény szaru—Hatvan: Jászfény szánt állomásig jó köves út, tovább elég jó járható homokos út. Hatvan—Heréd—Nagykökényes elég jó. Nagy­­kökényes—Verseg jó. Nagykökényes—Erdőtarcsa elég jó. Erdőtarcsa—Kálló—Ácsa—Csővárig álta­lában véve jó. Csővár—Репс—Vác általában jó. (Vác városában, a fegyháznál útjavítás kb. 1 km földúton kell az országútnak letérni.) Ácsa— Galgamácsa—Veresegyház—Gödöllő általában véve nagyon jó, csupán Gödöllő előtt áll az út­javítás előtt. Gödöllő—Budapest helyenként már nagyon göd­rös, de különben az út még nagyon jó állapot­ban van. DUNA—TISZA KÖZE 8. Budapest—Szolnok—Jászberény— Kecskemét—Kiskunfélegyháza—Kalocsa környéke. A kecskemét—lajosmizse—budapesti út jó, Kecs­kemét—Kiskunfélegyháza—Kistelek között rossz az út, tovább jó, Kecskemét—Tiszau­g rossz, Kecs­kemét— Fülöpszállás felé 3 km. rossz, Kecskemét után jó, Kecskemét—Cegléd—Budapest nyitva, jó út. Bpest—Kecskemét—Kiskunfélegyháza. (Szegedi országid.) Kecskemétig prima, tovább az ut gyenge, kövezési állapotban van. Kecskemét—Tiszaug—Tiszakürt (Kuntszentmár­ton felé) az út Tiszaugig rossz, továbbmenve megjavul. 9. Szeged—Csongrád—Baja környéke: A budapest—szegedi áll. közút 167—169 km. szakaszának (a 169 km.-pontnál levő rókusi vám­­háztól kezdődőleg Budapest felé a 167 km.-pont­­nál levő dorozsmai elágazásig) keramittal való burkolása f. hó 11-én kezdődött. E naptól kezdve a munka 3 havi tartamára a budapest—szegedi állami út 167.8—169.0 szakasza (a rókusi vám­háztól kezdődőleg Budapest felé a 167.8 km.­­ponton levő baloldali útleágazódásig) a közfor­galomból kikapcsolódik. Erről az útszakaszról a közlekedés átterelődik Szegedről Dorozsma felé a Kálvária­ utcára, illetve a szeged—bajai útra, abból jobbra kiágazólag pedig a belvárosi te­mető mellett haladó makadám-burkolattal ellátott városi közútra, mely a budapest—szegedi köz­úthoz ezen állami közút 167,8 km­ pontjánál csat­lakozik. E ponttól kezdve a forgalomnak Buda­pest—Dorozsma felé nincs akadálya. A Bácsbokod—Bácsalmás th. közút 5 km. sza­kaszának építéséhez szükséges kőanyagok fuvaro­zása folyamatban van. A Jánoshalma—Illancsi út 2 km. hosszú szaka­szán a földmunka folyamatban van. A gara—győrpusztai kiépítetlen th. közutnak utigyalulógéppel való eldomborítását és helyreál­lítását megkezdték. A gara-bácsborsodi bekötő ut 2 km. hosszu sza­kaszának kőpályával való ellátása, a csávoly-­­­katymári th. közút bácsbokodi átkelési szakaszá­nak általános terítéssel kapcsolatos hengerelése még e hónapban megkezdődik. A baja—szegedi Horthy Miklós jubileumi út Baja város határába eső szakaszán a gőzhenge­­relést megkezdték. Ugyanezen út Mélykút—Kis­szállás—Átokháza közötti szakaszán az útépítést előkészítő földmunka befejződött. Valószínű, hogy a 24 km. hosszú út felerészben az idén kiépül. SZEGED SZ. KIR. VÁROS polgármesteri hi­vatalának hirdetménye szerint a budapest—Kecs­kem­ét—szegedi állami közút 160—167 km. kö­zötti szakaszán, tehát a szegedi városi bejárat­nál a keram­it-burkolási munka megkezdődön és folyó évi augusztus hó közepére fog befejezést nyerni. Ennek következtében F. ÉVI JÚNIUS HÓ 1-TŐL AUGUSZTUS 15-IG a budapesti ál­lami közút 142 és 169 km. közötti szakaszát, azaz a Kistelek és Szeged közötti részt LEZÁR­JÁK. A forgalom a kistelek—sövényháza—sán­­dorfalva—szegedi törvényhatósági közúton bo­nyolítható le. Az összes járművek kötelesek ez útirányhoz ragaszkodni. Június hó 18-án és 19-én azonban ez útvonal sándorfalva—szegedi szakaszát reggel 7 órától délután 2 óráig a környéken tartandó katonai lőgyakorlatok miatt szintén lezárják. 30

Next