Agenda Zilei, mai 1997 (Anul 2, nr. 100-124)

1997-05-29 / nr. 122

29 mai 1997 LA ZI zVeî 5 Monitorul Primăriei în luna iunie, va apărea primul număr din „Monitorul Primăriei municipiului Timișoara“, care cuprinde, în mare parte, extrase din principalele hotărâri ale Consiliului Local, precum și unele evenimente majore din viața Primăriei. Publicația are o frecvență lunară și se va distribui cu precădere prin intermediul Federației Asociațiilor de Locatari din Timișoara și al unor instituții publice timișorene. D. FOLTEAN „Sunt prea mic pentru un război atât de mare“ A fost motivația prefectului pentru necunoașterea amănuntelor legate de privatizarea Comtimului Abordat, din nou, pentru amănunte legate de subiectul „Comtim“, dl prefect Dumitru Ganț ne-a declarat că este „prea mic pentru un război atât de mare“, lăsând să se înțeleagă că și directorul general al Holdingului, dl ing. Mircea Stoiță, cunoaște tot atât de puține elemente legate de privatizarea celui mai mare complex de creștere a porcilor. Nedumerirea derivă și din faptul că, ieri, primul-ministru, în raportul prezentat pe postul național de televiziune, nu a făcut nici o referire la privatizarea Comtimului, care ar fi putut constitui argumentul forte în demonstrarea revirimentului reformei. Un alt subiect menținut în ceață este concursul pentru postul de director al FPS-ului local, în legătură cu care dl prefect s-a rezumat la parafrazarea unei comedii „Aripioară și picior“, o aluzie discretă la candidatul PNL-ului, devenit favorit al concursului. CAMELIA BOGDAN Francezii ne instruiesc la noi acasă Trei regii vor beneficia de cursuri gratuite Ca rezultat al parteneriatului dintre Primăria Timișoara și cea din Mulhouse - Franța, în această săptămână a demarat primul dintre cele trei cursuri organizate de Serviciul SEAFA din cadrul universității de Haute Alsace din Mulhouse. Acest curs este destinat cadrelor de la regia URBIS și este predat de dl Bertrand Wahl, direc tor general adjunct al OPAC din Mulhouse (re gie de profil) care va aborda tematica „Habitatul locativ al orașului“. Se prezintă realitățile din Mulhouse, precum și cele din Timișoara privind funcționarea serviciilor și metodele de lucru. Totodată, cadrele de la URBIS vor afla câte ceva despre politica locuințelor în Franța, reperele istorice, instrumentele colectivităților teritoriale, în următoarele două săptămâni, vor fi instruiți lucrătorii regiilor „Aquatim“ și „Drumuri municipale“. Temele acestor cursuri vor fi „Tratamentul apelor uzate“ și „Drumurile“. DELIA FOLTEAN Se vor majora taxele la piețe, târguri și oboare Aliniindu-se schimbărilor, și R.A. de Administrare a Piețelor, Târgurilor și Oboarelor a propus spre aprobarea Consiliului Local majorarea tarifelor, în conformitate cu Legea nr. 27/1994 privind impozitele și taxele locale. Acestea sunt: taxe pentru vânzarea produselor de orice fel din vehicule sau autovehicule de fiecare mp - 650 lei/zi; pentru mese și platouri - 500 lei/mp/zi; mese necesare vânzării obiectelor de ocazie - 1 300 lei/mp/zi; aparate de înghețată, de sucuri, chioșcuri, rulote - 1 900 lei/mp/zi; intrarea în târgurile în care se vând obiecte de ocazie - 200 lei/zi; mijloace de transport expuse spre vânzare: biciclete, motociclete, scutere, tricicluri - 6 500 lei/zi; alte mijloace de transport cu tracțiune mecanică - 15 000 lei/zi; animale: bovine, bubaline, cabaline și porci peste 6 luni - 6 500 lei/zi; porcine peste 6 luni - 1 800 lei/zi; animale mici sau păsări - 750 lei/zi; pui de o zi, de fiecare pui - 40 lei/zi; vitrine frigorifice - 18 000 lei/zi/buc. ; vitrine fără frig - 15 000 lei/zi/buc.; taxă pentru mașini cu piese de vânzare în Piața Mehala - 8 000 lei/zi/buc.; tarife pentru servicii specifice: închiriat cântare - 3 000 lei/zi/buc.; închiriat halate, șorțuri - 1 500 lei/zi/buc.; închiriat tăvi, galanterie - 1 000 lei/zi/buc; depozitări în magazii și la mese - 1 000 lei/zi/buc.; depozitări în camere frigorifice - 300 lei/kg/zi; tarife pentru servicii de rezervare masă: producătorii particulari - 60 000 lei/lună/buc.; pentru societăți comerciale masă mică - 100 000 lei/lună/buc. și masă mare - 200 000 lei/lună/buc. în Piața Mehala, chiria unei mese este de 100 000 lei/lună/buc. masă mică și 200 000 lei/lună de fiecare masă mare. DELIA FOLTEAN S-a constituit Comisia Consultativă de Dialog Social Din opt organizații patronale, doar patru și-au desemnat reprezentanții Hotărârea Guvernului nr. 89/97, privind înființarea Comisiilor Consultative de Dialog Social a fost salutată de cele trei forțe - Administrație - Patronat - Sindicate - care, de acum înainte, se vor așeza la masa discuțiilor pentru fiecare problemă care riscă să ia proporții. La ședința constitutivă de ieri au participat, cu puține excepții, toți cei nominalizați să facă parte din „trunchiul“ comisiei: coordonator, subprefectul Constantin Ostaficiuc, secretar, Denisa Mitroi - directorul Direcției de programe și strategii guvernamentale din cadrul Prefecturii, iar ca membri: Alexandru Factor, vicepreședintele CJT, Geor ..........— geta Brănișteanu, director interimar FPS Timiș, Radu Groza, directorul Direcției Generale de Muncă și Protecție Socială, Dumitru Popovici, directorul interimar al Direcției Finanțelor, colonel Iosif Panduru, inspector șef la Inspectoratul Județean de Poliție, Ionel Găgeanu, inspector de specialitate la Prefectură. Din partea patronatului și confederațiilor sindicale, reprezentanții au fost nominalizați pe domenii și vor fi convocați în funcție de ramura economică în care se va încadra conflictul. Deocamdată, pe lista patronatului și-au înscris reprezentanți doar patru organizații, din cele opt legal constituite, în timp ce toate cele șapte confederații sindicale și-au desemnat reprezentanții. Printre absenți s-a numărat și dl Radu Nicolevici, președintele Confederației întreprinzătorilor Particulari din Timiș, în termen de 15 zile de la data constituirii, comisia va adopta Regulamentul propriu de organizare și funcționare, pe baza propunerilor formulate de membrii comisiei. CAMELIA BOGDAN La prima întâlnire Administrație - Patronat - Sindicate, cele trei forțe și-au desemnat reprezentanții S-a propus modificarea tarifelor pentru spațiile cu altă destinație administrate de R. A. URBIS Consiliul local aprobă ca noile taxe să intre în vigoare de la 1 iulie Consiliul Local al municipiului Timișoara a aprobat modificarea tarifelor lunare pe mp la spațiile cu altă destinație pe care le administrează R.A. URBIS, cu valabilitate din data de 1 iulie 1997. Valoarea diferă în funcție de destinația spațiilor locative de bază care se închiriază și de zona tarifară în care se încadrează acestea, existând cinci astfel de zone, respectiv A, B, C, D, E. Prețurile propuse sunt următoarele: unități comerciale en-gros: 13 000 - 39 750; instituții care organizează jocuri de noroc - 23 400 - 72 150; unități cuprinse în zona A care comercializează metale prețioase, obiecte de podoabă, îmbrăcăminte de ocazie, cosmetice de marcă etc. - 72 150; case de schimb valutar, sedii de bănci comerciale și de credit, sedii de reprezentanțe - 7 330 - 22 950; unități alimentare specializate, de alimentație publică - 4 100 - 12 750; cofetărie-patiserie - 3 400 - 10 500; desfacere preparate culinare cu consum la domiciliu 2 900 - 9 000; bufet de incintă - 2 950 - 9 000; spații locative amenajate cu jocuri mecanice, distractive, cu imagini în mișcare, fără câșiguri bănești - 5 865 - 18 225; unități comerciale cu amănuntul, profil nealimentar - 5 400 - 10 300, iar pentru comercializare de produse metalochimice, electronice, încălțăminte, textile, cosmetice, drogherii, tip consignație, produse nealimentare diversificate - 1 700 - 9 000 de lei; unități comerciale cu amănuntul cu profil alimentar (legume-fructe, pâine, lapte, alte produse alimentare) - 1 155 - 4 875; unități care desfac produse proprii alimentare - 9 103 600 lei, librărie, papetărie, anticariat - 955 3 780. Unități mixte cu profil alimentar și nealimentar - 1 940 7 650; producție alimentație publică (bucătărie, laboratoare) - 1 150 4 500; prestări servicii și producție industrială (prelucrări metale și nemetale, reparații auto, vulcanizări, spălătorii auto, ateliere croitorie, geamuri, frizerii, coafuri, copiat acte și alte prestări servicii) - 1 060 - 4 875: camere de comerț, agenții CEC, cooperative de credit de poștă și telefoane, de presă, radio-TV etc. 1 240 - 4 675; sedii administrative ale regiilor autonome nebugetare și ale altor societăți comerciale 1 350 - 5 250; terase s^re din punct de vedere constructiv aparțin de unitățile de pază sau independente, altele decât cele declarate locuri publice de desfacere 570 - 250; magazii și boxe independente - 910 - 400; spații locative destinate pentru învățământ, sănătate, activități social-culturale, sedii de unități bugetare, sedii ale handicapaților, pensionarilor, revoluționarilor - 380 - 1 500; carte folosită în exclusivitate sau în comun pentru acces la spațiu 285 - 1125. în funcție de lipsa unor facilități, tarifele se reduc cu 10, 15 sau 50%. DELIA FOLTEAN Deplasare la Torino în vederea participării la a doua etapă a proiectului „Bătrânii, ajutați la domiciliu“ din cadrul programului Ecos-Ouverture, vor efectua o deplasare la Torino, în perioada 6- 7 iunie a.c., doamna consilier Rodica Bara și d-na Gabriela Semrian, coordonator de proiect din cadrul Primăriei Timișoara. (D. F.) Atenție, calatori RATT! în data de 29 mai, transportul călătorilor pe linia 3 tramvaie va fi modificat, datorită unor lucrări de urgență la linia cale. De la ora 4,30, până la ora 8,30, se va circula pe traseul normal. De la ora 8,30, până la terminarea programului, din cartierul Freidorf până pe Bd. Dâmbovița și invers vor circula autobuze, iar de pe Bd. Dâmbovița la Gara de Nord și invers vor circula tramvaie. Legitimația de călătorie utilizată este valabilă pe ambele mijloace de transport în comun. (C. I. B.) Adunare generala Astăzi, începând cu ora 9, la Discoland va avea loc adunarea generală a membrilor Casei de Ajutor Reciproc a Pensionarilor din Timișoara. (S. B.) Nu oricine poate efectua lucrări la drumuri ieri, primarul municipiului Timișoara a semnat Dispoziția nr. 1535 în care se stipulează că, în temeiul art. 48 din Legea nr. 69/ 1991, privind administrația publică locală, lucrările de drumuri pe teritoriul municipiului Timișoara vor fi executate numai de către R.A. „Drumuri Municipale“ și societățile agreate de Primăria Timișoara. Persoanele care solicită avizul de spargere a drumului vor prezenta contractul încheiat cu R.A. „Drumuri Municipale“ sau societățile avizate pentru refacerea drumului. La data intrării în vigoare a Dispoziției 1535 se abrogă Dispoziția 542/1995 și orice alte dispoziții contrare. (D. F.)