Agenda Zilei, septembrie 1997 (Anul 2, nr. 203-228)

1997-09-01 / nr. 203

Șoc în toată lumea: Lady Di a murit „Diana a murit", „Diana moare după un accident de mașină la Paris“, „Prințesa Diana și Dodi au murit într-un accident de mașină“, „Dumnezeule, a fost un masacru total“. Titlurile din presa britanică anunțau ieri, în zori, tragedia care a avut loc în noaptea de sâmbătă spre duminică la Paris. Mașina în care se aflau prințesa Diana și prietenul ei, multimilionarul Dodi Al- Fayed lovește în plin un stâlp. Dodi moare pe loc. Diana se zbate patru ore între viață și moarte, dar medicii de la spitalul Salpêtrière nu mai au ce face. Decesul prințesei Diana este constatat de medici la orele 4.00 (ora Parisului). Accidentul s-a datorat unui exces de viteză. Automobilul în care se afla Diana era urmărit de șapte fotografi pe motociclete. Martorii oculari susțin că Mercedesul alerga cu peste 140 km/h. Cei șapte paparazzi sunt interogați în prezent de poliția franceză, în calitate de martori. Moartea Dianei a stârnit furia întregii lumi împotriva ziariștilor. Tot mai mulți politicieni, vipuri sau oameni simpli îi acuză pe aceștia că se fac vinovați de decesul prințesei. Cancelarul german Helmut Kohl a spus că Diana „a fost victima unei concurențe din ce în ce mai brutale și mai lipsite de scrupule existând într-o categorie a mass-media“. Ziariștii de la „The Sun“, specializat în publicarea scandalurilor din viața familiei regale, au refuzat să comenteze pentru ziarul Libertatea aceste acuzații. Ziariștii englezi au căzut de acord să nu facă astfel de declarații. David Tuck, de la biroul de presă al palatului Buckingham, ne-a declarat că în prezent se discută data și detaliile funeraliilor, urmând ca un comunicat oficial să fie dat publicității în această dimineață. Zeci de locuitori ai Capitalei au depus, ieri, flori în fața Ambasadei Marii Britanii din București. ANANIȚĂ Citiți amănunte în suplimentul nostru special Prințesa Diana a fost considerată cea mai fotografiată și mediatizată femeie din lume Se va construi o catedrală cu 11 000 de locuri Patriarhia Română a intrat în posesia proiectului și a obținut avizele necesare pentru construirea celei mai mari catedrale ortodoxe din Europa, în locul mausoleului aflat în Parcul Carol (fost Libertății), a declarat presei, la sfârșitul săptămânii trecute, primarul general Viorel Lis. Mausoleul a adăpostit, până în anii ’70, mormintele foștilor lideri comuniști din România. Catedrala, ce va fi construită în principal cu fonduri ale Bisericii Ortodoxe Române, va avea 11 000 de locuri, iar cheltuielile pentru construcția ei sunt estimate la cel puțin 7,5 milioane de dolari. Ideea construirii unei astfel de catedrale există încă de pe vremea primului Patriarh, Miron Cristea, iar actuala conducere a Bisericii Ortodoxe Române și-a exprimat de mai multă vreme dorința de a realiza acest proiect. Victor Ciorbea a promis, încă din toamna anului trecut, când era primar general, că va găsi un teren adecvat pentru această construcție. Incident la Moscova Reprezentantul societății comerciale „Rompetrol“ în Federația Rusă a fost internat într-un spital din capitala rusă pentru tratarea arsurilor suferite ca urmare a incendiului care a avut loc, sâmbătă, la locuința sa din Moscova. Incendiul a izbucnit din cauza unui scurt-circuit produs la mașina de spălat, fiind favorizat de aburii degajați de o canistră de benzină depozitată în baia locuinței, au precizat surse diplomatice. Focul a fost stins, cu ajutorul vecinilor, înainte de sosirea pompierilor. Reprezentantul „Rompetrol“ a fost internat pentru tratarea arsurilor de pe mâini, față și picioare. Pompier ucis de un piroman în timp ce încerca să stingă focul, maiorul Barbu a fost înjunghiat de proprietarul casei. în București nu s-a mai întâmplat ca un pompier să fie înjunghiat de cetățeanul căruia tocmai venise să-i stingă focul din locuință. Grozăvia s-a petrecut sâmbătă dupăamiază. La intrarea în apartamentul unde fusese reclamat un incendiu, maiorul Adrian Barbu a fost înjunghiat în burtă chiar de proprietarul locuinței, Vasile Ursoaiu. După o jumătate de oră, ofițerul a murit pe masa de operație. Criminalul a fost scos din casă de poliție. El nu a fost în stare să explice de ce a scos cuțitul și nici motivul pentru care dăduse foc unor cârpe din casă. Vecinii spun că Vasile nu era chiar teafăr la cap. Maiorul Barbu a lăsat orfane două fete, de 14, respectiv de 16 ani. El urma să împlinească, în curând, 41 de ani. ■ _ .. P. CALAPODESCU | Democrații cred că Petre Roman este cel mai bun membru PD Pag. 3 Ministrul justiției propune o lege anticorupție Pag. 11 la televiziunea ANALOG Concurs „Agenda zilei“ ,la 2? 1 Film artistic: Răzbunare dulce-amară producție SUA, cu Kevin Dobson Românii încep să mănânce și să bea din ce în ce mai puțin relevă ultimul buletin al Comisiei Naționale pentru Statistică. VALENTIN GROS Cifrele arată clar că românii au o viață tot mai grea. Consumurile de alimente, băuturi și țigări scad în România văzând cu ochii. Cifra de afaceri la comerțul cu aceste produse s-a redus cu 35% în prima jumătate a anului în curs, comparativ cu perioada similară a anului precedent, Pag. 7 38 > £ 49 EC 22 NOROC: u VL: 6 din 49 34 14 46 2425174 M^at £ £ S2LA OMANII ■ 11.1 r r.VJ =1 importator direct ITALIA COMERCIALIZĂM EN GROSset dus hidromasaj Timișoara, str. Miresei nr. 1 TEL/FAX: 056/14 1932 CALITATE SUPERIOARĂ PRETURI ACCESIBILE