Agenda Zilei, octombrie 1997 (Anul 2, nr. 229-255)

1997-10-01 / nr. 229

Ticu Dumitrescu este vânat în îndârjire de țărăniști prim 0 • 20 pagini JKr Kilet ^^______________COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT Ș La Paris, poluarea Buzunarele românilor s-au golit dramatic in acest an Pag. 7 a ajuns la cote alarmante Pag. 2 Ghiaurii steliști i-au înfrânt pe „spahiii“ Fenerului Pag. 11 Revoluționarii timișoreni ar putea oferi o lecție de moralitate în urmă cu aproape opt ani, un singur ideal i-a unit pe revoluționari n fața gloanțelor: liberatea. Astăzi, ei se solidarizează sub un cu totul alt stindard - cel al păstrării drepturilor conferite de Legea 42 din 1990. Intenția Guvernului Ciorbea de a modifica acest act legislativ și de a restrânge drepturile materiale i-a scos din nou în stradă pe revoluționari. Mai multe asociații au constituit ieri, la București, Consiliul Suprem Revoluționarilor. Format din zece membri, acest for are scopul de a elabora și conduce strategia acțiunilor revoluționarilor „aflați în conflict cu instituțiile statului“, cum singuri declară. Radu Istrate, membru al acestui Consiliu, a comunicat ieri că asociațiile din București se vor solidariza cu cele din Timișoara, care, în 4 octombrie, vor organiza o întrunire în Piața Victoriei. Dacă ieri revoluționarii au schimbat istoria, azi ei își apără privilegiile. Pag. 4 Decembrie ‘89, în Piața Operei Sute de studenți moldoveni vin în România Mai multe sute de studenți din Republica Moldova au plecat, luni dimineața, spre România, pentru începerea anului universitar. Guvernul de la București a oferit 750 de burse pentru studenții din Republica Moldova, pentru anul universitar 1997-1998. Ei își vor face studiile la 39 de universități din 18 orașe din România. Studenții au fost selectați de o comisie mixtă, după criterii similare de înmatriculare aplicate la instituțiile de învățământ din Republica Moldova, și anume în baza mediei de atestat, înainte de plecare, a avut loc o ceremonie festivă, la care au participat ministrul învățământului din Republica Moldova, Iacob Popovici, și ambasadorul României la Chișinău, Marcel Dinu. Iacob Popovici i-a îndemnat pe tineri să manifeste „responsabilitate față de carte“, să creeze astfel o imagine favorabilă Republicii Moldova și să se întoarcă acasă după încheierea studiilor. Țara noastră promite relansarea relațiilor cu statele africane România va relansa și redinamiza relațiile tradiționale bine avute cu statele de pe continentul african, a declarat, luni, ministrul român de Externe, Adrian Severin, la întâlnirea cu secretarul general al Organizației Unității Africane, Salim Salim, prilejuită de participarea la cea de-a 52-a sesiune a Adunării Generale a ONU. Șeful diplomației române a recunoscut că, după încheierea „războiului rece“, politica externă a României a avut ca prioritate integrarea în structurile europene și euro-atlantice, neglijându-se relațiile cu statele africane. România va continua eforturile pentru îndeplinirea obiectivelor strategice - integrarea în NATO și UE, dar va demara și procesul de restabilire a relațiilor, în special economice, cu statele africane și de pe alte continente. Trenul tineretului Primarii capitalelor din țările Europei de sud-est vor analiza, la întâlnirea din 2-3 octombrie, de la Belgrad, posibilitatea înființării, în anul 2000, a unor „trenuri ale tineretului“, care să funcționeze în perioada Olimpiadei de la Atena, între capitalele acestor state și capitala Greciei. Bucureștiul va fi reprezentat, la cea de a treia întâlnire de acest fel a primarilor capitalelor sud-est europene, de către secretarul Dinu Grigorescu. Asociația acestor capitale, înființată în urmă cu trei ani, urmărește apropierea și colaborarea statelor amintite, în special în domeniile cultural și economic. întâlnire la Kiev Șefii diplomațiilor română și ucraineană, Adrian Severin și Ghenadi Udovenko, vor proceda la schimbul instrumentelor de ratificare a Tratatului de bază bilateral, pe 22 octombrie, la Kiev, cu prilejul reuniunii miniștrilor de externe din țările membre ale Zonei de Cooperare Economică la Marea Neagră. Adrian Severin și Ghenadi Udovenko au avut convorbiri, luni, la New York, cu prilejul participării la sesiunea Adunării Generale a ONU. la televiziunea ANALOG Concurs „Agenda zilei“ Film artistic: O familie de străini producție SUA, cu Melissa Gilbert, Patty Duke. Solventul se apără de acuzații Fostul director al Combinatului petrochimic „Solventul“ respinge acuzațiile de contrabandă și evaziune fiscală aduse de Poliție și susține că încălcarea embargoului împotriva Iugoslaviei s-a făcut cu știința autorităților române. în perioada embargoului împotriva Iugoslaviei, printr-o conductă care leagă „Solventul“ de combinatul HIP din localitatea Pancevo, au fost pompate peste 46 000 de tone de produse petroliere. Petre Marin susține că marfa era cumpărată de firme sârbești din străinătate și doar tranzita România, pentru a fi livrată de la „Solventul“. Pentru serviciile prestate, combinatul timișorean a primit 500 000 de dolari și materie primă în valoare de 2,3 milioane de dolari. în perioada embargoului, „Solventul“ a plătit la bugetul statului, sub formă de taxe și impozite, peste 38,6 miliarde de lei, a achitat salarii de peste 28 de miliarde de lei și a realizat o producție de peste 7 miliarde de lei; în plus, nu a fost nevoie să se plătească sârbilor amortismente pentru conductă, care se ridică la 500 000 de dolari anual. „Această operațiune a fost benefică pentru noi și am reușit să salvăm combinatul“, a declarat Petre Marin. I..:; / !::iIL.J .1. f Un clujean dorește SIDA Augustin Mureșan (27 ani) din Cluj vrea să se infesteze voluntar cu HIV pentru a-i ajuta pe medici să descopere un antidot pentru SIDA. Tânărul susține că își va pune corpul la dispoziția cercetătorilor pentru a scăpa omenirea de SIDA. El este șomer și de aproape 11 ani trăiește izolat de societate și de familie. Directorul Spitalului de Boli Infecțioase Cluj, Radu Ardeleanu, a declarat că nu aprobă gestul tânărului. Augustin Mureșan intenționează să trimită o scrisoare institutelor care cercetează virusul HIV și este sigur că va fi acceptat ca și cobai.