Agenda Zilei, noiembrie 1998 (Anul 3, nr. 258-282)

1998-11-02 / nr. 258

h tim, npammt Sport -s Prințul Charles, la București Parapp— ■ comn DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT ^ ^ fP L^ l Q^yj^F luni, 2 noiembrie 1998 m ^pagini] Democrații ststest din nou coaliția Petre Roman confirmă probabilitatea ca Partidul Democrat să iasă de la guvernare la primăvară. Democrații nu slăbesc din corzi coaliția. Ca și în primăvara trecută, ei amenință cu ieșirea de la guvernare, nemulțumiți de mersul actual al reformei, precum și de intențiile „revizioniste“ ale țărăniștilor. Chiar liderul democrat, Petre Roman, a precizat că, în cazul în care nu se va înregistra nici un progres până la primăvară, Partidul Democrat va părăsi coaliția, deoarece „multe speranțe au fost înșelate“. O altă parte a liderilor Partidului Democrat, în special cei din Capitală, consideră însă că nu trebuie abandonată coaliția și DS O că situația se va reglementa. ragilid Z Petre Roman amenință cu ieșirea de la guvernare Ionescu-Quintus încurajează plata datoriilor Mircea Ionescu-Quintus a afirmat că reducerea fiscalității ar trebui să fie aplicată selectiv, doar pentru acei agenți economici care și-au achitat toate datoriile către stat. Liderul PNL a participat, la sfârșitul săptămânii trecute, la o întâlnire, la Câmpina, cu oamenii de afaceri din județul Prahova. Quintus a susținut că ieșirea României din recesiunea economică va depinde de viteza cu care se va privatiza sectorul stat. Deși privatizarea rapidă va duce la ștarea șomajului, Quintus crede că populația nai este încă dispusă să facă sacrificii. A mai fost rezolvată o problemă a privatizării Problemele privatizării nu sunt ușor de rezolvat, după cum o arată întâmplarea de la sfârșitul săptămânii trecute, când directorii sucursalelor teritoriale au fost chemați la București pentru a prelua portofoliul de societăți mijlocii. Prezent la această întâlnire, Constantin Mihnea, directorul Sucursalei Timișoara, a avut surpriza să constate că nu este vorba de o simplă listă cu firmele cu capital social între 2,5 și 18 miliarde de lei din județele Timiș, Arad, Mehedinți și Caraș-Severin (județe arondate sucursalei timișorene), ci de un vraf de dosare. Drept pentru care, în conformitate cu principiul descentralizării activității FPS, care prevede privatizare firmelor mijlocii pe plan local, Constantin Mihnea a încărcat în mașina personală stivele de dosare și le-a cărat la Timișoara. Au fost aduse toate dosarele societăților mijlocii, indiferent că au intrat sau nu în discuția Consiliului de Administrație al FPS. Rămâne ca funcționarii de pe plan local să facă puțină ordine și să pună societățile în vânzare. L. V. S. și R. T. Constantin Mihnea LOTO SPECIAL: 6 din 49 6 36 2 19 25 1 4422 99 132 O sută de italieni își vor împărți lotul cel mare Suma de 40 de milioane de dolari, la cât se ridica lotul cel mare la „Supernaletto“ din Italia, după deportări succesive, părea prea mare pentru o singură persoană și politicienii de la Roma, cu simțul răspunderii, au cerut limitarea premierilor la Loto. Iată că marele premiu nu mai înseamnă atât de mult când este adjudecat de 100 de câștigători. Cei 100 de italieni, care au cumpărat lotul câștigător în „sindicat“, achitând fiecare câte 15 dolari, sunt locuitori ai micii localități Pechici, și de sâmbătă sunt oameni bogați. Fiecare va fi răsplătit cu circa 400 000 de dolari. „Aproape tot orașul a câștigat. Au jucat o mulțime de oameni, majoritatea șomeri“, a declarat un locuitor al orășelului Peschici, de pe malul Adriaticii, o zonă nu tocmai bogată. Un editorialist de la Roma scrisese că o asemenea sumă (40 milioane dolari) câștigată de o singură persoană o va forța să se ascundă de prieteni și rubedenii. S. G. Meleșcanu s-a aflat la Timișoara Pagina 4 Teodor în aceste zile în vizită Irakul sfidează din nou deciziile comunității internaționale Paginile 8-9 Trei români, ascunși într-o navă Trei tineri s-au ascuns într-o navă bulgărească pentru a ajunge în Italia. Ei și-au făcut provizii de mâncare și apă care le-ar fi ajuns doar câteva zile. ** Poliția de frontieră din Constanța i-a descoperit pe cei trei la bordul cargoului bulgăresc „Dobroudja“, care încheiase operațiunile de încărcare în dana 45 a portului. Transfugii. Moraru Lucian, de 37 de ani, Sandu Emil, de 26 de ani, și Alin Marcel Corogeanu, de 20 de ani, toți șomeri din Vaslui, se urcaseră la bordul navei cu ajutorul marinarilor bulgari.