Agenda Zilei, decembrie 1998 (Anul 3, nr. 283-306)

1998-12-02 / nr. 283

Ziua Marii Uniri i-a găsit dezbinați pe politicienii români Paijffe <JL7 ^ COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT y -------^_________miercuri, 2 decembrie 1998_______________________loooeiJ Autoritățile române se bâlbâie în Ambasadorul României la Washington, Mircea Geoană, contrazice flagrant varianta susținută de autoritățile de la București, inclusiv de MAE scandalul armelor pentru Irak Afirmațiile lui Scott Ritter, un fost membru al Comisiei Speciale a Organizației Națiunilor Unite însărcinate cu dezarmarea Irakului aruncă România în mijlocul unui scandal internațional. Potrivit postului de televiziune CNN și a ambasadorului Mircea Geoană, o delegație de oficiali irakieni a vizitat în mai 1998 țara noastră pentru a achiziționa sisteme de orientare a rachetelor de la foști reprezentanți ai firmei „Aerofona“ Ritter declară că între documentele descoperite de membrii Comisiei Speciale se află un contract încheiat de Irak în 1995 cu societatea Aerofina“ Autoritățile române și „Aerofina“ neagă aceste acuzații, susținând că România, nici în 1995, nici în 1998, n-ar fi făcut afaceri cu armament cu Irakul. Totuși, Măgureanu și Tinea spun că știu despre niște negocieri Irak - România. Pagina 6 Lucescu, antrenor la Internazionale Tehnicianul român Mircea Lucescu a fost numit oficial, ieri, în funcția de antrenor principal al vicecampioanei Italiei, Internazionale Milano, în locul lui Luigi Simoni, demisiuni seara. Conducerea clubului milanez i-a reproșat lui Simoni incapacitatea de a pune la punct un sistem de joc eficient. Simoni a preluat funcția de antrenor în vara anului 1997 și a condus echipa Inter Milano la câștigarea Cupei UEFA, în anul 1997. Simoni, în vârstă de Pagina 17 60 de ani, a fost demis la câteva ore după ce fusese desemnat cel mai bun antrenor din I Calcio. Adrian Vilău crede că Băsescu vrea să-i ia locul lui Roman Adrian Vilău, fost deputat PD de Caraș-Severin, a declarat că pentru PD și pentru președintele Petre Roman vor urma „luni grele“. Fostul deputat, întrebat fiind despre viitorul PD, a spus că acesta ar putea să mai piardă un ministru. El nu exclude posibilitatea ca președinția PD să fie preluată de Traian Băsescu, în acest fel pregătindu-se unificarea cu PDSR. Referindu-se la posibilitatea organizării de alegeri anticipate, Vilău a afirmat că „nu pot avea loc decât la presiunea străzii pentru că nici un parlamentar nu dorește să renunțe la privilegiile de acum“ Gheorghe Funar face case clujenilor Primarul Clujului, Gheorghe Funar, a semnat ieri un contract de constituire a societății mixte CASAROM care va construi în următorul deceniu în acest oraș 25 000 de locuințe. Societatea a fost constituită prin asocierea Consiliului Local Cluj-Napoca cu un consorțiu internațional format din trei firme străine și o firmă mixtă din România. Potrivit contractului de asociere aprobat pe 26 noiembrie 1998 de consilieri, orașului îi va reveni o parte din valoarea locuințelor vândute. zile mandatul Pagina 4 Premierul Radu Vasile își va juca în câteva Prima întâlnire de consultări între Franța și Germania Paginile 10-11 Mircea și Diana merg la Cotroceni Amfitrionii emisiunii „Cafeaua de dimineață“, difuzată de TVR de marți până vineri, îndrăgiții actori Mircea Diaconu și Diana Lupescu, au fost invitați în această seară la Președinție. Cei doi l-au avut, ieri, ca invitat special al emisiunii, pe însuși șeful statului, prezența acestuia în direct pe micul ecran la o oră atât de matinală, imediat după 8.00, fiind un eveniment rar întâlnit, dacă nu chiar o premieră. Destins și ușor volubil, Emil Constantinescu a servit o ceașcă de ceai, iar la final a dorit să se revanșeze față de gazdele sale, pe care le-a invitat la o cafea. ALEXANDRU CATALAN Frig și viscol de Crăciun și de Revelion Anul acesta vom simți din plin Sărbătorile, pentru că se anunță iarnă adevărată de Crăciun și de Revelion. Conform prognozei meteo pentru luna decembrie, transmisă de Institutul Național de Meteorologie și Hidrologie, între 16 și 31 decembrie va predomina vremea rece, cu ninsori frecvente și condiții favorabile viscolelor. Solul va fi acoperit cu zăpadă în cea mai mare parte a țării. Temperatura medie a lunii se va situa sub valorile normale în centrul, estul și sud-estul țării.