Agenda Zilei, mai 1999 (Anul 4, nr. 101-126)

1999-05-25 / nr. 121

16 ai tei SPORT WÊlKÊÊÊSÊiÊÊÊÊKlBUÊÊÊÊÊ 25 mai 1999 LPS Banalul a dominat „judefenele" Sâmbătă, pe Stadionul Politehnica. 100 de atleți născuți în anii 1984-85 au participat la faza județeană a Campionatului Național pentru juniori III. Au fost reprezentate cluburile LPS Banatul, CS Banatul și CSȘ Lugoj. Ca la orice competiție organizată în Timișoara în ultimii ani, arbitrul principal a fost președintele Comisiei de specialitate a DTSJ Timiș, dl Tiberiu Ardeleanu. Iată câștigătorii: fete, 80 metri garduri - Alina Hazotă, 100 metri - Nadia Cocoranu, 200 metri - Nadia Cocoranu, 400 metri - Anca Dumșa, săritura în lungime - Violeta Hanțar, suliță - Andreea Olteanu, băieți, 100 metri - Sorin Cioroianu, 200 metri - Gabriel Bogdan, 400 metri - Edin Orest Rusu, 800 metri - Adrian Ghica, lungime - Florin Filipoiu. Pe lângă învingătoarea probei feminine de greutate, Andreea Olteanu, legitimată la CSȘ Lugoj, toți ceilalți câștigători provin de la Liceul Sportiv Banatul. D. A. UMT in „B“, Obilici în „D“ Supraviețuirea lui Obilici în Divizia C este mai mult un vis! Cu cinci etape înaintea finalului de campionat în Divizia C, seria a IV-a, din cele patru echipe timișene doar două se pot considera încă de pe acum în vacanță. Pentru a obține matematic promovarea în eșalonul doi, UMT mai are nevoie de un singur punct în ultimele 540 de minute ale stagiunii, în vreme ce Electrica, care are acum un pasiv de trei puncte la „adevăr“, după ce în iarnă era la 8, stă undeva liniștită la mijlocul ierarhiei. Grijile iubitorilor de fotbal din județ se îndreaptă spre CFR și mai ales spre Obilici. Cum în ultimele două deplasări a obținut două remize, intercalate de o victorie pe teren propriu, trupa lui Ghiță Chiriac s-a mai cârpit la „adevăr“, ajungând acum la 10, fapt ce nu o scutește încă de temerile retrogradării. Pentru a fi însă în siguranță, feroviarii vor trebui să învingă acasă pe Olimpia Gherla, Industria Sârmei și Telecom Arad, alături de cucerirea măcar a unui punct din meciurile de afară, cu Crișul Aleșd și Metalurgistul Cugir, ultima una dintre candidatele la retrogradare. Al cincilea punct extern al returului pentru CFR a fost obținut la Zalău, în compania formației locale Armătura. La finalul celor 90 de minute de joc a fost 1-1, prin golurile marcate de Munteanu pentru gazde, respectiv Bărbosu, din penalty. „Am avut un meci foarte greu la Zalău și mi s-a părut că echipa gazdă dorea victoria pentru a putea ceda puncte celor de la Sărmășag. Cu toate că în repriza a doua Rancz a fost eliminat, băieții n-au cedat, luptându-se exemplar. După ocaziile avute puteam chiar câștiga partida“, afirma antrenorul Ghiță Chimiac, care a folosit următoarea garnitură de start: Mikloș - Artimon - Petrov, Moga, Bărbosu - Moraru, Ignea, Pișleag, Berceanu Damianovici, Rancz. în urma acestei întâlniri, trei fotbaliști ai albvișiniilor au fost accidentați: Damianovici - întindere de ligamente, Artimon - buza spartă și Hardău (care a intrat ulterior în joc - nasul rupt. Dacă după victoria de la Sânmartinu Sârbesc, UMT era un mic pas de promovare, iar Obilici pare a fi condamnată definitiv la retrogradare, după numai un an, în Divizia D. „Dacă scoteam un rezultat pozitiv cu UMT, mai aveam mici speranțe că vom putea evita retrogradarea, în aceste condiții avem șanse foarte mici, poate doar zece la sută. Ne mai trebuie multe puncte de afară, în timp ce contracandidatele noastre trebuie să clacheze. Dar sunt sigur că unele dintre ele și-au rezolvat puncte în deplasare“, ni se confesa Tăvi Roșca, antrenorul Obiliciului, care și-a dat seama că supraviețuirea în Divizia C pare mai mult un vis. Cei din Sânmartin, cu 18 în clasamentul „adevărului“, mai au trei jocuri afară, la Sticla Turda, Vestpetrom Arad și Phoenix Baia Mare, plus două acasă cu Someșul Satu Mare și Electrica. F. V. UMT mai are nevoie de un singur punct pentru a fi matematic promovată Domocoș in Franța După cum am mai anunțat, timișoreanul Alexandru Domocoș este antrenorul echipei naționale de rugby în șapte. Cel care pregătește și prima divizionară Universitatea Timișoara se va afla de astăzi și până sâmbătă în Franța, în vederea participării la un curs de acomodare cu metodele de pregătire pentru acest sistem. (D. A.) Evoluție lamentabili la „Spring Cup" Reprezentativa feminină de volei a țării noastre a ocupat doar cea de-a cincea poziție la finalul tradiționalei competiții internaționale „Spring Cup“, găzduită de localitatea poloneză Radom. Deși deține primul loc în grupa a doua din cadrul Diviziei A a Ligii Europene, selecționata României a avut în Polonia o evoluție dezamăgitoare. Doar victoria cu 3-0, obținută în fața Greciei, a salvat oarecum obrazul fetelor noastre, care astfel au ocupat penultimul loc din turneu. (L. G.) Debut în sezonul intern de motociclism Locul trei pentru Ionel Pașcotă jr. Cupa Federației Române, competiția care deschide în fiecare an sezonul oficial de motociclism viteză, a fost, la sfârșitul săptămânii trecute, pe punctul de a fi perturbată de ploaia căzută la Caransebeș. Antrenamentele oficiale, programate sâmbătă, nu au mai fost obligatorii, din cauza bărților de pe traseul situat pe aeroportul din localitate. Astfel, duminică au avut loc atât antrenamentele, cât și concursul propriu-zis, la clasele 50, 125, 250, 500 cmc și Superbike juniori și seniori. La start s-au aflat peste 70 de concurenți, de la toate cluburile din țară, inclusiv de la „loan Ilie Pascotă“ Timișoara. Trecut din acest an la seniorat, Ionel Pascotă ji„ fiul multiplului campion național cu același nume, a reușit să ocupe locul al treilea la clasa 50 civic sport. Costurile deplasării au fost suportate și de firmele „Simisor“ și „Car Gaz Transport“. în acest timp, fostul dublu campion național de juniori se pregătește pentru debutul în proba de Superbike, urmând să intre în posesia unei motociclete pentru această categorie. Până atunci, peste două săptămâni, tot la Caransebeș, va avea loc prima etapă a Campionatului National. D.AGA Pascotă jr. va trece la Superbike loan Latiș, campion național de maraton Elevul lui Emil Grozescu a alergat pentru prima oară pe această distanță Venit în Timișoara în urmă cu patru ani, atletul loan Latiș, student și sportiv legitimat la CS Universitatea, a fost component al echipei naționale de juniori, campioană balcanică de cros, în urmă cu trei ani, fratele mai cunoscutului alergător Mircea Latiș a devenit vicecampion național de juniori la semimaraton. Ambiția lui era însă să urce mai sus, lucru pe care l-a realizat la sfârșitul săptămânii trecute, la Baia Mare, tocmai localitatea lui de baștină. Aici, alergând pentru prima dată într-o cursă de maraton, elevul cunoscutului antrenor Emil Grozescu a devenit campion național de tineret pe clasica distanță de 42 195 de metri, cu un avans de peste două minute față de următorul clasat. Pentru tânărul de 22 de ani, aflat încă un an la vârsta „tineretului“, printre obiectivele acestui an mai sunt participările la întrecerile naționale pe distanța de 10 000 de metri, precum și la semimaraton. DORIN AGA um Ioan Latiș se pregătește acum pentru ______semimaraton și 10 000 m______ Spârlea și Dragomir, în turul al doilea Irina a învins-o pe Cătălina Cristea în primul tur Jucătoarea româncă de tenis Irina Spârlea, numărul 19 WTA, a învins-o ieri pe compatrioata sa, Cătălina Cristea, numărul 71 WTA, în primul tur al Internaționalelor de tenis ale Franței de la Roland Garros, cu scorul de 6-4, 6-1. Această partidă a reprezentat prima întâlnire dintre două jucătoare de tenis din România într-un turneu de Grand Slam. Până la acest meci, cele două jucătoare se mai întâlniseră o singură dată, Spârlea reușind să câștige și atunci. Spârlea o va întâlni în turul secund pe învingătoarea din partida Olga Barabanschikova (Belarus) - Meghann Shaughnessy (SUA). La rândul ei, Ruxandra Dragomir, nr. 33 WTA, a învins-o, ieri, cu scorul de 7-6 (7/0), 6-1, pe italianca Rita Grande, nr. 53 WTA, în turul întâi al turneului de tenis de la Roland Garros. La această partidă, care a durat 82 de minute, a asistat și mama Ruxandrei, împreună cu Florența Mihai, căpitanul nejucător al echipei de Cupa Federației a României. Dragomir va juca în turul doi cu Anne Kremer, din Luxemburg, nr. 39 WTA. Irina Spârlea