Agenda Zilei, august 1999 (Anul 4, nr. 180-205)

1999-08-04 / nr. 182

4 august 1999 BHHE SPORT 21 Suporterii giuleșteni se visează deja în excursie la Londra în această seară, de la ora 21, TVR 1 va transmite în direct partida Skonto Riga - Rapid București Deși formația lor favorită nu și-a asigurat încă prezența în următorul tur preliminar al Ligii Campionilor la fotbal, suporterii giuleșteni își fac deja planuri pentru deplasarea la... Londra. După cum se știe, în cazul în care Rapid va reuși să treacă de Skonto Riga, următoarea adversară va fi Chelsea Londra, echipă la care evoluează internaționalul român Dan Petrescu. Dar pentru a se califica în turul trei preliminar, Rapid trebuie să elimine campioana Letoniei, Skonto Riga, pe care o va întâlni în această seară, în cadrul meciului retur din cadrul celui de-al doilea tur preliminar. Această întâlnire va începe la ora 21 și va fi găzduită de stadionul „Daugava“ din Riga, urmând să fie transmisă în direct la TVR 1. După cum se știe, în tur scorul a fost egal, 3-3. Revenind la suporterii vișiniilor, aceștia par deosebit de nerăbdători și de încrezători în șansele de calificare ale Rapidului, astfel că circa o sută de persoane au solicitat deja, prin intermediul Ligii suporterilor rapidiști, vize pentru Marea Britanie. în altă ordine de idei, delegația Rapidului, alcătuită din 53 de persoane, a plecat ieri la prânz, pe calea aerului, la Riga, urmând să fie cazată la Hotel Radison. Datorită evoluției slabe din meciul tur, Bogdan Andone nu a fost inclus în lotul jucătorilor care au făcut deplasarea la Riga. E. C. Mircea Lucescu l-a lăsat acasă pe Bogdan Andone Dieter Nisipeanu s-a calificat în turul doi al Campionatului Mondial de șah Mai multe nume mari absentează de la turneu, în semn de protest față de noul sistem de desfășurare în 31 iulie a început, la Las Vegas, Campionaul Mondial masculin de șah, la care România este reprezentată de marele maestru Dieter Nisipeanu. Ca și la ediția precedentă, nu toți șahiștii au fost de acord cu noul sistem de desfășurare al Campionatului Mondial de șah masculin, astfel că dintre cei mai buni șahiști absentează Gări Kasparov (nr. 1 în lista Elo, care își organizează propriul campionat mondial), Anatoli Karpov (campion mondial în ediția precedentă, care nu este de acord cu perioada de disputare a competiției), Viswanatan Anand (care dorește să participe la un meci pentru titlu împotriva lui Kasparov), Alex Morozevici (numărul 4 în lista Elo, din aceleași motive ca Anand). Actualul sistem de disputare al Campionatului Mondial masculin este eliminatoriu. Astfel, în prima rundă participă 72 de șahiști. Celor 36 care câștigă prima etapă li se adaugă 28 în turul doi, apoi nu mai intră nici un alt șahist în competiție, în tururile I-V se joacă meciuri de câte două partide, iar în caz de egalitate se joacă partide rapide, în runda a VI-a (semifinală) se vor disputa patru partide urmate, eventual, de cele rapide, iar în runda a VlI-a (finală) șase, urmate de cele rapide. Premiile sunt în funcție de etapa în care ajungi: cei eliminați în primul tur vor primi 8 640 dolari, sumă ce se dublează la fiecare etapă pentru cei eliminați din concurs! Campionul mondial va încasa un cec cu 528 000 dolari, iar vicecampionul 316 000 dolari (sume impozabile). In primul tur, marele maestru român Dieter Nisipeanu l-a învins cu 2-0 pe marele maestru S. Djurici. în turul doi, Nisipeanu va juca cu marele maestru Z. Azmaiparaschli. LIGIA JICMAN, maestră internațională ■ Finală anticipată Principala favorită a turneului de tenis de la Stanford, dotat cu premii de 500 000 de dolari, Lindsay Davenport, a învins-o în finală pe cea de-a doua favorită, Venus Williams, cu 7-6, 6-2, în proba de dublu, Davenport, alături de americanca de origine română Corina Morariu, a trecut în ultimul act de rusoaicele Anna Kumikova și Elena Likhovtseva, cu 6-4, 6-4. (D. A.) ■ Uvertură în Cotroceni Prima partidă din cadrul etapei a treia a Diviziei A la fotbal s-a disputat aseară, pe stadionul din Cotroceni, între FC Național București și FCM Bacău, și s-a încheiat cu scorul de 2-2. După cum se știe, celelalte partide din cadrul acestei runde se vor disputa astăzi. (E. C.) 1. Gloria Bistrița - FC Petrolul Ploiești 1. X. Pentru că gazdele vor avea un adversar puternic, putem să ne gândim și la folosirea unei duble. 2. „U“ Craiova - CSM Reșița 1. Nu credem că se va pune problema învingătorului, oltenii putând obține o victorie fără probleme. 3. Dinamo București - FC Extensiv Craiova 1. Dinamoviștii vor să continue în marș forțat drumul spre titlul de campioană națională. 4. Oțelul Galați - Rocar București 1. Dacă aparența nu înșală, nu vedem cum gazdele ar putea scăpa victoria în meciul Pronostiry 7-8 august cu o nou promovată. 5. Steaua București - Rapid București 1, X, 2. în derby-ul etapei, giuleștenii nu se vor preda numai fiindcă vor evolua pe terenul adversarei. 6. FC Argeș Pitești - FC Brașov 1. Argeșenii păstrează șanse majore la obținerea unei victorii, necesare pentru ocuparea unui loc în prima jumătate a clasamentului. 7. Ceahlăul Piatra Neamț - FC Național București 1. X. întâlnind un advesar aflat într-o formă sportivă bună, o remiză ar reprezenta pentru formația bancarilor un rezultat excelent. 8. FCM Bacău - FC Onești 1. Un meci cu învingător știut, partidă ce, în mod normal, nu poate genera vreo surpriză. 9. Astra Ploiești - FC Farul Constanța 1. După un început de sezon ezitant, marinarii vor avea din nou o misiune foarte dificilă. 10. Foresta Fălticeni - Politehnica Iași 1, X, 2. Retrogradată în acest an din primul eșalon, echipa forestierilor nu are maturitatea necesară pentru a se menține în circuitul performanței la vârf. 11. Sportul Studențesc București - Juventus București 1. Gazdele sunt dominate de gândul victoriei, pe care o poate obține fără mari probleme. 12. Olimpia Satu Mare - UT Arad 1, X, 2. Ambiția celor două echipe de a promova în Divizia A poate conduce spre o partidă interesantă 13. FC Poli Timișoara - UM Timișoara T, 1, 2. După un început de sezon promițător, în ambele tabere se mizează pe un rezultat favorabil. IOSIF DUDAS ECONOMETRICA TIMIȘOARA, str. GEN. DRAGALINA nr. 24, ap. 19 Telefon: 056-201175 Contabilitate și consultanță în domeniul fiscal; Consultanță pentru afaceri și management;Prelucrarea informatizată a datelor; Realizarea de programe informatice; Studii pentru majorarea capitalului social: a) la societăți deschise; b) la societăți închise, atât prin aport în natură și numerar, cât și prin încorporarea creanțelor; -înființarea societăților comerciale, inclusiv înregistrarea la Oficiul Registrului Comerțului și obținerea codului fiscal; A Lichidări, fuziuni, divizări. NOU! s.c. s.r. vin de la cele mai mici prețuri. Plăci gipscarton și accesorii Vată minerală THERMOLAN Membrane hidroizolante VILLAS Șindrile bitum OWEN CRONING Jgheaburi și burlane din PVC • Polistiren • Vopsele de zugrăvit și lacuri acrilice pt. lemn, import Germania • Izolații pt. țevi din cauciuc sintetic sau polietilenă . Plăci ondulate BITUWELL. Distribuitor agreat pentru țevi și fitinguri HJENCO-BELGIA. Str. Horia nr. 30, tel. 22 05 21. Faceți cunoștință cu românii Siwangi și Watasaru! Organizatorii CM de handbal feminin și-au dat în petec la capitolul prezentări oficiale Așa cum ați putut afla deja din numerele precedente ale cotidianului nostru, în această perioadă, în China, se află în desfășurare turneul final al Campionatului Mondial de handbal feminin, competiție rezervată reprezentativelor de tineret. Printre numeroasele surprize cu care gazdele au întâmpinat delegațiile echipelor naționale prezente la acest eveniment de ținută, cel puțin una dintre acestea a indlus o stare de nemulțumire, poate chiar de frustrare, în rândul participantelor - modul în care apar numele în fișele de prezentare, în ceea ce ne privește, nu mică ne-a fost mirarea să constatăm că aproape toți componenții delegației au fost rebotezați în rit extremoriental. Astfel, antrenorii selecționatei noastre poartă acum numele de Mugi și Boca Miroca, în loc de Mugi și Bucă, iar tehnicianul federal Remus Drăgănescu apare sub numele de Draganascu. Acestea sunt totuși mici scăpări, pe lângă felul în care au fost înscriși fizioterapeutul Nicolae Mătăsaru și conducătorul delegației noastre, secretarul general al FR Handbal, Valentin Samungi. Primul este prezentat drept Watasaru, iar cel de-al doilea a devenit peste noapte Siwangi. Nu ar fi de mirare ca, după experiența chineză, delegația României să se întoarcă în țară și cu anumite schimbări fizionomice, asortate noilor identități. LIVIU GORDEA sc ARINTO COM srl Vă oferă o gamă largă de de diverse modele și culori. Tel. 092557195.