Agenda Zilei, octombrie 1999 (Anul 4, nr. 232-257)

1999-10-01 / nr. 232

■ Primul-mestru s-a hotărât: nu vine la Timișoara în pofida pregătirilor febrile, primul-ministru al României, Radu Vasile, a decis ieri seară că nu va veni sâmbătă la Timișoara pentru a participa la festivitatea de deschidere a anului universitar. Aseară târziu, Adriana Săftoiu, purtătorul de cuvânt al Guvernului, contactată telefonic, a declarat în exclusivitate cotidianului nostru: „Deși a dorit mult, din păcate primul-ministru nu poate onora invitația timișorenilor de a fi alături de ei la deschiderea anului universitar. Domnia sa speră însă, ca în curând, cu ocazia altor evenimente, să poposească în capitala Banatului“. ( ^^MBI^^^^^^COTidIĂN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT ^ ^ \ ) vineri, 1 octombrie 1999 * / 24 pagini ^ ______________2000 lei M 7. K. Tarifele telefonice au luat-o fEZIlf. Cu o seninătate dezarmantă, conducerea RomTelecom ne-a anunțat ieri că face abonaților săi favorul de a scumpi tarifele la serviciile de telefonie cu doar 8,2%, când evoluția inflației în perioada iunie-august ar fi îndemnat, de fapt, la operarea unei majorări cu 13,4%. Așa se face că Vassilios Tsakoniatis, directorul general al RomTelecom, și-a autoproclamat compania ca fiind o societate cu „orientare socială“, atât de protectoare pentru beneficiarii serviciilor sale încât, în ultimul an, circa 1,5% dintre abonați au renunțat la „avantajele“ imense oferite, scăpându-se de tot de postul telefonic pe care îl dețineau. Ca tacâmul să fie complet, Tsakoniatis a avertizat că, în cazul în care și Camera Deputaților va respinge ordonanța de urgență care permite societății să calculeze tarifele fără avizul Oficiului Concurenței, precum s-a întâmplat în Senat, atunci contractul de privatizare a RomTelecom cu compania greacă OTE ar putea fi renegociat. „Guvernul sau Parlamentul ar trebui să propună un alt act normativ care să protejeze partenerii într-un contract“, a sugerat directorul RomTelecom. N. S. Pagina 4 Vassilios Tsakoniatis ne învață cum să înghițim cu calm încă o „pilulă“ a RomTelecom Zilele Economice Franco-Române Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timișoara și Centrul Cultural Francez Timișoara organizează, în perioada 25-26 octombrie, Zilele Economice Franco-Române, manifestare internațională de anvergură, sub înaltul patronaj al ambasadorului Franței la București și al primului-ministru al României. Până acum și-au anunțat participarea la manifestarea de la Timișoara numeroase firme, camere de comerț, agenții de dezvoltare și asociații patronale din Franța, Baroul de Avocați Paris, firme franceze instalate în România, Camera de Comerț și Industrie Franceză, Banca Franco-Română, Societe Generale ALCATEL și altele. Au fost lansate invitații de participare premierului Radu Vasile și ambasadorului Franței, Pierre Menat, precum și unor personalități din mai multe ministere. T. M. LENGHER Pierre Menat, ambasadorul Franței la București Prima tragere a Loteriei Solidarității Loteria Națională va organiza duminică, 3 octombrie, prima tragere a jocului „Loteria Solidarității“. Vor fi puse la bătaie 30 500 de câștiguri excepționale, apartament cu trei camere, cu două camere, garsonieră și mari sume de bani cuprinse între 100 000 și 1 miliard de lei. Tot duminică va avea loc și tragerea extraordinară Loto Special 6/49 la care va fi alocată suplimentar suma de 3 miliarde de lei. Fiecare formular de joc cu o valoare mai mare de 50 000 de lei de la această tragere extraordinară va fi însoțit de un bilet la jocul „Loteria Solidarității“. Atât pentru Loto 6/49, cât și pentru NOROC, prețul variantei de participare va fi de acum încolo de 800 de lei. Din 7 octombrie, se modifică și costul unei variante simple componente la sistemul SUPER LOTO 5/40 care va fi tot de 800 de lei. S. B. Avem un nou protopop După decesul fostului protopop al Timișoarei, preotul Eugen Iancu, Consiliul Eparhial a demarat procedura de numire a noului protopop. în acest scop, în data de 16 septembrie, Consiliul preoților a analizat rezultatul voturilor colegiului electoral. Ieri, în urma întrunirii Consiliului Eparhial, prezidat de ÎPS Nicolae și constituit din 17 membri, din cei trei candidați, respectiv Ioan Tamaș (parohia Iosefin), loan Bude (parohia Timișoara Cetate) și Nicolae Mircia (parohia Timișoara Ronaț) a fost desemnat drept protopop al Timișoarei preotul loan Bude. D. FOLTEAN Gabriela Szabo își pune pirostriile Multipla campioană mondială Gabriela Szabo vrea să încerce instituția căsniciei, după ce, în lumea sportului, datorită performanțelor obținute în atletismul mondial, a impus deja „instituția Gabriela Szabo“. Atleta se va căsători, mâine, cu antrenorul ei, Zsolt Gyongyossi, dar nu va renunța la numele de familie, consacrat deja în arena „starurilor“ sportive mondiale, decât după ce se va retrage din activitatea competițională. Deși a declarat că nu se va cununa religios pentru că ea este de religie ortodoxă, iar viitorul ei soț este catolic, Gabriela a mărturisit că, în momentul în care intră pe pistă și vede stadionul plin cu oameni, are nevoie să creadă în cineva. „Dumnezeu este singurul care te poate ajuta în astfel de momente“, a spus Gabi Szabo, care va fi condusă în fața altarului de secretarul general al Federației Române de Atletism, Nicolae Mărășescu, și de soția acestuia, în calitate de nași. În acest an, Szabo a devenit prima sportivă din lume care a câștigat trei titluri la Campionatele Mondiale de Atletism și circuitele Golden League și IAAF Grand Prix. N. S. 19 21 SUPER LOTO 5 din 40: 37 29 26 39 ‘ “ ÎS 22 ~20 U