Agenda Zilei, iulie 2001 (Anul 6, nr. 152-177)

2001-07-03 / nr. 153

3 iulie 2001 SPORT agmnela *iUi 13 UMT nu are, cel puțin deocamdată, mutări spectaculoase Aceiași jucători care au dus greul luptei pentru promovare au condus, ieri dimineață, plutonul de 25 fotbaliști care au răspuns prezent la primul antrenament al alb-negrilor, la reluarea pregătirilor. Miroslav Giuchici, singurul fotbalist care s-a „mișcat“ separat, acuzând o accidentare, va evolua și în continuare sub formă de împrumut de la Steaua București, club care îl oferă umetiștilor în aceeași postură și pe Florin Maxim, jucător de bandă stângă care în ediția trecută a evoluat la Apullum Alba Iulia și care este așteptat astăzi în Timișoara. „Mutări spectaculoase nu există, dar sperăm să reușim câteva transferuri în cursul acestei săptămâni“, a spus Ioan Timofte, președintele executiv al UMT, care a explicat că totul se rezumă momentan la stadiul de căutări, tatonări, discuții și eventuale negocieri, achizițiile urmând să se realizeze în funcție de bugetul clubului, unul strâmtorat, corelat cu necesitățile de prim ordin în viziunea antrenorului principal Aurel Șunda. La primul antrenament au participat și cinci jucători noi, și anume Marius Țanțagoi, de la juniorii Universității Craiova, Marius Jivan (LFS Banatul), Stelian Buglea (Sticla Turda), Valentin Ciucă (Electromagnetica) și Stelian Zele (CSȘ Timișoara), care au fost invitați, împreună cu rezervele umetiste, la un antrenament pentru astăzi dimineața, în vreme ce titularii vor reveni la pregătiri în cursul după-amiezii, la ora 17. Ieri au participat la „încălzire“ după binemeritata vacanță Nincsovici, Marișescu, Bălă, Briciu, Călin, Vlaicu, Mada, Almășan, Săvoiu, Ritter, Mihai Kovacs, Radu, Meszaros, Botezatu, Bălici, Florin Bar, Coșa, Popovici, care a revenit după expirarea împrumutului la Poli, Cojan, revenit de la AS Telecom și Giuchici. De astăzi într-o săptămână, „zebrele“ vor pleca în cantonament la Băile Herculane, la hotel Roman. F. V. Ieri, UMT a făcut primul antrenament după scurta vacanță de vară Trei titulari ai Electricii au ofertă de la Corvinul Remus Steop a rămas la echipa „tramvaiștilor" pentru a-și onora ultimul an de contract Divizionara C de fotbal de lângă Gara Mică și-a început ieri dimineață pregătirile pentru noul sezon competițional, tot sub comanda cuplului de antrenori Remus Steop (principal) - Cristian Solomon (secund). Deși a avut o ofertă de la UMT, unde trebuia să fie cooptat în staff-ul tehnic al echipei de seniori, să antreneze formația de tineret și să coordoneze Centrul de copii și juniori, Steop a rămas în continuare în trupa „tramvaistă“, întrucât conducerea clubului n-a dorit să-i rezilieze ultimul an de contract. La primul antrenament nu au participat Stan, care n-a ajuns de la mare, dar care e dorit de UMT și Corvinul, respectiv Noje, care încă din iarnă a semnat un angajament cu FC Poli. N-au alergat cot la cot cu ceilalți jucători nici Voloșciuc și nici Vișan, care vor să plece la Corvinul, respectiv Muraru și Tămănceanu, care au fost învoiți pentru a-și susține examenele. Dar au fost prezenți Radu (Extensiv juniori), Cornescu (AS Politehnica) și Szime (AS Auto), cu toții mijlocași, în perioada 10-20 iulie, Electrica se va deplasa într-un cantonament montan, în stațiunea Semenic. F. V. CSM, amenințat cu evacuarea Astăzi, președintele Strunguță se întâlnește cu viceprimarul Borza In urmă cu doi ani, Clubul Sportiv Municipal Timișoara a închiriat spațiul situat pe strada Eugeniu de Savoya nr. 24, de la Primăria Timișoara. Cum partenerul CSM- ului nu avea acte de proprietate pe respectiva clădire, adevărații proprietari au revendicat sediul clubului, câștigându-l în instanță. Astfel, chiar dacă a făcut o serie de investiții în acest sediu, "Clubul Sportiv Municipal trebuie să-l elibereze până la 21 iulie, încă de la începutul anului, când se întrevedea acest deznodământ, conducerea clubului s-a adresat Primăriei, pentru repartizarea unui alt sediu. O primă ofertă a fost considerată neadecvată respectivei destinații, iar CSM a rămas pe lista de așteptare, în speranța unei alte variante. Cum au mai rămas puține zile până la expirarea ultimatumului, președintele clubului, Paul Strunguță va avea astăzi o întâlnire cu viceprimarul Dorel Borza, în speranța găsirii unei soluții. Cum această unitate sportivă aduce destule rezultate pe plan intern și internațional, având și menirea de a prelua cei mai talentați juniori, o dată cu trecerea la seniorat credem că ar fi necesară o implicare mai mare din partea celor care pot oferi atât de necesarul spațiu. DORIN AGA Paul Struiguță speră să se găsească o soluție ifsii Avsisi nipriiif m npnlilii TP '•W A. »In T »* Ä Ulvl UUI 111 vt mm '_>■ A ® i i in uiM UMA ■ mtertoto - .-.i\ -■ fJL IJ'.-w- ' - V. • J Oltenii păstrează șanse de calificare în turul al treilea Universitatea Craiova a pierdut, duminică, prima manșă a turului al doilea din cadrul Cupei UEFAIntertoto, însă păstrează în continuare șanse de calificare în faza următoare a competiției. Oltenii au fost învinși, cu scorul de 2-3 (0-1), în deplasare, în primul meci susținut în compania cehilor de la FC Synot. Golurile fotbaliștilor craioveni au fost realizate de Cătălin Crăciunescu, în minutul 50, și Ștefan Grigorie, în minutul 75. „Alb-albaștrii“ lui Nicolae Ungureanu au mai avut două mari ocazii de a înscrie, prin Savu și Verdeș, însă de fiecare dată mingea a întâlnit bara porții adverse. Returul este programat duminică, în Cetatea Băniei. Alte rezultate consemnate în prima manșă a turului secund din cadrul Cupei UEFA Intertoto: Tiligul Tiraspol (Moldova) - Tatabanya (Ungaria) 1-1, Metalurg Liepaja (Letonia) - SC Heerenveen (Olanda) 3-2, Publikum Celje (Slovenia) - Artmedia Petrzalka (Slovacia) 5-0, Paris Saint Germain (Franța) - FC Jazz Port (Finlanda ) 3-0, Zaglebie Lubin (Polonia) - Lokeren (Belgia) 2-2, Odense BK (Danemarca) - AIK Stockholm (Suedia) 2-2, TSV 1860 München (Germania) - Sartid (Iugoslavia) 3-1, Spartak Varna (Bulgaria) - Tavria Simferopol (Ucraina) 2-0. L. GORDEA S-au stabilit datele de disputare a etapelor în „A" și „B" Se cunoaște și calendarul Cupei României la fotbal Campionatul Diviziei A de fotbal, ediția 2001-2002, va debuta pe data de 4 august, prima jumătate a întrecerii urmând a se încheia pe 1 decembrie. Calendarul competițional din acest an va cuprinde însă și primele două etape din retur, programate pe 9 și 12 decembrie. întrecerea fotbalistică internă se va relua apoi la începutul lunii martie 2002, mai precis pe data de 2, ultima rundă având loc la 1 mai, în vreme ce toate partidele din tur se vor disputa la sfârșit de săptămână, în cea de-a doua parte a campionatului vom putea asista la nu mai puțin de cinci etape intermediare. Meciurile de baraj pentru rămânerea sau promovarea în Divizia A au fost fixate pe 8 și 12 mai 2002. Aflată în fața primei experiențe la nivelul Diviziei A, UM Timișoara va avea, cu siguranță, o misiune extrem de dificilă. Cele mai așteptate momente vor fi, probabil, disputele cu granzii fotbalului românesc: Rapid (prima etapă, acasă), Dinamo (etapa a doua, primul joc în deplasare) și Steaua (etapa a 11-a, partida tur pe teren advers). Federația Română de Fotbal a stabilit ieri și programul viitoarei ediții a Cupei României „Tuborg“. Așadar, întrecerea va debuta pe data de 15 iulie, când este programat primul tur, și va continua pe 25 iulie (turul doi) și 5 august (turul trei), începând cu a patra fază, care se va disputa pe 15 august, în competiție vor intra și echipele divizionare B. Turul 5 va avea loc pe 29 august, reprezentantele primului eșalon urmând a-și face simțită prezența abia pe data de 10 octombrie, odată cu disputarea „16“-imilor de finală. Optimile se vor desfășura pe 31 octombrie, în timp ce sferturile de finală vor avea loc pe 28 noiembrie. Penultima fază a competiției este programată la datele de 20 martie (turul) și 3 aprilie (returul). Finala a fost programată pentru data de 4 mai 2002. Programul competițional al eșalonului secund are ca repere următoarele date: 11 august (prima etapă din tur), 17 noiembrie (ultima etapă din tur), 24 noiembrie și 1 decembrie (primele două etape din retur), 2 martie (reluarea returului), 1 mai (ultima etapă din retur). L. GORDEA st Victorii în Iugoslavia Prezenți în Iugoslavia, la Banja Luka, înotătorii de la CSS 1 - CSM Timișoara au evoluat din nou foarte bine, câștigând numeroase curse. Dintre elevii antrenorului Ioan Bădescu, s-au remarcat în mod deosebit Râul Buzgar și Andreea Capverde, câștigătorii întrecerilor generale la categoriile de vârstă la care au luat startul. (D. A.) Brazilia învinsă într-o partidă restantă din etapa a 13-a din cadrul preliminariilor CM de Fotbal, zona Americă de Sud, naționala Uruguayului a câștigat cu 1-0 în fața Braziliei. Unicul gol a fost marcat în minutul 32, de Magallanes, care a transformat un penalty. în clasament conduce Argentina, cu 32 de puncte, urmată de Paraguay (26), Ecuador (25), Brazilia și Uruguay (câte 21), Columbia (19), Bolivia (13), Peru (12), Chile (10) și Venezuela (4). (D. A.)  Două calificate Echipele Camerunului și Africii de Sud și-au asigurat prezența la turneul final al CM de Fotbal de anul viitor, din Coreea de Sud și Japonia și au câștigat grupele de calificare din zona Africii. în alte două grupe, lupta pentru ocuparea primei poziții, calificante, se dă între Nigeria și Liberia, respectiv Tunisia și Coasta de Fildeș. (D. A.)