Agenda Zilei, iulie 2003 (Anul 8, nr. 151-177)

2003-07-24 / nr. 171

*14 zilei WËËÊÊÊÊÊÊÊSBBêKÊÊÊÊSÈk 3 Port WÊÊÊtÊÊÊÊÊÊÊtÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊêÊk 24 iulie 2003 La școală Cristian Chivu a solicitat în contractul semnat cu AS Roma posibilitatea de a urma cursurile unui institut de educație fizică și sport. Chivu dorește să se înscrie la Institutul Tor Vergata, el urmând să participe la cursuri timp de trei ani și să studieze materii precum metodologia antrenamentului, fitness, economia și dreptul sportiv, alimentația, psihologia și pedagogia. Cursurile încep pe 15 septembrie, iar jucătorul român a obținut acordul clubului pentru a le frecventa. (L. H.) ■ Se pot înscrie Vicepreședintele Ligii Profesioniste de Fotbal, Valentin Alexandru, a declarat, ieri, că echipele din Divizia A care au conturile blocate în urma controalelor financiare se pot înscrie în campionatul 2003/2004. Valentin Alexandru a precizat că pe 5 august va avea loc Adunarea Generală a LPF, la care au fost invitați să participe și reprezentanți ai Guvernului și ai Ministerului Finanțelor. (L. H.) Nemulțumit Selecționerul Anghel Iordănescu a declarat, ieri, că responsabilii cluburilor din Divizia A ar trebui să se axeze pe serviciile jucătorilor din țară, și nu pe aducerea unor fotbaliști din străinătate. Referindu-se la rezultatele înregistrate în turneele de pregătire de către echipele românești care vor evolua în cupele europene, Iordănescu a spus că se aștepta la mai mult de la acestea. (L. H.) S-au liniștit apele în Turul Franței g ■ g Ieri în „Marea Buclă“ s-a înregistrat o nouă victorie americană ieri după-amiază, în Turul ciclist al Franței s-a desfășurat etapa cu numărul 16, pe distanța de 197,5 kilometri, între localitățile Pau și Bayonne. A fost pentru prima dată, după 31 de ani, când cea din urmă așezare a figurat pe traseul Marii Bucle. După numeroasele probleme întâmpinate în cele trei etape de traversare a Pirineilor, runda de ieri a fost una de „odihnă“ pentru protagoniștii competiției. Aflat printre fruntași, dar la mai bine de nouă minute de lider, americanul Tyler Hamilton a făcut, pe mai bine de trei sferturi din traseu, o cursă solitară, încununată cu prima sa victorie de etapă în Turul Franței, la cea de-a șasea prezență. Despre Hamilton, în vârstă de 32 de ani, se poate spune că a revenit spectaculos, după ce, chiar în runda de debut a ediției centenare a celei mai importante curse cicliste pe șosea, a suferit o fisură la claviculă, după o căzătură. Aflat la un moment dat la cinci minute de plutonul urmăritor, Tyler Hamilton a ajuns la final cu un avans de nu numai un minut și 55 de secunde de primul grup de sosiți, între care germanul Erik Zabel s-a impus la sprint. Cei trei cicliști de pe podium, în ordinea Lance Armstrong, Jan Ullrich, Alexander Vinokourov, nu au reușit sau poate nu au dorit să forțeze, în timp ce Armstrong pare sigur de al cincilea succes consecutiv, după demonstrația de forță din etapa precedentă, cei doi urmăritori ai săi își pun mari speranțe în contratimpul individual, programat sâmbătă, în penultima rundă. Americanul are acum un avans de un minut și șapte secunde față de Ullrich și de două minute și 45 de secunde în comparație cu Vinokourov. Etapa de astăzi va duce plutonul de la Dax la Bordeaux, după ce vor fi străbătuți 181 de kilometri. Va fi o etapă fără puncte de urcare, plată, ca și următoarea. DORIN AGA Sprinterul Erik Zabel (c) nu l-a ajuns pe învingătorul Hamilton Handbaliștii de la Poli-Izometal pleacă la Herculane Singura absență din lotul aflat în pegătire este cea a internaționalului Adomnicăi începând de azi până în 2 august, lotul echipei de handbal masculin Politehnica Izometal Timișoara se va găsi la Băile Herculane, pentru pregătire centralizată. Sub comanda antrenorului Horațiu Gal, fostul conducător de joc al alb-violeților din perioada când aceștia cucereau Cupa României (1986) și titlul de camponi naționali (1991), la hotelul Roman vor fi prezenți următorii: Viman, Cucuiet („U“ Cluj) - portari, Cluj (Franța, liga a doua), Triteanu (Ungaria), Gherman (Tg. Jiu), Sadoveac, Păiuș (ambii LPS Banatul), Cojocaru, Botoș, Grasu (CSȘ 1 București), Florea, Stanciu (Dinamo), Băban, Burcă, Burileanu, Sărăndan, Coajă - jucători de câmp. Multe nume noi, menite să le înlocuiască pe cele ale lui Câțu, Bota, Pancu sau Ghiulai, care nu vor mai evolua în alb-violet în sezonul care începe pe 25 septembrie. Sub semnul întrebării este Adomnicăi, care, deși mai are contract cu clubul timișorean, a „evadat“ la Fibrexnylon Săvinești, în virtutea bunelor relații dintre Poli și gruparea din Oradea, au fost împrumutați bihorenilor, pentru probe, jucătorii Sandu și Căprariu. După revenirea de la munte, accentul se va pune pe jocuri bilaterale, adversari fiind echipele prim-divizionare din Arad sau Szeged, precum și cele din ligile secunde din România și Ungaria, din Oradea, Reșița sau Makö. întrucât prima parte a campionatului va fi compusă din turnee de sală (primul, între 25-28 septembrie, la Rm. Vâlcea și Sibiu, unde Poli va da piept cu Fibrexnylon Săvinești, Aztel Ploiești și Universitatea Craiova), studenții vor participa la două competiții asemănătoare. Prima, la Tg. Jiu, în perioada 30 august - 2 septembrie, a doua, o săptămână mai târziu, 5-7 septembrie, fiind chiar „Cupa Politehnica“, la care vor participa, pe lângă gazde, Dinamo, Proleter Zrenjanin, Pick Szeged (vicecampioana Ungariei), Pandurii Tg. Jiu și o formație austriacă. Până la startul campionatului nu este exclusă perfectarea altor jocuri de verificare, atât în țară, cât și în Iugoslavia. F. V. Români în courts-uri Comportări sub așteptări și abandonuri Adrian Cruciat a ratat calificarea în turul doi al challengerului de la Recanati, dotat cu premii în valoare totală de 25 000 de euro. Cruciat a fost învins în runda inaugurală cu 6-2, 6-3 de argentinianul Francisco Cabello , Florin Mergea și Victor Hănescu au fost eliminați în turul doi al probei de simplu al turneului ATP de la Kitzbühel. Mergea a fost învins în runda a doua, cu 6-3, 6-4, de spaniolul Feliciano Lopez, în timp ce Hănescu a pierdut, cu 2-6, 5-7, meciul cu argentinianul Mariano Zabaleta. Pentru calificarea în turul doi, Mergea și Hănescu vor primi, fiecare, 6 430 de euro și trei puncte ATP. Cei doi sunt prezenți și pe tabloul probei de dublu a competiției . Adrian Voinea a abandonat în primul tur al turneului de la Umag, dotat cu premii de 400 000 de euro, din cauza unei accidentări la mușchiul pectoral drept, în momentul abandonului, din meciul cu spaniolul Rafael Nadal, Voinea era condus cu scorul de 6-3, 1-0. Adrian Voinea ar fi trebuit să evolueze și în proba de dublu, alături de jucătorul ungur Attila Savolt. D. A. Champions League, după primul tur în faza următoare va intra în cursă și Rapidul Aseară s-au disputat partidele manșei secunde a primului tur preliminar al noii ediții a Ligii Campionilor. Rezultate: Skonto Riga (Letonia) - Sliema Wanderers (Malta) 3-1 (în tur 0-2), Bohemians Dublin (Irlanda) - BATE Borisov (Belarus) 3-0 (0-1), KF Tirana (Albania) - Dinamo Tbilisi (Georgia) 3-0 (0-3), Irtiș Pavlodar (Kazahstan) - Omonia Nicosia (Cipru) 1-2 (0-0), Flora Tallinn (Estonia) - Șerif Tiraspol 1-1 (0-1), Barry Town (Țara Galilor) - Vardar Skopje (Macedonia) 2-1 (0-3), Leotar Trebinje (Bosnia-Herțegovina) - CS Grevenmacher (Luxemburg) 2-0 (0-0), FBK Kaunas (Lituania) - HB Torshavn (Insulele Feroe) 4-1 (1-0), HJK Helsinki (Finlanda) - Glentoran Belfast (Irlanda de Nord) 1-0 (0-0). Echipele subliniate s-au calificat în turul secund, pentru care tragerea la sorți va avea loc mâine, la Nyon. LIVIAN HOTICO Au țintit bronzul Șase puncte i-au despărțit de argint pe pistolari în proba de pistol viteză din cadrul Campionatelor Europene de tir de la Plzen (Cehia), reprezentativa masculină a României a reușit o nouă performanță. Sportivii români au obținut, marți, medalia de bronz a competiției. Echipa României, formată din Iulian Raicea (medaliat cu bronz și la Jocurile Olimpice de la Sydney), Gabriel Cristache și Iulică Marian Cazan, a reușit să acumuleze 1 740 de puncte. Pistolarii noștri au fost devansați în clasament doar de echipele Germaniei (1 750 de puncte) și Rusiei (1 746 de puncte). L. H. Două luptătoare la CE Sportivele participă cu resurse financiare proprii Peste mai puțin de zece zile, două tinere practicante ale luptelor libere din județul nostru vor pleca la Sevilla, acolo unde sunt programate Campionatele Europene pentru junioare mici. Estera Dobre, legitimată la CSȘ Jimbolia, deși practică acest sport de numai un an, a reușit să câștige atât titlul național al cadetelor, cât și medalia de aur la Campionatele naționale ale cluburilor sportive școlare. Estera, mai tânără cu un an decât vârsta de participare la junioarele mici, este antrenată de profesorul Cornel Dobârcău și va participa la categoria 49 kilograme. Timișoreanca Alexandra Vasile, pregătită la Clubul Sportiv Banatul de Doru Nilaș, va merge și ea în Spania, concurând în limitele categoriei 60 kilograme. Ea domină în ultimii doi ani întrecerea internă la toate categoriile de vârstă, sperând acum chiar la o medalie. Chiar dacă ambele sunt campioane en-titre, federația de specialitate nu le asigură finanțarea participării la europene. D. A. Testele arbitrilor Doi asistenți, un reșițean și un timișorean, au ratat probele fizice Arbitrii asistenți Nicușor Asandei și Ioan Mureșan nu au trecut testele fizice, pe care le-au susținut, ieri, la Stadionul Național din Complexul Sportiv „Lia Manoliu“. Asandei a abandonat după zece minute la testul Cooper, probă care constă în alergarea pe o distanță cât mai mare într-un interval de 12 minute. Mureșan a depășit haremurile de două ori la 50 de metri, parcurgând această distanță în 7,74 și 7,62 secunde, timpul maxim acceptat fiind de 7,5 secunde. Nicușor Asandei și Ioan Mureșan vor repeta probele peste 30 de zile. La femei, cele mai bune rezultate le-a înregistrat Teodora Albon. La testul Cooper, cei mai buni au fost Ionică Serea, care a alergat 3 480 de metri în 12 minute, Florin Marcu (3 460 m) și Marian Salomir (3 370 m). La 50 metri, cel mai bun timp a fost obținut de timișoreanul Flavius Damaschin, urmat de Sebastian Caplan și de Marian Salomir, în timp ce la 200 de metri, pe primele trei locuri au terminat Cristian Balaj, Sebastian Caplan și Teodor Crăciunescu. Președintele Comisiei Centrale a Arbitrilor, Ion Crăciunescu, a declarat că, în general, arbitrii sunt pregătiți pentru startul campionatului. „Vom crește exigența și, din iarnă, mai mult ca sigur, vom modifica parametrii. La testul Cooper va fi obligatoriu ca arbitrii să alerge 2 800 de metri în loc de 2 700, la 200 m timpul cerut va fi de 31 de secunde în loc de 32 de secunde, iar la 50 metri, timpul va fi de 7,3 secunde în loc de 7,5“, a spus Crăciunescu. Șeful CCA a menționat că, la testele teoretice, arbitrii din prima grupă valorică au avut rezultate mai slabe decât ceilalți, însă și întrebările au fost mai grele. El a adăugat că, în viitor, arbitrii cu „anumite tendințe“ în conducerea meciurilor vor fi excluși. LIVIAN HOTICO