Agenda Zilei, iulie 2004 (Anul 9, nr. 154-180)

2004-07-23 / nr. 173

23 iulie 2004 SPORT tdU i j13 Eșec pentru Poli în fața campioanei maghiare Au sosit la Timișoara cei trei brazilieni care vor fi testați de tehnicienii alb-violeți FC Poli Timișoara a jucat miercuri seara, pe stadionul budapestan Üllői út, cel de-al doilea meci din cadrul turneului maghiar, contra campioanei en-titre a Ungariei, Ferencváros Budapesta. Albvioleții pregătiți de Basarab Panduru au pierdut, în fața celor 1 500 de spectatori, după un duel foarte disputat, cu 0-2 (0-1), acesta fiind primul eșec în amicalele din această vară. Timișorenii au început în următoarea formulă: Grigore Pancovici, Demian, Angheluță, Voicu, Bălace - Niculiță, Mendy, Stancu - Silvășan, M. Oprea. în minutul 30, Pancovici a fost înlocuit cu Colda, după ce și-a spart nasul la o ciocnire cu un adversar. în partea a doua, au mai intrat Ciobanu, Constantinescu și Iova. Ferencváros, formație care va evolua contra lui FC Tirana în faza a doua a preliminariilor din Champions League, a evoluat mai bine în prima repriză, dar și poliștii au avut câteva șanse prin Bălace (11) și Niculiță (13). Superioritatea maghiarilor s-a concretizat în minutul 45, când Gyepes a înscris din apropiere după ce Grigore repinsese șutul lui Sasu; în partea a doua, alb-violeții au ieșit la rampă prin M. Oprea (59, șut pe lângă poartă din 14 metri), dar tot gazdele au marcat, prin timișoreanul Marius Sasu, în minutul 74, care a înscris în dreapta portarului, cu un șut de la 13 metri. Excelentă a fost prestația portarului maghiar Szükcs. în final, Băd a ratat singur (86) cu goal-keeper-ul lui Ferencváros. Cu un minut înainte, fundașul Lajos a respins de pe linia porții un șut al curticeanului! Mâine dimineață, Poli va juca ultimul meci al turneului, în compania celor de la MTK Budapesta. Astfel, ieri au sosit la Timișoara cei trei brazilieni care vor fi testați de tehnicienii alb-violeți: Adrian Marquez de Carvalho, Phellip Costa Tires și Antonio David de Santos. F. V. Antonio David de Santos și Costa Phellip Tires au ajuns primii la Timișoara Preliminariile Ligii Campionilor Șerif Tiraspol a pierdut în fața amatorilor din Luxemburg Primul tur preliminar al Ligii Campionilor a programat partidele manșei secunde. Rezultate: Neftci Baku (Azerbaidjan) - Siroki Brijeg (Bosnia-Herțegovina) 1-0 (în tur 1-2), Pyunik Erevan (Armenia) - Pobeda Prilep (Macedonia) 1-1 (3-1), Jeunesse Esch (Luxemburg) - Șerif Tiraspol 1-0 (0-2), KF Tirana - FC Gomel (Belarus) 0-1 (2-0), HJK Helsinki (Finlanda) - Linfield (Irlanda de Nord) 1-0 (1-0), FBK Kaunas (Lituania) - FC Wanderers (Malta) 4-1 (2-0), FC Rhyl (Țara Galilor) - Skonto Riga (Letonia) 1-3 (0-4), Torshavn (Feroe) - WTT Georgia (Georgia) 3-2 (0-5), HIT Gonea (Slovenia) - Flora Tallinn (Estonia) 3-1 (4-2), Shelbourne (Irlanda) - KR Reykjavik (Islanda) 0-0 (2/2). Turul doi (28 iulie - 4 august): Pyunik Erevan - Șahtior Donețk, Appel Ni cosia - Sparta Praga, Young Boys Berna - Steaua Roșie, Rosenborg - Șerif, HIT Gorica - FC Copenhaga, Neftci Baku - ȚSKA Moscova, HJK Helsinki - Maccabi Tel-Aviv, MSK Zilina - Dinamo, Skonto Riga - Trabzonspor, FC Bruges - Lokomotiv Plovdiv, KF Tirana - Ferencvâros, Hajduk Split - Shelboume, Djurgardens - FBK Kaunas, WIT Georgia - Wisla Cracovia. C. ONACA Iarăși Lance Armstrong Turul Franței a părăsit Alpii După infernalul contratimp de pe pantele ucigătoare de la Alpe d’Huez, ieri rutierii au continuat lupta cu Alpii. Pe cei 204,5 kilometri dintre Bourg d’Oisans și Le Grand Bornand, au avut parte de cinci cățărări, la kilometrul 36 - Col du Grandon, kilometrul 79 - Col de la Madeleine, kilometrul 134,5 - Col de Tamié, kilometrul 157,5 - Col de la Forclaz și kilometrul 191,5 - Col de la Croix Fry. Victoria s-a decis la sprintul final, între grupul evadaților Armstrong, Landis, Basso, Ullrich și Kloden. Primul a trecut linia de sosire americanul Lance Armstrong (US Postal), urmat de Andreas Kloden (T-Mobile), de Jan Ullrich (T-Mobile), de Ivan Basso (TEAM CSC) și de Floyd Landis (US Postal), toți cu timpul de 6h 11:52 minute. Tricoul galben este în continuare păstrat de Lance, cu timpul total de 74: 04:56 minute, urmat de italianul Ivan Basso, la 4:09 minute, de germanul Andreas Kloden, la 5:11 minute, și de Jan Ullrich, la 8:08 minute. Astăzi, Turul Franței parcurge antepenultima etapă, pe distanța de 166,5 kilometri, între Annemasse și Lons-le-Saunier, cu un număr de cinci cățărări și trei sprinturi intermediare. CRISTIAN ONACA [Pronostic ] 27-29 iulie 1. Dinamo Tirana - Oțelul Galați ). 2. Gălățenii vor face deplasarea în Albania la adăpostul victoriei categorice înregistrate în partida tur. 2. Maribor Branik (Slovenia) - FK Sileks (Macedonia) 1. Primul episod al duelului slovenomacedonean a fost tranșat de Maribor Branik. 3. Sloga Jugomagnat (Macedonia) - Omonia Nicosia (Cipru). 2. Reprezentanta Ciprului este ca și calificată în turul doi preliminar al Cupei UEFA, după victoria cu 4-0 înregistrată la Nicosia. 4. FC Shamkir (Azerbaidjan) - TSU Tbilisi (Georgia) 1. Returul se anunță foarte dificil pentru gruparea gruzină, care are doar un avantaj minim. 5. Dinamo Tbilisi (Georgia) - BATE Borisov (Belarus) 1. Dinamo este principala favorită pentru accesul în turul următor. 6. FC Tiraspol (Moldova) - FC Sirak (Armenia) 1. Gruparea moldoveană și-a ușurat mult sarcina, impunându-se în prima manșă. 7. Șahtior Soligorsk (Belarus) - Nistru Otaci (Moldova) 1. Reprezentanta Belarusului beneficiază de avantajul terenului propriu. Nistru are șanse scăzute să treacă în turul următor. 8. Honvéd Budapesta (Ungaria) - Mika Aștarak (Armenia) 1. Nivelul fotbalului maghiar este mult peste întrecerea internă din campionatul Armeniei. 9. FC Bohemians Dublin (Irlanda) - Levadia Tallin (Estonia) 1. Remiza înregistrată în partida tur reprezintă un ușor avantaj în favoarea irlandezilor. 10. Zalgiris Vilnius (Lituania) - FC Portadown (Irlanda de Nord) 1. Formația lituaniană este aproape calificată în turul doi preliminar, acest joc fiind doar o simplă formalitate. 11. F91 Dudelange (Luxemburg) - FK Ekranas (Lituania) 1, X, 2. Este cea mai echilibrată întâlnire de pe tabloul Cupei UEFA, deznodământul fiind imposibil de anticipat. 12. Longford Town (Irlanda) - FC Vaduz (Liechtenstein) 1. Victoria istorică obținută în prima manșă de micuța grupare din Liechtenstein are șanse mici să se repete. 13. AC Albanssi (Finlanda) - FC Gletoran (Irlanda de Nord) 1. Favorita acestui joc este formația finlandeză, care a reușit un rezultat de egalitate în Marea Britanie. IOSIF DUDAS Schimbări la conducerea naționalei Doboș și Apolzan vor fi înlocuit de Lăcătuș și Stan începând de ieri, Toni Doboș nu mai este antrenorul secund al echipei naționale de seniori. Federația Română de Fotbal a anunțat că s-a semnat un contract cu Marius Lăcătuș și Ilie Stan, care vor deveni antrenori secunzi ai echipei naționale de seniori a României, înlocuindu-i pe Anton Doboș și Dan Apolzan. Marius Lăcătuș și Ilie Stan au parafat înțelegeri valabile până la sfârșitul partidelor preliminare din campania de calificare la CM 2006. Așadar, noua conducere tehnică a tricolorilor va fi alcătuită din Anghel Iordănescu, antrenor principal, Marius Lăcătuș, Iosif Rotariu, Ilie Stan și Dumitru Moraru, antrenori secunzi. Marius Lăcătuș activează ca antrenor din anul 2000, când a preluat formația FC Național. A mai antrenat pe Oțelul Galați, FC Brașov, Ceahlăul Piatra Neamț și naționala statului Panama. La echipa națională a României a mai activat ca secund la partidele cu Bosnia-Herțegovina și Norvegia, din cadrul campaniei de calificare la EURO 2004. Ilie Stan este antrenor din anul 2001, când a debutat pe banca tehnică a echipei Al-Ain (Emiratele Arabe Unite), urmând apoi pe la Al-Shabab (Emiratele Arabe Unite), Seed Club (Oman) și UT Arad. Și el a mai activat o scurtă perioadă de timp ca antrenor secund la conducerea tricolorilor. C. O. Lăcătuș revine în familia tricolorilor Super Moto desfășurat la Arad Circuitul WIK Power găzduiește o etapă de CM Cel mai important eveniment din acest an al motociclismului românesc îl constituie Grand Prix-ul de la Arad, programat la sfârșitul acestei săptămâni. Calendarul Campionatului Mondial FIM de Super Moto SI și S2 numără în prezent zece etape. Este un campionat relativ nou, care a organizat prima ediție în anul 2002, ca urmare a colaborării Federației Internaționale de Motociclism și a firmei Youthstream, care deține toate drepturile de organizare, imagine și promovare. GP-ul României, cea de-a doua etapă din calendar, se va desfășura pe circuitul WIK Power, de lângă Arad. La competiția organizată de clubul Dual Racing Team vor participa concurenți din opt țări: Franța, Belgia, Italia, Elveția, Anglia, Cehia, Spania și România. La cele două categorii de motociclete, S1 și S2, țara noastră este reprezentată de patru piloți, Péter Gagyi și Florian Pop (CS Steaua General Turbo), ambii la S1, respectiv Marcel Butuza (CS Vestra Zărnești) și Zoltán Fazekas (CS Smart Brașov), la S2. în CM de Super Moto se află aproape toți marii producători de motociclete, Yamaha, Honda, Aprilia, KTM, Husquama, Hasaberg, VDR, Vertemati, CCM, GalGas, Terra Modena și VGM Motors. Este foarte interesant că echipa Terra Modena aparține de scuderia Ferrari și, deși se află la debutul într-o competiție oficială, are gânduri mari încă din acest sezon. Competiția începe mâine, de la ora 12,30, cu antrenamentele libere. A doua zi a întrecerilor debutează la ora 10, cu încălzirea, urmată de startul primei manșe de la S2, prevăzut în jurul orei 12,45. CRISTIAN ONACA Copa America Selecționata de fotbal a Braziliei s-a calificat în finala Copei America, competiție care se desfășoară în Peru, după ce a învins, în semifinale, cu scorul de 5-3, la loviturile de departajare, reprezentativa Uruguayului. La finalul timpului regulamentar de joc, scorul a fost egal 1-1, prin reușitele lui Adriano (46) și Marcelo Sosa (22). De la punctul cu var, pentru brazilieni, au înscris Luisao, Luis Fabiano, Adriano, Renato și Alex, iar pentru uruguayeni au marcat Dario Silva, Sebastian Viera, Omar Ponso. Penalty-ul decisiv a fost ratat de Vicente Sanchez. Brazilia și Argentina își vor disputa cel mai râvnit trofeu al Americii Latine în finala programată duminică, la Lima. (C. O.) Selecție Clubul de fotbal FC Poli Timișoara anunță că astăzi la stadionul Dan Păltinișanu, cu începere de la ora 9, organizează o selecție în vederea realizării unei echipe de majorete. Persoanele interesate trebuie să aibă vârsta minimă de 14 ani și un aspect fizic plăcut. Proba va consta într-o scurt program artistic, care va include combinații de pași și elemente acrobatice. (C. O.) Brigada Partida de fotbal Andorra - România, programată în 8 septembrie, pe Estadio Comunale, contând pentru grupa I din preliminariile CM din 2006, va fi condusă de o brigadă de arbitri germani, alcătuită din Knut Kirker, Harald Sather și Peter Henes. Observatorii UEFA sunt slovacul Jan Fasting și Otto Bidermann (Liechtenstein). (C. O.) Amical Mâine, la ora 11, Unirea Sânnicolau Mare trebuia să joace acasă un amical contra divizionarei Apulum Alba Iulia. Numai că, deși chiar Apulum a propus acest joc de pregătire, ieri, antrenorul alba Iulienilor, Stelian Gherman, i-a anunțat pe uniriști că echipa sa nu va mai veni, deoarece nu va ajunge în timp util lângă Aranca din turneul austriac; în acest fel, Unirea va întâlni, în deplasare, tot mâine și de la ora 11, pe colega de eșalon FC Oradea. (F. V.)