Agenda Zilei, octombrie 2004 (Anul 9, nr. 233-258)

2004-10-23 / nr. 252

/ A ij ( ?. / AAif 9 m ) COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVEI^pIV^OI / | jtf3309l^ M !' ■■'* ■■< la>^ sâmbătă, 23 octombrie 2004 A/ 'x 5 505+495 TVA= 6 000 lei Balul Speranței și două binemeritate premieri „Românii sunt generoși de când se știe, dar au uitat această înclinație“, au fost vorbele Stelei Popescu aseară, fiind invitată la Balul Speranței, care s-a ținut la Restaurantul Valahia. La cea de-a șasea ediție a balului, actrița a primit, din partea organizatorilor, Asociația Femeilor Antreprenor Timiș, premiul pentru întreaga sa carieră. Al doilea premiat a fost Zoltan Kovacs, directorul Trustului de presă Agenda, pentru aportul deosebit adus în colectarea fondurilor în edițiile anterioare. Fondurile strânse vor fi oferite Spitalului Clinic Județean pentru modernizarea secției ATI, Asociației Pensionarilor din Lugoj și școlii de balet conduse de Rodica Murgu. Din păcate, absență totală în ceea ce privește administrația locală, reprezentanții Primăriei, Prefecturii și Consiliului Județean nefacându-și simțită prezența. Au fost, însă, deputații Mona Muscă și Mircea Purceld, cât și Adrian Cioroianu, candidatul Alianței D.A. din Timiș la Parlament. Balul, moderat de Adriana Trandafir, a început cu momentul artistic oferit de Rodica Murgu și Ilie Filip, prezentarea de modă a Casei Mary Style și dansul micuțelor balerine ale Rodicăi Murgu. In final, au urmat tombola și licitația și s-au ales regina și regele balului. C. CĂLĂRĂȘANU Sfj&iam ‘<2004 ” Zoltan Kovacs a primit diploma pentru cele mai mari donații făcute EMYA pentru Muzeul Banatului Muzeul Banatului Timișoara aspiră la Premiul Muzeului European al Anului - EMYA, competiție de excelență a Forumului Muzeului European, organism aflat sub tutela UE. Astfel, o delegație alcătuită din englezul Andrew Durham, membru al juriului, și dr. Virgil Ștefan Nițulescu, corespondent pentru România al Forumului, a întreprins ieri o vizită de jurizare la Casa Memorială Nikolaus Lenau din comuna Lenauheim înscrisă în competiția europeană din partea țării noastre, alături de Secția de Etnografie din Săcele, Brașov. Oaspeții au fost conduși de către Tatiana Bădescu, director interimar al Muzeului Banatului Timișoara. Pentru premiul anului 2005, sunt înscrise în competiție 65 de muzee din 23 de țări. Muzeul Țăranului Român a primit Premiul EMYA în 1996, fiind prima instituție din fostele țări socialiste în istoria EMYA (din 1977 până în prezent) premiată cu o asemenea distincție. LUCIAN SAVA Dan Buruleanu și Florin Medeleț au realizat un album de referință Serviciu comunitar pentru permise și certificate de înmatriculare Guvernul a adoptat, zilele trecute, o hotărâre privind modul de organizare și funcționare a serviciilor publice comunitare pentru regimul permiselor de conducere și certificatelor de înmatriculare. Acestea vor fi structuri nouînființate la nivel local, care preiau competențele actualelor structuri ale Ministerului Administrației și Internelor. „Direcția Generală de Evidență Informatizată a Persoanei s-a desființat și s-au înființat noi structuri la nivel central: Direcția Generală a Pașapoartelor, Inspectoratul Național de Evidență a Populației, Direcția Regim Pemise de Conducere și Certificate de înmatriculare a Vehiculelor și Centrul Național de Administrare a Bazelor de Date. în teritoriu au rămas vechile structuri, urmând ca transferul să se facă pe parcurs“, ne-a declarat comisarul șef Nicolae Perța. Noua hotărâre de guvern prevede care va fi încadrarea unui asemenea serviciu comunitar: un post la 16 000 șoferi și unul la 10 000 de vehicule. Socoteala este simplă: în Timiș avem 220 000 de deținători de permise și 176 000 de autovehicule. Alexandru Chirilă, secretarul general al Prefecturii, instituție în subordinea căreia va fi noul serviciu, precizează: „Reorganizarea se va face din momentul în care apar normele metodologice. N-am renunțat la ideea noastră de a introduce serviciile adresate cetățeanului în fosta cazarmă din Calea Lipovei. Am făcut demersuri la Guvern și așteptăm răspuns“. CĂLIN ȚENCHE în județul nostru avem 220 000 șoferi și 176 000 mașini Vin 32 de miliarde de lei Guvernul a aprobat suma de 1 049 miliarde de lei din Fondul de rezervă bugetară pentru asigurarea cheltuielilor curente ale autorităților publice locale. Timișului îi revin 32 de miliarde de lei, care se împart direct între 93 de localități, edilii urmând să le folosească pentru ajutor social, ajutor pentru încălzirea locuinței cu lemne, cărbuni și combustibili petrolieri, pentru sistemul de protecție a persoanelor cu handicap. De această dată, Timișul atât a cerut, atât a primit, solicitarea fiind înaintată de președintele CJT și prefectul județului. Dar Guvernul mai are de onorat și alte promisiuni. Constantin Ostaficiuc, președintele CJT, spune că la învățământ preuniversitar, din suplimentarea de 47 de miliarde de lei necesară să acopere până la sfârșitul anului salariile, s-au primit doar 7 miliarde de lei. Iar la drumuri trebuiau să vină 43 de miliarde de lei și s-au primit doar 20 de miliarde. Plus promisiunea de 20 de miliarde de lei pentru pietruiri de drumuri, ar face un total de 83 de miliarde de lei necesare până la finele anului. Guvernul a mai aprobat și transformarea Cărpinișului în oraș și a satului Valcani în comună, de anul viitor. L. CONDEA Supliment Weekend Nici o candidatură nu a fost încă depusă Până ieri au fost înregistrate 350 de cereri, la biroul din cadrul Prefecturii, de la cetățenii care vor să se înscrie la tragerea la sorți pentru funcțiile de președinți și locțiitori la secțiile de votare, a anunțat secretarul general al Prefecturii, Alexandru Chirilă, în Timiș vor fi 578 de secții de votare, din care 235 de secții în Timișoara. Deși de la începutul acestei săptămâni se puteau depune candidaturile pentru Senat și Camera Deputaților, ieri încă nici o formațiune nu avansase vreo listă, a spus Mircea Crețu, președintele BEC Timiș. Dar au timp toată săptămâna viitoare, până în 29 octombrie. După aceea, la București, se trage la sorți ordinea pe liste pentru partidele parlamentare, apoi în județe în continuarea listei se trag la sorți formațiunile neparlamentare, iar la final vin independenții. în Timiș, un independent are nevoie de 29 000 de semnături. La alegerile generale este ca la referendum, nu mai există birouri electorale la nivel de municipiu, oraș ori comună, o problemă fiind aglomerația, căci din toate birourile oamenii se strâng la sediul BEC Timiș, formându-se cozi. Dar se va ține cont de experiența de la referendum pentru a înlătura unele neajunsuri, și de aceea se vor amenaja mai multe spații în acea clădire. L. CONDEA Mircea Crețu a explicat care vor fi etapele tragerilor la sorți