Agenda Zilei, iulie 2005 (Anul 10, nr. 154-179)

2005-07-25 / nr. 174

25 iulie 2005 ÎN FAȚA LEGII ulei 7 Lună plină de infracțiuni la graniță Ziua Poliției de Frontieră Române a prilejuit avansări în grad, unele dintre ele înaintea expirării stagiului minim „Chiar dacă inundațiile ce au acoperit o mare parte a țării și au adus atât de multe pagube familiilor multora din concetățenii noștri au determinat ca festivitățile prilejuite de Ziua Poliției de Frontieră Române - 24 iulie - să-și reducă din dimensiunile obișnuite în ceilalți ani, momentul cel mai așteptat din viața fiecăruia dintre cei care se află în permanentă acțiune la frontieră, și anume înaintarea în gradul profesional următor, nu a lipsit“, ne-a precizat comisarul Viorel Alexe, purtător de cuvânt al inspectoratului timișean de profil. Pe plan local, au fost înaintați în gradul profesional următor, la împlinirea stagiului mimim, 31 de ofițeri și 43 de agenți, înaintea expirării stagiului minim au fost avansați doi ofițeri și doi agenți: Dan Bardaș, la gradul de comisar șef; Doru Mircea Magdalin, la gradul de comisar; Constantin Corneanu, la gradul de agent șef principal; Sebastian Bodo, la gradul de agent principal; Cuptor cu... infracțiuni în luna lui Cuptor, numărul evenimentelor înregistrate pe raza de responsabilitate a Poliției de Frontieră Timiș a fost superior lunilor anterioare, a precizat Alexe. Traficul a cunoscut valori mai mari la granița cu Ungaria, respectiv la punctul de trecere de la Cenad, tranzitat de peste 100 000 de călători cu 48 000 de mijloace de transport. Nu s-a permis ieșirea din țară a 1 200 de cetățeni români care nu îndeplineau condițiile legale (lipsa banilor, nereguli în documentele de călătorie, lipsa asigurării medicale), fiind aplicate peste 240 de sancțiuni contravenționale, în aceeași situație s-au găsit și peste o sută de cetățeni străini, marea majoritate pentru că aveau documentele de călătorie în neregulă. Polițiștii de frontieră timișeni au descoperit și reținut 64 de persoane, cetățeni români și străini, care au încercat să treacă ilegal granița (48 au comis infracțiuni de fals și trafic de persoane). CĂLIN ȚENCHE ONTI <35285321 Polițiștii de frontieră au stat la pândă după călătorii frauduloși Incendii în județ Cauze - țigări și scurtcircuite La sfârșitul săptămânii trecute, pompierii au stins, în județul nostru, mai multe incendii. în seara zilei de vineri a fost mistuit de flăcări grâul de pe mai bine de două hectare în satul Oloșag. Incendiul a fost provocat de un fumător încă neidentificat. A urmat un incendiu la un autoturism Oltcit, în Piața Mărăști din Timișoara. Un scurtcircuit electric a provocat aprinderea mașinii, fiind distruse tapițeria și elementele combustibile din compartimentul motor. Aproape de miezul nopții s-a produs un incendiu în Găvojdia, la o combină. La originea evenimentului s-a aflat un scurtcircuit. Au ars niște cabluri și curele. în noaptea de sâmbătă spre duminică s-a produs un incendiu în localitatea Saravale, la o șiră de fân. Incendiul a fost cauzat de o țigară aruncată la întâmplare. C. Ț. Accidente și multă băutură la bord Numărul celor depistați conducând sub influența alcoolului îngrijorează Ultimele zile n-au fost lipsite de evenimente rutiere cu urmări grave. Unul dintre acestea a avut loc sâmbătă după-amiaza, în jurul orei 16, pe drumul național 59, la intersecția cu drumul comunal 158, pe raza localității Pădureni. Cristian George V., de 34 de ani, aflat la volanul unui Volkswagen Golf, nu a acordat prioritate de trecere la un viraj spre stânga, intrând în coliziune cu un autoturism BMW condus de cetățeanul turc Mediun D., de 32 ani, cu domiciliul în Reșița. Impactul a dus la rănirea gravă a două pasagere din prima mașină: Mărioara T., de 53 de ani, și Alina Oana T., de 26 de ani. Un alt accident s-a petrecut ieri, înaintea orei 4, pe strada Aeroport din Timișoara. Marian V, de 23 de ani, care conducea un autoturism Dacia, a accidentat mortal un pieton, Vasile M., de 32 de ani. Acesta din urmă, spun polițiștii, era așezat pe partea carosabilă. Poliția Rutieră a continuat acțiunile pentru depistarea celor care încalcă regulile de circulație. Au fost depistați mai mulți șoferi care, precizează Biroul de Presă al IPJ Timiș, au condus mașina pe când se aflau sub influența băuturilor alcoolice. în această situație s-a găsit Sîrboliub Liubomir M., de 24 de ani, Dragoș George D., de 32 de ani, Petru George B., de 33 de ani, toți din municipiul nostru, Luca S., de 37 de ani, din localitatea italiană Schio, și Marinei C., de 33 de ani, din Drobeta Turnu-Severin, și Viorel T., de 36 de ani, din Parța. Polițiștii ne-au informat că Luca S. a refuzat recoltarea probelor biologice. în aceste cazuri au fost întocmite dosare penale. C. Ț. Poliția cercetează cum s-au comis numeroase tâlhării Doi vârstnici au fost atacați în puterea nopții de mai mulți inși Sâmbătă dimineața, dispeceratul Poliției timișorene a fost anunțat de Secția 4 de Poliție că doi bătrâni, soț și soție, în vârstă de 79, respectiv 75 de ani, au fost atacați în puterea nopții de un grup de necunoscuți pătrunși în locuința lor. Făptașii au plecat cu o pereche de cercei din aur și banii dintr-un portofel găsit în bucătărie, respectiv 50 de lei. S-au demarat cercetări. Fapta a avut loc în jurul orelor 1:30-3. Cei doi vârstnici au fost imobilizați și agresați, iar după ce au luat bijuteriile și banii, făptașii au spălat putina. Apoi, cei doi soți au reușit să se elibereze de legături, însă nu au anunțat pe nimeni. Bărbatul a fost observat, dimineața, în timp ce stătea în fața ușii de acces în locuință și fuma. Agresiunea a avut urmări. Soția agresată a fost internată la Spitalul Județean, având diagnosticul traumatism cranio-facial. Polițiștii au reușit să strângă o serie de date despre agresori. Toți purtau geci, cu fermoare închise până la gât, precum și mănuși. Aveau cu ei două lanterne. Doi dintre ei sunt mai scunzi, având cam 1,60 m înălțime, iar doi au aproximativ 1,80 m. Cercetările pentru prinderea lor continuă. Doi dintre cei trei tineri implicați în seria de tâlhării comise zilele trecute asupra unor minori au primit mandate de arestare pe 19, respectiv 29 de zile. Perioada mai lungă a fost decisă de judecători în cazul singurului maior din grup, Ciprian Ștefănucă C., de 19 ani. Făptașii au înhățat mai multe telefoane mobile. Poliția a reușit să întocmească un portret robot al visului care a atacat o femeie pe strada Ion Roată din Timișoara, smulgându-i de la gât un lanț de aur de aproximatv 17 grame. Tâlharul, de 20-30 de ani, având circa 1,80 m înălțime, are o constituție atletică, păr șaten, tuns scurt, față rotundă. Atunci când a comis fapta era îmbrăcat într-un tricou fără mâneci de culoare verde închis și pantaloni albaștri. Pedepse rămase în picioare Curtea de Apel Timișoara a respins apelurile declarate de procurori, dar și de doi tineri care au atacat mai multe femei pe stradă și le-au deposedat de bunurile de valoare pe care le aveau asupra lor. Este vorba de Aurelian Valentin Panța, de 22 de ani, din Timișoara, și Dumitru Bogdan Cicoare, de 20 de ani, din localitatea Văgiulești, județul Gorj, în urmă cu mai bine de o lună, printr-o sentință a Tribunalului Timiș, aceștia au fost condamnați la opt, respectiv trei ani de închisoare pentru faptele lor, în 16 octombrie 2004, în jurul prânzului, Maria C. se plimba pe o stradă din centrul orașului. Panta era în spatele ei și a observat lănțișorul de aur pe care femeia îl purta la gât. Tânărul s-a apropiat de ea, a bătut-o ușor cu mâna pe spate, iar când Maria s-a întors să vadă cine e, i-a smuls lanțul și a luat-o la fugă. în 21 octombrie 2004, a acționat din nou, însoțit de Cicoare, Panta a atacat-o pe Monica D., a strâns-o de gât, a trântit-o pe trotuar și i-a smuls lanțul de aur de la gât. La Poliție, unde i s-au arătat mai multe albume cu poze, victima l-a recunoscut pe Cicoare. Câteva zile mai târziu, acesta a fost săltat de oamenii legii dintr-un bar din Gara de Nord, iar o zi mai târziu a fost prins și Panța. C. ȚENCHE, D. A. BUDICI Spânzurat Sâmbătă seara. Poliția orașului Sânnicolau Mare a fost anunțată de o descoperire macabră: un octogenar i-a anunțat telefonic pe oamenii legii că l-a găsit spânzurat în cămara locuinței sale pe Dan C., de 30 de ani, care este chiriașul său. „în urma cercetărilor s-a stabilit că victima consuma frecvent băuturi alcoolice și în urmă cu două săptămâni s-a despărțit de concubina sa“, precizează Biroul de Presă al IPJ Timiș. S-a stabilit că decedatul nu prezintă urme de violență, ci doar, pe gât, semnele specifice spânzurării. Corpul neînsuflețit a fost transportat la morga spitalului din oraș, în vederea efectuării autopsiei. (C. T.) Furi an timișorean a reclamat, joi, că i-a fost sustrasă bicicleta din Piața Traian, din fața unui magazin de încălțăminte. Cercetările efectuate de polițiștii de la Secția 2 au dus la identificarea celui ce o luase, Florin P., în vârstă de 19 ani. (C. Ț.) CONMEX* star telefonica La jumătate 50% reducere la orice abonament și oricâte extraopțiuni* până la sfârșitul anului Și, gratuit, 20 de minute naționale, lunar, până la sfârșitul anului + bani înapoi pe telefon*** 104$ Timisoara: Complex Corn. Terra, stand K5 Complex Corn. Kapa Piața Victoriei nr. 8 SIEMENS A65 33$ SIEMENS CF62 69$ ilte.«i www.startelefonica.ro Detalii si magazine. Prețurile nu coi * Valabil pentru Numere Favorite. C * * 12$ In puncte de loialitate.