Agenda Zilei, ianuarie 2006 (Anul 11, nr. 1-25)

2006-01-14 / nr. 11

COTIDIAN DE INFORMAȚII sâmbătă, 14 ianuarie^b6^ ^^^^^^^îmi(6^o9iei) Jandarmii ü alungă pe elevii care chiulesc prin baruri în jur de douăzeci de elevi de la patru licee timișorene, care așteptau ieri liniștiți să treacă orele de curs, nu în bănci, cu profesorul la catedră, ci în baruri, cu sucuri și muzică, manele, au fost ieri „deranjați“ de două echipaje ale Jandarmeriei. Alături de Inspectoratul Școlar Județean Timiș, jandarmii au dat ieri startul unui program de razii prin barurile situate lângă școli. Acțiunile de verificare a elevilor minori care chiulesc de la ore și merg în localuri continuă pe întreg parcursul anului. „Intenția noastră este aceea de a descuraja chiulul. Nu căutăm să dăm amenzi, ci doar să-i convingem să meargă la ore. Să nu mai fie situații în care elevi de clasa a XI-a să scrie la teze că Eminescu a fost manelist pentru că... a avut multe femei“, ne-a declarat lt. col. Paul Ciobănașu, purtător de cuvânt la Jandarmerie, participant activ la razie. Nici un patron al barurilor „vizitate“ nu a fost amendat. Elevii care au fost prinși consumând alcool împliniseră 18 ani. „Nu mă interesează cine vine în bar. Să mi se vândă marfa, atât mă interesează“, le-a spus jandarmilor unul dintre patroni. Elevii prinși în baruri când ar fi trebuit să fie la școală au reacționat diferit: unii s-au ascuns privirilor, alții au început să facă glume și au răspuns că nu-s obligați să stea la toate orele. LUCIAN SAVA Elevii din baruri au fost goniți cu jandarmii, spre nemulțumirea... patronilor A primit o mașină Lamborghini Premierul Călin Popescu Tăriceanu și-a sărbătorit, ieri, cu 24 de ore în avans, împlinirea a 54 de ani, invitându-i la Guvern și la sediul PNL pe jurnaliști și primind din partea acestora și a angajaților de la cabinet o mașinuță de metal, precum și un tort sub forma unui autoturism. Tortul imens, sub forma unui bolid Ferrari, era ornat cu poze realizate la comandă înfațișându-l pe șeful Guvernului în combinezonul roșu al echipei de Formula 1. Cadoul a fost completat de un tricou, o cană și un prosop cu însemnele Ferrari, încântat de darul primit, Tăriceanu le-a oferit jurnaliștilor un pahar cu șampanie. Aici și-a completat lista cadourilor primite cu o mașinuță tip Lamborghini. „Mi-ar plăcea să am o asemenea mașină în mărime naturală, pentru că și în România sunt drumuri pe care aș putea să o conduc“, a afirmat premierul. Multe cadouri a mai primit premierul și de la colegii săi din PNL, însă aceștia nu au vrut să dezvăluie ce daruri i-au adus. DANIELA BARANGA Premierul Călin Popescu Tăriceanu împlinește astăzi 54 de ani J.K. Rowling vine în România Baroneasa Emma Nicholson a confirmat, ieri, participarea scriitoarei J.K. Rowling, creatoarea celebrului Harry Potter, la dineul caritabil organizat de High Level Group, pe 25 ianuarie, precum și la teledonul care va fi difuzat pe 26 ianuarie, în direct, la TVR: High Level Group, o organizație înființată în 2000, la inițiativa baronesei Emma Nicholson, coprezidată de aceasta împreună cu premierul Călin Popescu Tăriceanu, va organiza în 25 și 26 ianuarie acțiunea caritabilă România pentru copiii Europei, ce are ca scop strângerea de fonduri pentru copiii din orfelinatele europene. De asemenea, Nicholson și-a exprimat dorința ca scriitoarea să participe și la alte acțiuni ale HLG, însă cum programul acesteia nu a fost stabilit deocamdată, nimic nu este sigur. Rowling a devenit membru al organizației în urmă cu o săptămână. Printre cei care vor fi prezenți la dineu se numără și Nadia Comăneci, Ilie Năstase și Gheorghe Hagi. D. BARANGA Zece excelențe ale Timișoarei Primarul Gheorghe Ciuhandu va înmâna, miercuri, zece diplome de excelență pentru întreaga activitate și promovarea imaginii Timișoarei unor personalități din domenii diverse. Adriana Babeți este scriitor, cadru universitar, publicist, coordonatoarea proiectului Timișoara-comunitate și diversitate culturală-revista Orizont. Va fi distins și un important poet și eseist, reputat traducător, Șerban Foarță. Promotor al spiritului timișorean prin Fundația Timișoara ‘89 și Federația Organizațiilor Umanitare, Petru Ilieșu este una dintre excelențele orașului. Mai sunt două actrițe cu cariere de excepție: Ildiko Jarcsek-Zamfirescu și Ana Maria Ferenczy. Alexandra Guțu este violoncelistă de renume mondial, prim-solistă a Filarmonicii Banatul, iar Szakats Bela s-a remarcat prin sculpturile din oraș. Pictorului Aurel Breilean i se datorează reînființarea Facultății de Arte. Ion V. Ionescu este profesor și antrenor, sub îndrumarea sa Politehnica Timișoara câștigând în 1980 Cupa României. Ultimul pe listă, dar nu cel de pe urmă, este Cristian Țecu, primul alpinist român care a atins vârful Sishapangma (8012m) din Himalaya. LĂCRĂMIOARA CONDEA Astrele și parlamentarii noștri Pagina 2 Se poate propune depunctarea unor directori tefi, la Primăria Timișoara s-a întrunit comisia specială care se ocupă de stabilirea criteriilor de performanță și selecția managerilor la unele dintre societățile și regiile din subordinea Consiliului Local, unde contractul directorilor a expirat: După ședință, s-au făcut mai multe proiecte de hotărâre pentru aprobarea cererii de ofertă, a criteriilor de selecție a managerului și a criteriilor de performanță pentru: SC Administrarea Domeniului Public SA, SC Drumuri Municipale SA, SC Horticultura SA, SC Piețe SA. La Biroul Relații Publice al Primăriei, etajul I, camera 120, se primesc, până în 23 ianuarie, propuneri scrise referitoare la aceste proiecte. Sugestiile pot fi trimise și prin fax, la 204 886, sau e-mail - admans@primariatm.ro. Cetățenii au, astfel, posibilitatea de a-și face cunoscută opinia despre cum au fost conduse aceste societăți ori regii, la care acționar unic este Consiliul Local, propunând criterii care să-i avantajeze pe actualii directori, ori care să-i depuncteze, din cauza unor nemulțumiri față de drumuri, Telpark, piețe, Parcul Copiilor și Parcul Zoologic. Consiliul Local va aproba spre finele lunii criteriile, la care vor fi anexate și propunerile pe care le fac cetățenii care i-au ales să le reprezinte interesele. L. CONDER Din nefericire, animalele din Parcul Zoologic au devenit doar amintite fii Han pfotazi, Supliment Sârbii și ucrainenii au avut Revelionul Pagina 5