Agenda Zilei, ianuarie 2006 (Anul 11, nr. 1-25)

2006-01-19 / nr. 15

19 ianuarie 2006 SPOR Tug& nriwxiUi 13 Poli a plecat ieri pe calea aerului în Cipru Jucătorii se așteaptă la galere • Poliștii își doresc patru amicale • Când are de făcut cinste colegilor Ziua de ieri a fost destinată pregătirilor necesare pentru cantonamentul din Cipru, destinație spre care, în jurul orei 17, cu un charter, s-a îndreptat lotul de 28 de jucători ai lui FCU Poli Timișoara. A lipsit doar senegalezul Mansour, care va sosi direct în Cipru. „Este o perioadă de acumulări, care se va vedea în timpul campionatului. Sper să găsim în Cipru căldură și terenuri cât mai bune. Vrem să jucăm patru amicale, dar deocamdată nu știm numele adversarilor. Nici nu prea contează numele echipelor în această perioadă de pregătire. Abia în cel de-al doilea cantonament căutam adversari mai puternici“, a declarat secundul Iosif Rotariu. „Am mai fost de trei ori în catonamente în Cipru, unde am câștigat și o medalie cu echipa națională. Suntem conștienți că nu ne ducem acolo să ne plimbăm. Mergem să muncim, pentru că ne așteaptă un retur de campionat foarte greu. De acum, Poli va fi luată în seamă rău de tot“, a prezis Mihăiță Pleșan. Gabriel Cânu, care a împlinit ieri 23 de ani, nu își mai amintește de când nu și-a mai aniversat ziua de naștere acasă. „Sunt obișnuit, pentru că majoritatea timpului mi-am petrecut ziua de naștere în cantonamente. Sunt chiar fericit că voi fi alături de colegii de echipă. O să discut cu domnul Hagi și o să cer permisiunea să fac cinste colegilor cu un pahar de vin. De fapt, nu văd de ce nu ar fi de acord“, spune fundașul alb-violet. După aproximativ trei ore de zbor, aeronava care i-a transportat pe poliști a aterizat pe aeroportul din Larnaca. De aici, delegația alb-violeților s-a îndreptat cu autocarul spre hotelul Golden Bay, un stabiliment de cinci stele, unde vor fi cazați jucătorii, antrenorii și oficialii clubului timișorean în următoarele 11 zile. De astăzi, însă, va începe munca adevărată, Hagi urmărind să îmbunătățească atât parametrii fizici, cât și coeziunea între jucători. L. HOTICO După încălzirea de la Timișoara, acum urmează adevărata încărcare a bateriilor încă una și se duc... la baraj Handbaliștii români întâlnesc astăzi Lituania, la Oradea Naționala masculină de handbal a României poate tranșa în seara aceasta calificarea în play-off-ul CM de anul viitor. Totul depinde de rezultatul partidei cu Lituania, ultimul adversar din grupa a IV-a preliminară. O victorie în manșa tur, programată azi, la Oradea, cu începere de la ora 20 (în direct pe TV Sport), ar asigura prezența tricolorilor la baraj, indiferent de ceea ce ar urma să se întâmple sâmbătă, la Vilnius. Teoretic, Lituania mai păstrează șanse de calificare în play-off, dar pentru aceasta trebuie să-și adjudece victoria în ambele confruntări cu formația noastră, în schimb, Letonia și Luxemburg sunt deja eliminate din cursă. Despre adversarul de astăzi, Lucian Râșniță crede că e cel puțin la fel de incomod ca și Letonia, pe care România a învins-o atât în deplasare, cât și pe teren propriu. „Nu trebuie să-i subestimăm pe lituanieni, chiar dacă valoarea lor nu este departe de cea a vecinilor letoni. Joacă același handbal al școlii ruse. Băieții sunt totuși foarte motivați și mă aștept să dea totul pe teren“, spune antrenorul principal al reprezentativei noastre. L. GORDEA Reîncepe voleiul „mic“! Dispută academică la Cluj, în prima rundă a turneului 1-4 După o pauză de aproximativ o lună, voleibaliștii de la Universitatea Gromocom Timișoara revin în competițiile oficiale la sfârșitul acestei săptămâni, odată cu startul turneului final al locurilor 1-4 al seriei vest din A2. Sâmbătă, în prima etapă a turneului, studenții bănățeni, care au încheiat sezonul regulat pe poziția a treia, se vor deplasa la Cluj-Napoca, pentru disputa cu Universitatea. „Sperăm să învingem la Cluj, caz în care luăm o serioasă opțiune la ocuparea unui loc care să ne permită accesul la turneul de baraj al promovării“, crede tehnicianul timișorenilor, prof. Sorin Grădinaru. Universitatea Gromacom s-a întărit în această pauză competițională, aducându-l pe Ionuț Baciu de la prim-divizionara CSM Danubius Tulcea, în vârstă de doar 20 de ani, acesta evoluează pe postul de trăgător, zona patru. Tot sâmbătă se joacă partida Unirea Dej - Phoenix Șimleu Silvaniei. în aceeași zi se joacă și prima etapă a turneului 14 din seria Vest A2 la feminin, după programul: CSM Lugoj - Dinamo Astaldi (Sala Universității din Timișoara, ora 10,30), U Craiova - LPS Oradea. C. ONACA Roxana Luca, abandon la CE Tatiana Tormianina/Maxim Marinin, din nou aur Cea de-a 97-a ediție a Campionatelor Europene, care se desfășoară la Lyon (Franța), ne-a produs o primă dezamăgire. Singura noastră reprezentantă în proba feminină, Roxana Luca, a fost nevoită să abandoneze în programul scurt de ieri din cauza durerilor de spate. Participarea Roxanei la JO de la Torino stă astfel sub semnul întrebării. Surprinde clasarea pe locul trei, după programul impus, a dansatorilor Tatiana Navka/Roman Kostomarov. Lucrurile decurg normal la feminin, unde lideră este deținătoarea titlului, Irina Slutskaya. Aseară, n-au decernat și primele medalii, la perechi, învingători fiind Tatiana Tolmianina/Maxim Marinin, candidați serioși la titlul olimpic, singurul care le lipsește din palmares. Argintul a revenit perechii Aliona Savcenko/Robin Szolkowy, iar bronzul, perechii Maria Petrova/Alexei Tihonov. LIVAN HOTICO Tatmianina și Marinin visează acum și titlul olimpic Andrei Pavel a fost stopat de Fabrice Santoro Andreea Vane și a făcut loc în turul doi la dublu de la Australian Open Andrei Pavel s-a oprit în turul doi al celui mai important turneu de tenis din emisfera sudică, Australian Open (14,5 milioane de dolari). „Cneazul“ a pierdut ieri într-o manieră destul de clară în fața francezului Fabrice Santoro cu scorul de 6-4, 6-1, 6-4, egalându-și performanțele realizate la Melbourne în 2001 și 2005, când s-a oprit tot în turul doi. Deocamdată, Pavel și-a asigurat șapte puncte ATP și un cec de 28 000 de dolari, însă îi mai rămâne întrecerea de la dublu, acolo unde, în această dimineață, împreună cu Victor Hănescu, îi vor înfrunta în primul joc pe americanii Mike Bryan/Bob Bryan. Singura bucurie a zilei de ieri a fost adusă de o timișoreancă, Andreea Vane reușind să pătrundă în turul al doilea al tabloului de dublu de la Melbourne. Vane și partenera sa, estonianca Ani Marat, le-au depășit în runda inaugurală pe Chia-Jung Chuang (Taipei)/Rika Fujiwara (Japonia) cu 6-2, 7-5. Pentru accederea în turul trei, perechea româno-estoniană va avea o misiune infinit mai grea în fața principalelor favorite: Lisa Raymond (SUA) și Samantha Stosur (Australia). Ziua de ieri nu a fost deloc lipsită de surprize, cinci favoriți părăsind întrecerea: Bobby Ginepri (13), Radek Stephanek (17), Elena Likhovțeva ( 18), Tomas Berdych (19) și Jelena Jankovic (23). CRISTIAN ONACA Andrei Pavel trece tot mai greu de turul doi în turneele de Mare Șlem Natație în cadrul reuniunii de la Stockholm, contând pentru Cupa Mondială de natație în bazin scurt, Dragoș Coman a ocupat locul doi în proba de 400 metri liber. Coman a fost înregistrat cu timpul de 3:42.53, fiind devansat de chinezul Lin Zhang (3:41.58). (L. H.) . Pregătiri pentru CE Cătălina Ponor și-a reluat antrenamentele, la Constanța, până pe 26 ianuarie, împreună cu antrenorul Matei Stănei, în vederea participării la Campionatele Europene de la Volos, care vor avea loc în luna aprilie. Antrenorul consideră că Ponor are suficient timp la dispoziție pentru a se pregăti și pentru a obține rezultate bune la CE din aprilie. (L. H.) Ceremonie Autoritățile locale din Berlin au anunțat că vor organiza o ceremonie de deschidere a Cupei Mondiale de fotbal, pe data de 7 iunie, chiar dacă acest eveniment nu va beneficia de sprijinul FIFA. Primarul orașului Berlin, Klaus Wowereit, a menționat că ceremonia va avea loc în fața Porții Braindeburg. (L. H.)  Portarul anului 2005 Petr Cech, jucătorul lui Chelsea, a fost desemnat portarul anului 2005 într-un clasament realizat de Federația Internațională de Istorie și Statistică a Fotbalului (IFFHS). Cehul din poarta campioanei din Anglia a totalizat 175 de puncte, devansându-i pe brazilianul Nelson de Jesus e Silva Dida (AC Milan), cu 91 de puncte, și italianul Gianluigi Buffon (Juventus Torino), cu 78 de puncte. (C. O.) Pregătiri pe teren propriu Deocamdată pune noutăți la divizionarele timișene CFR Timișoara efectuează câte două antrenamente pe zi în această săptămână. Noutatea la capitolul lor de jucători este reprimirea în pregătiri a jucătorului de bandă stângă Marian Preda. Cei doi tineri atacanți, Riviș și Torje, se vor prezenta la lotul de juniori născuți în 1989. Ei vor efectua un stagiu de pregătire până în 31 ianuarie. Plecarea în cantonament a feroviarilor este programată pentru luni, 23 ianuarie, fiind definitivată și locația Sovata. Președintele Alexandru Silvășan a spus că s-au găsit banii necesari pentru pregătirea montană. în ceea ce privește colaborarea cu Poli, bossul feroviarilor va purta discuții în următoarele zile cu conducătorii alb-violeților, deoarece și aceștia au acum un program mai lejer, după plecarea echipei în Cipru. Cealaltă divizionară secundă din Timiș, Unirea Sânnicolau Mare, se pregătește în orașul de pe Aranca și așteaptă cantonamentul de la Moneasa. Cheltuielile pentru cantonament vor fi acoperite, foarte probabil, dintr-o parte a banilor pe care clubul urmează să-i primească de la FC Bihor. Orădenii trebuie să achite în cursul săptămânii suma integrală pentru atacantul Valentin Grigore. Cea mai proaspătă noutate din lot este Petre Dumitru, jucător care a evoluat în urmă cu câțiva ani și la Moldova Nouă. El a fost învoit deocamdată să-și rezolve unele probleme de familie. Echipa va pleca în cantonamentul de la Moneasa în ultima decadă a lunii ianuarie. F.V. România rămâne tot pe locul 27 A fost întocmit noul clasament FIFA Reprezentativa de fotbal a României și-a păstrat poziția de luna trecută în clasamentul FIFA Coca- Cola, reactualizat ieri. Fără a disputa vreun meci internațional în decembrie, naționala lui Victor Pițurcă ocupă locul 27, cu 686 de puncte. Lidera acestei ierarhii se menține campioana mondială Brazilia, care a acumulat 839 de puncte, cu doar 43 mai mult decât... Cehia, și 49 în plus față de Olanda. Adversarele noastre din preliminariile Cupei Mondiale din Germania au avut cea mai spectaculoasă ascensiune din ultima vreme. Selecționata Argentinei ocupă poziția a patra, cu 772 puncte. Continentul nordamerican este și el reprezentat în top 10 mondial de Mexic și SUA (locul 7), în vreme ce Japonia este cea mai bine dintre echipele asiatice (15) LIVIU GORDEA