Agenda Zilei, septembrie 2006 (Anul 11, nr. 206-231)

2006-09-12 / nr. 215

Comemorarea victimelor atacurilor din 11 septembrie 2001 Președintele american George W. Bush a efectuat un pelerinaj la Ground Zero, la New York, în ajunul aniversării a cinci ani de la atentatele de la 11 septembrie 2001, declarând că nu va uita niciodată lecțiile acelei zile. Bush și soția sa, Laura, au depus o coroană de flori la Ground Zero, au asistat la o ceremonie de rugăciune împreună cu familiile victimelor, după care au dat mâna cu pompierii, la o cazarmă din apropierea locului unde se înălțau, odinioară, turnurile gemene ale World Trade Center. Bush a mai vizitat și alte puncte din SUA, unde au căzut avioane la 11 septembrie 2001. Și în România a fost comemorată ziua de 11 septembrie, la Ambasada SUA la București. Cu această ocazie, Teatrul Național și Muzeul de Artă Contemporană, în colaborare cu Ambasada SUA în România, au găzduit o expoziție foto a lui Joel Meyerowitz. Evenimentul de la București a început cu câteva discursuri ale președintelui Traian Băsescu, premierului Călin Popescu Tăriceanu, ambasadorului Statelor Unite la București, Nicholas Taubman, urmate de un concert al Cvartetului de Coarde Transilvania, iar, la final, participanții au aprins lumânări în memoria victimelor terorismului. Nicholas Taubman a susținut, în discursul său, că terorismul este un flagel internațional, iar rezistența trebuie să fie multilaterală, amintind pierderile de vieți omenești în atentate comise din 2001 până în prezent. El a precizat că evenimentele de la 11 septembrie 2001 vor rămâne în istoria Americii pentru totdeauna, iar imaginile șocante ale turnurilor WTC în flăcări, prăbușindu-se, au avut același impact ca și atacul de la Pearl Harbor asupra unei întregi generații. Taubman a mulțumit României, cu ocazia comemorării a cinci ani de la atentatele de la 11 septembrie 2001, pentru că a fost alături de America în ultimii ani. El a amintit că în atentatele de la 11 septembrie 2001 cel puțin 91 de țări au înregistrat victime, printre acestea fiind și România. Pagina . George W. Bush, președintele SUA, și soția sa, Laura, au depus o coroană de flori la Ground Zero Traian Băsescu a ținut un discurs la comemorarea celor cinci ani de la atentatele din SUA / COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT marți, 12 septembrie 2006 Mai puțini absolvenți de liceu decât locuri în universități Pentru prima dată după mulți ani, sesiunea de admitere la facultate organizată în toamnă are nu numai locuri multe, ci și bugetate. Alături de obișnuitele facultăți care nu mai au concurență serioasă de ceva vreme, în acest an li s-au alăturat și instituții de învățământ superior care reușeau până acum să-și ocupe toate locurile chiar din prima sesiune de admitere. „Dacă anul trecut gradul de ocupare a locurilor încă din vară a fost de peste 90%, în acest an a scăzut la 83%. Unul din motive stă în numărul mic de absolvenți ai liceelor de la care veneau cei mai mulți candidați. Apoi, numărul locurilor la admitere a crescut față de anul trecut. La aceste motive se adaugă și scăderea interesului către anumite profesii și orientarea către altele. La Construcții, anul acesta concurența a fost dublă decât în precedenta sesiune de vară“, a declarat Aurel Viorel Șerban, prorector al Universității Politehnica Timișoara. Printre facultățile tehnice cu cele mai multe locuri libere se numără Mecanica, unde sunt 250 de locuri bugetate pentru toamnă, urmată de domenii precum electrotehnica, chimia. De asemenea, la Universitatea de Vest au rămas multe locuri subvenționate pentru toamnă, cele mai multe la Facultatea de Chimie-Biologie-Geografie. A.NICA Interesul tinerilor către anumite domenii de profesie a scăzut mult 16 pagini 60 bani Subprefectul Alexandru Chirilă a fost rănit într-un accident O mașină aparținând Prefecturii Timiș, în care se aflau Alexandru Chirilă, subprefect de Timiș, și Marcel Heler, șoferul mașinii, a fost implicată, ieri seară, în jurul orei 19, într-un grav accident de circulație în zona comunei Hanu Conachi, din județul Galați. Mașina a părăsit carosabilul din cauza criblurii și a intrat într-un copac. Șoferul Marcel Heler a decedat pe loc, iar subprefectul Alexandru Chirilă a fost rănit, a declarat Mihai Polinschi, directorul Serviciului Județean de Ambulanță Galați. Daniela Baranga, purtătorul de cuvânt al Prefecturii Timiș, a declarat că subprefectul Alexandru Chirilă este internat la Spitalul din Galați cu diagnosticul de contuzie cerebrală deschisă, acesta fiind, după primele investigații medicale, în afara oricărui pericol. Alexandru Chirilă se deplasa spre Galați pentru a participa la o sesiune de pregătire privind fondurile structurale. LILIANA IEDU Cel mai puternic român Gigi Becali i-a devansat pe omul de afaceri Ion Țiriac și pe președintele Traian Băsescu, în clasamentul celor mai puternici români, potrivit anuarului Cei mai puternici 66 de români, editat de Banii Noștri și realizat pe baza unui sondaj CURS. Patronul FC Steaua este singurul român nominalizat la toate cele patru categorii: putere, influență, bani și putere simbolică. Prezent la evenimentul de lansare a anuarului, Becali a dezvăluit din secretele puterii sale: „Nu mai există o a doua persoană mai puternică decât mine, nici moral, nici financiar. Am demonstrat în fotbal, în politică și în business. Eu nu văd pe cineva mai puternic decât mine“, a spus Becali. După Gigi Becali, Ion Țiriac și Traian Băsescu, topul general al celor mai puternici români este întregit de politicieni, toți bărbați: Dinu Patriciu, Theodor Stolojan, Călin Popescu Tăriceanu, Ion Iliescu, Adrian Năstase, George Copos și Corneliu Vadim Tudor. Gigi Becali este pe prima poziție în top Site-ului CJT i-a dăunat Viagra Forumul site-ului Consiliului Județean Timiș se va închide pe o perioadă nedeterminată. Motivul pe acest forum au fost postate, de două ori, într-un interval de două săptămâni, linkuri fie spre site-uri obscene, fie spre reclame la pastile Viagra, fie spre site-uri cu vedete ale muzicii pop. Decizia de închidere a forumului a fost luată de Constantin Ostaficiuc, președintele Consiliului Județean Timiș, care inițial a dat dispoziție să se paroleze anumite cuvinte care ar putea apărea pe forum. „Având în vedere că forumul nu își mai găsește utilitatea, am decis să îl parolăm temporar. Vom modifica puțin modalitatea de communicare cu cetățenii județului. Mai exact, cei interesați de administrația județeană timișeană au la dispoziție rubrica de audiențe. Poate peste o anumită perioadă de timp, cei preocupați de aceste intervenții își vor îndrepta atenția spre alte zone și atunci vom redeschide forumul de discuții de pe site-ul Consiliului Județean Timiș”, a declarat Constantin Ostaficiuc. Liderul CJT a mai declarat că forumul de pe site-ul instituției și-a găsit utilitatea, cel mai recent, anul trecut, în luna februarie, când CJT a cerut părerea cetățenilor privind investițiile de la stadionul Dan Păltinișanu. LILIANA SEDU Consiliul Județean Timiș Bine acl venit pe pagina web a Consiliului Județean Timiș Comunicarea cu cetățenii se face la rubrica de audiențe