Agenda Zilei, octombrie 2006 (Anul 11, nr. 232-257)

2006-10-23 / nr. 250

m0 ) P? Itee/fs / Sÿ ' y 'èfv,/ COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT : I // H , ANULx| äJ I y NR. 250 (3065) luni „O. ; i! ,60bani 23 octombrie 2006|l|| I II ull 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs 1N11JJ!!I «ill Demisie și pumni la Poli Șoc la Poli imediat după partida cu Pandurii Târgu Jiu de sâmbătă. Antrenorul principal Sorin Cârțu și-a anunțat demisia din pricina înfrângerii înregistrate de alb-violeți în Zăvoi, scor 1-0, al jocului extrem de slab al echipei, dar și din cauza problemelor de sănătate. „îmi voi rezilia contractul. Domnul Marian Iancu mi-a propus un concediu medical, dar eu i-am replicat că mai bine să încheiem conturile de comun acord“, a declarat Cârțu. în meciul de la Târgu Jiu, Cârțu a suferit un puseu de tensiune, având nevoie de intervenția medicilor, azi secundul Miracea Irimescu a și-a dat demisia. Noua conducere tehnică a lui Poli va fi alcătuită din I Ion V. Ionescu, director tehnic, Alin Artimon, antrenor principal, Valentin Velcea, secund, și Gabi Boldici, antrenor cu portarii. O altă problemă cu care se confruntă Poli este atitudinea unora dintre jucătorii care pe lângă faptul că nu dau rezultatele așteptate pe gazon își mai dau în petec și în afara lui. Aseară, pe Calea Aradului, a avut loc un accident în care una dintre cele două autoturisme implicate era BMW-ul X5 condus de Dan Alexa. După impact, Alexa împreună cu prietenul său, aflat alături de el în mașină, au mers să regleze conturile cu celăilalt șofer. „L-au prins și l-au bătut. El a apucat să-și sune soția, așa că am venit aici împreună cu ea. Ne-au bătut și pe noi, cu pumnii și picioarele. Cumnatul meu și soția sa au ajuns la spital“, ne-a declarat Nicușor Vatamanu, cumnatul celui de-al doilea șofer. CRISTIAN ONACA Supliment Sport [bkp] Sorin Cârțu și-a anunțat demisia Peste 30 000 de litri de vin au fost dați gata la festival Participanții la Festivalul Vinului au dat gata peste 30 000 de litri de vin la pet sau la pahar, peste 3 000 de sticle cu vin și circa 10 000 de litri de must. Organizatorii nu ne-au putut da o estimare a numărului de participanți - o apreciere fiind dificilă, în condițiile în care intrarea a fost liberă însă s-a putut observa ușor că publicul a fost cu mult mai numeros decât la trecutele ediții. Zeci de mii de timișoreni au ales ca destinație, în weekend, manifestarea organizată lângă stadionul Dan Păltinișanu. Principalul organizator al evenimentului, societatea Cramele Recaș, a avut 14 locații în care și-a vândut produsele, circa 80 de angajați ocupându-se cu servirea clienților. Alte 25 de standuri ale unor firme au oferit bunătățiri culinare, circa 60 au avut de vânzare îmbrăcăminte, podoabe, jucării și te miri ce altceva, iar circa 15 întreprinzători au venit cu caruseluri, trenulețe, mașinuțe, aparate de măsurat forța pumnului. Așadar, un mic orășel al distracției, în mijlocul căruia scena a găzduit recitaluri folclorice și pop, Casa de Cultură a Municipiului Timișoara meritând felicitări pentru rețeta muzicală. Vremea a ținut cu organizatorii și petrecăreții, astfel încât s-a putut petrece în voie, până la ore târzii, în toate cele trei zile. T. M. LENGHER Pagina 9 Evenimentul care a încheiat săptămâna trecută a fost pe placul multor timișoreni kw r ^ ^ ^ ^ v^rv * ^9 Festul prietenilor necuvântători Câini, pisici, iepuri, chinchilla, ponei și papagali și-au dat întâlnire în acest sfârșit de săptămână, la Centrul de Afaceri Timișoara. Alături de ei au venit și medici veterinari, dresori, cei care se ocupă de hrana animalelor, dar și de aspectul lor. Toate acele vietăți dragi oamenilor, dar mai ales copiilor au avut parte de atenție, admirație și chiar adopție, în cadrul primului festival dedicat lor. Asociația de Protecție a Animalelor Ecovei Timișoara a organizat în acest weekend dOKTOBERfEST. „Manifestarea are rol educativ și e menită să-i învețe pe copii ce înseamnă grija față de prietenii necuvântători“" a declarat Adriana Tudor, președinta ECOVET. Festul animalelor de companie a cuprins concursuri de frumusețe canină și demonstrații agility, plimbări cu poneiul, iar într-un salon special amenajat, câinii și pisicile au avut parte de propriii stiliști, familiarizându-se și cu noile tendințe în materie de înfrumusețare. Printre atracțiile testului s-a numărat un șarpe boa, dar nici iguanele n-au fost deloc neglijate. Echipa Salvo a fost și ea prezentă, iar demonstrațiile câinilor bine dresați i-a încântat îndeosebi pe copii. A.NICA Necuvântătoarele au avut parte de admirație și grijă într-un eveniment dedicat lor învinge și după cinci secole Ștefan cel Mare a câștigat sâmbătă seara bătălia pentru titlul de Cel mai mare român al tuturor timpurilor, la capătul campaniei inițiate de TVR cu șase luni în urmă. Zece Analiști și-au disputat pentru ultima oară locul în Top Ten-ul națiunii în cadrul unei emisiuni moderate de Irina Păcurariu și Radu Naum, curajul, geniul, măreția, abilitățile de conducător și moștenirea spirituală fiind criteriile punctate în cazul fiecăruia: Adrian Cioroianu, Sandra Pralong, Bogdan Naumovici, Ioan T. Morar, Dragoș Bucurenci, Andrei Gheorghe, Vlad Craioveanu, Stejărel Olaru, Danu C. Mihăilescu și Mircea Diaconu au pledat în favoarea câte unei personalități. Cu majoritate de voturi, Ștefan cel Mare, care a domnit între 1457 și 1504, a fost desemnat drept cel mai mare român, locul al doilea a revenit Regelui Carol I, al treilea lui Eminescu. Pe locul al patrulea s-a clasat Mihai Viteazul, al cincilea a fost ocupat de Richard Wurmbrand, al șaselea de Ion Antonescu, al șaptelea de Mircea Eliade. Locul al optulea a revenit lui Cuza, Brâncuși a ajuns pe locul nouă, iar Nadia Comăneci pe zece. Târziu în noapte, chipul învingătorului a fost proiectat și la Timișoara pe clădirea Operei și pe fațada Catedralei. CODRINA D. TOMOV Ștrengarii suflători la Peștera Românești Peste 2 000 de... spermelomani - după estimările organizatorilor - au luat ieri pieptiș traseul, când mai domol, când mai abrupt, către Peștera Românești, ca să asculte Orchestra de Suflători Temeswarer Spitzbuchen - „Ștrengarii Timișoarei“- fondată și vesel dirijată de muzicianul Franz Hoffner, trompetist al Filarmonicii Banatul, stabilit în Germania. Soliste invitate au fost violonista Corina Murgu și soprana Nicoleta Colcelar, de la Opera Națională din Timișoara. Interpretat sub drapelele României și Uniunii Europene, programul muzical al zilei a fost generos, spumos și nu prea firos, de la lucrări celebre de Mozart, la Hora de la Oravița și muzică din filme celebre. Alături de Ioan Coriolan Gârboni, președintele Fundației Academice Culturale Timișoara, care a organizat, împreună cu Speotimiș și alți colaboratori, evenimentul, s-au aflat consulul german Rolf Maruhn, maestrul Corneliu Murgu, Maria Grapini (Asociația Femeilor Manager), consilierul județean Ștefania Stegăroiu. La 14 ° C, cât are, vară-iarnă, Peștera Românești, propunerea lui Gârboni de a reintroduce, de la anul, „izvorul“ de vin fiert gratuit a fost primită de audienți cu același entuziasm ca muzica însăși... SIMONA P. DONICI Orchestra Spitzbuchen Temeswarer a avut peste 2 000 de audienți în peșteră