Agenda Zilei, octombrie 2006 (Anul 11, nr. 232-257)

2006-10-25 / nr. 252

25 octombrie 2006 SPORT ««£#>*■ •/» rui U3 | Criză la ELBA Jucătorii echipei de baschet masculin ELBA ■Timișoara au ajuns la capătul răbdării. Clubul fiind restant la plata salariilor, jucătorii lui Dragan Petricevici amenință că nu se prezintă la meciul cu CSM Oradea, programat astăzi, la ora 18, la sala Constantin Jude. Președintele clubului, Mircea Miclău, a declarat ieri că face tot posibilul să achite restanțele de 12 500 lei. Potrivit conducătorilor echipei, ELBA are aproape cel mai mic buget din Divizia A, însă situația s-ar putea remedia la începutul anului viitor, când un sponsor important și-a anunțat disponibilitatea. DORIN ȘIPETIAN Dragan Petricevici Românii ies din prim-planul tenisului Totuși, Pavel s-a calificat ieri în turul doi al turneului de la Sankt Petersburg Finalul sezonului competițional din circuitul tenisului profesionist masculin nu aduce nimic bun pentru jucătorii români, care rămân departe de prima parte a clasamentului ATP, în principala ierarhie, ATP Entry, nici un român nu mai face parte din Top 100 după ce și Andrei Pavel a părăsit primele 100 de poziții. Răzvan Sabău și Victori Crivoi sunt ceilalți tenismeni români care fac parte din primii 200 de jucători. în clasamentul ATP Race, Pavel încă ocupă un loc mulțumitor, în condițiile în care el nu a evoluat la nici un turneu profesionist în ultimele trei săptămâni. Cneazul are o clasare mult mai bună în clasamentul de dublu, unde este numărul 41 mondial, cu 1 143 de puncte. Nici în topul feminin situația nu este mai rară pentru jucătorii noștri. Edina Gallovits (locul 124), Simona Matei (151), Anda Perianu (159) și Mădălina Gojnea (191) sunt cele mai bine clasate în ierarhia de simplu, în timp ce la dublu Andreea Vane este numărul 50. Ieri, în primul tur al Openului de la Sankt Petersburg (Rusia), turneu cu premii totale de un milion de dolari, Andrei Pavel l-a învins pe croatul Mario Cilic, jucător venit din calificări, cu scorul de 6-4, 7-5. Timișoreanca Andreea Vane, singura jucătoare de tenis din România care este acceptată la toate turneele importante din circuitul profesionist, joacă astăzi la Openul Generali de la Linz (600 000 de dolari), împreună cu partenera sa, rusoaica Anastassia Rodionova. Andreea va înfrunta în turul întâi cuplul Kveta Peschke (Cehia)/Francesca Schiavone (Italia). CONACA Primel« 10 locuri îndesit ATP 200« Puce <tAi>|i.v Rwhlih (ȘVftl_______ ĂNiKttlal UaviiKaRii (Rusia)------iii iii V'.UHjd'iuni i.vmt'itwo, x X-Miimvü Ulrikv (St,Al_______111 \ Ruitredo (Spania) X g'FwMfflto tiwmlK KîhM__ Andrei Pavel 3 staționar« ATP A«« V140 Răzvan Sabau \ o poziția «Mit AT» «OM Asm Victor Hanescu 6 puncte o poziție miWMt« 9 fwwWii liutodit ATP Entry «meto ■$■ 2 poritii Îndesit ATP Entry 118 puncte A o poziție «Mit ATP entry 49T \IO'M»ftos Baaittlalit i Cipru) Handbalistele noastre au fost lipsite de șansă După Ferencvaros, Rulmentul a dat peste o echipă din Danemarca Sorții nu au fost ieri deloc de partea echipelor românești în momentul stabilirii programului pentru turul trei al cupelor europene la handbal feminin. Abia scăpată de coșmarul Ferencvaros, care i-a curmat drumul spre grupele Ligii Campionilor. Rulmentul Brașov are de susținut un nou examen dificil, în Cupa EHF, unde va înfrunta gruparea daneză FCK Handbold Copenhaga, reprezentanta celui mai puternic campionat de pe continent (manșa tur în deplasare). O misiune la fel de grea va avea și HC Zalău în fața maghiarelor de la Debrecen. Prima confruntare va avea loc în România. Tot din Ungaria provine și adversara Oltchimului în Cupa Cupelor, respectiv Cornexi Alcoa, primul meci fiind programat pe teren advers. Până la urmă cel mai bine a ieșit din urne formația Jolidon Cluj- Napoca, în Challenge Cup. Ardelencele vor scrie un nou episod în deja tradiționalul duel româno-portughez, deschis în acest sezon de fotbaliștii Rapidului. Singura grijă pe care o au în acest moment jucătoarele clujene ar fi drumul destul de încâlcit (cu cel puțin două escale) și lung până în micuța insulă din Oceanul Atlantic. Prima manșă va avea loc în fierul lusitanelor. Tomis Constanța și HC Roman sunt calificate direct în optimi. Meciurile tur vor avea loc în zilele de 6 și 7 ianuarie 2007, returul fiind programat o săptămână mai târziu. LIVIU GORDEA România ar putea trimite patru motocicliști la Dakar Celebrul rally-raid va avea startul la cumpăna dintre ani România ar putea fi reprezentată de patru motocicliști, Emanuel Gyenes, Marcel Butuza, Francois Vuillet și Martin Freinademetz, la ediția din 2007 a Raliului Dakar. Toți cei patru piloți și-au plătit taxa de înscriere la raliu, în valoare de 50 000 de euro, dar Vuillet și Freinademetz, ultimul fiind organizatorul Red Bull Romaniacs, nu au confirmat deocamdată țara pentru care vor participa. Gyenes (22 de ani), cel mai tânăr dintre români, va lua startul pentru echipa Mol Szalag Dakar Team. „Voi concura pe un KTM de 660 de centimetri cubi, la fel și cei care participă pentru uzine. Nu-mi trece prin cap să câștig. Vreau doar ca să-mi dovedesc mie și altora că pot să fac așa ceva“, a spus Gyenes. Primul român care a participat la rally-raidul Dakar a fost timișoreanul Romeo Dunca, în 2005, care s-a clasat pe locul 79. Anul trecut, și-a încercat norocul și Zsolt Szilveszter, însă acesta nu a terminat cursa din cauza unui accident. în timpul etapei a cincea, Zsolt a fost acroșat din spate de belgianul Patrick Lebon. Ulterior, românul a fost transportat la un spital din Insulele Canare, unde a fost operat. Ediția din 2007 a raliului Dakar va avea startul la Lisabona. LIVIU GORDEA Timișoreanul Romeo Dunca a deschis drumul românilor spre Dakar Poloiștii steliști vor juca în grupa de la Szeged Campionii României au fost urmăriți la Barcelona din tribună de Vlad Hagiu, antrenorul lotului reprezentativ Singura formație românească rămasă în competițiile europene la polo, Steaua București, a fost repartizată în grupa J a Cupei LEN, alături de Szegedi VE (Ungaria), Sinter Kazan (Rusia) și Tirol Innsbruck (Austria). Meciurile se vor disputa în Ungaria, la Szeged, în perioada 3-5 noiembrie, primele două clasate urmând să obțină calificarea pentru faza optimilor de finală. Inițial, România a avut două reprezentante în competițiile continentale de polo pe apă. CSM Oradea a trecut un tur în Euroligă, întrecere destinată de fapt echipelor campioane, însă valoarea superioară a noilor sale adversare nu i-a mai permis să obțină nici o victorie în turneul de la Berlin, unde s-a clasat pe ultimul loc din șase; în același timp, Steaua reușea să învingă două echipe în turneul desfășurat la Barcelona, avansând astfel în turul trei al Cupei LEN, competiție mai apropiată de pretențiile noastre. Succesele în fața reprezentantelor Turciei și Marii Britanii, obținute la diferențe confortabile de poloiștii pregătiți de Eugen Georgescu și Gelu Lisac, au fost urmărite din tribună de Vlad Hagiu, antrenorul lotului reprezentativ. LIVIU GORDEA Campionii vor avea o misiune dificilă în turul trei al Cupei LEN Apel retras Federația de automobilism din Turcia își va retrage apelul împotriva sancțiunii primite de la Federația Internațională pentru că a utilizat premierea din Marele Premiu de Formula 1 al Turciei în scopuri politice. Turcii au fost amendați cu 4 milioane de dolari pentru faptul că l-a însărcinat pe președintele Republicii turce a Ciprului de Nord (RTCN), Mehmet Ani Talat, să înmâneze premiile câștigătorului. RTCN este recunoscută doar de Turcia, ceea ce nu-i conferea lui Talat statutul de conducător internațional. Oficialii făcuseră apel împotriva acestei decizii într-o primă fază, dar au și plătit jumătate din amendă. (C. O.) Intenție Pilotul spaniol de Formula 1 Fernando Alonso, prospătul dublu campion mondial, a declarat că se va retrage din activitate după ce va câștiga al treilea titlu mondial. „Când voi câștiga al treilea titlu mondial mă voi retrage. Acesta a fost obiectivul meu încă de când mi-am început cariera“, a spus Alonso, care are doar 25 de ani, o vârstă considerată tânără în lumea Marelui Circ. Alonso a câștigat, duminică, pe circuitul de la Interlagos, al doilea titlul de campion mondial, după cel reușit în 2005. (C. O.) Dezbatere Tradiționala deja dezbatere săptămânală organizată de Direcția pentru Sport a județului Timiș a avut ieri un nou episod dedicat șahului, invitații fiind Răzvan Hrenoschi, șeful relațiilor publice al CJT, Sergiu Grunberg, președintele clubului AEM Luxten, Ligia Jicman, din partea CSS nr. 1, Cornel Pășcălău, președintele Asociației Județene, Mihai Parfenie, din partea clubului Mediator Giarmata Vii, și șahista Paula Crăciun. S-a discutat pe tema fondurilor alocate în 2006 de CJT, 260 400 lei, absența unei alte echipe în Divizia A exceptându-le pe AEM Luxten și Medicina, și rezultatele excelente obținute de șahiștii de la CSS nr. 1, 22 de medalii la CN de juniori și numeroase alte medalii realizate la competiții internaționale cum ar fi Europenele pe echipe sau Olimpiada a copiilor. (L. J.)