Agenda Zilei, mai 2007 (Anul 12, nr. 100-125)

2007-05-23 / nr. 118

Plângere penală împotriva președintelui Traian Băsescu Scandalul în care este implicat Traian Băsescu, președintele României, care i-a smuls unei ziariste de la Antena 1, Andreea Pană, telefonul mobil și apoi i-a răspuns cu cuvinte jignitoare la insistențele acesteia, la amploare. Federația Internațională a Jurnaliștilor l-a acuzat, ieri, pe Băsescu, de comportament „abuziv și ofensator”, după acest incident. Băsescu va fi reprezentat de consilierul prezidențial Ștefan Deaconu, astăzi, la audierile de la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, întregul scandal a ajuns chiar și în presa străină. Clubul Român de Presă a anunțat că va înainta o plângere penală organelor în drept împotriva lui Traian Băsescu. Totodată, Clubul Român de Presă a decis, prin vot, în ședința de ieri, să dea un comunicat în care se solidarizează cu jurnalista Andreea Pană în cazul disputei cu Traian Băsescu și a propus o zi de boicot la adresa șefului statului la revenirea acestuia în funcție. Cristian Tudor Popescu, președintele Clubului Român de Presă, a precizat că de acum înainte se vor lua decizii similare în cazul tuturor politicienilor. El a anunțat că pe data de șase iunie va avea loc o dezbatere publică pe tema agresiunilor împotriva jurnaliștilor la care vor fi invitați jurnaliști, politicieni, dar și Traian Băsescu. LILIANA SEDU Traian Băsescu este acuzat de de comportament „abuziv și ofensator” în urma incidentului cu ziarista anul x|| ^jj^^COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTIS miercuri " 23 mai 2007 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs Slill ■IN 70 bani Vocea Euroregiunii se face auzită Adunarea generală a asociaților Societății de Utilitate Publică a Euroregiunii Dunăre-Criș- Mureș-Tisa s-a ținut ieri la Timișoara, la Palatul Administrativ. în acest cadru s-a făcut și o prezentare a proiectelor aflate în desfășurare, printre care Centrul de informații regionale (ERIC), creat din fonduri europene. ERIC a fost gândit ca o agenție de știri euroregională, care să ofere și servicii de informare online. Se mizează pe o creștere a nivelului de informare referitor la ce se întâmplă în euroregiune cu 30-35%. Astfel, prin pagina de web www.ericinfo.eu sunt oferite informații privind cooperarea euroregională. Alte două proiecte în derulare sunt: realizarea unor trasee turistice tematice în DKMT și programul de acțiune comunitară în domeniul protecției civile Siguranță fără frontiere. Un alt proiect vizează, așa cum a precizat directorul executiv al Societății de Utilitate Publică, Csokosi Eszter, realizarea unui card de asigurări de sănătate la nivelul DKMT. în baza acestui card, deținătorii ar avea servicii medicale gratuite oriunde în euroregiune, dacă plătesc asigurare în localitatea din țara lor. Cât despre deschiderea Reprezentanței DKMT la Bruxelles, decizia va fi luată în 2 iunie, la Adunarea Generală a Euroregiunii. L. CONDEA Au fost evaluate ieri proiectele care se desfășoară în euroregiune Restaurant și la închisoare Un restaurant s-a deschis în interiorul unei închisori de maximă securitate din Italia, iar bucătarii și chelnerii sunt mafioți, hoți sau ucigași. Acompaniați de Bruno, un pianist pedepsit la închisoare pe viață pentru crimă, clienții mănâncă în interiorul unei camere cu ziduri foarte înalte, cu gardieni și cu camere de supraveghere din închisoarea Fortezza Medicea, în apropiere de orașul Pisa. O echipă de 20 de bucătari, ajutoare de bucătari și chelneri servesc în fiecare seară 120 de clienți care au trecut în prealabil prin controale stricte de securitate. Mesele de la restaurant sunt rezervate cu săptămâni înainte. Directorul închisorii, Maria Grazia Giampiccolo, a afirmat că deținuții și-au dezvoltat talentul la gătit. „Cred că gătitul la un astfel de nivel în acest loc pregătește deținuții pentru momentul în care vor fi în cele din urmă eliberați. Invitații se bucură de masă și, deși măsurile de siguranță păreau la început foarte înfricoșătoare și impunătoare, au trecut repede peste acest lucru și au uitat de gărzi“, a relatat acesta. Restaurantul s-a deschis în urmă cu două luni și s-a dovedit a fi atât de popular încât departamentul de închisori din Italia ia în considerare varianta deschiderii de restaurante și în alte pușcării. Mesele nu sunt întrerupte de sunetul telefoanelor mobile, care trebuie predate împreună cu gențile, iar ID-urile trebuie să fie prezentate înainte ca deținuții să treacă printr-un detector de metale din capătul scărilor ce duc în complex, care poate adăposti 150 de persoane. Deținuții trec printr-o serie de verificări înainte de a putea sta liniștiți în restaurant. Au înlăturat pericolul de deasupra Cocoțați pe scara de intervenție și dotați cu căngi, pompierii au intervenit, ieri, pe strada Emanoil Ungureanu, la imobilul în care se află Centrul Județean de Cultură și Artă, pentru a da jos bucăți de tencuială aflate imediat sub acoperiș, care abia se mai țineau. Părți din zidărie s-au desprins încă din cursul zilei de luni și au căzut lângă o femeie ce trecea pe trotuar. Imediat, zona a fost delimitată și a fost pus un afiș în care se atrăgea atenția asupra pericolului de accidente. Ieri, timp de câteva zeci de minute, sub privirile a numeroși curioși strânși pe margine, pompierii au dat jos toate porțiunile ce stăteau să cadă. Trebuie spus că, din cauza mașinilor parcate anapoda în Piața Libertății, aceștia s-au strecurat cu greu, cu autospeciala, până la locul intervenției. De data aceasta s-a intervenit prompt și nu s-a produs nici o nenorocire. Poate și pentru că imobilul se află în administrarea Consiliului Județean Timiș. Nu trebuie uitat, însă, că starea de degradare în care se află numeroase clădiri din oraș reprezintă un real pericol pentru cei care se încumetă să treacă pe lângă ele. E cazul tragediei petrecute în urmă cu zece zile, când, pe Calea Șagului, o tânără și-a pierdut viața după ce o cărămidă ornamentală i-a căzut în cap. DANIELA A. BUDICI Cocoțați pe scara de intervenție, pompierii și-au făcut treaba Cupa e, deja, la Timișoara! Trofeul Cupei României a ajuns, luni seara, la Timișoara, fiind primit în grijă de președintele Consiliului Județean Timiș, Constantin Ostaficiuc. Trofeul, care este o copie fidelă a adevăratei Cupe a României, este cel care va rămâne în vitrina câștigătoarei finalei de sâmbătă, de la ora 20:45, de pe stadionul Dan Păltinișanu, dintre Poli Timișoara și Rapid București. Oficialii timișoreni speră ca acest trofeu să rămână la Timișoara și după finală. „Noi am pregătit deja stickerul cu numele lui Poli, care va fi lipit pe trofeu după marea finală. Mai în glumă, mai în serios, le-am transmis portarilor instituției să nu lase pe nimeni să ia trofeul, așa că și dacă va câștiga Rapidul nu le vom da cupa. Sper ca jucătorii lui Poli să înțeleagă importanța acestui meci și să ne ajute să păstrăm acest trofeu“, ne-a declarat Alin Popoviciu, membru în Consiliul de Administrație al clubului. Câștigarea Cupei României dă dreptul de a participa în Cupa UEFA, dar și 100 000 de euro din partea organizatorilor. Până sâmbătă, Poli mai are de trecut o altă partidă importantă, cea de astăzi, de la ora 17:00, în compania lui FC Vaslui, din ultima etapă a Ligii I, în funcție de rezultatul partidei de astăzi, care se va disputa fără spectatori din cauza suspendării primite de Poli, formația alb-violetă poate încheia pe locul șase. O clasare pe această poziție nu aduce nici o prezență în cupele europene, dar o transformă pe Poli în cap de serie în ediția viitoare a Cupei României. CONACA Pagina 13 Alin Popoviciu a promis că trofeul va rămâne la Timișoara