Agenda Zilei, mai 2007 (Anul 12, nr. 100-125)

2007-05-03 / nr. 101

3 mai 2007 SPORT DW(*n<fii zilei 13 învățăm meserie de la cubanezi Pugiliștii români sunt gata să înfrunte cea mai puternică selecționată din lume Cei mai buni pugiliști amatori din lume se află de câteva zile în România. Selecționata Cubei, cu toate vedetele sale de 24 de karate, a sosit la București pentru un stagiu de pregătire de o săptămână, care va cuprinde și o confruntare cu pugiliștii români. Meciul este programat astăzi, la discoteca Bamboo din capitală, cu începere de la ora 19. Cubanezii au fost o prezență constantă la Centura de Aur, înainte de 1989, însă din 1987 au venit cu garnitura a doua. Din lotul oaspeților fac parte doi campioni mondiali, dar și Inocente Fiss (64 kg), cel care l-a învins pe Ionuț Gheorghe în sferturile de finală ale competiției de la Mianyang (China). L. GORDEA Ionuț Gheorghe (d) speră să-și ia revanșa Dragan Petricevic pune osul pentru România Tehnicianul sârb pregătește la Timișoara naționala under 20 După ce a condus ELBA în finala Cupei României și pe locul patru în campionat la capătul sezonului regulat, Dragan Petricevic și-a luat în serios rolul de antrenor al selecționatei de baschet a României sub 20 de ani, care se află în pregătiri la Timișoara pentru Campionatul European. Deocamdată sunt testați jucătorii născuți în 1987, grupă din care vor fi opriți la lot 6-7 baschetbaliști. De la formația ELBA este prezent la antrenamente Ionuț Slabu, chiar dacă el este cu un an mai tânăr decât restul jucătorilor de la această selecționată. Ulterior, va avea loc trialul jucătorilor născuți în 1988, care vara trecută au obținut la Sibiu promovarea în Divizia A valorică a întrecerii continentale. Deși nu are stabilit un obiectiv clar, tehnicianul sârb își dorește ca formația sa să se claseze pe primele opt locuri la turneul din Polonia, programat în perioada 6-15 iulie. „Până la plecarea la Europene vom alege 12- 15 jucători valoroși cu care putem aborda această competiție cu ambiții mai ridicate decât cele de participare“, susține Petricevic. Din grupa României la CE under 20 mai fac parte Anglia, Belgia și Finlanda Petricevic alege formula pentru Europene Baschetul juvenil și-a desemnat finaliștii CSȘ Bega Timișoara s-a calificat la turneul final al Campionatului Național de baschet rezervat juniorilor II, care va avea loc săptămâna viitoare, la Craiova. Cu două victorii și o singură înfrângere, formația antrenată de Mircea Albu a ocupat locul secund în grupa B a turneului semifinal, desfășurată zilele trecute în Sala Constantin Jude din Timișoara. Primul meci a fost și cel mai greu pentru amfitrioni, care au pierdut cu 60-64 în fața echipei CSȘ Viitorul Cluj-Napoca, cea care avea să se impună cu punctaj maxim. A urmat apoi confruntarea cu BC Mureș Târgu Mureș, câștigată de timișoreni la o diferență categorică (95-61), după care o nouă victorie, de această dată în compania formației CSȘ Târgu Jiu (63-11). Iată și celelalte rezultate consemnate în această grupă: Tg. Mureș - Tg. Jiu 111-65, Tg. Jiu - Cluj 28-83, Tg. Mureș - Cluj 55-121. Din grupa A, au acces la turneul final echipele LPS Pitești și BC Speranța Cluj, fiecare obținând 5 puncte, cu două victorii și o înfrângere. Deși a acumulat același număr de puncte, CSȘ Bihorul Oradea a ratat prezența la turneul de la Craiova, la coșaveraj. IMVIL GORDEA Ferrari strălucește și în teste Kimi Räikkonen a fost cel mai rapid pe circuitul Catalunya șe pachetului aerodinamic al monoposturilor. După o primă zi de acomodare cu specificațiile pistei, în care Ralf Schumacher (Toyota) a stabilit cel mai bun timp, Ferrari a ieșit la atac, chiar dacă vremea nu a fost deloc prietenoasă. Pe o pistă inundată de ploaia care a căzut fără oprire, Kimi Räikkonen a stăpânit cel mai bine arta pilotajului în astfel de condiții. Finlandezul a completat cele mai multe tururi de circuit și a fost cu aproximativ o secundă și jumătate mai rapid decât restul piloților. Al doilea timp a aparținut lui Mark Weber (Red Bull), iar pe trei s-a clasat Heikki Kovalai nen (Renault). LIVRJ GORDEA Cu două săptămâni înaintea Marelui Premiu al Spaniei, toate echipele de Formula 1 au participat la un test de câteva zile pe circuitul catalan. A patra etapă a sezonului va fi prima programată în Europa, însă la o distanță neobișnuit de mare (patru săptămâni) față de cea precedentă. In timp ce piloții au profitat cum au putut de această pauză, tehnicienii au lucrat zi și noapte pentru a îmbunătăți performanțele bolizilor. De aceea, testul din această săptămână este unul extrem de important, el urmând să ne ofere date precise în ceea ce privește potențialul echipelor, ținând cont că majoritatea au adus modificări serioa Räikkonen se bate la titlu anul acesta Naționalele școlare de șah Zece sportivi conduc la openul AEM 25 - Memorialul Pius Brânzeu Clubul CSS 1 Timișoara a fost gazda Campionatului Național al Cluburilor Sportive Școlare la șah. Alături de sportivii timișoreni, la concurs au mai participat LPS CSS Satu Mare, Palatul Copiilor Buzău și Palatul Copiilor Botoșani. După cele două zile de concurs, întrecerea feminină s-a încheiat cu victoria Paulei Crăciun, cu 7,5 puncte, urmată de colegele sale de la CSS 1 Adeline Uță, cu 7 puncte, și Ielin Lolici, cu 6,5 puncte. In concursul masculin, disputat pe parcursul a nouă runde, s-a impus Zoltan Tardi (LPS-CSS Satu Mare), cu 8 puncte, urmat de Silviu Nemeș (CSS 1 Timișoara), cu 7,5 puncte, și Ioan Lipcei (LPS-CSS Satu Mare), cu 6 puncte. în altă ordine de idei, la Casa Adam Muller-Guttenbrunn s-a consumat ieri runda a cincea a concursului open AEM 25 - Memorialul Pius Brânzeu, întrecere cu premii totale de 12 000 lei. Pe primul loc se află la egalitate zece sportivi, toți cu câte 4 puncte: Constantin Lupulescu, Vladislav Nerednichy, Mihai Grunberg (AEM Luxten), Victor Stolniceanu (Mediator Giarmata Vii), Alin Ardelean, Angela Dragomirescu (Contor Zenner Arad), Gabriel Mateuță (Apa Nova București), George Grigore (Victoria Techirghiol), Evgeny Gleizerov (Ucraina), Tudor Starlag (CSM Alba Iulia). LIGIA JICMAN, maestră internațională Trial la rugby Federația Română de Rugby organizează săptămâna viitoare un trial pentru jucătorii din campionatul intern care ar putea face parte din lotul selecționatei noastre pentru Campionatele Mondiale din toamnă. Au fost convocați la această acțiune 12 jucători de la Steaua, șapte de la Dinamo, patru de la Contor Group Arad, și câte unul de la Remin Baia Mare și Farul Constanța. (L. G.) in vizita la doctor Accidentat la cap în finala de la sol a Campionatelor Europene desfășurate săptămâna trecută la Amsterdam, gimnastul român Marian Drăgulescu va fi supus unor investigații medicale amănunțite. La rândul ei, Sandra Izbașa are piciorul în ghips după ce și-a luxat călcâiul pe bârnă. Făcând haz de necaz la sosirea în țară, antrenorul lotului feminin a declarat că „parcă ne-am fi întors din Irak sau din Afganistan, nu de la Europene“. (L. G.) Maraton Bucureștiul va găzdui, în data de 21 octombrie, prima ediție a Maratonului Internațional al României, un eveniment culturalsportiv la care pot participa atât sportivi de performanță, cât și amatori. Competiția va cuprinde o cursă de maraton, desfășurată pe distanța de 42,195 km, una de semimaraton (21,095 km), un maraton al corporațiilor (42,195 km), precum și o cursă populară, noncompetitivă, de 5 km, deschisă publicului larg. (L. G.) Gallovits avansează la Charlottesville Andreea Vane și a făcut loc în turul doi la Estoril Timișoreanca Edina Gallovits s-a calificat în turul doi al challengerului ITF de 50 000 de dolari de la Charlottesville. Gallovits a învins-o, în runda inaugurală, cu scorul de 6-1, 3-6, 6-2, pe Carly Gullickson (SUA). în proba de dublu, perechea Edina Gallovits/Bethanie Mattek (SUA) a pierdut în primul tur cu scorul de 1-6, 2-6, în fața perechii Olga Govorțova (Belarus)/Varvara Lepșenko (Uzbekistan). O altă timișoreancă, Andreea Vane, s-a calificat ieri în turul doi al tabloului de dublu din cadrul Openului de la Estoril (Portugalia), turneu cu premii de 145 000 de dolari. Perechea Andreea Vanc/Anastasia Rodionova (Rusia) a câștigat confruntarea cu Viktoria Azarenka (Belarus)/Caroline Wozniacki (Danemarca) cu 3-6,6-4,13-11. Tenismanul Victor Ioniță s-a calificat în turul doi al challengerului de 50 000 de dolari de la Ostrava (Cehia), după ce l-a învins cu 6-4, 6-1, pe slovacul Kamil Capkovic, în turul doi al unui alt challenger de 50 000 de dolari, disputat la Roma, Victor Vlădescu - Paul Lorenzi (Italia) 6-3, 6-0 și Victor Crivoi - Chris Guccione (Australia) 6-3, 3-6, 6-4. CONACA Gallowits este printre favoritele turneului