Agenda Zilei, iunie 2007 (Anul 12, nr. 126-151)

2007-06-01 / nr. 126

1 iunie 2007 SPORTm geneta milei |13l N-au timp nici să-și spele echipamentul Mereu pe fugă, spadasinele vor traversa Atlanticul Spadasinele din lotul României străbat în această perioadă lumea în lung și-n lat, cu gândul la calificarea la JO de la Beijing. Româncele vor pleca astăzi spre America, acolo unde au programate alte două etape de CM. Ana Brânză, Iuliana Măceșeanu, Anca Băcioiu și Loredana Iordăchioiu vor concura prima dată în Canada, la Montreal (individual și pe echipe), iar apoi în Cuba, la Havana (individual). Obiectivul lor este să acumuleze cât mai multe puncte în CM, în vederea asigurării prezenței la Olimpiada de anul viitor. Cea mai bine poziționată dintre românce în ierarhia mondială este Ana Brânză, care ocupă locul șase în clasamentul pe echipe al circuitului mondial. România se situează pe poziția a cincea. L. GORDEA Ana Brânză este cea mai bine clasată spadasină română în ierarhia mondială Olaru face senzație la Paris . Gallovits a fost eliminată în turul doi al Roland Garrosului de 23 760 de euro. Doar una dintre cele două românce prezente în concursul individual feminin continuă aventura la Paris. Raluca-Ioana Olaru s-a calificat ieri în turul trei la Roland Garros, al doilea turneu din Marele Șlem al anului, în timp ce timișoreanca Edina Gallovits s-a oprit în turul secund. Raluca-Ioana Olaru este până acum una dintre marile surprize ale acestei ediții a turneului. Românca ajunsă pe tabloul principal după ce a trecut de calificări a făcut ieri pasul spre turul trei ceea ce reprezintă cel mai bun rezultat al său în circuitul seniorilor. Olaru a întrecut-o pe Tatiana Poutchek (Belarus) cu scorul de 6-3, 6-0. Olaru a devenit astfel prima româncă după șase ani care accede într-o asemenea fază a unui turneu de Mare Șlem. Ultima jucătoare din România care a obținut calificarea în turul trei al unui turneu de Grand Slam a fost Ruxandra Dragomir,a Australian Open în 2001. Olaru, în vârstă de 18 ani, reușește prin această performanță un salt important în clasamentul WTA. Ea va intra, probabil, în Top 100, ea fiind numărul 122 mondial. Misiunea ei se complică însă în turul trei, acolo unde va da piept cu Ana Ivanovici (Serbia), cap de serie numărul șapte. Calificarea în turul trei este răsplătită de organizatori cu un cec în valoare de 39 400 de euro. Timișoreanca Edina Gallovits a fost eliminată ieri de Shahar Peer (Israel), favorita numărul 15 a competiției, în fața căreia s-a înclinat după doar două seturi, scor 4-6, 1-6. Chiar și așa, Edina a înregistrat cel mai bun rezultat al său în istoria participărilor în turneele de Mare Șlem. La precedentele participări ale sale în Marele Șlem Edina s-a oprit în turul întâi la Roland Garros (2003), Wimbledon (2004) și Australian Open (2007). Ea va fi recompensată pentru prezența în turul doi cu 35 de puncte WTA și un cec Pavel și Vane avansează și ei Vești bune și din concursul de dublu, acolo unde ambii reprezentanți ai României au trecut cu brio de runda inaugurală. Pe tabloul masculin, Andrei Pavel și partenerul său, germanul Alexander Waske (Germania), favoriții numărul 11 ai întrecerii, au dispus în primul tur de cuplul Alexander Peya (Austria)/Brom Phall (Germania) cu scorul de 7-5,6- 3. In turul doi ei vor înfrunta cuplul Chris Haggard (Africa de Sud)/Hyung- Taik Lee (Coreea de Sud). La feminin, timișoreanca Andreea Vanc-Ehritt și-a făcut loc în turul doi împreună cu partenera sa Anastassia Rodionova (Rusia). Ieri, cele două le-au eliminat pe Bethanie Mattek (SUA)/Bryanne Stewart (Australia) cu scorul de 6-3,6-1. Pentru a se califica în runda a treia Vane și Rodionova trebuie să le învingă pe Alicia Molik (Australia)/Mara Santangelo (Italia). Prezența în runda a doua a tabloului de dublu este recompensată cu un cec în valoare de 6 700 de euro.CONACA Olaru și-a asigurat pătrunderea în Top 100 Au scăpat Federația Internațională de Automobilism a clasat ancheta deschisă împotriva echipei McLaren-Mercedes, bănuită că le-a ordonat piloților cum să evolueze pentru a-și asigura dubla la Grand Prix-ul de Formula 1 al Principatului Monaco. (L. G.) Hochei Anaheim Ducks a obținut cea de-a doua victorie în finala campionatului nord-american profesionist de hochei pe gheață, scor 1-0, în fața celor de la Ottawa Senators. Anaheim conduce cu 2-0 la general. (S. G.) Candidatura Orașul Madrid a fost desemnat, de către Comitetul Olimpic Spaniol, candidatul Spaniei în cursa pentru organizarea JO de vară din 2016. Gazda competiției va fi anunțată în octombrie 2009, la Copenhaga. Printre celelalte orașe posibile candidate pentru JO 2016 se numără Praga, Rio de Janeiro, Tokyo, Chicago, Doha și Baku. Madrid s-a clasat pe poziția a treia la votul pentru atribuirea Olimpiadei din 2012. (L. G.) La orizont, dubla cu Slovacia Voleibaliștii români vor să facă o impresie bună în Euroliga Naționala masculină de volei a României își continuă aventura în Liga Europeană. Scăpați de tracul debutului, după dubla confruntare cu reprezentativa Turciei, în care din păcate nu au luat nici un punct, elevii antrenorului Gheorghe Crețu se pregătesc pentru deplasarea în Slovacia, acolo unde vor juca în acest weekend. Cele două întâlniri sunt programate sâmbătă și duminică la Poprad, o localitate aflată în apropiere de granița cu Polonia. Gazdele pornesc din start cu statutul de favorite, iar victoriile obținute în Letonia (scor 3-1, în ambele meciuri) ar trebui să-i pună în gardă pe tricolori. Față de partidele cu selecționata semilunei, în lotul echipei noastre a intervenit o modificare, Mircea Roman devenind indisponibil, din cauza unor probleme la genunchi. In locul său a fost convocat un alt dinamovist, Ionut Harbuz, însă acesta nu are drept de joc cu Slovacia, pentru că numele lui nu a fost transmis decât săptămâna aceasta la Confederația Europeană de Volei. Sub semnul întrebării stă și utilizarea lui Alin Bobeanu și Sergiu Stancu, ultimul revenit la antrenamente după recuperarea urmată la Câmpina. In ciuda înfrângerilor suferite la Ploiești (0-3, 2-3) în compania Turciei, echipa noastră a lăsat o bună impresie: „încet, încet, începem să fim și noi băgați în seamă. Dacă eliminăm greșelile, atunci cu siguranță vom face pași înainte“, a dat asigurări tehnicianul românilor. în grupa C mai este programată și disputa dintre Turcia și Letonia LIVIU GORDEA HCM nu a scăpat de turul preliminar Constănțenii vor debuta în septembrie în cupele europene Pentru campioana României la handbal masculin, HCM Constanța, sezonul european va debuta mai devreme, în luna septembrie. La fel ca și anul trecut, gruparea antrenată de selecționerul Lucian Râșniță va trebui să susțină un tur preliminar pentru a accede în grupele Ligii Campionilor. HCM nu a prins primele 24 de poziții din clasamentul cluburilor europene, întocmit de forul european pe baza rezultatelor obținute în perioada 2004-2006. Constănțenii sunt primii sub linie. HCM va disputa astfel primele două meciuri oficiale din sezonul 2007- 2008 la 1 sau 2 septembrie (meciul tur), iar peste o săptămână meciul retur, având ca posibili adversari formații ca Strovolos (Cipru), Beșiktaș (Turcia), Handball Esch (Luxemburg) sau ABC Braga (Portugalia). La feminin, EHF a decis să schimbe formatul competiției elitelor, fapt care a nemulțumit multe cluburi. Liga Campionilor se va disputa cu două tururi preliminare, sub formă de grupe, nu duble manșe eliminatorii, ca până în prezent. Campioana României, Oltchim Râmnicu Vâlcea, ar urma să intre în competiție în turul doi preliminar, în sezoanele 2003-2004, 2004- 2005 și 2005-2006, handbalul românesc a cucerit două cupe europene, Challenge Cup, prin Rulmentul Brașov și Steaua București (2006). LIVIU GORDEA SÎ5ÎP în arhiteci HCM a ajuns în acest sezon până în sferturile Cupei Cupelor Ultima incursiune înainte de vacanța de vară Grönholm și Loeb își dispută supremația în Raliul Acropolis După o etapă mai puțin cunoscută, Campionatul Mondial de raliuri revine la un clasic ajuns la cea de a 54-a ediție. Raliul Acropolis este de departe cea mai apreciată cursă din zona bazinului mediteranean și ultima înaintea pauzei de opt săptămâni care va marca jumătatea sezonului. Noutățile față de ediția precedentă sunt destul de multe. Cartierul general, parcul de service și superspeciala sunt plasate în apropiere de Atena, la Centrul Olimpic de Hipism. Din totalul de 23 probe speciale, zece sunt complet noi, traseul măsurând 1572,33 kilometri, dintre care doar 334,44 reprezintă distanța cronometrată. încurajați de performanțele obținute în Sardinia, pe un teren asemănător. Ford și Marcus Grönholm au venit în Grecia doar cu gândul la victorie, așa cum s-a întâmplat și anul trecut, când s-au impus în fața rivalilor de la Citroën. De altfel, Sebastien Loeb a recunoscut că etapa elenă nu se află printre preferințele sale, deși a triumfat aici în 2005. Norvegianul Petter Solberg și-a trecut și el în urmă cu trei ani numele pe lista învingătorilor, însă pilotul echipei Subaru este departe de a afișa o atitudine optimistă înaintea cursei de la poalele Acropolelor, prin prisma rezultatelor slabe înregistrate în acest sezon. LIVIU GORDEA Victoria din Sardinia i-a adus lui Marcus Grönholm prima poziție în clasamentul general