Agenda Zilei, mai 2008 (Anul 13, nr. 102-126)

2008-05-23 / nr. 119

hhBHHBBBHH HBHHb anul IP^f^x 23 mai 2008 II 1111 sl|| 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs llllfW IHf ' Șoc în lumea magistraților Știre cutremurătoare în lumea magistraților timișeni, un groaznic accident s-a soldat cu decesul celui care a fost șoferul Tribunalului Timiș și rănirea gravă a președintelui acestei instituții, Lucian lușan. Evenimentul rutier a avut loc ieri dimineață, la ieșirea din Lovrin, cei doi îndreptându-se în interes de serviciu către Sânnicolau Mare. Intr-o curbă periculoasă, pe un carosabil umed, Adrian Damian, în vârstă de 35 de ani, șofer cu experiență, a pierdut controlul autoturismului și a intrat cu acesta într-un copac. Impactul a fost atât de puternic încât cel de la volan a decedat pe loc, iar Lucian Iușan a suferit leziuni foarte grave, la abdomen, torace și cap. Președintele Tribunalului Timiș a fost adus la Spitalul Municipal, unde o întreagă echipă de medici a făcut tot posibilul să-i salveze viața. După-amiază a fost transferat la Județean, la Secția Anestezie și Terapie Intensivă. Angajații Tribunalului Timiș au intrat în stare de șoc la aflarea veștii, cei doi fiind deoebit de apreciați. Au ieșit pe coridoare, au început să plângă, au rămas peste orele de program, așteptând să vadă dacă pot ajuta în vreun fel sau dacă pot dona sânge, pentru a salva viața lui Lucian Iușan. C. CĂLĂRĂȘANU Mașina în care se afla președintele Tribunalului Timiș a intrat într-un copac Șanse mai mari pentu copiii prematuri Nou-născuții prematuri reprezintă categoria de copii cu cele mai mari riscuri de mortalitate și morbiditate, în primul rând din cauza greutății la naștere, ei cântărind sub 2 500 grame, și apoi din cauza vârstei gestionale mai mici de 37 de săptămâni. Datorită imaturității organelor lor, a sistemelor și a aparatului imunitar, dependența de aparatele medicale este vitală. Ieri. Clinica de Neonatologie-Prematuri din cadrul Spitalului de Copii L. Țurcanu cu cele 48 de paturi mereu pline a fost inaugurată după ce a fost modernizată, primind prin donație aparatura necesară recuperării micuților. „Una din principalele probleme ale acestor copii este determinată de o maturitate, adică ei și Dacă sunt atașați la un pirație artificială, cu meccă, șansa lor de supravil a declarat conf. dr. Marie secției. Primul aparat al secției, în valoare de 1 fost donat de Fundația Zoly Kovacs. Alături de Fundației, Zoltan Kovac prezenți la inaugurare și gtației locale, precum a contribuit prin donații la secției. Toți au primit cilului o diplomă ca scrise mire. A ceea de presă respire, atat de relație specificire crește“. i Boia, șeful espirație al 300 euro, aernațională Președintele ieri au fost fii adminiscei care au edemizarea lartea spirae de mulțu[ANANICA Președintele Fundației Zoly Kovacs a primit mulțumiri pentru mații Clădirile istorice pot fi puse în valoare Fațade vechi care pot arăta ca noi, ferestre și uși din secolele trecute aduse într-o stare folosibilă, mostre de culori originale folosite cândva la zugrăvelile de pe clădirile istorice din Timișoara sunt doar câteva dintre lucrurile care pot fi văzute, timp de cinci săptămâni, la expoziția deschisă ieri la Atelierul de Urbanism de pe strada Alba Iulia. în plus, cei care locuiesc în astfel de imobile și sunt interesați să le refacă imaginea pot primi consultanță tehnică gratuită din partea unor experți români și germani, în cadrul aceleiași expoziții. Tot ieri a fost lansat și un îndrumar referitor la intervențiile ce pot fi făcute asupra clădirilor istorice din cartierele Cetate, Iosefin și Fabric. Acesta a fost realizat de către Societatea Germană pentru Cooperare Tehnică (GTZ), în colaborare cu Primăria Timișoara. Până acum, 150 de asociații de proprietari au cerut consultanță tehnică pentru reabilitarea unor astfel de imobile care au o mare valoare arhitecturală.. După cum declara ieri reprezentantul GTZ Timișoara, în curând se vor organiza și cursuri de calificare pentru cei care doresc să lucreze la reabilitarea clădirilor istorice. DORINA TĂTĂRAN în cadrul expoziției pot fi văzute modele de reabilitare corectă a clădirilor istorice Cele mai proaste invenții Bomba atomică și reality show-ul au fost desemnate cele mai proaste invenții ale tuturor timpurilor, în timp ce roata și internetul s-au situat în fruntea topului celor mai bune inovații, potrivit rezultatelor unui sondaj realizat de un site de internet cultural din Marea Britanie. Pedeapsa cu moartea, sacii de plastic și cărțile de credit s-au situat pe locurile al treilea, al patrulea și, respectiv, al cincilea în topul celor mai proaste invenții ale umanității, a reieșit la sondajul la care au participat 1000 de persoane, în schimb, penicilina, egalitatea între sexe și pilula contraceptivă figurează în topul celor mai bune cinci mari inovații, potrivit acestui sondaj realizat pentru 24 Hour Museum, un site de internet finanțat de guvernul britanic pentru promovarea muzeelor, galeriilor de artă și a moștenirii culturale a Regatului Unit. Intervievate despre autorii celor mai mari idei ale istoriei, persoanele participante la sondaj au desemnat, în ordine, geniul renascentist Leonardo da Vinci, naturalistul englez Charles Darwin și apărătorul pentru drepturile civice ale persoanelor de culoare din Statele Unite, Martin Luther King. 38 15 i. J. —w 18 40 ER: Î4 11 Î3 30 3 Contra a dat lămuriri la DNA în ultimele săptămâni, mai mulți oameni de fotbal s-au întâlnit cu procurorii Direcției Naționale Anticorupție (DNA), fiind implicați în diferite anchete ce vizează cazuri de corupție din fotbal. Ultimul este timișoreanul Cosmin Contra, fundașul dreapta al lui Getafe CF fiind audiat în legătură cu transferul său, în vara anului 1999, de la Dinamo București la Deportivo Alaves, suma vehiculată fiind de 800 000 de dolari. DNA anchetează transferurile unor fotbaliști în străinătate - printre care și al lui Contra, în acest caz fiind vizați mai mulți oameni de fotbal, conducători de cluburi, impresari și fotl Potrivi ministrate respectiv primite în comisii retuate în m din Europ cum și difectuate dțional pen și Comba Banilor și clară, are soanele nu preariă s prin tranz folosire de externali peste zeci euro cure de fotbal prezentat care au eltăți de imn CRIST iști, irobelor nd, procurori, ispunsurile adrul a 17 itorii efecmulte state ,i Asia, premalizele e- Oficiul IIa- Prevenirea ea Spălării ar da Finaniltat că perfective, îmîn parte,ii ilegale și nterpuși, au sume de milioane de e cluburilor care le reiau pentru toat actmvirsariat. iONACA Transferul lui Contra la Alaves nu este văzut cu ochi buni de procurori