Agenda Zilei, decembrie 2008 (Anul 13, nr. 283-307)

2008-12-03 / nr. 285

Șoc: Uhrin jr, demis de lancu! Șoc în Timișoara! Cel mai eficient tehnician din ultimii 50 de ani din fotbalul timișorean, cehul Dușan Uhrin jr., a fost demis de la conducerea formației Fotbal Club Timișoara. Anunțul șocant a fost făcut de patronul Marian Iancu ieri seară la mai multe posturi de televiziune, iar motivul este unul halucinant. Finanțatorul s-a declarat foarte supărat de faptul că Uhrin a urmărit luni seara partida Steaua București - Unirea Urziceni alături de impresarii Victor și Ioan Becali, verii patronului roș-albaștrilor Gigi Becali. „Vom avea o discuție cu el și vom hotărî încheierea colaborării. Știe el de cereri am avut o ședință constructivă, dar aseară s-au schimbat toate datele. Vom căuta alt antrenor. Tot de talia lui sau poate chiar mai valoros“, a motivat Iancu, lăsând să se înțeleagă că Uhrin era în tratative cu alte cluburi din România. Finanțatorul a precizat că nu l-ar surprinde ca cehul să ajungă la Steaua în această iarnă. Decizia lui Iancu poate avea efectul unui bumerang, cunoscută fiind simpatia de care se bucura Uhrin jr. în rândul suporterilor timișoreni. „Dacă pleacă Uhrin, poți să îți faci bagajele“, a fost mesajul fanilor către patron în mai multe rânduri. Susținerea suporterilor nu este întâmplătoare, rezultatele echipei fiind de-a dreptul excelente în mandatul cehului. Cu Uhrin la cârmă, FC Timișoara a reușit cel mai bun tur de campionat din istorie. Fără penalizarea de șase puncte, bănățenii ar fi iernat pe prima poziție a clasamentului — CONACA Pagina 12 ) PEPSI BKR upc ; pepsi BkP fupc t lăTtto upc ; pepsi Plecarea lui Uhrin jr. îi poate pune fanii în cap patronului Marian Iancu anul JT) | miercuri 3 decembrie 2008 " ||||| |||| 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs \ /  \ \ 0 bani 11 S-au împărțit mandatele de parlamentar Alegerile parlamentare s-au încheiat, Biroul Electoral Central a numărat voturile și a atribuit ieri mandatele. Au fost și câteva surprize. Deși a obținut un număr mai mare de voturi, PSD+PC are cu trei mandate mai puțin decât PD-L. O altă surpriză a fost atribuirea de mandat candidaților care au primit un număr mic de voturi. Avem și în Timiș un astfel de caz. Este vorba despre Claudiu Țaga (PNL), care deși s-a clasat pe locul al patrulea în colegiul în care a candidat, a obținut mandat în urma redistribuirii. Tot în urma redistribuirii a obținut la limită mandat de deputat, în Ilfov, Călin Popescu Tăriceanu, premierul în funcție, în Timiș avem patru senatori: Dorel Borza (PD-L), Gheorghe David (PD-L), Nicolae Robu (PNL) și Ilie Sârbu (PSD+ PC). De asemenea, avem zece deputați: Maria Barna (PSD+PC), Gheorghe Ciobanu (PD-L), Dorel Covaci (PSD+PC), Horia Cristian (PNL), Marius Dugulescu (PD-L), Ștefan Drăgulescu (PD-L), Alin Popoviciu (PD-L), Sorin Stragea (PSD+PC), Valeriu Tabără (PD-L) și Claudiu Țaga (PNL). Urmează validarea alegerilor, constituirea noului Parlament, iar apoi numirea de către președintele țării a unui nou premier care să formeze Guvernul României. LILIANA SF.Dl Paginile 2 și 3 Biroul Electoral Județean a atribuit ieri mandatele ■ Pagina 8| Sunt probleme cu analizele Locuitorii Timișoarei care vor să își facă analize gratuite în această lună vor avea ceva probleme în găsirea unui laborator. Din cele 40 de unități care se află în relație contractuală cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Timiș, la această dată, chiar dacă de abia a început luna, jumătate dintre unități nu mai fac analize decât dacă ai făcut o programare luna trecută. „Au primit chiar mai mulți bani. S-a făcut media consumului pe ultimele luni. S-au terminat banii la cele mai mari laboratoare, cele care își fac și cea mai mare reclamă”, ne-a spus Horia Cristian, directorul Casei Județene de Sănătate Timiș. Asta chiar dacă reprezentanții mai multor laboratoare din oraș susțin că banii alocați pentru lunile noiembrie și decembrie au fost mai puțini și din această cauză fac programări dinainte. Angajații unor laboratoare anunță bolnavii, care își lasă numere de telefon, când să vină pentru a-și face analizele. Reprezentanții CJAS le recomandă timișenilor să sune la Tel Verde al instituției 0 800 800 966 sau la Relații cu publicul la tel. 0256/270 475 pentru a li se comunica care unități mai au bani pentru analizele medicale. SANDA LUPEAN Preferă două roți în loc de patru Românii preferă să cumpere tot mai multe vehicule motorizate, pe două roți, în dauna autoturismelor. Conaționalii noștri se aliniază astfel celor din alte țări, unde pe străzi vezi foarte multe vehicule pe două roți. în primele nouă luni ale acestui an, vânzările la motociclete, scutere și mopede au crescut de 4,5 ori comparativ cu aceeași perioadă a anului 2007. Numărul vehiculelor vândute este de aproape 13 000. Mulți dintre oameni preferă să-și cumpere un scuter pentru că se pot mișca mai ușor în trafic, unde autoturismele stau zeci de minute în orele de vârf. Un alt motiv îl reprezintă consumul redus de carburant al acestui tip de vehicule, comparativ cu cel al unei mașini, dar și prețul, incomparabil mai scăzut. Cele mai multe unități vândute aparțin mărcii Rich Motors, peste 9 000 de vehicule livrate. Pe locul doi se situează Peugeot, cu peste 1 500 de unități vândute, iar poziția a treia este ocupată de Yamaha, cu aproape 400 de autovehicule pe două roți plasate. Majoritatea mărcilor care sunt pe piața românească a înregistrat, anul acesta, creșteri ale unităților vândute, comparativ cu perioada similară a anului precedent. Trendul vânzărilor de vehicule motorizate pe două roți este crescător. M.M.HOJDA Sunt din ce în ce mai multe vehicule pe două roți Piața Victoriei s-a umplut cu bețe de Moș Nicolae Peste câteva zile vine Moș Nicolae, iar comercianții au început de ieri să comercializeze bețe! La fel ca în fiecare an, centrul este plin de vânzători care au adus diverse modele de bețișoare. Ei au primit aprobare de la Primărie să își vândă marfa până duminică. „Am acordat aproximativ 400 de autorizații pentru vânzarea bețelor de Moș Nicolae, în jur de 300 sunt pentru zona centrală”, ne-a declarat Adrian Ilin, șeful Serviciului Publicitate și Comerț. Acesta a mai precizat că vânzătorii trebuie să achite o taxă pentru ocuparea domeniului public în valoare de trei lei pe zi în centru și de doi lei la periferie. Bastonașele sunt frumos colorate și au tot felul de decorațiuni. Ornamentele sunt diverse, de la inimioare, îngerași, moși crăciuni și beteală strălucitoare până la clopoței și ghetuțe. Prețurile sunt cuprinse între doi și șapte lei, însă noutatea absolută a sezonului o reprezintă bețele care au prinse ghetuțe roșii, destul de mari, în care Moșul poate să îndese bunătăți. Acestea se dau cu zece lei. Se găsesc, însă, și nuielușe tradiționale cu crenguțe și conuri de brad ce pot fi folosite ca ornamente în casă, dar și sorcove, la prețul de patru lei. Foarte mulți trecători s-au oprit ieri să admire bețele, iar unii au și cumpărat deja. Există și persoane care au adus vâse de vânzare, iar o legătură costă cinci lei. D. LUPULESCU mai multe foto pe www.agenda.ro Vânzătorii și-au așternut deseri bețele de Moș Nicolae în Piața Victoriei