Agenda Zilei, ianuarie 2009 (Anul 14, nr. 1-25)

2009-01-14 / nr. 10

14 ianuarie 2009 HI 111 Mijii | 111111! 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs ]ll|^ll l| IRI! Deprecierea leului lovește în bolnavi Pentru că euro este tot mai mare iar firmele de medicamente strâng cureaua, bolnavii riscă să rămână fără tratament. Farmaciștii comandă zilnic zeci de feluri de medicamente către firmele de profil și tot nu pot să facă față cererii. Prețurile medicamentelor au fost calculate când un euro era 3,33 lei, fapt care duce la pierderi foarte mari pentru firmele de medicamente, care livrează acum stocuri mici către farmacii. Farmaciștii spun că în fiecare zi se confruntă cu diverse cazuri în care nu au în unitate cel puțin un medicament cerut pe rețetă de către un pacient. Este vorba doar despre medicamentele de import. „După ce am căutat în mai multe farmacii și nu am găsit, am mers înapoi la medic să îmi scrie altceva, că deja nu mai aveam niciun medicament să iau”, ne-a spus Gina Cocoș, bolnavă cronic din Timișoara. Sunt însă și cazuri în care bolnavii nu trebuie să se întoarcă înapoi la medic pentru a-i scrie alt medicament. „Lucrăm cu stocuri mici la medicamente prescrise. Cele mai mari probleme le avem la medicamentele folosite în tratamentul bolilor cardiovasculare, aceasta fiind cea mai răspândită afecțiune”, ne-a spus Ana Miclea, președinta Colegiului Farmaciștilor Timiș. SANDA LUPEAN Pagina 5 Farmaciștii se confruntă din nou cu o criză a anumitor produse Moscova a deschis robinetul, Kievul l-a închis Ucraina blochează gazul spre UE Compania rusă Gazprom a dispus ieri reluarea livrărilor de gaz către Europa via Ucraina, însă Kievul a recunoscut ulterior că blochează tranzitul! Comisia Europeană a anunțat ieri că „foarte puțin gaz este livrat în prezent sau aproape deloc”, în pofida anunțului Rusiei privind reluarea livrărilor via Ucraina, adăugând că situația este „foarte gravă”. Kievul și-a justificat poziția prin impunerea de către Gazprom a unor „condiții de tranzit inacceptabile”, conform unui purtător de cuvânt al societății publice ucrainene de hidrocarburi, Naftogaz, Valentin Zemlianski. La Bruxelles, unde inițial a fost salutat prudent anunțul reluării tranzitului, Comisia Europeană a trebuit să admită rapid că nimic nu s-a rezolvat, în pofida eforturilor intense depuse de europeni săptămâna trecută. „Informația pe care o avem de la observatorii noștri este că foarte puțin gaz circulă în prezent sau chiar deloc”, a declarat o purtătoare de cuvânt a comisiei. Și României i s-a notificat că se restabilește livrarea de gaz rusesc, dar degeaba... Comisia Europeană a mai apreciat ieri că experții europeni însărcinați cu verificarea tranzitului gazului rusesc nu au avut acces deplin la stațiile pe care trebuie să le controleze din Ucraina și Rusia. Eforturile europenilor au condus, după numeroase eșecuri, la semnarea, luni, de către Rusia și Ucraina, a unui acord care stabilește condițiile supravegherii tranzitului gazelor. Acest acord și desfășurarea observatorilor au fost prezentate de ruși drept condiția pentru reluarea fluxului de gaze spre Europa, întreruperea livrărilor ruse în condițiile unui val de frig a determinat pagube economice importante în Europa, mai ales în țările care depind în mare măsură de gazul rusesc. LILIANA 1EDU Ovidiu Herea, pe Dan Păltinișanu FC Timișoara este cea mai activă formație românească pe piața transferurilor. în primele două săptămâni ale noului an, gruparea bănățeană a reușit să se întărească cu doi jucători. După fundașul Florin Maxim, FC Timișoara l-a transferat și pe mijlocașul Ovidiu Herea de la Rapid București. Aflată în mare nevoie de lichidități, Rapid a acceptat oferta făcută de patronul Marian Iancu pentru mijlocașul în vârstă de 23 de ani: în schimbul lui Herea, giuleștenii vor primi 700 000 de euro plus coproprietate asupra drepturilor lui Ștefan Grigorie. Horea este un jucător format de FC Național și transferat la Rapid în vara lui 2007 pentru 350 000 de euro. Actele de transfer și contractul de joc al mijlocașului urmează a fi semnate astăzi, pentru ca jucătorul să efectueze și el deplasarea în Turcia. Tot astăzi, de la ora 10, lotul lui FC Timișoara în frunte cu antrenorul Gabi Balint decolează cu un charter cu direcția Antalya, acolo unde până pe 27 ianuarie este programat primul cantonament al iernii. CRISTIAN ONACA Ovidiu Herea va juca pe Dan Păltinișanu din retur Gabriel Oprea a demisionat Ministrul internelor, social-democratul Gabriel Oprea, și-a anunțat, ieri, demisia din funcție, spunând că a deranjat prin numirile pe care le-a făcut. „Am vrut să conduc Ministerul de Interne. Nu vreau să plimb mapa sau să fiu un ministru marionetă. Nu am înțeles să cedez presiunilor exercitate pentru numirea unor persoane în minister”, a declarat Gabriel Oprea. Oprea a explicat că atunci când a făcut numiri în cadrul ministerului a acționat „corect și legal”. El a subliniat totodată că a acționat corect și față de partidul din care face parte. Premierul Emil Boc a acceptat demisia lui Gabriel Oprea din funcția de ministru al internelor, actul fiind trimis la Președinție, iar înlocuitorul acestuia va fi stabilit în urma unei discuții între șeful Guvernului și liderul PSD Mircea Geoană, au declarat surse oficiale. Gabriel Oprea a pierdut sprijinul politic al PSD după numirea lui Virgil Ardelean la conducerea Direcției Generale de Informații și Protecție Internă din MIR. LILIANA IEDE Pagina 2 Gabriel Oprea a explicat motivul demisiei Trebuie să ducă singuri gunoiul Primăria face din nou apel la locuitori să nu mai arunce la voia întâmplării deșeurile. „Având în vedere faptul că din data de 1 ianuarie s-a sistat depunerea deșeurilor menajere la deponeul Parta-Șag, Primăria a optat pentru soluția de balotare și depozitare temporară a deșeurilor menajere. Ca urmare, deșeurile din reparații, construcții și amenajări interioare și mobilierul de uz casnic, abandonate pe domeniul public, nu mai pot fi preluate și procesate de către operatorul de servicii publice de salubritate cu mijloacele actuale de transport și ale instalației de balotaj aferente sistemului de salubrizare”, a precizat viceprimarul Sorin Grindeanu. Edilul îi îndrumă pe timișoreni să predea la punctele de colectare deșeurile rezultate din reparații, construcții și amenajări interioare în cantități de sub un metru cub, deșeurile din echipamente electrice și electronice, precum și mobilierul uzat și alte bunuri de uz casnic și gospodăresc. Cele patru puncte permanente de colectare se află pe strada Avram Imbroane nr. 72, strada Energiei nr. 3, Calea Moșniței nr. 2 și Calea Torontalului nr. 94. Preluarea deșeurilor se face gratuit, de luni până vineri, între orele 8 și 20. DIANA LUPULESCU Revelion pe stil vechi wmtm Timișoara, orașul tuturor posibilităților Timișoara este orașul din care se aprovizionează contrabandiștii! Cel puțin asta susțin doi tineri asupra cărora polițiștii de frontieră au descoperit aproape 30 000 de pachete de țigări netimbrate, în valoare de 28 000 de euro. Dacă ar fi reușit să le vândă pe piața neagră, cei doi ar fi obținut un profit de 4 000 de euro. Ieri dimineață, la un filtru organizat la intrarea în Orșova, polițiștii de frontieră au oprit două autoturisme despre a căror conducători existau date că se ocupă de traficul de țigări. Este vorba despre doi tineri craioveni. Oamenii legii au depistat în portbagaje, pe banchetele din spate, în portiere și sub scaunele mașinilor 27 580 de pachete de țigări netimbrate. Craiovenii au declarat că le-au cumpărat din Timișoara cu 13 000 de euro, cu scopul de a le comercializa în satele și comunele din Dolj. Polițiștii de frontieră i-au sancționat pe cei doi doljeni cu amenzi în valoare totală de 3 000 de lei. CODRUȚA AXINTE Țigările au fost reținute de polițiști