Agenda, iulie-septembrie 1995 (Anul 6, nr. 26-39)

1995-07-01 / nr. 26

1 iulie 1995 VĂ INFORMĂM &$&*&&& ~pc*£. _ __________________ — maiMMmwin^_______________________________________________________________ in actualitatea DE SÂMBĂTĂ PANA JOI Sâmbătă, 24 iunie , în zona aeroportului din Bacău a avut lc un grav accident de aviație. Un aparat de antrenament YAK-52 s-a prăbușit in timpul unui miting aviatic cauzând moartea pilotului și rănirea gravă a copilotului. ..... . • Izi San Francisco au început ceremoniile prilejuite pe cea de-a 50-a aniversare a creării Organizației Națiunilor Unite. In urmă cu o jumătate de secol, 282 de delegați reprezentând SO de națiuni au redactat Carta Națiunilor Unite. • Pe diferite fronturi din Bosnia continuă luptele între forțele sârbe bosniace și trupele armatei guvernamentale. Generalul Ratko Mlădiei, comandantul șef al forțelor sârbe bosniace, a acuzat forța de protecție O.N.U. că susține activ ofensiva armatei guvernamentale bosniace. Duminică,25 iunie . Premierul român, Nicolae Văcăroiu, a sosit intr-o vizită de trei zile la Amman, la invitația omologului său iordanian, Sihafir Zaid Shaker. în cadrul vizitei vor fi semnate o serie de 4 documente comerciale bilaterale. • La București, a sosit, în fruntea unei delegații, președintele Consiliului Federației (Camera Superioară a Parlamentului) al Federației Ruse, Vladimir Șumeiko, care va purta convorbiri cu președinții Parlamentului român, cu reprezentanții Guvernului și va fi primit de președintele Ion Iliescu. • Liderul palestinian, Yasser Arafat, și ministrul israelian de externe, Shimon Peres, au reafirmat la Gaza voința politică de a respecta data de 1 iulie pentru un acord de extindere a autonomiei palestiniene in Cisiordania. Luni, 26 iunie , Guvernul României a anunțat că valoarea unică de schimb a cuponului nominativ de privatizare a fost stabilită la 75 000 de lei. Deci, cuponul nominativ împreună cu carnetul de proprietate aflat deja la populație vor însuma un milion de lei. • La Cannes au început lucrările la nivel înalt ale șefilor de stat și de guvern din țările Uniunii Europene. în prima zi a dezbaterilor s-au discutat în primul rând problema monedei europen unice și cea a șomajului. • Președintele Republicii Moldova, Mircea Snegur, și-a anunțat demisia sa din partidul de guvernământ, Partidul Democrat Agrar, care in ultimul timp, în opinia președintelui, promovează o politică antiprezidențială și antinațională. Marți, 27 iunie • S-au încheiat lucrările la nivel înalt ale Uniunii Europene, urmate în cursul după-amiezii de o ședință de lucru lărgită cu șefii de stat sau guvern din cele 11 state asociate, între care și România. Summit-ul U.E. a aprobat un sprijin material substanțial țărilor care doresc să adere la Uniune. în cadrul întâlnirii, Slovacia a depus cererea oficială de aderare la Uniunea Europeană. • Cu prilejul participării la reuniunea de la Cannes, președintele României, Ion Iliescu, a avut o întâlnire cu premierul maghiar Gyula Horn, pe care a caracterizat-o drept pozitivă și constructivă. Miercuri, 28 iunie . Președintele american, Bill Clinton, a anunțat în cadrul unei conferințe de presă, că negociatorii americani, și japonezi au ajuns la un acord în tratativele desfășurate la Geneva privind problema importului de autoturisme japoneze în S.U.A. în urma înțelegerii, cursul dolarului a crescut vertiginos pe piețele valutare. • Consiliul N.A.T.O. a aprobat, la Bruxelles, planul privind o eventuală retragere a căștilor albastre din Bosnia, însă nu s-a găsit un compromis în ceea ce privește procedurile de realizare a unei asemenea operațiuni. Aprobarea planului nu implică o retragere a celor 24 000 fie militari O.N.U. din Bosnia, o asemenea decizie fiind în exclusivitate de resortul Națiunilor Unite. Joi, 29 iunie - Președintele României, dl Ion Iliescu. La primit în cursul după-amiezii pe președintele Repubicii Moldova, Mircea Snegur, și pe vice prim-ministrul Federației Ruse, Oleg Șoșkovăț, sosiți la București pentru a lua parte la Reuniunea la nivel înalt a Cooperării Economice în zona Mării Negre, care începe vineri. • O delegație a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei care a efectuat o vizită în Rusia a denunțat gravele încălcări ale drepturilor omului în Cecenia, de ambele părți. agenda evenimentelor 1.07 1995  SÂMBĂTĂ • Vor intra în vigoare acordurile GATT pentru sectorul agricol o Spania va prelua președinția semestrială a Uniunii Europene • Baza limită pentru extinderea autonomiei palestiniene în Cisiordania ocupată • Ziua Mondială a Arhitecturii o ..Ziua internațională a cooperației“. DUMINICĂ o „Ziua națională a Republicii Moldova“ — sărbătorirea lui Ștefan cel Mare și Sfânt • Proclamarea Republicii Socialiste Vietnam (197«). LUNI Vizita oficială a primului ministru al Romăniei, Nicolae Vâcăroiu, in China o Trenurile europene ale tinereții — campania tineretului contra rasismului, xenofo — 7.07.1995 brei și intoleranței. MARȚI O Ziua Independenței S.U.A. Mibut I HI o Manifestări consacrate aniversării a 50 de ani de la crearea O.N.U. o Concertul „Muzicienii pentru pacea lumii“ — Geneva o Președintele Chinei începe un turneu in Europa (Finlanda, Ungaria și Germania). JOI o Vizita în Polonia a cancelarului german, Helmut Kohl o „Ziua victimelor stalinismului“ în Republica Moldova • S-a născut Dalai Lama, Sirienii spiritual tibetan (1985). VINERI . Se va încheia cea de-a doua sesiune anuală a Conferinței pentru Dezarmare (Geneva). constitui județean I MD UN AT ATI REA SI STEM U RA o COMUNE IZOLAȚI LUI DE SEMNALIZARE RUTIER * PROIECT AL ACETIM Marți, 27 iunie, în Sala Galbenă a C.J.T. a avut loc o consfătuire de lucru privind îmbunătățirea sistemului de semnalizare rutieră pe drumurile naționale și județene de acces în județul Timiș. La discuții au participat domnul Vioid Coifan, președintele C.J.T., domnul Heinrich Drobny, vicepreședinte al CJ.T., domnul Ioan Huțanu, directorul Direcției Tehnice a aceleiași instituții, precum și directorul Regionalei de Drumuri și Poduri Timișoara, cel al Regiei Județene de Drumuri și Poduri. S-a hotărât ca pe cele circa 20 de drumuri, de interes județean sau național, de penetrare în județ să fie înlocuite tablele indicatoare inscripționate cu numele județului Timiș, iar sub acestea să fie montate alte plăci indicatoare cu stema județului, în cel mai scurt timp vor fi date temele de proiectare pentru execuția acestor indicatoare rutiere, urmând ca până în 15 august să fie realizate și montate. Un alt subiect al discuțiilor l-a constituit corelarea, în măsura în care este posibilă, programelor fie reparații ale drumurilor naționale și județene. A . A Miercuri, 29 iunie, a avut loc o ședință pentru discutarea principalelor probleme legate de închiderea circulației trenurilor de persoane și mărfuri pe ruta Lovrin — Neran, la care au participat, alături de conducerea C.J.T. și a Regionalei C.F. Timișoara, și primarii comunelor aflate pe respectivul traseu de cale ferat. Datorită necesității reparației capitale la linia de cale ferată, circulația trenurilor pe această rută a fost întreruptă încă din 27 decembrie 1993, însă Regionala C.F. Timișoara a asigurat transportul călătorilor cu autobuzele. In lunile mai și iunie,, Regionala C.F. Timișoara a comunicat consiliilor locale ale comunelor Teremia Mare, Comloșu Mare și Lovrin intenția de renunțare la transportul călătorilor cu autobuzele. Măsura ar afecta pe cei 15 000 locuitori a celor 3 comune, inclusiv ai celor 8 sate aparținătoare, localitațile riscând să rămână izolate, ceea ce ar duce la grave perturbări socio-economice. în urma întâlnirii de la C.J.T., care a încercat să medieze această situație (încă din 1994 a solicitat Ministerului Transporturilor să asigure fondurile necesare reparării liniei de cale ferată, care este distrusă aproape în totalitate) s-a hotărât transmiterea unei adrese către primulministru și ministrul transporturilor din partea C.J.T. și a consiliilor locale ale comunelor afectate de întreruperea circulației pe ruta Lovrin — Nerov pentuu asigurarea finanțării reparației capitale a liniei de cale ferata. Lucrările sunt evaluate în prezent la 5 miliarde de lei. Totodată, directorul Regionalei C.F Timișoara, domnul Constantin Straje, a promis că va încerca să mențină circulația autobuzelor pe ruta respectivă. In cadrul conferinței de presă desfășurate joi, 29 iunie, domnul Sergiu Morariu, expert integrat al C.J.T., a prezentat primul proiect al Agenției de Dezvoltare Timiș (ADETIM), care are ca scop creșterea gradului de atractivitate a potențialului turistic local, iar ca efect, în perspectivă, impulsionarea activității economice. Cursa motociclistică „Endu Ro Mania“, care se va desfășura în perioada 1—4 iulie la Muntele Mic va reuni circa 100 de participanți din România, Austria, Elveția, Germania și Italia. Programul reuniunii motociclistice internaționale de pe Muntele Mic prevede descoperirea de cătrematorii turismului pe motociclete a 14 obiective turistice. Deși nu este un concurs propriu-zis, pe baza punctajului obținut se va alcătui un clasament, diferit pentru motocicliștii români și străini. Premierea reuniunii „enduro“ din România va avea loc marți, 4 iulie, când pe Muntele Mic se va înregistra un record al numărului de turiști pentru o zi de vară. agenda prefecturii) ȘEDINȚA COMISIEI JUDEȚ OASPEȚI SÂRBI In ultima ședință a Comisiei județene de fond funciar au fost analizate propunerile înaintate de către comisiile locale din comunele Coștei (pentru localitatea Păru), Ciacova (pentru localitatea Gad), Cenei, Găvojdia, Remetea- Mare, Dumbrava, Recaș, Săcălaz și Lenauheim, adoptându-se hotărâri in temeiul prevederilor Legii nr. 18/1991. în prezența domnului prefect Ioan Paștiu, marți, 27 iunie, în sala mare a Prefecturii a avut loc o întâlnire a factorilor responsabili din domeniul handbalului. Din partea Federației Române de Handbal a participat domnul prof. Remus Drugănescu, iar din partea Direcției Județene pentru Tineret și Sport Timiș, domnul Adrian Damșa. Totodată, au fost prezenți președinți de cluburi, antrenori, arbitri, sponsori, reporteri sportivi. Scopul întâlnirii a fost acela de a găsi soluții pentru ridicarea nivelului handbalului timișorean la cote performante, în Timișoara există o echipă de handbal feminin în divizia A ,tene de fond funciar EA TIMIȘOARA și câte 5 echipe feminine și masculine de divizia B, în cadrul discuțiilor, domnul prefect i-a asigurat pe cei prezenți de tot sprijinul său și al Prefecturii județului Timiș, promițând că se va implica in „cauza renașterii handbalului performant timișorean", insă după găsirea soluțiilor optime de acțiune și după ce se vor nominaliza lotul de jucători, echipa de tehnicieni și managerii, în finalul întâlnirii s-a hotărât ca până la data de 5 iulie, cei implicați în acest domeniu să depună la comisia de specialitate a Direcției Județene pentru Tineret și Sport Timiș variante pentru : denumirea echipei, componența lotului de jucători, echipa de antrenori, precum și propuneri pentru potențialii sponsori. După această dată urmează să se ia decizia finală la nivelul D.J.T.S. Timiș. Sponsorii aflați în sală au promis că se vor implica necondiționat în relansarea handbalului timișorean. * * * Marți, 27 iunie, domnul prefect loan Paștiu s-a deplasat la Bogda, pentru a participa la deschiderea oficială a taberei pentru copii diabetici. Miercuri, 28 iunie, domnul prefect loan Paștiu a participat la vernisajul expoziției intitulate „Suferințele Vukovarului“, organizate de Uniunea Democrată a Sârbilor și Carașovenilor din România în colaborare cu Consulatul General al Iugoslaviei la Timișoara. .Printre cei prezenți s-au aflat: primarul Orașului Vukovar, domnul Slavko Dokmanovici, președintele Uniunii Sârbilor și Carașovenilor din România, domnul Borislav Crstici, custodele muzeului din județul Srem, domnul Bora Cekerinac. Consulatul General al Iugoslaviei la Timișoara a fost reprezentat de domnul consul Slobodan Kreckovici și de doamna viceconsul Nada Eatinovici. Expoziția prezentată la Timișoara în cadrul Muzeului de Artă cuprinde lucrări ale unor artiști plastici și fotografi, reprezentând imagini ale orașului Vukovar, înainte și după războiul din 1991, fiind pregnant puse în evidență distrugerile datorate războiului. De asemenea, a fi prezentat un film documentar despre orașul martir Vukovar în care clădirile de cultură au fost distruse în proporție de peste 80%. agenda primăriei Joi, 29 iunie, la sediul R.A. „Șantierul de Drumuri Municipale“ a avut loc o întâlnire între reprezentanții Primăriei, C.J. Timiș, directori și specialiști ai regiilor de drumuri municipale și județene, ai „U.M.T." S.A. și ai „Prompt“ S.A. din Timișoara, la care au fost invitați și reprezentanți ai mass-mediei locale. Subiectul discuțiilor l-a constituit Stația de asfalt executată de „U.M.T.“ S.A. după proiectul institutului „Prompt" S.A., care a fost contractată de Primărie încă din anul 1991. Termenul de predare al acestui utilaj era prevăzut pentru anul 1994, însă nu a fost respectat ; ulterior a fost acordat un „termen de grație", care a expirat la 1 iunie 1995 și care prevedea și completarea utilajului cu o instalație de comandă automată produsă de firma germană „Amann“. Având în vedere că și aDEZBATERI PRIVIND OMOLOGAREA STAȚIEI DE ASFALT AUTORIZĂRI ȘI VERIFICĂRI TEHNICE cest ultim termen a fost depășit, iar utilajul, deși funcționează în faza de probe la sediul R.A. „S.C.M.“ nu este omologat, se caută soluții, fie pentru achiziționarea lui, în cazul în care se va dovedi eficient, fie pentru rezilierea contractului. Testările efectuate până în prezent nu sunt concludente, astfel încât s-a solicitat acordarea unui termen pentru verificare în regim de lucru optim. Având în vedere că Primăria a plătit deja o parte din prețul utilajului (încă din 1991, la încheierea contractului) și mai are de plătit o sumă importantă, nu mai este dispusă să prelungească termenul pentru achiziționarea acestuia. In cazul în care utilajul nu se dovedește fiabil, reprezentanții Primăriei intenționează să organizeze, urgent, licitație pentru achiziționarea altei stații de asfalt și a unor utilaje destinate dotării regiei de drumuri municipale pentru a nu se devaloriza suma de 4 miliarde de lei alocată din bugetul local pentru utilaje de reparații și întreținere a drumurilor municipale. După 2 ore de discuții s-a hotărât ca, în cel mai scurt timp, Consiliul de administrație al R. „S.D.M.“, care va fi beneficiara acestei „fabrici de asfalt“, să decidă asupra protocolului de regim de omologară, a perioadei și condițiilor de testare și în final să aleagă soluția convenabilă. în această săptămână Biroul avizare, corelare, autorizare «din cadrul Primăriei a eliberat 80 certificate de urbanism și 32 autorizații de construcție. S-au verificat extinderi și branșament pentru gaz metan și de rețea de apă și canal pe străzile MaruRarilor, Cloșca, Pomiculturii Intrarea Goznei, Piața Avram Ianț cu.