Agenda, aprilie-iunie 1996 (Anul 7, nr. 14-26)

1996-04-06 / nr. 14

ANUL VII 6 aprilie 1996 . ----------------------------------------------------------- săptămânal de informații și divertisment«»si« + joinn + a^en«l« ât* - 48 pagini TIMIȘOARA Apare sâmbăta 1 TIRAJ: 96 000 ex Primul centru de afaceri „Agenda“ pagina 3 Circulație » îngreunată „Agenda“ pagina 5 „Delfinii“ și marea „Agenda“ pagina 6 în război cu familia „Agenda Magazin“ pagina 8 Câștigătorii concursurilor PREM! In valoare oe mai multe milioane de lei „Agenda Magazin“ pagina 15 Protecția consumay torului în Europa „Agenda Magazin“ pagina 16 JFTom~£il în această zi, cu ramuri în mâini și cu evlavie ne gândim la ceea ce s-a întâmplat cu aproape două mii de ani în urmă. Spre pământul Țării Sfinte, atât de frământat și de zbuciumat acum și atât de binecuvântat atunci, mulțimea se îndrepta spre a-L întâmpina pe Fiul lui Dumnezeu, făcut om, din iubire pentru om, și care aducea credinciosului izbăvire din păcat, iar omenirii - mesajul păcii și Evanghelia iubirii. Desigur, este vorba despre intrarea solemnă a Mântuitorului nostru în cetatea sfântă a Ierusalimului, înconjurat de Apostoli și urmat de mulțimea entuziastă, care L-a aclamat ca pe adevăratul Mesia. Știind că i S-a apropiat ceasul și urmând să împlinească pe mai departe voia Tatălui din Ceruri, dând paharul suferinței până la fund, Iisus Hristos trebuia să aducă suprema jertfă de împăcare, dându-și viața pe Cruce pentru viața lumii, jertfindu-Se pe Sine ca un adevărat miel al Paștilor spre împăcarea omului cu Dumnezeu, a Cerului cu Pământul. Cu șase zile înainte de Paști, El s-a îndreptat spre Ierusalim, pentru ca acolo să prăznuiască - după datina veche - împreună cu ceilalți „fii credincioși ai lui Avraam“, marea sărbătoare a Paștilor. Ajungând în Betania sâmbătă, zi de odihnă pe atunci, a poposit la casa ospitalieră a Martei, Măriei și a fratelui lor și a prietenului său, Lazăr, pe care îl înviase din morți cu câtva timp în urmă, în dimineața zilei următoare, adică în ziua de Duminică, însoțit de Apostoli, ucenici și de alți cucernici pelerini. Fiul lui Dumnezeu a pornit spre Ierusalim, urcând Muntele Măslinilor. Acolo a fost întâmpinat cu urarea: „Osana, Fiul lui Dumnezeu! Binecuvântat este Cel ce vine întru numele Domnului!“ (Matei 21,9), preot HORIA ȚÂRU Sânbători felicite de Paști! "Zfaffluf, Saâtesi! Pentru dumneavoastră La fel ca în fiecare an, redacția săptămânalului „Agenda“ s-a pregătit un dar cu ocazia Sfintelor Sărbători de Paști. Este vorba despre un supliment special, realizat într-o grafică de excepție, care se va distribui gratuit în data de 13 aprilie, odată cu fasciculele săptămânalului nostru. «ara. Sftmmrtsi Ptfb' Sesiune festivă C.J. Timiș - C.J. Csongrád “ în perspectiva cooperării transfrontaliere Continuând bunele relații stabilite în ultimii ani între Consiliul Județean Timiș și Consiliul Județean Csongrád (Ungaria), în zilele de 2 și 3 aprilie, la Timișoara s-a desfășurat un schimb de experiență între acestea, în cadrul sesiunii festive a celor două consilii județene au fost discutate aspecte ale colaborării transfrontaliere, în perspectiva semnării Protocolului cooperării regionale Dunăre - Mureș -Tisa, ai căror membri sunt Provincia Autonomă Voivodina (Iugoslavia), patru județe din Ungaria și județele Arad și Timiș. Cooperarea regională D.M.T. vizează atragerea fondurilor „Phare Interrog“ pentru realizarea unor proiecte de interes comun în domeniul economic, lucrări de infrastructură, ecologie, precum și știință, relații civice, sănătate, cultură, sport. Cei doi președinți de consilii județene prezenți la sesiunea de la Timișoara au fost mandatați să semneze protocolul de cooperare transfrontalieră când condițiile legislative din toate cele trei țări vor fi fost îndeplinite din delegația maghiară condusă de domnul Lehmann István, președintele C.J. Csongrád, au mai făcut parte dl Gazdag János, deputat în Parlamentul Ungariei, și dl dr. Salgö László, șeful Poliției din Szeged. Cu ocazia conferinței de presă, dl Salgó ne-a declarat că în cadrul întâlnirii cu reprezentantul Poliției Județului Timiș s-a propus realizarea unui proiect cadru de colaborare în vederea stopării fenomenului infracțional „care nu cunoaște frontiere“. L. SCRIPCĂ INDEXAREA SALARIILOR Cu un coeficient de 6% Conform H.G. nr. 210/28.03.1996, la 1.04 a.c., salariile personalului bugetar, ajutorul de șomaj, pensiile de asigurări sociale de stat, militare, IOWA, pentru agricultori, precum și cele cuvenite foștilor deținuți politici și revoluționarilor au fost indexate cu 6%. După cum ne-a informat dl Nicolae Popescu, director general în cadrul M.M.P.S., în unitățile bugetare scara de impozitare a fost glisată cu 6% pentru a evita reducerea efectului indexării, iar în cele nebugetare valoarea indexării medii/salariat este de 20 400 lei/lună, brut. în unitățile bugetare, valoarea coeficientului de ierarhizare 1 devine 160 500 lei/lunar, brut. MONICA DIANA PAVEL Noul șef al Poliției Române “ Generalul Costică Voicu Noul șef al Inspectoratului General de Poliție este generalul de brigadă Costică Voicu, în vârstă de 45 de ani, născut în județul Ialomița, activează ca ofițer în cadrul Ministerului de Interne din anul 1973, ocupând succesiv diferite funcții, mai întâi la Poliția Capitalei, mai apoi la I.G.P. Din anul 1990 a fost locțiitorul șefului I.G.P. în 1992 a fost avansat la gradul de general de brigadă și de atunci a rămas cel mai tânăr general în Ministerul de Interne. Totodată au fost numiți și cei doi locțiitori ai săi: generalii de brigadă Ovidius Păun și Nicolae Berechet. Atenție, copii! Sâmbăta viitoare, la toate punctele de vânzare a săptămânalului „Agenda“, puteți procura numărul 3 al revistei „Duelul minții“, o publicație dedicată copiilor isteți. Nu uitați în acest număr vom publica numele câștigătorilor celor trei premii oferite participanților la concursul lansat în numărul 2. IMMfcirnlcbiul III Preț