Agenda, octombrie-decembrie 1999 (Anul 10, nr. 40-52)

1999-10-02 / nr. 40

ANUL X G31E2 ®embrie 1999 Nr. 2 oct. săptămânal de informații și divertisment TIMIȘOARA _____________ Apare sâmbăta wg«9nata+ tttit» nmtu n*tttiu*in + ttt»«» ttmutiv - 84 de pagini TIRAJ: 87 000 ex Ediția I m Modificări în Mersul trenurilor „Agenda“ pagina « Ziua Universității» „Agenda“ pagina 10 Blues și jazz „Agenda“ pagina 11 Majorări de tarife și prețuri „Agenda“ pagina 16 Cupele europene la handbal și volei „Agenda“ pagina 21 Colaborare între muzee „Agenda“ pagina 28 Primă în ședința de joi, Executivul a aprobat o ordonanță de urgență privind acordarea primei de 300 lei pe kilogram producătorilor agricoli pentru grâul de panificație livrat din recolta anului 1999, destinat consumului intern, precum și normele metodologice privind modul de acordare și decontare a primei. Beneficiarii primei de 300 de lei/kg de grâu STAS sunt producătorii agricoli care au livrat grâu de panificație din recolta anului 1999 agenților economici cu activitate de morărit și/sau panificație și societăților comerciale de tip Comcereal și Romcereal pentru consumul intern. Prima se va acorda de către direcțiile generale pentru agricultură și industrie alimentară județene prin băncile comerciale pentru producătorii agricoli. Salariul mediu Comisia Națională de Statistică a anunțat că în luna august, câștigul salarial mediu nominal brut a crescut cu 0,8% față de luna iulie, iar câștigul salarial mediu nominal net a crescut cu 1,3%. în august, câștigul salarial mediu nominal brut pe economie a fost de 2 035 698 de lei, iar cel net, de 1 624 183 de lei. Puterea de cumpărare, exprimată ca raport dintre indicele câștigului salarial mediu nominal net și indicele prețurilor de consum, în luna august 1999, a fost de 100,1% față de luna precedentă, de 88,7% față de decembrie 1998 și de 60,2% comparativ cu octombrie 1990. Vizită Patriarhia Română a anunțat că Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, Preafericitul Părinte Teoctist, va face o vizită la Vatican în cursul anului 2001, întrucât anul 2000 va fi dedicat manifestărilor jubiliare. Suveranul Pontif l-a invitat pe P.F. Tedoctist la Vatican cu ocazia vizitei pe care a efectuat-o, în luna mai 1999, în România. Patriarhia a mai anunțat că există posibilitatea ca Suveranul Pontif și Patriarhul B.O.R., ca de altfel și alți patriarhi ortodocși, să se întâlnească la Ierusalim cu ocazia manifestărilor religioase din cursul anului 2000. Deschiderea anului universitar . In prezența unei delegații guvernamentale Deși inițial era programat ca la deschiderea oficială a anului de învățământ universitar să participe și președintele Emil Constantinescu și primul-ministru Radu Vasile, în final, la festivitățile de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului Timișoara, vor lua parte doar ministrul educației naționale, Andrei Marga, și ministrul agriculturii și alimentației, Ioan Avram Mureșan. Delegația guvernamentală va avea astăzi următorul program: ora 8 - inaugurarea bazei sportive din str. Diaconu Coresi nr. 2 a Universității Politehnica; ora 9,30 - vizită la Centrul de Cardiologie al Universității de Medicină și Farmacie; ora 10 - vizită la Catedra de anatomie a U.M.F.T.; ora 11 - primirea la Rectoratul Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului; ora 11,30 - vizitarea universității; ora 13 - ceremonia deschiderii anului universitar agronomic, la care vor mai lua parte rectorii universităților din Timișoara, rectorii universităților cu profil agricol din țară, directori de licee agricole, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar al Județului Timiș, oficialități locale. LUCIAN RONKOV îmbunătățirea balanței comerciale Scădere semnificativă a importurilor Importurile României au scăzut, pe primele șapte luni, cu 15,1 la sută față de perioada similară a anului 1998, influențând pozitiv deficitul comercial. Scăderea deficitului este de 700 de milioane de dolari față de primele șapte luni ale anului trecut. Exporturile din iulie 1999 au fost cu 5,6 la sută mai mari decât în iunie 1999 și cu 1,8 la sută mai mari decât în iulie 1998. Din păcate, exporturile pe primele șapte luni din anul în curs sunt cu 6,1 la sută sub nivelul atins în perioada similară din 1998. în perioada 1 ianuarie - 31 iulie 1999, balanța comercială a României este excedentară în relația cu Grecia, Olanda, Portugalia, Polonia, Bulgaria, Iugoslavia, Republica Moldova, Turcia și Egipt, însă este deficitară în relațiile cu majoritatea țărilor din Uniunea Europeană. Potrivit Comisiei Naționale de Statistică, principalii parteneri comerciali pentru exporturile românești în primele șapte luni au fost: Italia (25 la sută din totalul exporturilor), Germania (19 la sută), Franța (6,4 la sută), Turcia (4,7 la sută). Ponderea la export au deținut-o textilele (26,7 la sută), produsele metalurgice (15,7 la sută), mașinile, aparatele și echipamentele electrice (11,4 la sută) și articolele de încălțăminte (8,7 la sută). d. BAISKI Cu prilejul Zilei Naționale a Germaniei în data de 3 octombrie se sărbătorește Ziua unificării Germaniei. Pentru a marca sărbătoarea națională, Consulatul General al R.F. Germania la Timișoara organizează o recepție oficială. Festivitatea, ce va avea loc duminică, 3 octombrie, în sala mare a Cinematografului „Capitol" din Timișoara, va cuprinde și un concert de muzică simfonică susținut de orchestra Filarmonicii „Banatul" din Timișoara sub bagheta maestrului Dorin Frandeș, directorul Filarmonicii din Arad, cu piese de W.A. Mozart și L. van Beethoven. La recepția oficială, domnul Jörn Rosenberg, consulul general al Germaniei la Timișoara, a invitat autorități publice, reprezentanți ai minorității germane, investitori germani și conducători de proiecte de colaborare germano-române, reprezentanți ai cultelor și alte personalități publice din cele șase județe (Arad, Bihor, Caraș-Severin, Mehedinți, Satu Mare și Timiș) aflate în raza de acțiune a reprezentanței diplomatice germane de la Timișoara. După cum se știe, de la înființare, Consulatul General al R.F.G. din Timișoara a dezvoltat și intensificat relațiile de colaborare româno-germane în domeniile economic și cultural în partea de vest a României. Recentul anunț de intenție a închiderii Consulatului General al Germaniei din Timișoara - măsură preconizată în cadrul campaniei de austeritate bugetară germană a alertat autoritățile locale, care au întreprins demersuri la cele mai înalte niveluri. Săptămâna trecută, cu ocazia vizitei pe care a făcut-o la București, cancelarul Germaniei, domnul Gerhard Schröder, a declarat că va rediscuta problema menținerii reprezentanței diplomatice de la Timișoara cu ministrul german al afacerilor externe. LILIANA SCRIPCĂ IZOMETALia TIMIȘOARA • Țeava și fitinguri din cupru 06, 08, 010, 012, 015, 018 mm • Șuruburi pentru tablă, lemn, antifiletante, toate dimensiunile • Țeava multistrat și fitinguri: 016 • 020 - pentru încălzire • GRESIE, FAIANȚĂ, ADEZIVI - CEA MAI DIVERSĂ OFERTĂ • Centrale termice HERMAN și calorifere FRIGIDERE ■ ARAGAZE • BOILERE • MAȘINI DE Tablă Zn 0,4*1000x2000 import 0,7*1000*2000 Import Tablă Cu 0,7*1000*2000 Import Țevi gaz 017 - 089 mm -ACI AZBOCIMENT Țevi instalații 3/8”-4" Țevi din propilenă și fitinguri pentru încălzire 016, 020, 025, 032. r^rvr.% rr / rr •ref rrrr • Sediu, depozit și magazine - str. Baader nr. 13, tel. 056-13 40 01, 13 44 31, fax. 13 31 27, orar luni-vineri 8-18, sâmbăta 8-13 • Magazin - str. Daciei nr. 11 A, tel. 0942032 96. • Magazin-depozit CARANSEBEȘ, Calea Orșovei nr. 3, tel. 055-22 93 57. • Magazin HUNEDOARA, Bd. Dacia bl. 61, parter, tel. 054-71 17 03. Mănăstirea Glimboca Finanțată de statul San Marino In perioada 27 septembrie ■ 7 octombrie, P.S. Sa Laurențiu Streza, episcopul Caransebeșului, împreună cu preotul parohiei Glimboca, Nicolae Rădulescu, și cu primarul comunei cărășene, domnul Simion Iancu, se află în statul San Marino. Delegația oficială din județul Caraș-Severin a fost invitată de autoritățile micului stat european pentru a discuta detaliile unui proiect de construire a unei mănăstiri pe raza comunei Glimboca. Piatra de temelie a viitorului lăcaș de cult s-a pus în această vară, iar lucrările de construcție - ce vor fi finanțate integral de statul San Marino - sunt preconizate a dura un an. Totodată, se intenționează ca pe lângă mănăstirea care va avea o capacitate de 40 de locuri să funcționeze și un azil pentru bătrâni, de care se vor îngriji călugărițele. Cu ocazia deplasării în Serenisima Republică San Marino , stat independent formând o enclavă în nord-estul Italiei - P.S. Sa Laurențiu Streza, episcopul Caransebeșului, va oficia, duminică, 3 octombrie, o slujbă religioasă la o biserică din Roma. L. S.