Agenda, iulie-septembrie 2003 (Anul 14, nr. 27-39)

2003-07-05 / nr. 27

SPORT 0 ^ en « top 0 ^ . 23 retro săptămânal fc____________________•_ Sâmbătă, 28 iunie • Noul antrenor principal al prim divizionarei de fotbal Bursaspor, Gheorghe Hagi, a fost întâmpinat la sosirea sa în Turcia de circa 2 000 de suporteri entuziaști, evenimentul fiind transmis în direct de postul de televiziune local. • într-un meci amical disputat la București, Dinamo a învins cu scorul de 3-1 pe F.C. Argeș Pitești. • Raliul A.C.R. Lugoj, contând pentru etapa a șasea a Campionatului Județean de Raliu, s-a încheiat cu victoria echipajelor Alexandru Borlovan - Mario Nicolicin (sportivi licențiați) și Adrian Ionescu - Ciprian Titel (alergători ne licențiați), care au concurat pe Renault Clio, respectiv Dacia Nova. Duminică, 29 iunie • La Campionatul Mondial de Box pentru cădeți disputat la București, talentatul sportiv român Bogdan Dinu a cucerit medalia de aur la categoria 86 kg, învingându-l în finală pe pugilistul rus Maxim Balatisii. Boxerii români au mai câștigat patru medalii de bronz. Cu o medalie de aur și patru de bronz, reprezentativa României a ocupat locul cinci în clasamentul general pe națiuni, la C.M. fiind prezente patruzeci de selecționate naționale. România a fost devansată de Rusia (4 aur - 2 argint - 1 bronz), Kazahstan (3 - 1- 3), Uzbekistan (1 - 1 - 4) și Azerbaidjan (1-1-3 Luni, 30 iunie ) învingând pe germanul Daniel Müller cu 7-6, 6-1, tenismanul român Florin Mergea s-a calificat în turul doi al întrecerii pentru juniori din cadrul turneului de la Wimbledon, iar Adrian Ungur a fost eliminat din competiție, fiind învins de rusul Konstantin Kravciuk cu 7-6, 6-1. Marți, 1 iulie . Reprezentanții clubului canadian Interbox și ai Federației Române de Box au stabilit ca Leonard Doroftei să boxeze, în luna octombrie, la București, cu panamezul Miguel Callist, miza meciului fiind titlul mondial la categoria ușoară, versiunea W.B.A. Miercuri, 2 iulie . Orașul canadian Vancouver a fost ales gazdă a celei de-a XXI-a ediții a Jocurilor Olimpice de iarnă din anul 2010, fiind preferat în detrimentul localităților Pyeongchang (Coreea de Sud) și Salzburg (Austria). • Joi, 3 iulie • La Campionatul European de Scrimă de la Bourges (Franța), selecționata feminină de floretă a României s-a clasat pe poziția a cincea, după ce în meciul de clasament a învins reprezentativa Germaniei cu scorul de 45-36. Vineri, 4 iulie . Guvernul camerunez a anunțat că intenționează să-i pregătească lui Marc-Vivien Foe, decedat fulgerător săptămâna trecută pe gazon în timpul uneia dintre semifinalele Cupei Confederațiilor la fotbal, Camerun - Columbia, funeralii naționale, ce vor avea loc la Catedrala Catolică din Yaounde, capitala țării. Programul competițiilor sportive , între 4-6 iulie, capitala Croației, Zagreb, va găzdui etapa a 5-a a Cupei Mondiale la caiac-canoe, la care vor participa cei mai buni competitori ai lumii. Printre favoriții întrecerilor se află și sportivii români, componenți ai lotului olimpic pregătit de antrenorul Ivan Patzaichin. Elevii fostului campion olimpic și mondial sunt în formă sportivă bună, ce au demonstrat și la Regata Internațională de la Snagov, unde au câștigat 24 de probe din totalul de 27. • în perioada 7-17 iulie, componentele selecționatei olimpice de gimnastică feminină a României vor fi oaspetele orașului grec Salonic, unde se vor pregăti într-un cantonament centralizat și vor participa la întreceri de verificare. „Noi ne-am dezobișnuit să facem astfel de cantonamente, care erau tradiționale cu ani în urmă. La Salonic vom avea condiții de pregătire foarte bune, ceea ce ne va ajuta foarte mult“, a declarat antrenorul coordonator al lotului, Octavian Belu. • între 5-27 iulie se va desfășura Turul Ciclist al Franței, unul dintre cele mai prestigioase competiții ale anului. La start se va alinia și sportivul american Lance Armstrong, învingătorul ultimelor patru ediții, care va încerca să obțină a cincea victorie. Unul dintre cei mai puternici adversari ai lui Lance Armstrong va fi Gilberto Simoni, câștigătorul ediției din acest an al Turului Italiei, al cărui obiectiv este clasarea pe primul loc al clasamentului general și în Turul Franței. Campionul mondial de contratimp pe șosea, Mario Cipolini, nu va participa la această ediție a Turului Franței pentru că echipa sa, Domina Vacanze, nu a primit invitație din partea organizatorilor. • La Sibiu, între 4-6 iulie se va desfășura Raliul Cibinului, contând pentru cea de-a cincea etapă a Campionatului Național de Raliuri. La cursă va participa și liderul clasamentului general, echipajul Mihai Leu - Dan Gârtofan, care în ultima întrecere derulată în județul nostru a fost nevoit să abandoneze. După patru etape din plutonul fruntaș al clasamentului general fac parte următoarele echipaje: 1. Mihai Leu - Dan Gârtofan, 20 puncte; 2. Eduard Stan - Dragoș Tiugan, 19 puncte; 3. Emanuel Mina - Florin Câmpeanu, 17 puncte. Alte competiții - Automobilism. Campionatul Mondial de Formula 1, etapa a 10-a, dotată cu Marele Premiu al Franței, duminică, pe circuitul Magny-Cours. Atletism: concursuri internaționale contând pentru circuitul mondial „Golden League“, în 4 iulie, la Paris, și în 11 iulie, la Roma; Campionatul Mondial pentru juniori de categoria a ll-a, între 10-13 iulie în Canada. Tenis de câmp: turnee internaționale contând pentru circuitele mondiale, între 7-13 iulie - A.T.P. masculin: Bastad (Suedia), Gstaad (Elveția) și Newport (S.U.A.); W.T.A. feminin: Palermo (Italia) și Casablanca (Maroc), . Tehnicianul sârb Branislav Moro a fost confirmat în funcția de antrenor principal al fostei campioane naționale la volei masculin, Petrom Ploiești, pentru o perioadă de doi ani, având ca obiectiv câștigarea titlului și a Cupei României și calificarea la turneul final al competiției continentale „Top Teams Cup“ • Echipa de înot sincron a Braziliei a fost obligată să-și schimbe coregrafia programului, considerată prea violentă, pentru că sportivele mimau folosirea unui revolver și imitau un strigăt de durere • Pugilistul american James Toney, campionul mondial la categoria semigrea (versiunea I.B.F.), a fost arestat pentru întârzieri la plata pensiei alimentare pentru fiica sa. nou record al campionului După ce a cucerit și cel de-al cincilea titlu de campion mondial și după ce a bătut aproape toate recordurile Campionatului Mondial de Automobilism de Formula 1, pilotul german Michael Schumacher a mai realizat o performanță notabilă: în cea de-a noua etapă a competiției desfășurate pe circuitul de la Nürburgring (Germania) și dotată cu Marele Premiu al Europei, a reușit să se claseze pe poziția a cincea, totalizând 1003 puncte în întreaga carieră sportivă. Considerat cel mai valoros pilot de Formula 1 al tuturor timpurilor, componentul echipei Ferrari, născut în 3 ianuarie 1969, a luat startul în 178 de curse, câștigând 68. O singură reprezentantă în ediția 2003 a Cupei U.E.F.A.Intertoto la fotbal au fost înscrise două echipe românești, dintre care numai una a reușit să acceadă în turul doi al competiției. Este vorba de Gloria Bistrița, care în primul tur a învins formația galeză Bangor City în ambele meciuri (1-0 și 5-2), în faza următoare, programată pentru 5-6, respectiv 12-13 iulie, Gloria Bistrița, va avea o adversară de marcă, echipa italiană din Brescia. în meciul retur cu Bangor City, bistrițenii Mândrean și Jula au fost eliminați din joc, fiind suspendați pentru întâlnirea următoare. Antrenorul Remus Vtac crede că aceste suspendări vor scădea în mod considerabil șansele Gloriei pentru partida cu Brescia. Fără Mândrean și Jula în echipă, formația din Bistrița va avea un potențial slăbit și, în aceste condiții, va fi foarte greu să obțină calificarea în turul trei, în primul tur, Ceahlăul Piatra Neamț a avut ca adversară echipa finlandeză Tampere United, în prima manșă, Tampere United s-a impus cu scorul de 1-0, iar în a doua, Ceahlăul cu 2-1. Astfel, după disputarea celor două meciuri, scorul general a devenit 2-2. Teamul din Piatra Neamț a fost eliminat din competiție pentru că prin golul marcat în deplasare, Tampere United s-a calificat în turul secund al cupei. Turul Ciclist al României Ediția a 40-a a Turului Ciclist al României, programat între 5-13 iulie, va găsi la startul competiției rutiere din selecționatele Olandei, Germaniei, Greciei, Bulgariei, Turciei, Ungariei, Ucrainei, Republicii Moldova, Albaniei și României. Lor li se vor adăuga echipa turcă Brisaspor și formațiile românești Dinamo București, Bilal Brăila, Compet-Petrolul Ploiești și Stirom București. Traseul turului - prolog, 5 iulie, pe velodromul din Craiova, 10 km. Etapa 1. 6 iulie: Craiova - Filiași - Rovinari - Târgu Jiu, 105 km. Etapa a 2-a, 7 iulie: Târgu Jiu - Petroșani - Hațeg - Deva, 146 km. Etapa a 3-a, 8 iulie: Alba Iulia - Aiud - Turda - Luduș - Târgu Mureș, 141 km. Etapa a 4-a, 9 iulie: Târgu Mureș - Sighișoara - Mediaș Sibiu, 145 km. Etapa a 5-a, 10 iulie: Sibiu - Brezoi - Râmnicu Vâlcea - Curtea de Argeș, 135 km. Etapa a 6-a, 11 iulie: Baraj Vidraru - Făgăraș - Codlea - Brașov, 164 km. Etapa a 7-a, 12 iulie: Brașov - Târgu Secuiesc - Onești - Bacău, 180 km. Etapa a 8-a, 13 iulie: Bacău - Adjud - Focșani - Râmnicu Sărat - Buzău, 171 km. în caravană vor fi prezente 40 de autoturisme, care vor fi coordonate de Ștefan Sicoș, directorul Turului Ciclist. Arbitrul principal va fi Valeriu Andonoiu. Se estimează prezența în caravană a aproximativ 170-180 persoane. Deconiul final pentru transportul, cazarea și masa acestora este de circa 2,5 miliarde de lei. Cel mai bine clasat din Turul României va purta tricoul galben, cel mai bun sprinter tricoul roșu, cel mai bun cățărător tricoul verde, cel mai combativ rutier tricoul alb, iar cel mai bine clasat dintre cicliștii români va purta tricoul albastru. Liderul clasamentului general va primi 500 de dolari, secundul, 300, iar cel de-al treilea clasat, 200, suma descrescând treptat până la ciclistul aflat pe locul zece. în afara acestor premii, Federația Română de Ciclism va mai acorda 5, 3 și 2 milioane de lei ocupanților primelor trei locuri ale clasamentului general, iar cei din clasamentele pe etape vor primi 2, 1,5 și 1 milion de lei. Două orașe capăt de etape (Craiova și Bacău) vor recompensa eforturile rutierilor fruntași cu câte 50 de milioane lei. mozaic , Ministerul Tineretului și Sportului s-a transformat în Agenția Națională pentru Sport, în urma aprobării de către Executiv a actelor normative privind reorganizarea Cabinetului și a aparatului de lucru al Guvernului României. Potrivit actelor normative, Agenția Națională pentru Sport este o structură de specialitate a administrației publice centrale, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Executivului și finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului. • Comitetul Internațional Olimpic a decis să-i retragă schioarei Larisa Lazutina, descoperită dopată, toate medaliile și diplomele obținute în timpul Jocurilor Olimpice de Iarnă de la Salt Lake City, din anul 2002. Comitetul Executiv C.I.O., reunit la Praga, a luat această hotărâre după ce a constatat că toate instanțele juridice sesizate prin apel de sportivă s-au pronunțat la fel. în cazul Larisei Lazutina nu mai există nici o cale legală de apel. Rusoaica pierde astfel medaliile de argint din probele de 15 km și 5 km. Ea nu mai figurează nici în clasamentul probei de 10 km, unde a încheiat pe poziția a patra. * Federația Chineză de Baschet a comunicat că jucătorul Xue Yuyang, pe care intenționează să-l achiziționeze echipa americană Denver Nuggets, nu este pregătit să evolueze în Liga Profesionistă Nord-Americană. Xue Yuyang (2,10 m) a fost transferat inițial de Dallas Mavericks, apoi a fost cedat la schimb formației din Denver. Federația Chineză de Baschet este convinsă că Xue Yuyang trebuie să se antreneze cu selecționata națională, să joace în competiții internaționale, să mai câștige experiență. „Când va fi «copt», atunci va pleca în Liga Nord-Americană, până atunci, nu“, se subliniază în comunicatul F.C.B. • Federația Germană de Fotbal a promis că biletele pentru meciurile turneului final al Campionatului Mondial din 2006 nu vor mai fi atât de scumpe ca la C.M. din 2002. Comitetul de Organizare a introdus așa-numitele tichete sociale, cu prețuri cuprinse între 25 și 30 de euro, exact în genul celor practicate în „Bundesliga“. Se estimează că, pentru cele 3,2 milioane de bilete care urmează să fie puse în vânzare în decembrie 2004, vor fi cel puțin 10 milioane de cereri! mozaic [pronosport Pronosticurile redacției AGENDA pentru concursul Pronosport din: 5-6 iulie 1. Tampere - Sutjeska 2. Brescia - Bistrița 3. Liberec- Shamrock 4. F.C. Thun - F.C. Brno 5. F.C. Sinot - O.F.K. Beograd 6. Dupnița - Wolfsburg 7. Saint Truiden - Tobol 8. Willem Il-F.C.Wil 1900 9. FK Pobeda - Pasching 10. Tuzla - Lierse 11. Akratitos-Allianssi 12. Dacia Chișinău - Partizan 13. F.C. Koper - Dubnica Pagină realizată de IOSIF DAD AS