Agenda, iulie-septembrie 2008 (Anul 19, nr. 27-39)

2008-08-02 / nr. 31

5 săptămânal de informații și divertisment ttifa^mamMcs + ngcerritm mmugamin + «^*««|« ta* ^_______________________________________________Fondat de Zoltan Kovacs 7 2 lei ■IMIȘOARA ANUL XIX NR. 31 (965) 2 august 2008 88 pagini Ediția I TIRAJ: 50 000 ex. Reparația vehiculelor „Agenda“ pagina 5 Prețuri mai mici la benzină „Agenda“ pagina 6 Tarife reduse „Agenda“ pagina 7 Castele din România „Agenda“ pagina 10 Inundațiile au afectat șase județe . Sinistrații pot fi ajutați cu bani și obiecte de primă necesitate Inundațiile produse între 24 și 28 iulie au afectat grav șase județe din nord - Bacău, Botoșani, Iași, Maramureș, Neamț și Suceava - pagube semnificative fiind înregistrate în 146 de localități. Apele au ucis cinci persoane, dintre care trei din județul Suceava, alte 15 000 fiind evacuate, majoritatea din județul Neamț. Mai mult de 13 000 de case au fost grav afectate, aproximativ 96 au fost distruse în totalitate, 26 000 de hectare de terenuri cultivate și de pășuni și fânețe au fost inundate, mii de animale au murit înecate, zeci de drumuri au fost deteriorate, iar digurile au fost distruse. Situația a fost în permanență monitorizată, în zonele calamitate fiind prezenți președintele Traian Băsescu, premierul Călin Popescu-Tăriceanu, miniștrii de interne, al mediului, numeroși militari. Spre zonele sinistrate au fost trimise ajutoare de urgență din partea MIRA încă de sâmbătă, iar Crucea Roșie a alocat suma de 50 000 de lei din fondurile special constituite pentru situații de urgență. Guvernul a acordat ajutoare financiare persoanelor afectate de minimum 300 de lei, cu posibilitatea de suplimentare în urma anchetelor sociale, în ședința de joi. Executivul a alocat fonduri de 1,9 milioane lei pentru achiziționarea de produse de strictă necesitate destinate sinistraților din județele Bacău, Botoșani, Iași și Neamț, precum și o sumă de 5,5 milioane lei pentru operațiuni de intervenție rapidă în cele 6 județe. Pentru cei ce doresc să ajute sinistrații, Guvernul a deschis următoarele conturi la B.C.R. (în ordine, în lei, în euro și în USD): R020RNCB0072049685380022; R090RNCB0072049685380023; R063RNCB 0072049685380024. C.J.T. a decis să sprijine zonele calamitate din Moldova și Maramureș, cu sume de bani și echipamente. Urmare a discuțiilor telefonice pe care președintele C.J.T., dl Constantin Ostaficiuc, le-a purtat cu președinții C.J. Suceava, Neamț, Iași, Maramureș și Botoșani, acesta a declarat: „Am decis ca, într-o primă faratură electrocasnică, mobilier, hrană pentru animale. Primăria anunță persoanele care doresc să facă donații în bunuri materiale pentru sprijinirea sinistraților că acestea se depozitează, începând din 4 august, la sediul de pe Bd. 16 Decembrie nr. 36 din Timișoara (de luni până vineri, între orele Comisia Europeană a activat Mecanismul de Protecție Civilă pentru a ajuta sinistrații din România, program umanitar al cărui scop este de a asigura o mai bună protecție a oamenilor, a mediului și a proprietăților, în cazul unor dezastre naturale sau tehnologice. Și autoritățile publice din județul Timiș se pregătesc să ajute sinistrații. Conducerează, să alocăm acestor județe, din bugetul propriu al instituției, 500 000 lei, în plus, vom trimite dotări și echipamente necesare, precum și alimente. Dl prefect Ovidiu Drăgănescu ne-a informat că după finalizarea de către M.I.R.A. a situației distrugerilor și funcție de necesități ar putea demara acțiuni de colectare de materiale de construcții, apa10-18). Potrivit legislației, se primesc obiecte de îmbrăcăminte (însoțite de certificat de curățenie eliberat de firmă autorizată, în cazul celor uzate), încălțăminte, pături, de preferință noi. Alimentele pot fi donate doar sub formă de conserve (în termen de valabilitate). Obiectele electrocasnice trebuie să fie funcționale. 1. SCRIPCĂ Sute de oameni și-au văzut casele distruse Confirmare Premierul Călin Popescu-Tăriceanu a confirmat marți, 29 iulie, că pensiile vor fi majorate în avans, de la 1 noiembrie 2008, cu două luni mai devreme decât se anunțase inițial. „Din discuțiile pe care le-am avut cu ministrul muncii, am ajuns la concluzia că va fi posibilă creșterea valorii punctului de pensie la 45% din venitul mediu de la 1 noiembrie", a arătat premierul, precizând că, din aceeași dată, vor fi majorate și pensiile agricultorilor. C. V. Colaborare în 29 iulie, la sediul C.J.T. a avut loc o întâlnire între președintele Constantin Ostaficiuc, vicepreședintele Adam Crăciunescu și primarul Gheorghe Ciuhandu, pe tema proiectelor parteneriale pentru accesarea de fonduri europene. Este vorba despre polul regional de creștere Timișoara, ce necesită o strategie comună, reabilitarea Bastionului și valorificarea potențialului turistic al centrului istoric timișorean. L. S. | •«» 1 .rmiet Dilain ----H...........3 MP * föfrs 14,93 San^, 32,44 lui 128.81 B«i Sti. Jocurile Olimpice 2008 2oo8 r r\ „Agenda“ paginile A - D Ali Campbell cântă în Uniuni „Agenda“ pagina 28 Ziua Timișoarei Distincții onorifice și concerte Pentru marcarea sărbătorii municipiului de pe Bega, Primăria timișoreană a pregătit o serie de evenimente care să atragă categorii cât mai diverse de cetățeni. La fel ca și în 1919, când au intrat primele unități ale armatei române în Timișoara, ziua de 3 august este tot într-o duminică. Manifestările au început încă din 1 august, în Piața Unirii, cu concertul Cvartetului Opus Mundi (ora 21) și cel al trupei Sistem (ora 22). Sâmbătă, 2 august, la ora 10, în sala Rotondă a Casei de cultură a Municipiului Timișoara, va avea loc dezvelirea bustului lui Deliu Petroiu. Pe parcursul zilei, vor avea loc meciuri de fotbal între echipele municipalității timișorene și cele ale orașului înfrățit Faenza (Italia), ale orașului Udine (Italia) și Novi Sad (Serbia), atât de juniori, cât și de seniori. Seara, în Piața Unirii, vor cânta grupul Amadeus (ora 21) și Anda Adam (ora 22), după care va urma un spectacol de joc cu Asociația „AT4T” - jonglerii cu foc cu The Serious Road Trip Romania (ora 23). Ziua Timișoarei (3 august) va debuta cu inaugurarea Parcului Adolescenților - proiect al Companiei Petrom în parteneriat cu Primăria (ora 10). De la ora 11, în sala de consiliu a municipalității va începe ședința festivă a Consiliului Local dedicată Zilei Timișoarei, ocazie cu care vor fi înmânate o serie de distincții onorifice. Vor primi titlul de „Cetățean de onoare al municipiului Timișoara”: veteranii de război pit. adj. (r) Călina Constantin, gl. bg. (r) Gheorghe Ghiță, gl. a. (r) Stoian Ioan, academicianul Toma Dordea, componenții echipei de fotbal Știința Timișoara care a câștigat Cupa României în anul 1958 (Dincă Schileru - post-mortem, Iosif Lereter, Cornel Tănase - post mortem, Ioan Sbârcea - post-mortem, Ioan Ciosescu, Petre Cădariu, Costică Filip, Octavian Brânzei - post mortem, Iuliu Boroș, Gheorghe Codreanu - post-mortem, Petre Cojereanu, Mircea Enăchescu - post-mortem, Raul Mazăre - post-mortem, Constantin Dinulescu, Ilie Gârleanu, Lucrețiu Florescu, Petrișor Curcan, Nikolaus Wolcz, regizor și profesor la Columbia University din New York, iar diplome de excelență din partea primarului Gheorghe Ciuhandu vor primi domnii Peter Hochmuth, președintele Clubului Economic German, Peter Bayard, om de afaceri elvețian, Vasile Hojda, fost primbariton al Operei Române Timișoara, Petrică Moise, interpret de muzică populară, Constantin Grangure, sculptor, Tomiță Frențescu, conducătorul artistic al Ansamblului „Timișul”, Iosif Dudaș, cronicar sportiv, Constantin Popa, antrenor de handbal. Tot duminică, în Piața Unirii, va evolua trupa timișoreană Blues Doctors (ora 21) în deschiderea concertului lui Al Campbell (UB40) - ora 22, după care vor urma focuri de artificii (ora 23). L. SCRIPCĂ Modernizare La întâlnirea pe tema propunerilor de investiții, primarul Timișoarei, dl Gheorghe Ciuhandu, a promis reprezentanților consiliilor de cartier că aspectul Pieței „Timișoara 700“ va fi îmbunătățit printr-un proiect de modernizare pentru care urmează să fie întocmit un P.U.Z. Potrivit intenției municipalității, piața centrală a orașului va fi mai bine organizată, cu parcări supra și subterane, o hală modernă și multifuncțională. L. S. Orășelul copiilor Primarul municipiului Lugoj, dl Francisc Boldea, a anunțat că în cartierul Stadion III a fost predat amplasamentul pentru executarea parcărilor, iar în cartierul Micro V lucrările de asfaltare a parcărilor sunt aproape de finalizare. De asemenea, în perioada următoare vor fi montate garduri de protecție a locurilor de joacă. Până în 10 august, va fi amenajat și un orășel de joacă pentru copiii cu vârste cuprinse între 2 și 5 ani. L. S.