Agenda, iulie-septembrie 2008 (Anul 19, nr. 27-39)

2008-07-26 / nr. 30

26 iu lie 2008 ~ pag. 23 SPORT w w w .agenda.ro Turul Franței Britanicul Mark Cavendish, câștigător a patru etape, a renunțat la participarea în Turul Franței. Cavendish, obosit de primele două săptămâni de cursă, a preferat să nu dispute etapa 15-a, dar intenționează să meargă alături de echipa sa la plecarea de la Embrun. Cavendish, care participa pentru a doua oară la Turul Franței, a câștigat în acest an patru etape. Britanicul urmează să participe la Jocurile Olimpice de la Beijing. Rămâne violet Adrian Mutu nu pleacă de la Fiorentina, deși în ultimele zile s-a vehiculat transferul atacantului român la AS Roma. Actele de transfer erau foarte aproape de a fi finalizate miercuri, însă intervenția antrenorului Cesare Prandelli a răsturnat situația. „Mutu este jucătorul Fiorentinei și este netransferabil“, a spus Prandelli. Fiorentina ar fi primit 19 milioane de euro pe transferul lui Mutu, care nu a semnat, deocamdată, prelungirea contractului cu echipa toscană. Calificată la J.O. Naționala masculină de baschet a Germaniei a obținut calificarea la Jocurile Olimpice, după ce a învins, duminica trecută, reprezentativa statului Puerto Rico, cu 96-82, la turneul preolimpic de la Atena. Germania este ultima calificată de la J.O. Grecia și Croația au obținut calificarea cu o zi înainte, alăturându-se astfel Angolei, Argentinei, Australiei, Chinei, Iranului, Lituaniei, Rusiei, Spaniei și Statelor Unite ale Americii. Jocurile Olimpice de vară vor lua startul la Beijing la 8 august . România mizează pe cel puțin zece medalii la diverse discipline A 29-a ediție a Jocurilor Olimpice de vară va lua startul la Beijing în 8 august și va dura până în 24 august. Nu întâmplător a fost aleasă ziua de 8 august pentru debutul competiției, mai ales că este o zi de vineri. Opt este o cifră magică în China, purtătoare de noroc, fiind asociată de asiatici cu prosperitatea. Ceremonia de deschidere va începe la ora 8:08, pe data de 8.08.2008. Mascota Olimpiadei, care reprezintă „copii aducători de fericire și noroc”, este formată din cinci figuri: Beibei, Jingjing, Huanhuan, Yingying și Nini, care, potrivit filosofiei antice chinezești, simbolizează cele cinci elemente primordiale ce alcătuiesc universul. Vor participa 10 700 de sportivi, în 28 de discipline. Organizatorii vor să evite cu orice preț incidentele. De aceea au impus reguli prin care este interzis accesul în arene al spectatorilor dezbrăcați, în stare de ebrietate sau purtând banderole cu mesaje politice. La Beijing se va limita circulația automobilelor și activitatea industrială pentru a îmbunătăți calitatea aerului. Etiopianul Haile Gebreselassie a renunțat să participe la maraton, temându-se că sănătatea sa i-ar putea fi afectată de combinația căldură-umiditate-poluare. Carnea de câine, o specialitate pentru chinezi, va fi interzisă în timpul J.O. pentru a evita problemele cu vizitatorii străini. S.U.A. au cel mai bogat palmares după ultimele trei ediții ale J.O. La Atena, în 2004, S.U.A. au adunat 36 de medalii de aur, adică mai mult cu patru decât China. România va fi prezentă la Jocurile Olimpice cu 105 sportivi, aproape tot cu atâția cu cât a participat în 2004, la Atena, unde a avut 112. Timișul va fi reprezentat la Bejing de doar doi sportivi, Estera Dobre (lupte feminin, 48 kg) și Ioan Toman (skeet, 25 m pistol viteză). Delegația României, care va participa la 15 sporturi, și-a propus obținerea unui număr de medalii format din două cifre. Cele mai mari șanse la o medalie de aur le au judoka Alina Dumitru și echipajul feminin de canotaj 8+1, cel puțin așa susține Octavian Morariu, președintele Comitetului Olimpic Sportiv Român. Cea mai mare parte a delegației române va pleca la Beijing duminică, 27 iulie, printre excepții numărându-se echipa de handbal, care se va deplasa la Jocurile Olimpice în 2 august. Diaconu vs. Branco Românul își va apăra centura Pugilistul Adrian Diaconu, campion mondial la categoria semigrea, versiunea WBC, își va apăra centura în fața italianului Silvio Branco, desemnat challenger oficial al românului, a anunțat promotorul Salvatore Cherchi. Acesta a menționat că la 15 august se va deplasa la Mexico City, unde va participa la licitația privind organizarea luptei cu Branco, fost campion la semigrea, versiunea WBA. Branco are în palmares 57 de victorii (34 prin KO), 9 înfrângeri (3 prin KO) și două remize, în 68 de meciuri. El a boxat la București în cadrul galei în urma căreia Diaconu a devenit campion mondial interimar la semigrea, după ce l-a învins pe Chris Henry. Branco l-a învins atunci la puncte pe francezul Abdelkader Banzimia. Fotbal feminin Italia este campioană europeană Reprezentativa feminină a Italiei a câștigat, sâmbăta trecută, Campionatul European de fotbal la junioare, după ce a învins cu scorul de 1-0 selecționata Norvegiei, într-un meci arbitrat de românca Cristina Dorcioman. Unicul gol al meciului a fost marcat de Alice Parisi, în minutul 71, din lovitură de pedeapsă. Pentru Cristina Dorcioman, finala arbitrată la turneul european reprezintă un pas important în cariera sa. Românca a precizat că a ajutat-o foarte mult să se pregătească pentru partidele internaționale faptul că a arbitrat în Liga I și Liga a II-a din România. Dorcioman, care are un singur meci arbitrat în prima ligă (Gloria Bistrița - UTA, scor 2-1) speră să ajungă în Elite Class și să arbitreze la C.E. de fotbal feminin din 2009. Hănescu pe 51 ATP Tenismenul Victor Hănescu trece prin cea mai fastă perioadă a sa din ultimii doi ani. După trofeul câștigat în proba de simplu la Gstaad (Elveția), Hănescu s-a impus în competiția de dublu de la Kitzbühel (Austria) și a jucat semifinalele la simplu. Românul ocupă locul 51 în clasamentul ATP, după un salt de 29 de poziții. In circuitul feminin WTA, Sorana Cîrstea are în continuare cea mai bună clasare, locul 55. Federer, în declin Vedeta tenisului mondial, elvețianul Roger Federer, se află în declin. După ce a pierdut finala cu Rafael Nadal la Wimbledon, Federer a părăsit cu capul plecat și turneul de la Toronto. Elvețianul a fost eliminat în turul doi de francezul Giles Simon, numărul 22 mondial, care a câștigat în trei seturi, scor 2-6, 7-5, 6-4. Federer poate pierde primul loc în topul ATP, pe care îl ocupă de 234 de săptămâni, din anul 2004. Ronaldinho, la Milan Atacantul Ronaldinho va purta tricoul cu numărul 80 la AC Milan, adică anul nașterii sale (n.r. el s-a născut la 21 martie 1980). Milanezii au plătit pentru transferul vedetei braziliane 21 de milioane de euro. Ronaldinho, care a semnat un contract valabil trei sezoane, va avea un salariu anual de 3,5 milioane de euro. AC Milan a vrut să-l transfere pe brazilian încă de acum un an, dar FC Barcelona a ținut la preț, 35 de milioane de euro. Pagină realizată de DORIN ȘIPEȚIAN FC Vaslui , în cârti . Au pierdut cu 1-2 meciul cu FK Neftci Baku în prima manșă din turul III al Cupei UEFA Intertoto, FC Vaslui a fost învinsă sâmbătă trecută cu 1-2 de echipa azeră FK Neftci Baku. Vasluienii păstrează însă șanse mari de calificare în partida retur, programată sâmbătă, la Vaslui. Gazdele au deschis scorul în minutul 24 prin Herasimiuk, dar moldovenii au revenit în joc prin golul bulgarului Ghencev, în minutul 29. Vasluienii au rămas în zece jucători, în minutul 67, când a fost eliminat Silviu Bălace. FK Neftci a marcat golul victoriei în minutul 84, prin Sadigor, într-o altă partidă din această fază a competiției din Cupa UEFA Intertoto, atacantul Ciprian Marica a evoluat în repriza a doua a meciului pe care VfB Stuttgart l-a pierdut în deplasare, cu 0-1, în fața formației ruse Saturn Ramenskoe. Alte rezultate: IF Elfsborg (Suedia) FK Riga (Letonia) 1-0, Grasshoppers Zürich (Elveția) Cernomoreț Burgas (Bulgaria) 3-0, Sturm Graz (Austria) Honved Budapesta (Ungaria) 0-0, Stade Rennes (Franța) SC Tavria Simferopol (Ucraina) 1-0, Bnei Sahnin (Israel) Deportivo La Coruna (Spania) 1-2, NAC Breda (Olanda) Rosenborg Trondheim (Norvegia) 1-0, Odense BK (Danemarca) Aston Villa (Anglia) 2-2. Meciurile retur sunt programate la 26 și 27 iulie. Câștigătoarele se vor califica direct în turul II preliminar al Cupei UEFA. Handbal feminin Adversari de calibru la Europene Reprezentativa feminină de handbal a României va evolua în grupa 1 la Campionatul European din Macedonia, din perioada 2-14 decembrie, alături de selecționatele Franței, Ungariei și Danemarcei. România va reîntâlni Franța și în Macedonia, după ce o va avea ca adversară și la Jocurile Olimpice de la Beijing; în grupa 2 au fost repartizate Norvegia, Portugalia, Spania și Ucraina. Rusia, Suedia, Austria, Belarus fac parte din grupa 3, în timp ce Germania, Croația, Macedonia și Serbia se află în grupa 4. Echipa noastră se pregătește intens pentru participarea la Jocurile Olimpice. Reprezentativa antrenată de Gheorghe Tadici și Dumitru Muși a remizat, scor 28-28 (15-13), în deplasare, cu echipa similară a Ungariei, într-un meci-test desfășurat în weekendul trecut la Nyregyháza, între titularele Ungariei s-au aflat și cele două jucătoare transferate de Oltchim Râmnicu Vâlcea, Gabriela Szűcs și Rita Borbas. De la reunirea lotului, care a avut loc în 30 iunie, naționala României a susținut cinci meciuri de verificare, trei cu campioana europeană Norvegia (scor 24-24, 25-28, 28-22) și două cu Ungaria (27-25, la Cluj, și 28-28, la Nyregyhaza). Joi, în primul meci de verificare din Franța, România a învins cu 23-22 echipa țării gazdă. Naționala va pleca spre Beijing în prima zi a lunii august. Rossi a câștigat cursa «lin S.U.A. . Pilotul italian și-a prelungit contractul cu echipa Yamaha Pilotul italian al echipei Yamaha, Valentino Rossi, a câștigat Marele Premiu al Statelor Unite ale Americii la MotoGP, a 11-a etapă a Campionatului Mondial de Motociclism Viteză, desfășurată pe circuitul de la Laguna Seca. Rossi, care a obținut a patra victorie a sezonului, i-a devansat pe australienii Casey Stoner (Ducati) și Chris Vermeulen (Suzuki). în clasamentul mondial, Valentino Rossi este pe primul loc, cu 212 puncte, poziția a doua fiind ocupată de Casey Stoner, cu 187 de puncte. Pe locul trei se află spaniolul Dani Pedrosa, cu 171 puncte. Pedrosa nu a participat la cursa din Statele Unite deoarece avea probleme la mână în urma căzăturii în cursa din Germania. Următoarea etapă la MotoGP va avea loc în data de 17 august, în Cehia. Rossi și-a prelungit cu doi ani contractul cu echipa Yamaha, chiar în ajunul cursei din S.U.A. El lăsase deja să se înțeleagă, după Marele Premiu al Franței, că își va reînnoi acordul cu Yamaha, după ce negocierile privind noul său contract au durat mai multe luni. Valentino Rossi, în vârstă de 29 de ani, este campionul mondial la clasa MotoGP, categoria regină la motociclism, între anii 2001 și 2005. El a mai fost campion mondial la clasa 125 cmc, în anul 1997, și la 250 cmc, în 1999. Rossi are în palmares 91 de victorii acumulate în 198 de Grand Prix-uri. Valentino Rossi a câștigat a patra cursă din acest sezon Hamilton a „împărțit” șampania cu cine s-a nimerit pe podium Hamilton conduce în top . Bolidul lui Timo Glock s-a izbit de zidul de protecție Pilotul britanic al echipei McLaren-Mercedes, Lewis Hamilton, a câștigat duminica trecută Marele Premiu al Germaniei, a zecea etapă a Campionatului Mondial de Formula 1. Hamilton a obținut astfel a doua victorie consecutivă după cea reușită la Silverstone și a patra din acest sezon. Plecat din pole-position, pilotul britanic s-a impus după o cursă pe care a dominat-o categoric. Pe locul doi s-a clasat brazilianul Nelson Piquet Jr. (Renault), în timp ce locul trei a revenit unui alt brazilian, Felipe Massa (Ferrari). Campionul mondial en-titre, finlandezul Kimi Raikkonen, de la Ferrari, s-a clasat abia pe locul șase; în turul 37 al cursei, germanul de la Toyota, Timo Glock, a suferit un accident. La ieșirea dintr-un viraj, suspensia din spate a monopostului său a cedat, mașina a efectuat o răsucire și apoi s-a lovit violent cu spatele de zidul de protecție. Hamilton a devenit noul lider în clasamentul piloților, cu 58 de puncte, fiind urmat de Massa (54 puncte) și Raikkonen (51 puncte), piloții echipei Ferrari. Evoluțiile bune din ultima perioadă i-au propulsat pe cei de la McLaren- Mercedes (86 de puncte) aproape de BMW Sauber (89 de puncte), în această ierarhie continuă să conducă Ferrari, cu 105 puncte. Marele Premiu al Ungariei, următoarea cursă a sezonului, va avea loc în 3 august.