Agenda, iulie-septembrie 2009 (Anul 20, nr. 27-39)

2009-09-12 / nr. 37

.... yau k mm TIMIȘOARA .................................................................... ........................................................ anul xx y săptămânal de informații și divertisment NR. 37 (1023) UK ||l| | 12 septembrie 2009 agonmmm + m#mm*mn*n £ n*mn + agonmtn dt* 80 pagini IlfMifulI tiraj: 45 ooo ex. 2 lei Fondat de Zoltan Kovacs Ajutoarele de încălzire, în... suspans “ Timișorenii cu venituri reduse riscă să aibă dificultăți la iarnă Aproximativ 15 000 de familii riscă să rămână fără ajutoare pentru încălzire de la municipalitate în perioada noiembrie 2009 - aprilie 2010, deoarece Prefectura a atacat în contencios administrativ hotărârea Consiliului Local care prevedea, pe lângă scumpirea prețului la gigacalorie, și majorarea ajutoarelor cu 15 procente. „Nu putem să dăm altă hotărâre de consiliu, deoarece hotărârea în care erau prevăzute ajutoarele a fost atacată în totalitate. Sunt în jur de 15 000 de familii în Timișoara care beneficiau de ajutor de încălzire și acum nu vor mai primi acești bani. Ajutoarele erau plătite din bugetul local în sezonul rece, iar Primăria cheltuia pentru acestea aproximativ șapte milioane de lei. Termenul de judecată este abia în ianuarie 2010”,a precizat viceprimarul Sorin Grindeanu. Edilul timișorean a mai adăugat că trebuie găsită o soluție pentru oameni și tocmai de aceea îi va cere prefectului județului Timiș, dl Mircea Băcală, să-și retragă acțiunea în contencios administrativ. în replică, dl Petru Olariu, președintele Federației Asociațiilor de Locatari Timișoara, spune că prin atacarea în contencios administrativ a hotărârii nu se exclude acordarea ajutoarelor de încălzire de către municipalitate. „Solicităm Primăriei să emită proiectul de hotărâre pentru ajutoarele suplimentare de încălzire și să-l supună aprobării CLT în luna septembrie 2009 odată cu metodologia”, a precizat dl Olariu. De asemenea, dl Băcală declară că le-a sugerat edililor să emită o hotărâre distinctă față de cea pe care a atacat-o, în care să se prevadă ori acordarea subvenției inițiale care era până în luna aprilie, ori mărirea subvenției. „Dacă în urma recomandării mele nici domnul primar Gheorghe Ciuhandu și nici domnul viceprimar Sorin Grindeanu nu au inițiativa de a promova un astfel de proiect de hotărâre, intenționez să-mi retrag plângerea pe partea de subvenție astfel încât cetățenii să poată beneficia de aceasta”, ne-a declarat prefectul. Liderul aleșilor PD-L din CLT, dl Ovidiu Ciuhandu, a declarat, joi, că a depus la Primărie un proiect de hotărâre privind acordarea în continuare a ajutoarelor de încălzire în perioada noiembrie 2009 - aprilie 2010, însă majorate cu 15 procente. „Sunt convins că dacă acest proiect de hotărâre va fi votat nu voi mai fi nevoit să-mi retrag acțiunea din instanță”, a declarat dl Mircea Băcală. DIANA LUPULESCU în jur de 15 000 de familii din oraș depind de ajutorul acordat de primărie Decolmatarea, spre Sânandrei pagina 4 Sunteți invitați la Rugă! pagina 24 Primul clopoțel, luni. Sau marți... început de an școlar tensionat Luni ar urma ca în toate școlile să fie organizate festivități de deschidere a anului școlar, însă doar din punctul de vedere al Ministerului Educației, pentru că sindicatele propun boicotarea festivităților și începerea anului școlar în 15 septembrie. Iar în 5 octombrie se întrevede chiar o grevă generală a întregului personal bugetar, la care vor lua parte și profesorii. Este poate cel mai tensionat început de an școlar, care vine după o vară plină de scandaluri în domeniul educației și după elaborarea unui proiect de lege al educației contestat în Timiș, la toate acestea s-a mai adăugat și bulversarea provocată de schimbarea și revenirea conducerii Inspectoratului Școlar Județean Timiș, care a dat peste cap, pentru câteva zile, activitatea instituției. Slaba finanțare face ca și lucrările de investiții să fie mult încetinite sau chiar stopate, astfel că unele școli încep activitatea în șantier. Cu toate acestea, peste 100 000 de copii și elevi timișeni pregătesc buchetele cu flori așteptând prima zi de școală. Luni. Sau marți... LUCIAN RONKOV DIA Dăm piept cu Ajax în Europa League FC Timișoara își face debutul contra unui nume legendar în fotbal Timișoara așteaptă cu nerăbdare startul echipei favorite în Europa League. FC Timișoara a demonstrat că are puterea de a se lua la trântă cu echipele tari ale Europei. Prima oportunitate este joi, 17 septembrie, de la ora 20, când va înfrunta marele Ajax Amsterdam pe impresionanta arenă Amsterdam ArenA. Ajax este unul dintre marile cluburi din lume, cu cele 53 de trofee interne și 11 internaționale cucerite de-a lungul istoriei de 109 ani. 300 de suporteri timișoreni sunt așteptați să facă deplasarea în mod organizat la jocul de la Amsterdam cu autocarul, costul unei excursii fiind de 100 de euro, dintre care 26 reprezintă biletul la meci. în ceea ce privește următoarele confruntări ale bănățenilor în Europa League, trebuie spus că de marți vor fi scoase la vânzare biletele pentru confruntările cu Dinamo Zagreb (1 octombrie), Anderlecht Bruxelles (22 octombrie) și Ajax Amsterdam (2 decembrie). Clubul va scoate la vânzare pachete în care sunt incluse tichete pentru toate cele trei jocuri, la fel cum a procedat și în preliminariile Champions League. Biletele vor ajunge pe tarabe la următoarele prețuri: 100 de lei la peluze, 200 de lei la tribuna I și II, 300 de lei la tribuna 0, respectiv, 500 de lei la lojă. Noutatea vine de la faptul că din 21 septembrie, clubul va lansa un sistem modern de vânzare online a biletelor, mișcare prin care FC Timișoara se alătură marilor------------------------------------------cluburi europene. c.ONACA Continuare în pag. 21 Vom întâlni o echipă cu un palmares impresionant Se apropie scadența la impozite . A doua tranșă: până în 30 septembrie Contribuabilii timișoreni mai pot plăti cea de-a doua tranșă a impozitelor pe clădiri, terenuri și mijloace de transport până în 30 septembrie. în fiecare an, cei care și-au plătit impozitele până în 31 martie au beneficiat de o reducere de 10%. De asemenea, există varianta de a plăti o tranșă din impozit până la finele lunii martie, iar a doua până cel târziu în 30 septembrie. „Termenul este valabil atât pentru persoanele fizice, cât și pentru cele juridice. Din octombrie vom începe să trimitem somații de plată și vom lua măsuri de executare silită”, a anunțat directorul Direcției Fiscale a Primăriei Timișoara, Adrian Bodo. Plata impozitelor se poate face la sediul Direcției, la Biroul Evidență Contribuabili și încasări Bugetare, camera 26. Programul de lucru este luni, miercuri, joi și vineri între orele 8,30 și 16,00, iar marțea de la 8,30 la 18,00. De asemenea, impozitele se pot plăti la oficiile poștale sau online. în ceea ce privește modalitatea electronică de plată, Bodo a constatat cu surprindere că persoanele juridice nu prea apelează la ea. d. LUPULESCU Farmaciile simt aproape de colaps . Multe feluri de medicamente lipsesc din unitățile din Timiș Pe rafturile farmaciilor se găsesc din ce în ce mai puține medicamente, asta pentru că farmaciștii nu mai au bani să-și plătească furnizorii, în această situație, în cel mai scurt timp unitățile nu vor mai primi marfă de la furnizorii la care au datorii. Asta pentru că farmaciile nu au primit banii pentru rețetele eliberate până acum de la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Timiș. „Nu am primit banii de la Casa de Asigurări pe luna mai, noi nu ne putem plăti furnizorii în această situație, așa că sunt unități care sunt blocate la o parte din produse. Situația noastră este la limită”, ne-a declarat dna Ana Miclea, președinta Colegiului Farmaciștilor Timiș. Bolnavii se plâng că trebuie să bată drumul de la o farmacie la alta până să își găsească toate medicamentele prescrise de medic. De cealaltă parte, farmaciștii se tem că vor rămâne în scurt timp fără bani chiar și pentru salarii. CJAS Timiș nu a decontat banii pe care i-au cheltuit farmaciile în luna mai, asta chiar dacă unitățile trebuie să fie la zi cu plata furnizorilor de medicamente, pentru ca aceștia să le mai aducă marfă. „Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Timiș a făcut demersurile necesare pentru suplimentarea fondurilor, inclusiv la farmacii. Până la sfârșitul anului vom avea nevoie de 11 milioane de lei pe lună. De la începutul anului până acum s-au cheltuit în total 77 de milioane de lei”, ne-a spus dna Mariana Mocioalcă, purtătorul de cuvânt al Casei Județene de Asigurări de Sănătate Timiș. SANDA LUPEAN Tale din fonduri Executivul vrea să-i împiedice pe edili să facă promisiuni electorale pe care nu le pot onora. O hotărâre a Guvernului, intrată în vigoare la sfârșitul lunii august, prevede sancționarea edililor cu tăierea fondurilor de la buget dacă le promit alegătorilor lucruri pe care nu le pot îndeplini. Hotărârea de guvern forțează primăriile să dea dovadă de transparență când vine vorba de starea reală a infrastructurii. Mai exact, cetățenii trebuie să fie informați cât mai exact despre calitatea drumurilor, despre lucrările la rețelele de canalizare, de apă sau de gaze. „Poate nu ar strica să existe o reglementare legală care să-i împiedice pe toți candidații să lanseze în campania electorală promisiuni care nu pot avea acoperire în realitate”, este de părere primarul Timișoarei, dl Gheorghe Ciuhandu. „Dacă autoritățile locale vor spune cetățenilor că le oferă anumite servicii, însă se constată că acestea nu sunt puse, de fapt, la dispoziția cetățeanului. Guvernul va tăia din bugetul municipalității”, se arată în Hotărârea de Guvern 961/2009. „Ne-am confruntat și în Timișoara cu diverși candidați la funcția de primar care promiteau medicamente pentru pensionari sau autostrăzi ori tot felul de alte lucruri, care nu au nicio legătură cu ceea ce se face în primărie. Până la urmă, este vorba aici și despre responsabilitatea fiecăruia în fața electoratului. în ceea ce mă privește, am avut întotdeauna oferte electorale realiste", ne-a declarat edilul-șef. D. L. Ce emisiuni TV urmăresc unele personalități locale? pag. 7