A Hét 1970/2 (15. évfolyam, 27-52. szám)

1970-08-02 / 31. szám

QlAjtWfev SILfaj a kassai Thália Színház tagja lett Június 27-én vette át Sunyovszky Szilvia a budapesti Színház- és Filmművészeti Főiskolán a diplomáját. A rozsnyói kislány tehetségére korán felfigyelt a színházlátogató közönség, min­denki nagy jövőt jósolt neki. S nem véletlenül. Aki emlékszik a Jókai-napok színjátszó fesztiváljaira, soha nem tud megsza­badulni attól az élménytől, amit Szilvia nyújtott Vörösmarty örökszép mesejátékának Csongorjaként. Pedig akkor még kis­iskolás volt, Kanala József elé tanítványa. Szeptember elsejétől Kassén kezdi meg a munkát. Ezúton gratulálunk Szilviának ta­nulmányai sikeres befejezéséhez, és sok sikert, eredményes mun­kát kívánunk neki a Thália Színháznál. —g«— — Tulajdonképpen melyik műfajban dolgozik? — Valójában rajzfilmeket készítek... — Hogy-hogy? Azt hittem, parodizál. — Igen. De csak azt és olyan témát, amit meg lehet rajzolni. — Mit lehet megrajzolni? Például Mézga Gézát? — Nem. Nem élő annyira, hogy bele lehetne kötni... Csak legfeljebb utánozhatnám Lüke Aladárt vagy a többieket. Ennek viszont nem látom sok értelmét. — Utánzás és parodizálás. Hol a kettő között a határ? Miben különböznek egymástól? — Az utánzás olyan, mint amikor valakit megörökítek egy filmfelvevőgéppel és utána lejátszom. Másoltam csupán. A rajz­filmet viszont meg kell rajzolni, ki kell színezni, és fázisról fá­zisra a legapróbb nüánszokig meg kell munkálni. Ez már valami. Ha ezt teszem, akkor kötelezhetem a nézőt arra, hogy először gondolkodjék, és azután nevethet, úgy istenigazából. Minek utá­nozni valakit? Az illető eredetiben jobban csinálja. De megtor­náztatni az agyakat, felborzolni a gondolatokat, görbe tükröt tartani az emberek elé, ostorozni a hiábavaló fonákságokat — az mindjárt más. — Filmek szinkronizálásával még nem próbálkozott? — Sajnos igen, de szerencsére nem kaptam meg a szerepet. Nem menti Úgy látszik, másokat nem tudok „adni“, csak maga­mat. Valóságos ritmikai gyakorlatnak tűnt számomra, hogy csak akkor kellett beszélni, nevetni, amikor a képen látható színész akarta. — A mindenkori eseményekkel, életünk apró-cseprő megnyil­vánulásaival viszont mindig szinkronban van. Mi volt a legutóbbi nagy célpont? — A Röpülj „pulyka" és Vass Lajos. — Tudott róla? Látta, hallotta? — Ó, hogyne, sőt az egé­sz páva­stáb megnézte. Mit szólt hoz­zá? Gratulált a Jászai Mari-díjhoz. Ez a legjobb bizonyíték, hogy megértette, helyénvalónak találta, amit mondtam. Sok kedves ismerősöm, barátom és szakmabelim köszöntött ebből az ünnepi alkalomból. Most tudtam meg igazán, hogy hol vannak a bará­taim. Előjöttek a bokorból. De talán Vass Lajos gratulációjának örültem a legjobban, mert a „célpont“ elismerése a legfontosabb egy parodista számára. — Ha jól tudom, a Mikroszkóp Színpad tagja lett? — Igen. Bekerültem ebbe a kellemes „medencébe“, ahol re­mekül lubickolhatok. Nem szólnak rám, hogy gyere ki... — Ahogy elnéztem a színpadon, meglehetősen lezser az ele­­ganciája. Csaknem mindenki ünnepélyes ruhában lép színpadra, Komlós Jánossal az élen, akinek csak úgy csillog meggypiros alpakka öltönye. Meglepő ezután sportos nadrágja, kockás inge és sárga kardigánja. Van ebben a megjelenésben valami szán­dékosság? — Persze! Nem produkciót akarok csinálni a színpadon, csak úgy odamegyek. Nem akarok 8—10 poént csak azért elsütni, hogy valahogy leküzdjem a szmokingomat. Látogatóba, beszél­getésre megyek oda, magamban nem köszönök kezitcsókolomat. Amikor bemegyek, azt mondom: szavasztok. S hallom, hogy a közönség mondja: érezd magad otthon, helyezd magad kényelem­be. Hát ehhez nem kell alpakka ... Ez a kis pulóver úgy hajlik, idomul hozzám, ahogy én akarom. — A nyár folyamán, amikor bezár a Mikroszkóp, hol lép fel? — Nyaralni fogok.

Next