Almanah Cinema, 1976

Un nou sfert de secol e Pășind în anul 1976, intrăm într-un nou sfert de secol, învecinat direct nu numai cu veacul care urmează, dar și cu un nou mileniu. Facem acest pas avînd mai limpezi decît oricînd în minte amploarea și ritmul devenirii noastre, pe toate planurile, imaginea apropierii țării și a poporului român de orizontul mereu mai înalt al civilizației, prin împlinirea visului său etern de omenie, bunăstare și echitate, în acea lume comunistă care să însemne manifestarea strălucită a tuturor marilor virtuți și frumuseți ale omului, în anii sfertului de secol precedent, trăit pe schelele socialismului, redescoperindu-ne pe noi înșine, ne-am înțeles mai bine istoria și marile noastre vocații constructive și umaniste, în lumina nouă a concepției științifice și ideologiei revoluționare marxiste a Partidului Comunist Român. Am învățat să construim temerar și să creăm durabil, sub conducerea partidului, sub semnul originalității și geniului inconfundabil al poporului nostru, al apartenenței sale demne la marea familie a tuturor națiunilor socialiste, sub semnul egalității, conlucrării și stimei reciproce față de toate popoarele, mari sau mici, care ne cunosc și ne prețuiesc. Pentru anul și deceniile care vin, avem pe temeiul a ceea ce am înfăptuit planuri pe cît de cutezătoare pe atît de precise, prefigurind drumul nostru pînă în preajma noului mileniu și chiar dincolo de pragul lui. Știm cu cît vor crește orașele și industriile noastre, cum vor arăta rîurile și cîmpiile românești nu numai în 1976, dar și în 1980, putem să numărăm de pe acum milioanele de liceeni sau studenți și miile de lăcașuri noi de cultură ale anului 1990, vedem de pe acum pădurile anului 2005. Oare nu tocmai această facultate, de a ști dinainte ce, cum și pentru cine vom construi și crea, înseamnă cea mai umană dintre toate facultățile omului? Asumîndu-și această menire istorică, de a programa prezentul și viitorul, într-o organică și elevată continuitate a trecutului nostru dublu milenar, definind cu maximă rigoare coordonatele și mijloacele de realizare a țelurilor noastre. Partidul Comunist Român, în frunte  Ii