Amerikai Magyar Népszava - Szabadság, 2012. július-december (121. évfolyam, 27-52. szám)
2012-12-14 / 50. szám
10 I NÉPSZAVA SZABADSÁG Bartus László: Most jó zsidónak lenni Magyarországon. Maga a hatalom kizárólagos birtokosa ígérte meg, hogy megvédi őket. Ilyen kiváltságban senki másnak nincsen része. Nincs igazuk azoknak, akik azt mondják, hogy ez nem megfelelő garancia. Miután Magyarországon jog nincs, semmi más garancia nem létezik, kizárólag őfelsége ígérete, és ennél nagyobb garancia elképzelhetetlen egy önkényuralomban. Egyetlen akadálya van csupán ennek a védelemnek, hogy nem tudjuk, ki zsidó és ki nem: kik azok, akiket Orbán Viktornak meg kell védenie? Erre van egy kiváló módszer, amely nem újkeletű, hanem régi bevált metódus. Gyöngyösi képviselő, korunk embere, ugyanezt javasolta: listát kell készíteni a zsidókról, és akkor máris tudja Orbán Viktor, kiket kell megvédenie. Ebből a logikából világosan látható, hogy Gyöngyösi képviselő javaslata, és Orbán Viktor védelemre vonatkozó garanciája, ugyanarról a tőről fakad. A zsidók megkülönböztetése az alapja. Hacsak Orbán Viktor nem kizárólag azokra az ortodox zsidókra gondol, akiket jól fel lehet ismerni az utcán. Ebben az esetben Orbán garanciája nem terjed ki az asszimilált zsidókra, akiket legfeljebb Kövér László Nyirő-kutató ismer fel. A problémát bonyolítja, hogy a Nemzeti Arcvonal kőarcú bunkóit leszámítva, igazi antiszemita nem az ortodox zsidókat utálja, mert azok nem nagyon keverednek, és nem versenytársai Kövér Lászlónak. Világi sikereikkel nem nagyon frusztrálják az antiszemitákat. Az antiszemitizmus alapja a zsidóság előnye versenyhelyzetben a pogányokkal szemben, amelynek oka az Isten által adott közbe vetett választófal. A pogányokat egy fal választja el azoktól az áldásoktól, amelyeket Isten Ábrahámnak és az ő magvának ígért. Ez a választófal csak a zsidó Messiásban (Jézus Krisztusban) omlik le az Efézusbeliekhez írt levél szerint. Akinek az életében ez nem történik meg, az mindig hátrányban marad egy zsidó belső szabadságával szemben. Ebből fakad az irigység, a frusztráció és a tehetetlen düh a zsidósággal szemben. Ez a különbség azonban csak az asszimilált zsidók esetében frusztrálja a pogányokat, mert a vallásos zsidók nem kerülnek társadalmi versenyhelyzetbe a pogányokkal. Ezért az antiszemitáknak nincs problémájuk a vallásos zsidókkal. Az igazi antiszemita gyűlölet az asszimiláns zsidóság ellen irányul. A vallásos zsidók nem versenytársai a gótoknak, őket a vallásuk gyakorlása köti le. Ellenben az asszimiláns zsidók, akikkel szemben Prohászka Ottokár és más antiszemiták “önvédelemre” szólítanak fel, az egyetemeken, az orvosi, ügyvédi, pénzügyi pályán, a médiában, a politikában és más szakmákban erős kihívást jelentenek az olyan törekvő felcsúti fiatalemberek számára, mint Orbán Viktor. Az Istentől származó hátrányt azonban soha nem képesek behozni, ezért minden kudarcukat a zsidókkal szembeni frusztrációként élik meg. Ilyen frusztráció azonban vallásos zsidókkal szemben nem éri őket. Az igazi antiszemitát ezért arról lehet megismerni, hogy rendkívül meleg barátságot ápol ortodox vallásos zsidókkal, előszeretettel teszi fejére a kipát, fényképezteti magát zsidó vallási vezetőkkel, önbizalma dagad, és két erős karját ígéri védelmül nekik. Ezzel szemben még véletlenül sem szeret mutatkozni asszimilált zsidók társaságában, akik nem restellik a szabad versenyt hirdetni, és abban legyőzni az olyan nagyra vágyó ifjakat, mint a jogi pályán indult ifjú Orbán Viktort. Az ilyenek hirdetnek aztán “Magyar Magyarországot”, mint ahogyan Orbán Viktor tette. E jelszó kódolt üzenete az, hogy a versenyből zárják ki a zsidókat. Magyarok versenyezzenek magyarokkal. Magyarnak magyar legyen az ellenzéke. Antiszemitát onnan lehet felismerni, hogy asszimilált zsidókkal nem barátkozik. Kisebbrendűségi érzése és frusztrációja miatt kerüli a megmérettetést. Nem véletlen, hogy Orbán Viktor a Mazsihisz elnökét fogadja és ölelgeti. Antiszemiták ezeket a zsidókat szeretik, és minden zsidót kaftánban szeretnének látni. Ők azok a zsidók, akiket az antiszemita megvéd. Az asszimilált zsidókkal szemben viszont a magyarokat védi. Adolf Hitler is nemzeti “önvédelemnek” nevezte az asszimilált zsidókkal szembeni fellépést. Nagyon fájlalta, hogy az asszimiláns zsidó elvegyül. Orbán fogadhatta volna azt a Magyar Fruzsina dramaturgot is, aki idén tavasszal mondott magával ragadó beszédet az Új Színház előtt a nyilas és náci térhódítás ellen tiltakozva, amelyet az Orbán által támogatott fővárosi polgármester szabadított Budapestre. Magyar Fruzsina náci rohamlegények “mocskos zsidók” rigmusa közepette jelentette be, hogy ő például zsidó, ezért Gyöngyösi képviselő listája nélkül is lehet tudni, hogy egyike lenne azoknak a magyar polgároknak, akiket meg kellene védeni. De zsidó identitását vállaló asszimilált zsidóval még nem látták ölelkezni Orbán Viktort, mert Magyar Fruzsina azok közé a zsidók közé tartozik, akik az igazi antiszemiták céltáblái. Ennél fogva Orbán Viktortól róluk nem akkor hallunk, amikor utolsó csepp vérét ajánlva ígéri a zsidók védelmét, hanem azokban a beszédeiben, amelyekben a “keresztény” értékekről papol a liberális világrenddel szemben, ami^ ^ Eszerint náciknak csak azokat nevezzük, akik a fizikai erőszakot képviselik (ennek első lépése a listázás). Zsidóknak nyíltan csak a vallásos zsidók tekintendők, akik nem vesznek részt a társadalmi életben. A szabad versenyben résztvevő asszimi lált zsidók nem zsidók, ezért az nem antiszemitizmus, ha őket bántják. bár azt mondja, hogy turulba született minden magyar. Azt pedig mindenki tudja, hogy Magyar Fruzsina nem született a turulba. Ellenük szabadságharcot hirdet Orbán Viktor, az ő védelmükről szó sem volt. Ezért Orbán a parlamentben a zsidók védelméről szóló válaszaiban a legtipikusabb antiszemita szövegeket mondta. Ami pedig a listázást illeti, az a gyerekek iskolai listázásával máris elkezdődött. Gyöngyösi testvér elégedett lehet. Mindezt csak azért jegyezzük meg, hogy szemernyi kétsége se legyen senkinek afelől, hogy Orbán Viktor antiszemita. Az ő legendás frusztrációja, amely elvette az eszét, a zsidókkal szemben alakult ki. Nekik tulajdonította, hogy nem kapta meg azt, ami szerinte neki járt. Ezért olyan rendszert hozott létre, amely ennek lehetőségét felszámolja. A “magyar” érdeket védi. Ő maga, és programja is antiszemita. És mivel az ő pártja arculatát kizárólag ő maga formálja, a pártja is az, függetlenül attól, hogy a párt karrieristái, Orbán kiszolgálói nem mindazok. Ezt két okból érdemes jól megjegyezni: egyrészt azért, mert Orbán Viktorral szemben eredményesen csak úgy lehet harcolni, ha definiáljuk a személyét. Egy nácival szemben más stratégiát kell alkalmazni, mint egy nem nácival szemben. Orbán Viktor szabadságharcát nem lehet megfejteni a Mein Kampf ismerete nélkül. A zsidó világösszeesküvés elleni harcot jelenti, és az antiszemita irodalom klasszikus kódjait használja a bankározástól a pénzügyi világhatalomig, valamint a liberalizmus és a kommunizmus elleni harcig bezárólag. Csak úgy értelmezhető a “kommunista”, hogy zsidó, mert akik ellen harcol, nem kommunisták, hanem zsidók. Vannak Magyarországon önmagukat vállaló kommunisták, de azok ellen Orbán nem harcol, mert ők bár kommunisták, de nem zsidók. A Mein Kampf pontosan leírja ennek a jelentését. Ezért ha bárki ugyanazokat tenné és mondaná, mint Orbán Viktor, már régen nácinak neveznék. Vele azért tesznek kivételt, mert Magyarország miniszterelnökét lenácizni nem szalonképes dolog. A szélsőségesség vádja elől hisztérikusan menekülők arra hivatkoznak, hogy Orbánt nem lehet összehasonlítani a haláltáborok gyilkosaival. Ez így van, csakhogy tájékozatlanság áll e vélekedések mögött: az antiszemitáknak különböző válfajai vannak, nemcsak azok antiszemiták, akik a gázkamrákat üzemeltették. Az már csak a folyamat végállomása. Márpedig, ha nem mondjuk ki, hogy Orbán Viktor antiszemita, és tőről metszett náci ideológiát vall, a tetteit ezek motiválják, akkor hazudunk, és elvétjük az ellene való harc megfelelő eszközeit. Nem az a szélsőséges, aki nevén nevezi, hanem ő. A másik ok az, hogy ezzel is érzékeltessük a vasárnapi náciellenes demonstráció hazugságát, amely a legnagyobb nácikat mosta tisztára a nácizmus vádja alól, és az antiszemitizmust kizárólag a Jobbikkal azonosította, amely nem felel meg sem a valóságnak, sem a tudományos kutatásnak. Ez annál inkább veszélyes, mert a Jobbik a náciknak azon csoportjába tartozik, amelyek önmagukban semmire nem képesek, mert a végrehajtó nácik csoportjába tartoznak. Náluk sokkal veszélyesebbek azok, akik az ideológiát adják és terjesztik, illetve az ideológia alapján antiszemita törvényeket hoznak. A Fidesz alaptörvénye, amely a Szent Koronára, a “keresztény” gyökerekre, és a Szent István-i állameszmére épül, antiszemita törvény. A két világháború közötti zsidótörvényeket ezek szellemében hozták, és ugyanezekből vezették le. Ebből következően lehet a vasárnapi rendezvény üzenetét dekódolni. Eszerint náciknak csak azokat nevezzük, akik a zsidósággal szembeni fizikai erőszakot képviselik (ennek első lépése a listázás). Zsidóknak nyíltan csak a vallásos zsidók tekintendők, akik nem vesznek részt a társadalmi életben. A szabad versenyben résztvevő asszimilált zsidók nem zsidók, ezért az ellenük irányuló támadás nem antiszemitizmus. Róluk csak az antiszemiták tudják, hogy kódoltan zsidók. Nyilvánosan nem számítanak annak. Ezért az ellenük irányuló kódolt zsidózás és burkolt zsidóellenes törvényhozás hivatalosan nem antiszemitizmus, hanem “keresztény” és nemzeti önvédelem az idegen érdekekkel szemben. Mindez azt jelenti, hogy a vasárnapi rendezvény valóban új fejezetet nyitott a magyarországi antiszemitizmus történetében: lebontotta a védelmet a legpusztítóbb antiszemitizmussal szemben. Legalizálta az antiszemitizmus legveszélyesebb formáit, és nyílt utat engedett az asszimilált zsidósággal szembeni kódolt zsidógyűlöletnek. A vasárnapi rendezvény emiatt mérföldkő Magyarország történetében. Ezzel Magyarországon zöld utat kapott az irigységen és frusztráción alapuló igazi antiszemitizmus. A zsidók üldözése és megbélyegzése elől minden akadály elhárult. Magyarország ma nem ugyanaz az ország, mint amely volt vasárnap előtt. A nácizmus hivatalosan polgárjogot nyert, és ezt egy több tízezres, antifasisztának hirdetett tömegdemonstráció hitelesítette és nyilvánította ki. Leszűkítették az antiszemitizmus fogalmát a fizikai erőszakban megnyilvánuló nácizmusra, és teret nyitottak a kiszorításra irányuló antiszemita gyűlöletnek. A holokauszt ez utóbbiból fejlődött ki. Másnap az ország zsarnoka fizikai védelmet hirdetett a vallásos zsidóknak, és szabad kezet kapott az asszimilált zsidósággal szembeni korlátlan gyűlöletkeltésre és a társadalmi életben való szabadságuk korlátozására. Amikor Feldmájer Péter ezt az alkut elfogadta a vallásos zsidóság nevében, odadobta az asszimilált zsidóságot a kódolt formában korlátlanul tomboló nácizmusnak. A vasárnapi Kossuth téri dzsembori az antiszemitizmus új fejezetét nyitotta meg, szabad folyást engedve a legpusztítóbb fajta zsidógyűlöletnek. Amikor a szervezők ezt olyan közös nevezőnek hívták, amely összekapcsolja a Fideszt az ellenzékével, akkor közmegegyezést hirdettek az asszimilált zsidósággal szembeni kódolt nácizmusnak. Ezen a közös alapon akarják létrehozni az Orbán-rendszerrel való kiegyezést. Ennek a folyamatnak az első állomása volt a vasárnapi Kossuth téri megmozdulás. Ez a kezdet és az első lépés a kívül maradók üldözése felé. Akkor kezdődik majd a listázás, a cdroina, Genna Jarka. álláspont