Apărarea Patriei, mai 1955 (Anul 11, nr. 102-124)

1955-05-03 / nr. 102

2 _____ ___ APARAREA PATRIEI _______________________ Marți 3 mai 1935 Nr. 102 (2714) SĂRBĂTORIREA ZILEI DE 1 MAI, ZIUA SOLIDARITĂȚII INTERNAȚIONALE A CELOR CE MUNCESC Marea demonstrație a oamenilor muncii din Capitală cu prilejul zilei de 1 Mai (Urmare din pag.ia vîntată a acestui colectiv, care a adus — în primul trimestru al anului — o contribuție de preț la depășirea planului producției globale pe întreaga industrie socialistă. .,Noi cu dragoste muncim, cincinalu-ndeplinim!“ Iată lozinca ce se aude în întreaga piață. Rostită de mii și mii de oameni, ea răsună ca un angajament solemn. Numeroase colective industriale, pășind prin fața tribunei oficiale, raportează conducătorilor partidului și guvernului că au și trecut pragul celui de al doilea cincinal. Printre acestea se află și colectivul uzinelor „Matyas Rakosi". Cunoscuții fruntași în întrecerea socialistă Ion Moldoveanu, Tudor Vlad, Anghelescu Vasile și alții poartă un grafic care arată că nu numai cinci ani producția globală a uzinei lor a marcat o creștere de 201,1 la sută. Cu puternice aplauze este salutată apariția muncitorilor de la complexul C.F.R. „Grivița Roșie“, „Grivița Roșie“... Aceste cuvinte au căpătat putere de simbol , simbol al trecutului de luptă și jertfă, al luptelor glorioase conduse de partid. Păstrători și demni continuatori ai mărețelor tradiții ale luptătorilor din februarie 1933, detașament înaintat al clasei muncitoare, ceferiștii pășesc prin fața tribunei cu fața luminată de zîmbet, mîndri de victoriile obținute în muncă. Dînd viață lozincii „Producînd locomotive și vagoane mai multe, cu cheltuieli mai puține, întărim patria, apărăm pacea“, ei au depășit cu 8.2 la sută planul producției globale pe primul trimestru al anului și au sporit In sunetul fanfarei, mii și mii de oameni ai muncii, romîni, maghiari, germani sau de altă naționalitate, trec mereu prin fața tribunei. Ei aclamă îndelung pe conducătorii partidului și guvernului și le poartă cu dragoste portretele. In rîndul demonstranților, cot la cot cu oamenii muncii, sînt și ofițeri ai Armatei noastre Populare, ceea ce simbolizează trăinicia legăturii dintre popor și armata sa. Bucuria și entuziasmul care domnesc mereu în piață constituie o puternică dovadă a unității de granit dintre partid, guvern și popor, unitate care dezășuiește mersul nostru victorios pe calea socialismului. Ca o mărturie a recunoștinței și dragostei poporului nostru față de marele popor sovietic, eliberatorul și sprijinitorul nostru, printre drapelele și portretele purtate de demonstranți, se disting: portretele membrilor Prezidiului Comitetului Central al P.C.U.S. Cu nemărginită bucurie a salutat poporul nostru vestea semnării la Moscova a acordurilor,potrivit cărora țara noastră și alte state democrat-populare vor căpăta posibilitatea dă af folosească cea mai mare descoperire a minții omenești : energia nucleară. Sprijinul generos al Graficele și panourile purtate de muncitorii fabricii de confecții ,,Gh. Gheorghiu-Dej“ exprimă munca plină de rîvnă desfășurată în fiecare secție, la fiecare loc de muncă, pentru a pune la îndemîna consumatorilor produse frumoase și trainice. Ele îți aduc, parcă, în fața cehilor vitrinele magazinelor încărcate cu tot felul de confecții produse de această întreprindere, confecții care, prin eleganța și grija cu care sînt lucrate, îndreptățesc titlul pe care-l poartă fabrica de mulți ani , „întreprindere fruntașă pe ramură“ Colectivul fabricii „Textila-Grivița“ a raportat că în schimbul de onoare organizat în cinstea zilei de 1 Mai a dat produse în contul lunii martie 1956, muncitorii de la „Electroaparataj" au sporit în primul trimestru al anului producția de bunuri de consum cu 95 la sută față de aceeași perioadă a anului trecut, producția fabricii de tricotaje „Bela Breiner“ reprezintă azi 222,7 la sută față de 1949, la „Industria Bumbacului B“ se produce azi cu 35 la sută mai mult decît în 1951 In Piața Stalin își fac apariția coloanele de sportivi. In aplauzele publicului trec în grupuri compacte sportivii asociației Locomotiva. Apoi, în piață intră sportivii asociației Casa Centrală a Armatei, între care se află numeroși campioni, recordmani și maeștri ai sportului. Ei se opresc în fața tribunei și, printr-o reușită demonstrație, înscriu cu corpurile lor „Trăiască 1 Mai“. Defilează acum coloanele asociației Progresul. Din rîndurile acestei asociații fac parte campioanele mondiale de tenis de masă Angelica Rozeanu și Ella Zeller, bine cunoscute în lumea întreagă prin excepționalele performanțe pe care le-au realizat. Cu ropote de aplauze sînt întîmpinați sportivii Asociației Voluntare pentru Sprijinirea Apărării Patriei. Cu dragoste nețărmurită, cu devotament, ei se pregătesc zi de zi pentru cu 7 la sută productivitatea muncii. Alături de ei defilează muncitorii de la depoul de locomotive ,,Chivu Stoica". In fruntea lor pășește un ceferist pe al cărui piept strălucește steluța de aur. E Lungu Ștefan, Erou al Muncii Socialiste. Lumea îl recunoaște și, din toate părțile, prind să zboare zeci de buchete de flori. Trec acum prin fața tribunei muncitorii, tehnicienii și inginerii uzinelor „Vasile Roaită“. Coloana lor este deschisă de un minunat car alegoric, care reprezintă cele 40 de sortimente pe care le produce uzina. Privindu-1, în minte îți apare cu deosebită claritate tabloul dezvoltării tinerei și puternicei noastre industrii constructoare de mașini — creație a regimului democrat-popular. Poporul nostru e mîndru că azi produce cu propriile sale forțe strunguri de mare precizie, tractoare, agregate complexe, utilaj petrolifer, autocamioane, biciclete, aparate de radio. Iată și pe minunații metalurgiști de la „Semănătoarea“. In cinstea Zilei de 1 Mai, ei au realizat un nou tip de secerătoare, au sporit productivitatea muncii cu 8 la sută și au dat peste plan , 20 secerători-legători și peste 16 tone piese de schimb. Eforturile depuse de constructorii de mașini agricole să însemne pentru țărănimea muncitoare un îndemn fierbinte de a termina în cel mai scurt timp și în bune condiții muncile agricole de primăvară, de a pune toate forțele ei în slujba îndeplinirii sarcinii trasate de partid : 10 milioane tone grîu și porumb, o producție medie pe țară de 2.000 kg. porumb și 1.400 kg. grîu la hectar. U.R.S.S. va permite țării noastre să dispună în viitorul apropiat de baze moderne științifice experimentale și să desfășoare cercetări în domeniul fizicii nucleare și al folosirii energiei atomice în scopuri pașnice. In recentele acorduri, poporul nostru vede o nouă și strălucită expresie a politicii Statului Sovietic, politică îndreptată spre fericirea popoarelor „Trăiască prietenia de nezdruncinat dintre țara noastră și marea Uniune Sovietică !“ Această lozincă, scrisă pe mii de panouri, este săpată adînc în inimile celor ce muncesc în patria noastră. Peste marea de steaguri și pancarte, demonstranții ridică cu mîndrie portretele conducătorilor statelor de democrație populară, portretele conducătorilor partidelor comuniste și muncitorești din lumea întreagă. Iată portretele conducătorilor poporului chinez. Sentimente de adîncă frăție leagă poporul nostru de poporul chinez de 600 milioane oameni. Toți cei ce muncesc în patria noastră văd în China Populară o mare putere mondială care, împreună cu toate forțele iubitoare de pace, aduce o contribuție de preț la apărarea păcii în Asia și în întreaga lume Iată numai cîteva cifre care vorbesc cu tărie despre fermitatea cu care oamenii muncii înfăptuiesc programul de măsuri adoptat de plenara din august 1953 ~ C.C. al P.M.R.«$* ]• Printre demonstranți sînt și creatori de pe tărîmul literaturii și artei, cei care se străduiesc să înfățișeze în operele lor noul, să-l toarne în forme artistice corespunzătoare, să realizeze lucrări, care să fie la înălțimea epocii noi. In rîndurile zecilor de mii de demonstranți trec de asemenea profesori și învățători, cărora statul democrat-popular le-a încredințat nobila misiune de a educa generațiile tinere în spiritul socialismului. Veseli, plini de încredere în viitorul lor fericit, defilează studenții de la instituțiile de învățămînt superior din Capitală Braț la braț cu tovarășii lor de învățătură trec tineri din China Populară, R. P. Ungară, R. P. Bulgaria, R. D. Germană, R.P.D. Coreeană și din alte țări, care studiază în țara noastră, a fi folositori patriei, gata să apere cuceririle revoluționare ale oamenilor muncii din țara noastră. In blocuri compacte defilează sportivii asociațiilor Avîntul, Metalul, Recolta, Flamura Roșie și Flacăra. Demonstrează apoi sportivii asociațiilor Dinamo și Știința. Demonstrația de 1 Mai a luat sfîrșit. Din mii de piepturi se ridică în văzduh acordurile Internaționalei, imnul de luptă al proletariatului mondial. * */* * După amiază, cetățenii Capitalei noastre, cu chipuri zîmbitoare, pline de optimism, au umplut bulevardele și piețele parcurile din oraș și din jurul orașului. Doar noaptea, tîrziu, au început să contenească jocurile, cîntecele, veselia cu care oamenii muncii au sărbătorit 1 Mai 1955. •1 La Orașul Stalin In Orașul Stalin, important centru economic al țării, oamenii muncii romîni, maghiari și germani au sărbătorit cu bucurie ziua de 1 Mai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc. Toate străzile orașului erau împodobite sărbătorește cu drapele roșii și tricolore, cu lozinci, ghirlande de brad’ și flori. Cu prilejul zilei de 1 Mai, oamenii muncii din Orașul Stalin au fost felicitați de către tov. Alexandru Drăghici, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al P.M.R., ministrul Afacerilor Interne, și de tov. Gheorghe Augustin, prim secretar al Comitetului regional Stalin al P.M.R. A început apoi demonstrația oamenilor muncii. Prin mii de pancarte și panouri, muncitorii orașului oglindesc însemnatele succese obținute în muncă în cinstea zilei de 1 Mai. Constructorii de tractoare de la uzinele „Ernst Thälmann“, care deschid demonstrația, poartă cu mîndrie drapelul de întreprindere fruntașă pe țară, decernat recent de Consiliul de Miniștri pentru succesele deosebite obținute în producție. La fiecare sărbătoare muncitorească, constructorii de la uzinele „Ernst Thälmann“ au venit la manifestație cu ceva nou. Anul acesta, ei trec prin fața tribunei cu noile tipuri de tractor KDP 35. Pînă la sfîrșitul anului, ei vor da peste prevederile planului 500 de tractoare din noul tip MTZ pe roți. Trece apoi, în rînduri compacte, coloana metalurgiștilor de la uzinele „Steagul Roșu“. Colectivul acestor uzine a produs în ultimii ani vagoane de cale ferată de diferite tipuri: rulmenți, utilaj petrolifer, utilaje pentru fabricile de ciment și de hîrtie, pentru industria metalurgică și chimică etc. și o ultimă realizare — autocamionul romînesc. Rînd pe rînd manifestează apoi colectivele întreprinderilor „Dezrobirea“, „Strungul“, „Gheorghe Doja“, „Ioan Fonaghi“, „Partizanul Roșu" și altele care și-au îndeplinit planul cincinal înainte de vreme. (Agerpres). La Tg. Mureș Mitingul a fost deschis de tov. Ludovic Csupor, prim secretar al comitetului regional de partid, care a arătat că un număr de 22 de întreprinderi și uzine din Regiunea Autonomă Maghiară și-au îndeplinit planul cincinal, iar 59 de întreprinderi industriale și-au realizat înainte de termen planul pe luna aprilie. Din partea C.C. al P.M.R . tovarășii Constanța Crăciun în limba romînă și I. Fazekaș în limba maghiară au adresat participanților la miting un călduros salut cu prilejul zilei de 1 Liai. A început apoi demonstrația, puternică trecere în revistă a succeselor pe care oamenii muncii din această parte a țării, romîni și maghiari, le-au obținut în lupta pentru înflorirea regiunii și a întregii noastre patrii „Cu 9 luni înainte de termen". Aceste cîteva cuvinte simple reprezintă roadele muncii avîntate a colectivului fabricii de mobilă „Simoneza“, care a deschis coloana demonstranților. Patru ani și patru luni — atîta timp le-a ajuns muncitorilor Atelierelor principale de reparații auto pentru realizarea sarcinilor lor din planul cincinal. Rînd pe rînd, oamenii muncii care trec prin fața tribunei înfățișează succesele lor în muncă. Prin fața tribunei trec membri ai echipelor artistice în pitorești costume naționale romînești și secuiești. Defilează, de asemenea, studenții Institutului de Teatru, colectivul Institutului medico-farmaceutic, care își va sărbători în curînd cea de a 10-a aniversare, cunoscuți artiști plastici, membrii Filarmonicii de Stat etc. La Suceava SUCEAVA 1 mai (Agerpres). — Oamenii muncii romîni, ucraineni, ruși, polonezi și germani au sărbătorit în cîntece și jocuri ziua de 1 Mai. La mitingul care a avut loc pe stadionul „23 August“, din orașul Suceava, participanții au fost felicitați cu prilejul zilei de 1 Mai de către tovarășii Leontin Sălăjan, în numele C.C. al P.M.R. și de Ene Țurcanu, prim secretar al comitetului regional Suceava al P.M.R. Zilei Muncii, harnicii mineri de la întreprinderea „Vatra Dornei“, muncitorii de la serviciul de exploatare C.F.R. Burdujeni și colectivul fabricii de confecții și tricotaje „Republica“ îi aduc în dar realizarea sarcinilor ce le revin din planul cincinal. Muncitorii de la uzinele textile „Moldova" din Botoșani raportează partidului și guvernului că au dat peste plan mai mult de 11.000 kg. de fire și aproape 24.000 m.p. de pînză, iar cei de la combinatul Procaliment Burdujeni, fabrica de încălțăminte „Străduința" din Ițcani, întreprinderea metalurgică „22 August“ din Rădăuți, depășirea angajamentelor luate. In rînduri strînse demonstrează apoi oamenii muncii de pe ogoarele regiunii Suceava. La Hunedoara Cetatea fontei, Hunedoara, a îmbrăcat din nou haină de sărbătoare. Siderurgiștii combinatului „Gh. Gheorghiu- Dej" și constructorii noului oraș Hunedoara, laolaltă, se bucură în această măreață zi de succesele obținute în producție. Despre însemnătatea internațională a zilei de 1 Mai a vorbit tov. Alexa Augustin, membru al C.C. al P.M.R. In fruntea coloanei combinatului se găsesc topitorii oțelari, mîndria combinatului și a întregului oraș. Ei poartă drapelul de secție fruntașă a combinatului și grafice care arată că, în cinstea marii sărbători, oțelarii hunedoreni au elaborat în cursul lunii aprilie 150 de șarje rapide, dînd cu peste 15 la sută mai mult oțel decît prevedea planul. Alături de primtopitorii Valeriu Lăbuneț, Vasile Costache, Petre Forțu, de maistrul luminator Ioan Trifu, și mulți alți siderurgiști de frunte, trec prin fața tribunei inovatorii combinatului. Constructorii noului oraș al siderurgiștilor raportează cu mîndrie că au dat în folosință 54 de noi apartamente, iar pentru minerii de la Teliuc și Ghelar alte 22 de apartamente. Trece apoi delegația muncitorilor ceferiști de la Complexul C.F.R.-Simeria. Secția a 2-a vagoane a Atelierului C.F.R.Simeria și-a îndeplinit, în cinstea zilei de 1 Mai, sarcinile planului cincinal. Prin fața tribunei trec delegațiile muncitorilor uzinelor „Victoria" Calan, a minerilor de la Teliuc și Ghelar. La Petroșani La mitingul care a avut loc la Petroșani a luat cuvîntul tov. Wiliam Suder, membru al C.C. al P.M.R., care a felicitat pe harnicii mineri ai Văii Jiului pentru succesele obținute în producție In sunetul fanfarei minerilor din Petrila a început apoi demonstrația. Pot fi văzuți ortacii Eroului Muncii Socialiste Iuliu Haidu, care în cinstea marii sărbători au început să lucreze în contul anului 1959, ai lui Ștefan Mihai, ai lui Kopetin Geza și alți fruntași în producție din Valea Jiului, care lucrează de mult în contul anilor viitori. In rînduri dese au demonstrat apoi constructorii de pe șantierele de locuințe muncitorești, care în anii regimului democrat-popular au dat în folosință 2201 apartamente, 10 cămine pentru 2568 de nefamiliști, 4 cluburi cu o capacitate de 1660 de locuri, un cămin pentru studenții Institutului de mine „Gh. Gheorghiu- Dej" cu 860 de locuri, 2 școli medii în care pot învăța 850 de elevi, fabrica de pîine de la Petroșani etc Au demonstrat, de asemenea, țărani muncitori din comunele învecinate, veniți călări și în costume pitorești. La Cluj CLUJ — încă din primele ore ale dimineții, Piața Malinovski a început să freamăte de bucuria măreței sărbători a solidarității internaționale a celor ce muncesc. La miting, tov. N. Ceaușescu a adus oamenilor muncii din regiunea Cluj un călduros salut din partea C.C. al P.M.R. Demonstrația este deschisă de peste 3.000 de pionieri, purtînd flamuri roșii și tricolore. In primele coloane trec muncitorii ceferiști, incadrînd un frumos car alegoric care înfățișează o locomotivă ; în cinstea zilei de 1 Mai, muncitorii Atelierelor C.F.R. au reparat 2 locomotive peste plan. Muncitorii fabricii „Armătura" sînt printre cei dinții care au terminat planul cincinal. Trec muncitorii de la „Tehnofrig“, care au realizat în anii cincinalului 50 de tipuri de mașini și utilje pentru industria alimentară. Colectivul fabricii „Unirea“ raportează că în ultimii doi ani a început fabricarea ringurilor pentru fabricile textile, iar de curînd a terminat prototipul primului război automat realizat în țara noastră. Urmează colectivul instituțiilor științifice și culturale din Cluj. Alături de oamenii muncii au demonstrat plini de entuziasm și militari ai Forțelor noastre Armate, La Casele Ofițerilor (De la corespondentul „Apărării Patriei“). — Ofițerii, sergenții și angajații civili din garnizoana ,,N", împreună cu familiile lor, au sărbătorit 1 Mai, ziua internațională a celor ce muncesc, printr-o adunare festivă care a avut loc la Casa Ofițerilor. După ce corul format din soții ale militarilor, acompaniat de orchestră, a intonat imnurile R. P. R. și U.R.S.S., locțiitorul politic al șefului garnizoanei a conferențiat despre „1 Mai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc". Apoi s-a înmînat mențiuni comitetelor de femei din care fac parte tovarășele Coton, Vasiliu, Păduraru, care au obținut cele mai frumoase rezultate în activitatea obștească. Corul și echipa de dansuri, formate din soții ale militarilor, precum și orchestra condusă de plutonierul Emil Starnin, au prezentat un bogat program artistic. De un succes deosebit s-au bucurat cîntecele „1 Mai“, „Vals marinăresc", „Să piară focul războiului", „Dansul lebedelor“, dansurile ucrainene și suita de dansuri oltenești. De asemenea, au fost aplaudate melodiile populare romînești și sovietice „Pornesc pe cîmp tractoarele", „Hop și-așa", „Spune mîndro, turturea“ și „Așa cum ai fost", interpretate de tovarășele Rodica Voinea, Maria Păduraru, Maria Lungu, precum și recitările ,,1 Mai" și „Act de acuzare", interpretate de pioniera Gabriela Zegheanu și de tovarășa Maria Negoiță. Locotenent major I BIRA * * La Casa Ofițerilor din garnizoana ,,N“ a avut loc în ziua de 28 aprilie 1955 o adunare festivă închinată zilei de 1 Mai, ziua solidarității internaționale a oamenilor muncii. Cu acest prilej, ofițerul G. Emil a vorbit despre importanța zilei de 1 Mai. ■ ,,In patria noastră, ziua de 1 Mai este sărbătorită cu noi succese în muncă — a spus vorbitorul. Multe întreprinderi vor raporta guvernului și partidului că au îndeplinit cu succes și înainte de termen sarcinile primului nostru plan cincinal Oamenii muncii se bucură de noua reducere de prețuri la unele mărfuri industriale și alimentare, deoarece aceasta a dus la mărirea salariului lor real. In încheiere, vorbitorul a mai arătat că militarii din garnizoană vor dovedi prin fapte că merită încrederea ce li s-a acordat de către partid și guvern de a fi apărători ai cuceririlor poporului muncitor. Ei își vor ridica necontenit nivelul de pregătire de luptă și politică și vor fi gata să se ridice cu toată puterea împotriva celor ce ar îndrăzni să calce aceste cuceriri. Adunarea s-a desfășurat într-o atmosferă însuflețită. Maior T. SIGMIREANU Și-au reînnoit angajamentele Despre însemnătatea zilei de 1 Mai a vorbit comandantul unității care a amintit, printre altele, realizările obținute de oamenii muncii din patria noastră în toate domeniile de activitate. El a arătat că în acest an în primul trimestru, planul producției globale pe întreaga industrie socialistă a fost îndeplinit și depășit. De asemenea numeroase întreprinderi și-au îndeplinit sarcinile cincinalului, iar în sectorul socialist din agricultură s-au obținut frumoase rezultate. Comandantul a trecut apoi în revistă realizările militarilor. Pentru munca depusă în instruirea și educarea militarilor din subordine au fost citați prin ordin de front pe unitate ofițerii Călianu Ioan și Vlad loan, sergentul major Dragotă Alexandru, caporalul Fantaziu Vasile, soldatul fruntaș Pălălău Eugen și alții. Mitingul închinat sărbătoririi zilei de 1 Mai a însemnat în același timp un nou prilej de angajamente pe care militarii și le-au luat pentru perfecționarea măiestriei lor militare. Locotenent major V. VOCHIȚU Cu cîntece și voie bună . Mai a fost întîmpinat sărbătorește și de militarii din unitatea „N“. Cîntecele de bucurie au vestit că militarii se bucură de succesele oamenilor muncii din patria noastră, că trăiesc alături de ei zile însorite. Peste tot în cazarmă, ei au încins jocuri, au trăit momente fericite. Un grup de militari gătiți sărbătorește au plecat în oraș pentru a participa la demonstrația oamenilor muncii. Ceilalți care au rămas în cazarmă au ascultat cu mult interes cuvîntul rostit de ofițerul Adam Ioan, care a vorbit despre succesele lagărului socialismului, despre victoriile obținute de oamenii muncii în lupta pentru pace, pentru libertate. Ei au aflat cu bucurie că și militarii unității se mîndresc în această zi cu rezultate deosebite în pregătirea lor ta profesională și politică, în întărirea disciplinei și ordinei militare. După aceasta s-a organizat o manifestație cultural-artistică. De asemenea, echipa de fotbal a unității a susținut un meci în compania echipei Flamura Roșie din garnizoană. Locotenent major GH. BARBANTAN * * •* In ziua de 1 Mai, măreața sărbătoare a oamenilor muncii din întreaga lume, cazarma unității noastre a fremătat de bucurie, de viață. încă de dimineață ea a îmbrăcat haină de sărbătoare. Printre alte activități desfășurate în unitatea noastră cu această ocazie se remarcă manifestațiile cultural-sportive la care și-au dat concursul un mare număr de militari. De asemenea a avut loc inaugurarea unei baze sportive. După inaugurare, în noua bază și-au disputat întîietatea, la mai multe discipline sportive, militarii din unitatea noastră împreuna cu elevii unei școli militare. In sala de festivități, echipa artistică a unității a prezentat un bogat program artistic. Militarii au aplaudat cu căldură recitările și cîntecele interpretate de artiști amatori din unitate, monologul „Cine are dreptul" și un scheci interpretat de elevul sergent major Ștefan Andrei și elevii Oprea Constantin și Chiriac Gheorghe. Sergent major M. BERCU Manifestări cultural-artistice La adunarea festivă organizată în cinstea zilei de 1 Mai a luat cuvîntul ofițerul Petcu Prunaru, care a vorbit despre importanța internațională a acestei mărețe sărbători și despre succesele obținute de oamenii muncii din uzine și de pe ogoare. Vorbitorul a arătat apoi realizările obținute de militarii din unitatea noastră în pregătirea de luptă și politică. Numele sergenților Sîrbu și Ștefan Bordea, fruntași în pregătirea de luptă și politică, figurează și de data asta pe panoul de onoare. A urmat apoi un bogat program artistic prezentat de brigada artistică a subunității din care face parte ofițerul Ion Argintoianu. La pregătirea acestui program au muncit cu rîvnă sergenții Ștefan Cîrstoiu, Ion Buștuc, Sorin Lăzăroiu, Ștefan Uță și soldatul Ion Cinci. In cursul zilei au avut loc în unitate diferite , întreceri sportive. Maior S. STREJA Bilanț de 1 Mai Militarii și angajații civili din atelierele unității „N“ au sărbătorit măreața zi de 1 Mai făcînd bilanțul realizărilor obținute în ultimul timp. Antrenați în întreceri pe, brigăzi și ,colective, pe echipe și ateliere,, militarii și angajații civili din aceste ateliere au obținut succese importante în producție. In cadrul adunării festive de 1 Mai au fost scoase în evidență succesele realizate de colectivele de muncă. Steagul de fruntaș în producție a fost înmînat colectivului de sub conducerea ofițerului Stanciu Gh. Tovarășii Roman A., Burlacu C„ Burtan Alexandru și Silaghi, fruntași în producție, care au dat lucrări la timp și de bună calitate, au fost răsplătiți cu diplome de onoare. Stimularea acestor tovarăși a trezit interesul tuturor militarilor și angajaților civili din upitate pentru a-și înzeci eforturile în muncă. Locotenent major F. ISTODE Pe nava „N“ Cinstirea marii sărbători a oamenilor muncii de pretutindeni a început prin adunarea festivă care a avut loc la clubul navei. Ofițerul Mihail Cristian a vorbit despre „1 Mai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc“. Echipajul, îmbrăcat în haine de sărbătoare, s-a adunat lîngă pavilion unde a fost felicitat de către comandant. După ridicarea pavilionului și a marelui pavoaz, comandantul Forțelor Maritime Militare a trecut în revistă navele și a felicitat călduros pe bravii marinari Au început apoi manifestațiile sportive și culturale. Pe navă au avut loc concursuri de șah, tenis de masă, întreceri de ștafetă și nelipsitele sporturi marinărești ,, trasul la parîme” și concursuri de bărci pe distanța de 2 mile. De asemenea au mai avut loc meciuri de volei și fotbal. Un mare număr de ofițeri, caronici și matrozi au participat la manifestările culturale care au avut loc în parcul „Maxim Gorki” și la Teatrul Forțelor Maritime Militare. Seara, cînd deasupra catargelor s-au aprins sutele de becuri ale pavoazului, pe navă răsunau cîntece și domnea voia bună prilejuită de măreața sărbătoare. Cartnic P. RAIHIMBACH Trăiască unitatea dintre partid, guvern și popor! Bunuri de larg consum, mai multe și mai bune . Defilează sportivii In ț * t. In unitățile Forțelor noastre Armate Aspecte de la marea demonstrație a oamenilor muncii din Capitală cu prilejul zilei de 1 Mai