Apărarea Patriei, mai 1956 (Anul 12, nr. 103-127)

1956-05-03 / nr. 103

2 — 1 Mai în Capitală, în țară și în unități Salutul C. C. al P. M. R. și guvernului R. P. R. cu prilejul zilei de 1 Mai, rostit de tov. Gheorghe Stoica la posturile de radio (Urmare din pag. l-a) Romîne își exprimă încrederea nestrămutată că poporul nostru harnic și talentat, în frunte cu clasa noastră muncitoare, călită în lupta cu dușmanii și greutățile, va ști să obțină noi și noi biruințe pe drumul arătat de partid. Va trebui să concentrăm și mai departe mari forțe și mijloace pentru dezvoltarea cu precădere a industriei grele, să dezvoltăm producția industriei bunurilor de consum, să introducem sistematic în întreprinderi tehnica nouă și experiența înaintată, să folosim la maximum mașinile și capacitățile de producție existente, să economisim cu grijă resursele materiale. Partidul cheamă pe oamenii muncii din industrie să dea un nou avînt întrecerii socialiste pentru îndeplinirea sarcinilor de plan, pentru ridicarea productivității muncii și reducerea prețului de cost — condiții fundamentale ale ridicării nivelului de trai al celor ce muncesc. Va trebui să realizăm o creștere puternică a producției agricole, pe baza făuririi unei agriculturi socialiste înaintate, capabile să folosească larg cuceririle științei și tehnicii moderne. Partidul cheamă pe oamenii muncii de la sate să-și intensifice munca pentru lărgirea și întărirea sectorului socialist din agricultură și în același timp să desfășoare larg întrecerea pentru efectuarea rapidă și în bune condiții a muncilor agricole de primăvară, pentru obținerea în acest an a unei recolte îmbelșugate de grîu și porumb, pentru obținerea de produse animale în cantități sporite, în vederea îmbunătățirii continue a aprovizionării populației. Partidul se adresează intelectualilor patriei noastre, chemîndu-i să-și pună toate puterile în slujba construirii socialismului, să ridice tot mai sus știința și tehnica, învățămîntul, literatura și arta patriei noastre . Tovarăși, Partidul cheamă pe toți oamenii muncii să întărească necontenit orînduirea noastră democrat-populară și temelia ei, alianța între clasa muncitoare și țărănimea muncitoare, să dezvolte și să întărească frăția între poporul romîn și naționalitățile conlocuitoare. Să apărăm ca lumina ochilor bunurile obștești și legalitatea populară, să combatem ca pe un vrăjmaș înverșunat birocratismul sub toate formele lui, să întărim vigilența noastră revoluționară ! Să facem din patria noastră o țară puternică și înfloritoare, țară a belșugului și a unei culturi o înaintare ! Trăiască patria noastră scumpă, Republica Populară Romînă 1 Trăiască Partidul Muncitoresc Romîn și Comitetul său Central! Trăiască Guvernul Republicii Populare Romîne ! Trăiască comunitatea frățească a țărilor socialiste în frunte cu prietena noastră de nădejde — Uniunea Sovietică ! Trăiască pacea și prietenia între popoare ! Trăiască solidaritatea și frăția oamenilor muncii de pretutindeni în lupta pentru pace și socialism ! Trăiască leninismul al P.M.R., prim secretar al comitetului regional Galați al P.M.R. A urmat apoi demonstrația oamenilor muncii. Cea dintîi a trecut prin fața tribunelor coloana pionierilor pe fețele cărora se citea bucuria vieții fericite. Rînd pe rînd au defilat purtînd sute de drapele oamenii muncii din oraș. Pe panourile constructorilor de nave de la șantierul naval sînt înscrise succesele dobîndite de destoinicii constructori care, în cinstea zilei de 1 Mai, au lansat la apă peste sarcinile planificate un șlep metalic de 1000 de ORADEA. Ziua de 1 Mai a găsit orașul Oradea înveștmântat sărbătorește. Pe clădirile înalte, la construcțiile noi, pretutindeni fluturau steaguri roșii și tricolore. De dimineață, din toate colțurile orașului, grupuri de oameni ai muncii romîni și maghiari se îndreptau spre piața 1 Mai unde urma să aibă loc mitingul festiv. Despre însemnătatea Zilei internaționale a oamenilor muncii și despre succesele colectivelor de muncă din întreprinderile, instituțiile și de zone, complet sudat. Graficele de producție arată că în luna aprilie ei și-au depășit sarcinile globale cu 8 la sută, iar planul producției marfă cu 17 la sută. La succesele obținute pînă acum ei vor adăuga în curînd noi realizări : construirea primelor vase maritime de tonaj mijlociu. Alături de constructorii navali au demonstrat marinarii și docherii din port. In după amiaza zilei de 1 Mai au avut loc numeroase manifestări artistice și sportive, pe ogoarele regiunii Oradea au vorbit în limbile romînă și maghiară tov. Iosif Banc, prim-secretar al comitetului regional de partid, și tov. Lucaci Vasile, secretar al comitetului regional de partid. A avut loc apoi demonstrația oamenilor muncii care a fost deschisă de coloanele de pionieri. Rînd pe rînd au trecut apoi prin fața tribunei colectivele întreprinderilor fruntașe „înfrățirea“, Atelierele de zonă C. F. R., ,,Bernat Andrei“. La Oradea ÎN CAPITALĂ In după amiaza zilei de 1 Mai, cu tot timpul ploios, puțini au fost locuitorii Bucureștiului care au rămas acasă. Spectacolele pe care le anunțau posturile noastre de radio au făcut ca străzile să se umple de cetățeni care se îndreptau spre diferitele săli, dornici să petreacă în voie bună Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc. Minunatele cîntece inspirate din folclorul romînesc, dansurile din diferite regiuni ale țării executate cu măiestrie de muncitori de la fabrica de confecții ,,Gh. Gheorghiu- Dej“ au stîrnit aplauzele numeroșilor cetățeni din raioanele „Grivița Roșie“ și „Gh. Gheorghiu-Dej“, locuitori din cartierele Militari, Crîngași, printre care mulți ceferiști care au venit să asiste la programul artistic prezentat în sala de festivități a Gării de Nord. La programul artistic prezentat în sala de festivități a uzinelor .,Boleslaw Bierut“ au venit locuitori din cartierul Bucureștii Noi. Cei mai mulți sînt împreună cu familiile lor. Iată-i pe fruntașii în producție Constantin Umbreș și Anton Chelchezan care au ținut să sărbătorească împreună după-amiaza zilei de 1 Mai. Cercurile artistice de amatori ale Complexului C.F.R. ,,Grivița Roșie“ deschid spectacolul cu un program de cîntece și dansuri. Ca și în alte săli ale Capitalei, sala Casei Prieteniei Romîno-Sovietice răsună de cîntece. Brigăzile artistice de agitație ale întreprinderii poligrafice nr. 1. și ale atelierelor C.F.R. Auto, echipa de dansuri de la I. T. B., se întrec contribuind la voia bună a celor care au venit să-i vadă și să-i asculte. Programul se deschide cu marșul brigăzii C.F.R. Auto. Urmează „Cîntecul șoferului“ de Mokrousov, atît de îndrăgit de bucureșteni, cîntece de Dunaevski, Kirculescu, executate de soliști ai brigăzii artistice de agitație a întreprinderii poligrafice nr. 1. O echipă de călușari, alcătuită din controlori de tramvaie, își arată măiestria în :,Suită olteneas Cu multă căldură a fost aplaudat Fănică Luca, artist emerit al R.P.R., care a interpretat la nai vestita „Ciocîrlie". Cîntecele populare romînești, cîntecele popoarelor prietene, momentele vesele, dansurile de pe plaiurile țării noastre și dansurile sovietice au desfătat pînă seara tîrziu pe oamenii muncii prezenți în sala Casei Prieteniei Romîno-Sovietice. In sala I.S.R. din str. Berzei au prezentat programe artistice formațiile Direcției generale a Miliției, ministerelor Transporturilor Terestre, Navale și Aeriene, Prevederilor Sociale, învățământului, Clubului central alimentar și spitalului Witting. Cetățeni din raionul ,,Gh. Gheorghiu-Dej“ au participat la manifestări artistice asemănătoare și la căminele culturale din comunele Chiajna, Militari și Roșu. In sala Excelsior, în așteptarea programului, oamenii discută vet- S glasși^împărtășesc jubii altora Jkufturlile și gîrtd’urlîe lor. Mulți dintre ei se cunosc, sînt tovarăși de manaefil Iată că începe spectacolul. Vraja melodiilor și frumusețea dansurilor populare au pus stăpînire pe fiecare spectator. Pe scenă apar artiști cunoscuți și iubiți publicului bucureștean. Sînt ansamblurile de amatori ale Ministerului Industriei Metalurgice și Construcțiilor de Mașini, ISEP, artiștii Ansamblului de Estradă și ai altor formații artistice. Și aici spectacolul a continuat pînă tîrziu. Peste 1200 de oameni ai muncii din raionul N. Bălcescu și din alte raioane ale Capitalei au făcut neîncăpătoare sala de festivități a școlii medii de băieți nr. 20. Nu au lipsit nici copiii care, pentru a fi mai aproape de artiști, au înconjurat rampa scenei ca niște ghirlande vii. Spectacolul a început. Un spectacol în care artiști și public formează împreună o mare familie. E 1 Mai. Această zi formează și tema cîntecului cu care începe programul. Corul dă glas sentimentelor de bucurie și de mîndrie cu care întreg poporul nostru sărbătorește tradiționala zi a frăției muncitorilor din toate țările. Corul este alcătuit din artiști amatori de la întreprinderea poligrafică nr. 4, de la Monetăria Statului și de la Imprimeria de timbre, tovarăși de muncă cu mulți dintre cei care ascultă în sală. Clădirile feeric luminate, spectacolele de cîntece și joc, voia bună a locuitorilor Capitalei, acesta a fost în ciuda vremii nefavorabile ! Maiul Bucureștiului (Agerpres) La Hunedoara HUNEDOARA. — Din primele ore ale dimineții de 1 Mai Hunedoara freamătă de bucuria măreței sărbători. Clădirile noului oraș muncitoresc sînt frumos împodobite cu steaguri roșii și tricolore. La miting a luat cuvîntul tov. Petre Dumitrescu, secretar al Comitetului regional Hunedoara al P.M.R. Demonstrația este deschisă de pionierii și școlarii centrului siderurgic Hunedoara. Trec apoi prin fața tribunei, primiți cu vii aplauze, harnicii oțelari ai Combinatului, care au elaborat în primele patru luni ale anului 728 șarje rapide și au dat patriei peste plan 4.115 tone de oțel. Constructorii siderurgiști raportează cu mîndrie că au terminat lucrările principale de construcții la furnalul de 700 m.c. și au executat un volum însemnat de lucrări la construcția noii oțelării Martin, la oțelăria electrică, la cele două baterii de cocs și semicocs de la Hunedoara și Calan. Oamenii muncii care trec prin fața tribunei înfățișează în panouri și grafice realizările obținute. Muncitorii fabricii de aglomerare au dat furnalelor în luna aprilie 2.000 de tone minereu aglomerat peste plan. La Reșița REȘIȚA. — Și anul acesta, ca și în alți ani, 1 Mai — ziua solidarității internaționale a oamenilor muncii — a fost sărbătorită cu entuziasm în cetatea de oțel a Reșiței. La mitingul care a avut loc în Piața Republicii, tov. Gheorghe Bîrsănescu, prim secretar al Comitetului raional de partid, a vorbit despre însemnătatea zilei de 1 Mai. A urmat tradiționala demonstrație a oamenilor muncii. Harnicii jurnaliști din Reșița au purtat un grafic pe care erau înscrise rezultatele întrecerii socialiste din luna aprilie. Aplauze îndelungate au întîmpinat coloana luminatoriștilor care, în cinstea zilei de 1 Mai, și-au depășit sarcinile de plan pe luna aprilie cu 5 la sută. încă cu cîteva zile înainte, stația de radioficare a Combinatului a anunțat muncitorilor din toate secțiile că oțelării și-au îndeplinit angajamentul luat de a elabora în luna aprilie 120 de șarje răpiri. Cu entuziasm a fost primită coloana constructorilor de locomotive care au dat în luna aprilie peste plan două locomotive pentru cale ferată forestieră. Demonstrația oamenilor muncii din Reșița s-a încheiat cu defilarea sportivilor. La Petroșani PETROȘANI. — Zorii zilei de 1 Mai au găsit localitățile miniere din Valea Jiului în sărbătoare. Steaguri roșii și tricolore își unduiau faldurile purpurii deasupra turnurilor înalte ale puțurilor de extracție ale minelor, pe schelele numeroaselor șantiere de Construcții, pe fațadele clădirilor din noile cartiere muncitorești. Piața Victoriei din Petroșani, unde a avut loc mitingul festiv, s-a umplut din primele ore ale dimineții. Minerilor veniți din toate întreprinderile carbonifere le-a vorbit tov. Ioan Barna, membru al C.C. al P.M.R., prim secretar al Comitetului de partid al raionului Petroșani. A urmat demonstrația minerilor Văii Jiului. In primele rînduri au trecut harnicii mineri din Lonea, consecvenți în îndeplinirea ritmică a planurilor de producție. Minerii din Petrila au defilat cu Drapelul de întreprindere fruntașă pe ramură, pe care îl dețin pentru succesele obținute în cursul celui de-al doilea semestru al anului trecut. Au demonstrat apoi minerii de la Vulcan. Un mare grafic, pe care-l poartă în coloană, oglindește îndeplinirea planului de producție pe luna aprilie în proporție de 104,2 la sută. Au trecut și delegațiile minerilor din Uricani, Lupeni, Aninoasa. La Iași IAȘI. La Iași, la marea sărbătoare de 1 Mai au luat parte mii de oameni ai muncii. Ei au venit să raporteze partidului îndeplinirea cu succes și guvernului a angajamentelor luate în întîmpinarea zilei internaționale a celor ce muncesc, noile succese obținute în lupta pentru construirea socialismului, pentru bunăstarea poporului. La mitingul din Piața Republicii a luat cuvîntul tov. Dumitru Gheorghiu, prim secretar al Comitetului regional Iași al P.M.R. • A început apoi demonstrația celor ce muncesc în uzine și fabrici, în laboratoare, în instituții, în universități și școli. Prilej de neasemuită bucurie a fost acest 1 Mai pentru oamenii muncii de la fabrica de antibiotice din Iași. Este primul 1 Mai pe care îl sărbătoresc laolaltă de la intrarea în funcțiune a fabricii lor. In primele 4 luni de activitate, inginerii, chimiștii, laboranții, operatorii, care demonstrează în această zi, au parcurs un drum plin de grele strădanii, dar și de bine meritate succese. In coloane strînse defilează vrednicul colectiv al eroicei Nicoline. Atelierele C.F.R. „Ilie Pintilie“, mecanicii și fochiștii de la Depoul C.F.R. Iași, trec inginerii, tehnicienii, muncitorii de la Trustul 14 construcții Iași care înalță în oraș noi construcții de locuințe muncitorești, însemnate succese în producție raportează azi și muncitorii întreprinderilor din industria ușoară. Colectivul fabricii „Țesătura" a întîmpinat această mare sărbătoare realizînd noi sortimente. La demonstrația din Piața Republicii iau parte cadre didactice și studenți ai institutelor de învățămînt superior din Iași. La Craiova CRAIOVA. Oamenii muncii din orașul și regiunea Craiova au sărbătorit într-o atmosferă de entuziasm ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc. Pe frontispiciile clădirilor au fost arborate drapele roșii și tricolore. Deschizînd mitingul de la Craiova, tov. Vladimir Gheorghiu, membru al C.C. al P.M.R., prim secretar al Comitetului regional Craiova al P.M.R., a vorbit despre însemnătatea zilei de 1 Mai. Demonstrația de 1 Mai a fost deschisă de coloana pionierilor. Au urmat apoi coloanele formate de colectivele industriale din oraș. Muncitorii de la C. F. R. și PTTR, purtînd panouri și grafice, raportează partidului succese deosebite. In întîmpinarea zilei de 1 Mai, feroviarii au realizat economii de peste 3600 tone combustibil specific. Au defilat apoi reprezentanții oamenilor muncii de pe ogoare. Miile de participanți la demonstrația de 1 Mai au intonat, în încheierea manifestației, Internaționala — imnul clasei muncitoare. La Bacău BACĂU — Trecînd în revistă realizările dobîndite în primele luni ale acestui an, oamenii muncii din orașul Bacău au sărbătorit ziua de 1 Mai cu bucurie și entuziasm. La mitingul închinat măreței sărbători, în fața a mii de oameni ai muncii a luat cuvîntul tov. Ion Cîrlan, secretar al comitetului regional Bacău al P.M.R. Prin fața tribunei oficiale au trecut coloane de demonstranți purtînd steaguri roșii și tricolore, lozinci, grafice și pancarte înfățișînd realizările pe care le închină zilei de 1 Mai. Metalurgiștii de la uzina „Muncitorul liber“, întreprindere construită în anii puterii populare, au raportat că și-au depășit planul de producție pe primele 4 luni ale acestui an cu mai multe procente. Anul acesta, bilanțul realizărilor încheiate de întreprinderile industriale din regiunea Bacău este mai bogat ca oricînd. Petroliștii au îndeplinit cu succes planul de producție pe primele 4 luni ale acestui an, iar minerii au închinat și ei zilei de 1 Mai realizări de seamă. La Galați GALAȚI. — Ca în fiecare ani, bătrînul port dunărean Galați a îmbrăcat de 1 Mai haină de mare sărbătoare. In port ca și în cartierele industriale, pe bulevardele și pe străzile orașului, drapele roșii și tricolore fîlfîie la adierea vîntului de primăvară. încă de dimineață mii de locuitori ai orașului se îndreptau spre locul demonstrației. La miting a luat cuvîntul tov. Radu Dulgheru, membru al C. C. ÎN ȚARĂ - SPARAREA PATRIEI Ia unități La Academia Militară Tehnică La Academia Militară Tehnică a avut loc o adunare festivă pentru a sărbători ziua de 1 Mai, ziua internațională a oamenilor muncii. Iul La adunare au luat cuvîntul șeAcademiei, general locotenent Butoi Iosif, și șeful organului politic, care au trecut în revistă realizările obținute de oamenii muncii din țara noastră în lupta pentru construirea socialismului. Cu acest prilej au fost recompensați ofițeri, sergenți și militari în termen. Printre aceștia se numără ofițerii Mărășescu Anton, Popescu Gheorghe, Florea Dumitru, sergenții Niculescu Petre, Furculeșteanu loan, Bejan loan, soldatul fruntaș Oza Tudor. Cu prilejul zilei de 1 Mai, personalul Academiei Militare Tehnice s-a angajat ca să muncească cu eforturi sporite pentru traducerea în viață a sarcinilor trasate de Congresul al II-lea al Partidului Muncitoresc Romîn pentru întărirea capacității de apărare a patriei. Căpitan N. ALBU Sărbătoare în port (De la corespondentul „Apărării Patriei“). Ziua internațională a oamenilor muncii, ziua de 1 Mai, în portul Constanța, a început prin momentul tradițional al ridicării pavilioanelor de luptă la bordul navelor militare, al ridicării marelui pavoaz pe virful catargelor vaselor comerciale romînești și străine, sosite în portul patriei noastre din cele mai îndepărtate colțuri ale pămîntului. Alături de vasul romînesc „Ardealul“ sau de vasul sovietic „Nicolaev“, care a adus în ajun o încărcătură de minereu de fier, se află și vasul grecesc „Adaie“, vasul turcesc „Ardos“, împodobite sărbătorește cu zecile de pavilioane multicolore ce flutură în vînt. E dimineața zilei de 1 Mai. Echipajul navei unde activează căpitanul locotenent Georgescu Constantin e aliniat la pupa. Gornistul sună: E. momentul solemn de ridicamilitarii unității din care face parte ofițerul Marinescu Virgil au sărbătorit ziua de 1 Mai într-un cadru festiv. In această zi, pe tabla de onoare au fost puse portretele militarilor care, în cinstea zilei de 1 Mai, au obținut cele mai bune rezultate la pregătirea de luptă politică. Printre aceștia se numără și ofițerii Popa Costică și Tănase Vasile, sergentul major Cazacu Radu, caporalul Ion Costică și soldații Andronescu Gh. și Bender Gherhard. La adunarea festivă în vederea sărbătoririi zilei de 1 Mai a luat cuvîntul căpitanul Mihai Ion. Apoi s-a dat citire ordinului pe unitate, în care s-au arătat succesele obținute de militari în cinstea măreței sărbători. Pentru rezultatele foarte bune obținute la examen au fost evidențiate subunitățile comandate de ofițerii Ciocan Gh. Scînteianu Nicolae. Au fost recomșipensați pentru modul judicios de organizare și conducere a procesului de învățămînt ofițerii Constantinescu Gh., Baroc Leopold și alții. Pentru rezultatele deosebite obținute în pregătirea de luptă și politică. In unitatea noastră, ziua de 1 Mai a fost sărbătorită într-un cadru festiv. După conferința ținută de ofițerul Curuliuc Gh., care a vorbit despre importanța zilei de 1 Mai, a urmat un program artistic prezentat de militarii unității din care face parte ofițerul Roșu Ilie. In cadrul unității noastre, la adunarea festivă care a avut loc cu ocazia zilei de 1 Mai, ofițerul Fraga Ioan a vorbit despre „1 Mai, ziua internațională a oamenilor muncii“. Cu această ocazie, comandantul a recompensat pe soldații, sergenții, ofițerii și angajații civili care au obținut cele mai bune rezultate în cinstea zilei de 1 Mai. Au fost recompensați cu semnul onorific „Transmisionist de frunte“ sergenIntr-un cadru festiv a avut loc în unitatea noastră adunarea consacrată sărbătoririi zilei de 1 Mai. Cu acest prilej a luat cuvîntul ofițerul Constantinescu Ioan. După aceea, comandantul a recompensat pe ofițerii Gherghina ConMilitarii din garnizoana noastră au participat cu entuziasm la sărbătorirea zilei de 1 Mai. Astfel, în dimineața zilei de 1 Mai, întregul efectiv soldați, sergenți și ofițeri au participat la mitingul organizat de comitetul raional de partid, în care primul secretar de partid al raionului a vorbit despre importanța zilei de 1 Mai. După terminarea mitingului, militarii, împreună cu populația civilă, au participat la manifestațiile cultural-sportive organizate de către comitetul raional de partid.re a pavilionului. Comandantul dă apoi citire ordinului de front cu prilejul zilei de 1 Mai. Printre cei care-și aud numele citit de comandantul navei pentru succesele obținute la specialitate se numără matrozul major Popențiu Gh., cartnicii Sărăcin Dumitru, Bold Mugurel, tunar naval, cartnic major Nagăr Eugen, comandant al postului de luptă turbine. Comandantul a evidențiat în mod deosebit aportul adus de unitatea de luptă electromecanici, de sub comanda locotenentului major Arghirescu Nicolae, secretarul de partid al navei. Efectivul acestei unități a obținut calificative bune la pregătirea de specialitate. Apoi comandantul a chemat pe fiecare membru al echipajului să muncească cu însuflețire pentru ridicarea capacității de luptă a navei lor dragi. Locotenent major V. LUPT. La adunare a vorbit ofițerul Suciu Simion despre însemnătatea zilei de 1 Mai. Apoi a urmat un program artistic prezentat de brigada artistică condusă de ofițerul Palaniuc Ion. Cele mai viu aplaudate au fost cîntecele „Foaie verde micșunea“ și „Hațegana", precum și dansurile ardelenești executate de militarii Costea Gh., Andor Ion, Rogojel Tănase și alții. Tot în această zi au avut loc manifestări sportive. Locotenent colonel GH. PLAEȘU ofițerii Mităchescu Petre și Ciocoiu Petre și elevul Borcuteanu Ion au fost recompensați cu expunerea fotografiei pe tabla de onoare. Tot cu acest prilej au fost avansați în grad soldații Preda Ion, Sîrbu Marin, caporalii Vlaicu Andrei, Nețoiu Ștefan, iar alți militari au fost premiați cu bani. După adunare a urmat un program artistic dat de ansamblul artistic format din angajații civili din unitate. In continuare s-a desfășurat un program de călărie executat de echipa condusă de căpitanul Cristache Ion. Locotenent colonel T. SIGMIREANU Programul a cuprins momente din viața militarilor Armatei noastre Populare, precum și recitări, coruri, dialoguri, dansuri populare romînești. Locotenent major ST. DOICESCU tul major Pitulice Alexandru, soldatul Adam Florea și sergentul Manole Constantin, pentru rezultatele bune și foarte bune obținute la pregătirea de specialitate. Tot în cadrul adunării festive au fost recompensați ofițerii Gruia Dan, Ilie Aurel, angajații civili Arsene Dumitru și Mircea Nicolae. Apoi s-au desfășurat întreceri sportive între subunități: Locotenent D. BULIGIOIUstantin, Săuleanu Ion, Segărceanu Marin, pe soldații Topilescu Ioan, Ibrahim Ruset și alții care au obținut rezultate bune în ultima perioadă în pregătirea de luptă și politică. Locotenent major I. ORȘA Cea mai aplaudată a fost cursa de ciclism, executată de cei mici. Apoi, echipa de atletism, organizată de elevii școlilor din raion, a prezentat un bogat și plăcut program. Tot în cadrul acestor activități a avut loc meciul de fotbal pentru cupa „1 Mai“. Apoi, militarii din garnizoana noastră au vizitat muzeul regional în care au fost expuse aspecte din lupta clasei muncitoare din țara noastră. Locotenent major I. IARU In cadru festiv Rod al muncii îîrguincioase Program artistic este Aduroare festivă Pentru succesele obținute Bitani rodnic n«ll?XÎÏ7 Joi 3 mai 1956 Nr. 103 /3023; • nan;*» w* nanSen»**«“« »»<•«<'■«•> »U' ■ a., a» CAMPIONATUL DE FOTBAL După un joc tehnic, spectaculos, C.C.A. a întrecut Știința Cluj cu 3-0 (1-0) Amatorii de fotbal au așteptat cu viu interes meciul dintre C.C.A. și Știința Cluj. In primul rînd pentru că urmau să evolueze pe teren 9 dintre jucătorii care, cu o săptămînă înainte, cuceriseră strălucita victorie asupra reprezentativei R.P.F. Iugoslavia și apoi pentru că forma bună dovedită de echipa militară în acest sezon deschidea larg perspectiva unui joc tehnic, spectaculos. Publicul nu s-a înșelat , cerințele i-au fost din plin îndeplinite prin numeroasele acțiuni bazate pe viteză, pe omogenitate, pe putere de pătrundere, întreprinse de înaintarea echipei C.C.A., acțiuni subliniate, din nou, cu aplauze de cei aproape 50.000 de spectatori. Faptul că în cadrul cuplajului au fost urmărite patru echipe a scos și mai mult în evidență pregătirea superioară a fotbaliștilor militari, jocul lor metodic, calculat, preocuparea lor pentru un fotbal calitativ, axat pe teme tactice bine definite. Ceea ce se remarcă în mod deosebit la C.C.A. este echilibrul de forțe dintre compartimentele echipei, colaborarea continuă dintre atac și apărare. Degajările fundașilor, ale stoperului, devin de regulă pase precise la coechipier, mijlocașii și interii își îndeplinesc rolul de coordonatori ai jocului de atac cu jocul de apărare, iar cele trei vîrfuri ale main* tării (extremele și centrul atacant), prin plasamentul lor pe teren, mențin în permanentă stare de alarmă apărarea adversă. Acestea sînt caracteristicile metodei de joc aplicate de C.C.A., la care trebuie să adăugăm pasele din viteză, folosirea driblingului numai în măsura în care trebuie asigurat coechipierului timpul necesar pentru a se demarca și a putea primi nestingherit balonul, precum și temeinica pregătire fizică, dozarea justă a efortului pentru a termina partida în forță. Iată pe scurt concluziile prilejuite de meciul C. C. A.Știința Cluj, cîștigat de militari cu 3-0. învingătorii și-au impus categoric jocul în repriza a doua, atunci cînd, datorită unei mai bune pregătiri fizice, unui joc de ansamblu bine pus la punct, au silit adversarul să se apere cu toate puterile pentru a evita un scor de mari proporții. Cele trei goluri înscrise de Zavoda I, Constantin și Alexandrescu au fost rodul unor acțiuni colective, unor lovituri la poartă executate cu pricepere, cu precizie. Lipsa din formație a lui Tătaru nu s-a resimțit . Nertea l-a înlocuit cu succes, ținînd seama și de faptul că n-a fost prea sever marcat. Zavoda I a rezisat acest lucru și l-a deschis de multe ori. I se poate reproșa lui Nertea driblingul exagerat, fapt care a frînat uneori acțiunile ofensive bazate, de regulă, pe efortul colectiv. Echipa Știința n-a putut rezista decît o singură repriză ritmului de joc impus de învingători ; după pauză studenții au fost net depășiți, portarul Cătină fiind solicitat să intervină aproape tot timpul. Arbitrul S. Segal a condus corect următoarele formații : C.C.A. : Toma Zavoda II - Apolzan - V. Dumitrescu Onisie - Bone; Cacoveanu - Constantin - Alexandrescu - Zavoda I - Nertea. Știința Cluj : Cătină ; Szekely Luca - Isac ; Roman - Georgescu Nedelcu - Lutz - Suciu - Zeană - Dra roman. * * In deschidere, Dinamo București și Minerul Petroșani au terminat la egalitate, 0-0, după un joc de slabă valoare tehnică. Spectatorii au urmărit, totuși, unele faze de gol, provocate mai mult de greșelile apărătorilor decît de iscusința înaintașilor care au arătat lipsuri serioase mai ales în executarea loviturii la poartă. La Dinamo, numai doi jucători s-au arătat în formă bună : fundașul Szöke înaintașii Anghel, iar la Minerul s-au și remarcat portarul Crîsnic și stoperul Vasiu-L. ANDREI Minutul 7. Portarul Calina n-a putut reține șutul lui Zavoda I. C.C.A. — Știința Cluj 1-0 ! Luptătorii de la C. C. A. învingători în toate întîlnirile susținute la Satu Mare Duminică, în cadrul etapei a 4-a din campionatul republican de lupte, echipa Casei Centrale a Armatei a susținut la Satu Mare trei întîlniri. Dovedind o bună pregătire tehnică și fizică, militarii au ieșit învingători în toate aceste întreceri : 7-1 cu Flamura Roșie Arad, 6-2 cu Dinamo Satu Mare și 5-3 cu Constructorul Cluj. O comportare remarcabilă au avut în această etapă și luptătorii din echipa Dinamo București care au repurtat la Reșița trei victorii : 7-1 cu Metalul Reșița, 8-0 cu Progresul București și 8-0 cu Metalul Hunedoara. Msciulis din țară Etapa 6-a a campionatului categoriei Aele fotbal a adus o nouă formație, Locomotiva Timișoara, în rîndul echipelor fruntașe în clasament. Ceferiștii au cucerit o prețioasă victorie în deplasare , 1-0 cu Dinamo Orașul Stalin. O altă echipă timișoreană, Știința, a învins cu 3-0 (1-0) Progresul București, care confirmă pregătirea necorespunzătoare din acest sezon. La Arad, Flamura Roșie a întrecut cu 2-0 (1-0) echipa Progresul Oradea. Un joc foarte strîns a fost la Ploești, unde Flacăra și Locomotiva București au terminat la egalitate, 1-1 (0-1). Campionatul de handbal C.C.A. la un punct de liderul clasamentului In etapa a 6-a a campionatului republican de handbal, echipa Casei Centrale a Armatei, marcînd o vizibilă revenire, a întrecut comod echipa Dinamo , cu scorul de 15-6 (8-2). Un meci deosebit de dîrz s-a disputat la Sibiu unde Voința a reușit să întreacă la limită, cu 3-2 (1-1), echipa Dinamo Orașul Stalin. Celelalte rezultate ale etapei : Flacăra Ploești - Progresul Arad 11-6, Știința Iași Știința Tim. 8-8, Repr. Făgăraș - Metalul Reșița 6-6, Metalul Tim. - FI. Roșie Cisnădie 12-9. în clasament conduce Știința Timișoara cu 9 puncte. Echipa C.C.A. ocupă locul 4 cu 8 puncte. ȘTIRI. REZULTATE . In campionatul de volei, echipa C.C.A. a întrecut la Galați echipa Progresul din localitate cu 3-0. Echipa de fotbal Dinamo Sofia își începe turneul în țara noastră duminică. Fotbaliștii bulgari vor întîlni pe stadionul Republicii echipa Locomotiva Grivița Roșie. Meciul va începe la ora 17 și va fi precedat de întîlnirea dintre echipele Progresul CPCS — Locomotiva Constanța, contînd pentru campionatul categoriei B. ® întrecerile de schi pentru „Cupa Voința“, care s-au desfășurat la Sinaia, au prilejuit schiorilor de la C.C.A. o serie de performanțe bune. Proba de fond 15 km. seniori a revenit lui Gh. Drăguș, iar tovarășul său de echipă I. Cimpoia a cîștigat cursa de 10 km. seniori. Maestrul sportului Mihai Bîză s-a clasat pe primul loc în probele de slalom special și coborîre. Proba de coborîre rezervată senioarelor a revenit maestrei sportului Magdalena Marotineanu. De peste hotare La Sofia, echipa de șah a R.P.R. a întrecut cu 13-11 echipa R. P. Bulgaria, întîlnirea atletică dintre echipele Locomotiva (R.P.R.) și Locomotiva (R. P. Bulgaria), care s-a desfășurat la Sofia, s-a încheiat cu victoria atleților romîni cu scorul de 158-148. Echipa de baschet a orașului Sofia a obținut o frumoasă internațională, clasîndu-se pe victorie primul loc în „Marele Premiu al orașului Sofia“, înaintea echipelor Moscova, Budapesta, Praga, București, Sofia II, Varșovia și Berlin. Echipa de fotbal a Braziliei susținut la 1 mai cel de al șaselea a meci din cadrul turneului pe care-l întreprinde în Europa, întîlnind la Istanbul echipa reprezentativă a Turciei. Fotbaliștii brazilieni au cîștigat greu cu 1-0 (1-0) prin punctul înscris de fundașul S. Santos, dintr-o lovitură liberă de la 25 m. Meciul turneu al candidaților la titlul mondial de șah a luat sfîrșit cu o strălucită victorie a marelui maestru sovietic Vasili Smislov care la începutul anului viitor va întîlni pentru a doua oară consecutiv pe deținătorul titlului, Mihail Botvinik. KT In cadrul întrecerilor de tenis care se desfășoară la Oradea pentru „Cupa primăverii” și pentru turneul de selecție în vederea viitoarelor meciuri internaționale, jucătorii Casei Centrale a Armatei au obținut următoarele rezutate : C. Chivaru (C.C.A.) —T. Grad (Știința Buc.) 6—3,6—3; A. Schmidt (Constr. Buc.) — C. Chivaru (C.C.A.) 6—4,6—3; Mariana Niculescu (Constr. Buc.) — Ecaterina Roșianu (C.C.A.) 6—2,6—4; Lia Doboșiu (C.C.A.) — Lidia Avram (Progresul Cluj) 4—6, 6—3, 8—6; Gh. Viziru (C.C.A.) — Rakoși (Dinamo) 7—5, 6—1, 6—4; M. Viziru (C.C.A.) — D. Năstase (C.C.A.) 4—6, 6—3, 6—3, 6—0; C. Zacopceanu (Constr. Buc.) — Gh. Cobruc (C.C.A.) 6—2, 6—2, 1—6, 6—4