Apărarea Patriei, mai 1958 (Anul 14, nr. 102-126)

1958-05-03 / nr. 102

2 • APĂRAREA PATRIEI Sîmbătă 3 mai 1958 Nr. 102 (3637) SĂRBĂTORIREA ZILEI DE 1 MAI O PUTERNICĂ MANIFESTARE A UNITĂȚII DINTRE PARTID, GUVERN ȘI POPOR Cuvîntarea tovarășului Gheorghe Apostol (Urmare din pas la) organizațiilor sale sindicale în lupta pentru zădărnicirea planurilor negre ale imperialismului generator de războaie, pentru pace și colaborare internațională. In fruntea mișcării pentru pace și progres din popoarelor fiecare țară stau partidele comuniste și muncitorești care și-au reafirmat în consfătuirile de la Moscova unitatea lor ideologică de nezdruncinat și hotărîrea de a întări această unitate, care constituie o condiție principală pentru victoria ideilor păcii și socialismului în întreaga lume. De 1 Mai 1958 oamenii muncii din țările socialiste și din țările capitaliste, din țările coloniale și din țările care s-au eliberat de acum de robia colonială, cer împreună cu toate forțele progresului, cu toți cei cărora le este scumpă pacea și viitorul omenirii , să înceteze experiențele cu armele nucleare, să fie oprită înarmarea cu arme atomice a Germaniei Occidentale, să se pună capăt cursei înarmărilor, să înceteze focul cu focul atomic al ațîțătorilor la război Tovarăși. In ziua de 1 Mai poporul muncitor din țara noastră trece în revistă cu îndreptățită mîndrie patriotică succesele dobîndite în construirea orînduirii socialiste. In 1957 producția industriei siderurgice a depășit de 3,4 ori nivelul din 1938, cea a industriei constructoare de mașini de 7 ori, a industriei petrolifere aproape de 2 ori, a industriei bunurilor de consum de ori. Clasa noastră muncitoare întîmpină ziua de 1 Mai prin noi realizări de seamă în mărirea producției de bunuri materiale și în dezvoltarea (Urmare din pagin ririlor lor și ale înaintașilor lor, pășesc hotărît, cadențat, înainte, petrecuți de uralele și aplauzele celor din tribune Defilează pionierii primăvara țării In urma gărzilor muncitorești începe defilarea pionierilor. In fața unui grup de trei drapele pășește o micuță purtătoare a cravatei roșii, ținînd încrucișate în dreptul pieptului un steguleț roșu și unui tricolor. Trece apoi o coloană de stegari purtînd drapelele detașamentelor de pionieri, alta formată din trîmbițași și toboșari, un car alegoric reprezentînd macheta globului. Una după alta, coloanele de pionieri se revarsă în Piața Stalin asemenea anotimpului ce primenește firea. In fața tribunei, din rîndurie lor își iau zborul porumbei. Un grup de pionieri se desprinde din coloană și, alergînd spre tribună, oferă flori conducătorilor partidului și guvernului nostru. Unii pionieri poartă cu ei unelte de muncă, machete simbolizînd preocupările lor de muncă, de învățătură, de cultură. Descuții demonstranți aclamă și flutură spre tribună batiste multicolore în semn de recunoștință fierbinte pentru grija ce li se poartă. Coloane reunite Pentru cîteva momente, marea piață a rămas liberă. Dinspre Statuia Aviatorilor se apropie o mulțime imensă, deasupra căreia — aidoma catargelor vapoarelor, se înalță steaguri, pancarte și portrete. începe demonstrația oamenilor muncii din Capitală. Muncitori, tehnicieni, ingineri și funcționari, cercetători științifici și studenți, oameni de litere și de artă, lucrători sanitari, bărbați și femei, oamenii muncii din cele 8 raioane ale Capitalei trec prin fața tribunei aducînd salutul lor acestei zile a solidarității celor ce muncesc din lumea întreagă, manifestă îndelung pentru conducătorii partidului și guvernului, pentru victoria construcției socialiste în țara noastră, pentru puternicul lagăr al socialismului, pentru marea noastră prietenă Uniunea Sovietică, pentru pace în lumea întreagă. Ca în fiecare an, demonstrația forțelor de producție ale patriei noastre. In industria socialistă planul de stat pe primul trimestru al acestui an a fost îndeplinit în proporție de 104%, productivitatea muncii a crescut cu 10,2%. Salariul mediu lunar al muncitorilor a crescut în comparație cu anul trecut. Realizările obținute sînt rezultatul inițiativei crescînde a oamenilor muncii care, desfășurînd tot mai larg întrecerea socialistă, participînd mereu mai activ la consfătuirile de producție, își exprimă prin fapte rolul lor de stăpîni ai țării. Inițiativa minerilor de la Aninoasa de depășire a planului în fiecare zi și la fiecare loc de muncă, inițiativa metalurgiștilor de la Reșița de a se construi cu aceeași cantitate de materie primă mai multe produse, inițiativa țesătoarelor de la Industria Bumbacului de a mări randamentul mașinilor, inițiativa muncitorilor din agricultură de organizare a ziler permanente complexe și brigăalte numeroase inițiative ale oamenilor muncii constituie o dovadă a rezervelor inepuizabile pe care le pune în valoare munca eliberată de exploatare, o dovadă a creșterii participării active a maselor la organizarea, conducerea și gospodărirea economiei țării. Partidul cheamă toți muncii să desfășoare tot mai oamenii larg întrecerea socialistă pentru îndeplinirea planului de producție, pentru creșterea productivității muncii și reducerea prețului de cost — chezăși a ridicării continue a nivelului de trai al celor ce muncesc. In agricultură s-au obținut rezultate de seamă în dezvoltarea producției agricole. Crește și se întărește sectorul socialist al agriculturii. Țărănimea muncitoare se convinge din ce în ce mai mult că drumul socialismului este drumul belșugului și al" bunăstării, deschisă de coloanele reunite ale raioanelor .,23 August“, ,,Grivița Roșie“ și „Tudor Vladimirescu“. emblemă atrage atenția : ea sugerează coșuri zvelte de fabrici, siluete de blocuri muncitorești, baze sportive și instituții de cultură. Iar între toate acestea — întreprinderea al cărei nume e cunoscut în multe țări ale lumii : .,23 August“. O altă emblemă, scrisă cu litere de bronz pe un fundal de purpură, vestește raionul ..Grivița Roșie", raionul feroviarilor, locul de obîrșie al ceferiștilor care, acum un sfert de veac, au înscris una din _cele mai glorioase pagini din istoria Mișcării muncitorești din țara noastră. Cazul alegoric al raionului înfățișează un uriaș glob pămîntesc, în jurul căruia s-au prins în horă oamenii. Și, ca pentru a sublinia și mai mult ideea care le stăpînește inimile și mințile în acest început de mai, ceferiștii slobozesc spre înalturi staluri de albi porumbei. Cinstea de a deschide demonstrația oamenilor muncii din Tudor Vladimirescu a revenit raionul uzinei „Timpuri Noi“. Făuritorii de motoare de la „Timpuri Noi“ au adus cu ei la această sărbătoare a primăverii grafice și panouri pe care stă înscris că în numai cinci ani uzina lor și-a mărit producția de două ori și jumătate, că productivitatea muncii a sporit de aproape 5 ori și că în cinstea lui 1 Mai s-a realizat prima serie de compresoare pentru troleibuze. De altfel, asemeni celor de la „Timpuri Noi“, coloana ce se scurge necontenit prin fața tribunei aduce ceva din forfota șantierelor, din clocotul atelierelor și patosul laboratoarelor. Iată-i acum pe muncitorii uzinelor „Mao Tzedun“. Din raionul Lenin, ei sînt cei dintîi la serbarea lui 1 Mai. Un grafic în funcțiune, ca pe pămînturile Ploeștiului sau Oltenei, înlocuiește firma uzinei, acea firmă care e înscrisă și pe cazanele ce iau drumul Chinei, pe autobuzele ce cutreieră drumurile țării, sau pe utilajul petrolifer apreciat la multe tîrguri internaționale. întreprinderea „Tricotajul Roșu“ își anunță intrarea în piață printr-o pancartă ale cărei date atrag luarea aminte : fabrica a realizat în cinstea lui 1 Mai peste plan 19.000 tricouri de tină și bumbac și un prim lot de 1000 articole de rufărie din fibre sintetice. Cu puternice aplauze e salutată apariția coloanei muncitorilor, tehnicienilor și inginerilor de la fabrica de confecții „Gh. Gheorghiu-Dej“. Pe un splendid car alegoric, în jurul machetei uzinei, sînt expuse felurite confecții, iar dintre Partidul și guvernul cheamă oamenii muncii de pe ogoarele patriei noastre să dea viață mărețului program de dezvoltare a agriculturii noastre, dezbătut și aprobat la Consfătuirea de la Constanța a țăranilor și lucrătorilor din sectorul socialist al agriculturii : să lupte pentru a obține recolte bogate de grîu, porumb, produse animale, legume și fructe. Să executăm lucrările agricole de primăvară în timpul cel mai scurt și cît mai bine în vederea obținerii unei recolte îmbelșugate în acest an pentru a contribui la o mai bună aprovizionare a oamenilor muncii de la orașe și a ridica bunăstarea țărănimii muncitoare. Intelectualitatea noastră, oamenii de știință și cultură, urmînd cu încredere politica partidului, pun întreaga lor capacitate creatoare în slujba dezvoltării și perfecționării tehnicii, în slujba înfloririi științei și culturii și își aduc aportul cu cinste la construirea socialismului-Muncitorii, țăranii, intelectualii din țara noastră răspund la calomniile murdare și uneltirile imperialiștilor, care visează restaurarea vechii orînduiri capitalisto-moșierești prin munca și lupta lor plină de avînt pentru victoria socialismului în patria noastră și apărarea păcii în lume. Forța noastră se întemeiază pe alanța de nezdruncinat dintre clasa muncitoare și țărănimea muncitoare, pe unitatea poporului romîn și a minorităților naționale, pe hotărîrea întregului popor de a urma politica marxist-leninistă a Partidului Muncitoresc Romîn și a Guvernului Republicii Populare Romîne, politică de propășire și înflorire a țării noastre, de făurire a unei vieți din ce în ce mai bune pentru poporul muncitor. Realizările obținute în făurirea orînduirii socialiste, minunatele persele răsare un drapel roșu pe care stau scrise cuvintele : „Pentru a 12-a oară fabricii de confecțiuni Gh. Gheorghiu-Dej“. Alte panouri anunță că această întreprindere, socotită printre cele mai mari din lume, a mai primit numeroase distincțiuni, că în cinstea lui 1 Mai a realizat 116 modele noi ce vor fi prezentate la tîrgurile de mostre de la Cairo, New York și Phenian, că 46,7 la sută din întreaga producție de confecții a țării se realizează în această întreprindere. Defilează acum harnicii constructori de mașini agricole de la „Semănătoarea“. Produsele muncii lor iau drumul ogoarelor patriei, aducînd o contribuție de seamă la biruințele țărănimii muncitoare în lupta pentru cît mai îmbelșugate recolte, la succesul luptei duse de întregul popor pentru înflorirea și dezvoltarea agriculturii. Acum cîteva zile s-a vestit că pe porțile uzinei a ieșit combina cu numărul 3.300. Cifra aceasta spune multe și ilustrează uriașul salt făcut, de la agricultura cu plugul de lemn agricultura de azi, înzestrată cu la o puternică și modernă bază tehnică. O năzuință scumpă pace și înțelegere între popoare trec acum prin fața tribunei neri din instituțiile superioare de învățămînt. Studenții poartă o pancartă pe care stă scrisă scumpă tuturor oamenilor năzuința cinstiți din țara noastră: „Trăiască pacea și prietenia între popoare“. Romînia dorește, laolaltă cu toate țările socialiste, să trăiască în pace cu toate popoarele lumii, să dezvolte relațiile economice, politice și culturale cu toate statele, indiferent de sistemul lor social și politic, pe baza principiilor coexistenței pașnice. Cei prezenți în Piața Stalin primesc cu ropte de aplauze defilarea lucrătorilor aparținînd celui mai înalt for științific al țării : Academia R. P. R. Demonstranții poartă portretele unor iluștri savanți și oameni de cultură : C. I. Parhon, Tr. Săvulescu, Mihail Sadoveanu, Horia Hulubei, Elie Carafoli, care au ridicat necontenit prestigiul științei, artei și culturii romînești. Atrage luarea aminte un car alegoric reprezentînd noua realizare științifică a țării noastre — ciclotronul. Instalația complexă cu ajutorul Este căreia oamenii de știință romîni vor avea posibilitatea să contribuie la pective de viitor nu pot face poporul nostru să uite nici o clipă necesitatea de a întări vigilența față de dușmanul de clasă, de a zădărnici încercările sale viclene de a lovi în cuceririle revoluționare ale poporului. Poporul nostru consideră drept sarcina sa supremă să depună toate forțele pentru consolidarea continuă a lagărului socialist, în frunte cu Uniunea Sovietică, pentru întărirea unității și colaborării frățești între țările socialiste. Poporul romîn este hotărit să facă tot ce-i stă în putință pentru a-și aduce întreaga contribuție la slăbirea încordării internaționale, la întărirea păcii. Guvernul Republicii Populare Romîne sprijină convocarea unei întîlniri la nivel înalt, se pronunță împotriva cursei înarmărilor, pentru încetarea imediată a experiențelor cu armele nucleare, pentru crearea unei zone denuclearizate în Europa, pentru desființarea blocurilor militare și lichidarea bazelor militare aflate pe teritorii străine, împotriva războiului rece și a politicii de pe poziții de forță, pentru rezolvarea pe cale pașnică a tuturor problemelor internaționale, pentru dezvoltarea colaborării economice și culturale între țări și popoare. Sub conducerea Partidului Muncitoresc Romîn, sub steagul biruitor al marxism-leninismului, înainte spre victoria deplină a socialismului în scumpa noastră patrie ! Trăiască 1 Mai, Ziua Solidarității internaționale a celor ce muncesc, în lupta pentru pace, democrație și socialism ! Trăiască lagărul socialist, în frunte cu Uniunea Sovietică, bastionul de neclintit al păcii și socialismului ! Trăiască pacea și prietenia între popoare , dezvoltarea științei nucleare mondiale, la crearea de izotopi pentru agricultură, medicină și industrie. Tinerețe, forță, bărbăție Cînd ultimele coloane de oameni ai muncii au părăsit Piața Stalin a început parada sportivilor. Alcătuiți în formații ale U.C.F.S.urilor raionale, sportivii bucureșteni au reprezentat nenumărate cluburi și colective sportive. Au defilat gimnaști și atleți, cicliști și motocicliști, planoriști, aeromodeliști și parașutiști, canotori, vînători și pescari amatori, scrimeri, patinatori. In rînd cu ei au defilat purtători ai tricourilor împodobite cu flamura tricoloră : recordmenii, îmbrăcămintea sportivilor aduce pe platoul demonstrației o adevărată grădină de culori tinerești, iar mișcarea lor se revarsă ritmată, hotărîtă, radiind forță, bărbăție. Mulți sportivi însoțesc care alegorice simbolizînd succesele dobîndite de ei. Cei de la A.V.S.A.P. apar cu un minunat car alegoric reprezentînd globul pămîntesc și unul dintre sputnici rotindu-se în jurul lui. In primele rînduri ale raionului „Gheorghe Gheorghiu-Dej“ defilează sportivii de la Casa Centrală a Armatei. Prin hărnicie și vezență, prin talentul lor ei au persereprezentat deseori culorile sportive ale patriei în întrecerile internaționale. Împreună cu ei defilează sportivi ai școlii nr. 2 din comuna Militari pe care clubul sportiv C.C.A. o patronează. In fața tribunei sportivii militari se desfășoară și, într-o mișcare care angrenează sute de oameni, ei alcătuiesc din trupurile lor inițialele P.M.R Marea demonstrație de 1 Mai a oamenilor muncii din Capitală a luat sfîrșit. Peste Piața Stalin răsună acum imnul de luptă al proletariatului din toate țările lumii Internaționale. Prin amploarea și entuziasmul cu care s-a desfășurat, demonstrația de 1 Mai din Capitală a însemnat puternică manifestare a unității dintre partid, guvern și popor. Ore în șir peste marea piață au răsunat uzâte pentru noi succese în munca de construcție socialistă a poporului nostru, pentru unitatea indisolubilă a țărilor lagărului socialist în frunte cu Uniunea Sovietică, pentru pace și prietenie între popoare! Marea demonstrație a oamenilor muncii din Capitala ÎN ȚARĂ "desfirșite coloane de oameni ai muncii trec prin fața tribunei, manifestînd îndelung pentru conducătorii partidului și guvernului, pentru victoria construcției socialiste în țara noastră. Siderurgiștii și oțelarii hunedoreni Încă din primele ore ale zilei de 1 Mai, la Hunedoara, sărbătorește Împodobita, mii de siderurgiști constructori, minări de înfăptuirile și din acest mare centru siderurgic al țării, au manifestat pentru pace, pentru solidaritatea internațională a oamenilor muncii, pentru partidul iubit și guvernul patriei noastre înfloritoare. Au defilat prin fața tribunei coloanele de sideriîrgiști care raportează cu mîndrie partidului și guvernului că în cinstea marii sărbători au dat patriei peste plan 5482 tone laminate, 8.412 tone oțel, tone cocs metalurgic, 20.420 15.365 tone minereu aglomerat. Laminatorii poartă steagul roșu de întreprindere fruntașă de ramură. Din coloana oțelurilor fac parte și brigăzile conduse de Gh. Andruț și Simion Mihăilă, care în cinstea Zilei de 1 Mai au dat zilnic de fiecare metru pătrat vatră de cuptor cîte 850 kg oțel peste pian. Au trecut apoi constructorii de pe marile șantiere de construcție rurgică și social culturale din sude, Hunedoara. Graficele și carele alegorice ale constructorilor vestesc țării că în cinstea marii sărbători a fost terminată construcția primului cuptor de la cea mai mare oțelărie din țară, iar la laminorul Bluming o mare parte din utilaje au intrat în rodaje parțiale. Uniți în marea familie a colectiviștilor Sirenele vaselor românești și străine aflate în rada portului Constanța au salutat zorii Zilei de 1 Mai. Pe străzile împodobite cu mii de steaguri roșii și tricolore, lozinci, portrete ale conducătorilor partidului și guvernului și ghirlande verzi, coloane de oameni ai muncii se îndreptau spre centrul orașului. Tov. Vasile Vîlcu, primsecretar al Comitetului regional Constanța al P.M.R., a vorbit despre însemnătatea internațională a Zilei de 1 Mai, despre realizările cu care oamenii muncii din întreprinderile și de pe ogoarele regiunii Constanța, alături de întregul nostru popor, au întîmpinat marea sărbătoare. In cinstea Zilei de 1 Mai cimentiștii de la Medgidia au dat 15.540 tone ciment, 2.915 tone clincher, iar cei de la Cernavoda 2.880 tone ciment peste planul primelor 4 luni ale anului , muncitorii de la întreprinderea de industrializare a peștelui din Tulcea au realizat o depășire de plan de 45 la sută și o economie de peste 1.200.000 lei. Țărănimea muncitoare din regiunea Constanța, care sărbătorește Ziua de 1 Mai unită intr-o singură mare familie — a colectiviștilor — și-a manifestat din nou, prin delegații ei, întimpinați cu ovații prelungite, hotărîrea nestrămutată de a înfăptui sarcinile trasate în recenta consfătuire pe țară a țăranilor și lucrătorilor din sectorul socialist al agriculturii. In ajunul acestei mărețe zile, peste 20 de gospodării agricole colective din raioanele Istria, Fetești, Negru-Vodă, Tulcea și Medgidia, precum și 14 gospodării agricole de stat, au raportat terminarea insămințatului porumbului, iar si S.M.T.-uri terminarea și depășirea planului întregii campanii agricole de primăvară. Marinarii din cadrul D.R.N.M., care și-au depășit cu peste 15 la sută planul transporturilor maritime de mărfuri și cu peste 40 la sută planul transporturilor maritime de călători, au venit la demonstrație împreună cu marinari de pe vasele sub pavilion italian, german și finlandez aflate în Dort. Miile de demonstranți din orașul Constanța — oameni ai muncii romîni, turci, tătari, armeni, greci și de alte naționalități — înfrățiți în muncă în năzuințe, au manifestat îndelung și pentru unitatea de nezdruncinat dintre partid, guvern și popor, pentru pace și prietenie între toate popoarele lumii. La Iași, în străvechiul centru de cărturari In sorii zilei de 1 Mai, oamenii muncii din Iași — ceferiștii eroicelor ateliere Nicolina, astăzi Atelierele C.F.R. „Ilie Pintilie“, textiliste, muncitorii fabricii de antibiotice, constructorii, oamenii de cultură, artă și știință din acest vechi și vestit centru de cărturari, studenți și elevi s-au încoronat pentru a lua parte la mitingul și demonstrația din Piața Republicii. Defilarea a fost deschisă de gărzile muncitorești. Au trecut apoi mecanicii și fochiștii depourilor aparținînd regionalei C.F.R. Iași, care au economisit în cinstea zilei de 1 Mai combustibil convențional în valoare de peste 2.500.000 lei. Muncitoarele textiliste însoțesc carul alegoric al fabricii „Țesătura“. Pe graficele purtate de muncitorii fabricii de tricotaje „Moldova“ se află scris : „In cinstea Zilei de 1 Mai 40.000 bucăți articole tricotate peste plan“. Cu peste 90.000 flacoane penicilină au depășit planul lucrătorii fabricii de antihintic. Au defilat oameni de cultură, știința și artă, colectivele Teatrului Național „Vasile Alecsandri“, Operei de Stat, Teatrului Evreesc de Stat, Filarmonicii „Moldova“, cadre didactice și studenți de la cele patru institute de învățămînt superior din Iași, cercetători științifici de la institutele de cercetări chimice și fizice care pun știința în folosul păcii și progresului. Demonstrația s-a încheiat cu coloana sportivilor. Umăr la umăr Zeci de mii de oameni ai muncii din Tg. Mureș s-au îndreptat în primele ore ale dimineții spre centrul orașului pentru a lua parte la marea manifestare de 1 Mai. Aici au luat cuvîntul tov. Csupor Lajos, prim-secretar al Comitetului regional partid, și Ioan Bățaga, secretar, de al comitetului regional de partid, care au vorbit în limbile maga romînă despre însemnătatea Zilei de 1 Mai Demonstrația este deschisă de gărzile muncitorești, după care urmează mii de pionieri, fluturînd batiste și flori. Trec oamenii muncii. Sunt colectivele unor fabrici și instituții fruntașe pe țară, printre care: atelierele de reparații auto, fabrica de cărămizi Mureșeni și altele. La realizările obținute și-au adus deopotrivă contribuția muncitori maghiari și romîni. La demonstrația de 1 Mai din Tg. Mureș sînt reprezentate și cele mai însemnate instituții de cultură și învățămînt din Regiunea Autonomă Maghiară ca : Institutul Medico-Farmaceutic, Ansamblul secuiesc de stat de cîntece și dansuri, Teatrul secuiesc de stat, Filarmonica de stat care recent și-a celebrat cea de a 10-a aniversare etc. Demonstrația de 1 Mai din Tg. Mureș este retransmisă de studioul regional de radio înființat în acest an. Colectivele sportive și formațiile A.V.S.A.P. au încheiat manifestația oamenilor muncii din Tg. Mureș. In principalul centru al industriei noastre petrolifere La Ploești zeci de mii de oameni ai muncii au participat la glorioasa sărbătoare a solidarității internaționale a celor ce muncesc. In cadrul unui însuflețit miting, tov. Dumitru Balalia, membru al C.C. al P.M.R., prim secretar al Comitetului Regional Ploești al P.M.R., a felicitat pe oamenii muncii din regiune pentru realizările obținute. Cu un bogat bilanț de realizări, oamenii muncii au defilat manifestînd pentru pace și pentru prietenie între toate popoarele lumii. Demonstrația a fost deschisă de muncitorii petroliști din rafinăriile, institutele de proiectări și schelele din apropierea orașului. In frunte se afla colectivul rafinăriei nr. 2 Ploești, întreprindere fruntașă pe ramură. Coloana celor peste 5000 de constructori de utilaj petrolifer ai uzinei „1 Mai“ din Ploești purta numeroase grafice indicînd impportantele realizări din ultima vreme : construirea de noi instalații și agregate pentru industria petroliferă și chimică, apreciate atit în țară, cît și peste hotare, depășirea planului pe primul trimestru cu 2,2 la sută și realizarea de economii la metale neferoase. Colectivele a numeroase întreprinderi au trecut purtînd portretele a peste 4000 de fruntași în producție. După demonstrația oamenilor muncii au avut loc serbări populare. ÎN UNITĂȚI ADUNĂRI FESTIVE Personalul Spatelui Forțelor Armate s-a întrunit intr-un miting organizat In cinstea zilei de 1 Mai. Cuvîntul de deschidere a fost rostit de ofițerul Brainer. Despre însemnătatea zilei de 1 Mai a vorbit șeful Spatelui Forțelor Armate. El a arătat printre altele succesele luptei dusă de clasa muncitoare din întreaga lume pentru menținerea și consolidarea păcii, precum și rezultatele obținute de poporul nostru muncitor în opera de construire a socialismului în patria noastră. Mitingul s-a încheiat cu un frumos program de cîntece dat de echipa artistică de amatori dirijată de căpitanul Sîrghie Gheorghe. Mitingul organizat în cinstea zilei de 1 Mai in formațiunea „N" a fost deschis de ofițerul Roșu Ilie. Vorbind despre însemnătatea zilei de 1 Mai și realizările regimului nostru democrat-popular comandantul formațiunii a arătat și succesele pe care le-au obținut militarii și angajații civili din cadrul formațiunii. Mulți dintre aceștia au fost evidențiați prin ordin defront și premiați. Pentru rezultatele obținute in muncă, colectivul acestei întreprinderi a primit din partea comitetului sindical orășenesc M.F.A. un televizor. Tovarășul Gh. Militaru a felicitat pe muncitori pentru rezultatele obținute, și din partea comitetului sindical orășenesc M.F.A. le-a înmînat aparatul de televiziune. Apoi a vorbit ofițerul Sevcenco Sergiu care a scos în evidență strădania întregului colectiv pentru îmbunătățirea muncii. După încheierea mitingului, participanților li s-au prezentat inovațiile și principalele realizări obținute de către militari in cinstea zilei de 1 Mai. Maior I. CATANA La baza navală „N“ Sărbătoarea internațională a oamenilor muncii a fost întîmpinată de soldații, sergenții și ofițerii de marină din baza navală „N“ cu un însuflețit avînt. In dimineața zilei de 1 Mai, după ridicarea pavilionului de luptă și al marelui pavoaz pe navele militare a început revista navală. O vedetă rapidă, la bordul căreia se aflau ofițeri din statul ma jor, a trecut în revistă navele acostate la cheu. Cu acest prilej comandantul a felicitat echipajele navelor cu prilejul zilei de 1 Mai. In bază au avut loc apoi concursuri de bărci și demonstrații de aruncarea bandulei. Cele mai bune rezultate au fost obținute de echipele din unitățile din care fac parte ofițerii Ștefan Ilie și Mitu G. In cele două zile de sărbătoare, echipele artistice din unitățile navale au vizitat gospodăriile agricole colective din raion, prezentînd în fața colectiviștilor frumoase programe artistice Căpitan,locotenent V. LUPU La Casa Ofițerilor din Cluj In sala de festivități a Casei Ofițerilor din Cluj s-au adunat ofițeri, sergenți reangajați și angajați civili pentru a lua parte la festivitatea sărbătoririi zilei de 1 Mai. Adunarea a fost deschisă de ofițe.r Scafeștean după care generalul-locotenent Vasiliu Alexandru a vorbit despre istoricul și importanța zilei de 1 Mai. Totodată el a scos în evidență succesele deosebite cu care țările din lagărul socialist au întîmpinat această sărbătoare, precum și rezultatele obținute de țara noastră pe drumul socialismului. Colonel GH. BENGA Atmosfera de sărbătoare In amfiteatrul unității unde muncește ofițerul Stănescu Ioan domnea o atmosferă de sărbătoare. In sală erau arborate drapele roșii și tricolore, pancarte și lozinci. Pe bănci au luat loc ofițeri și ostași. După ce ofițerul Gh. Dorobanțu a vorbit despre importanța zilei de 1 Mai, s-a dat citire ordinului de front prin care mai mulți militari au fost avansați în grad. In continuare, echipa artistică de sub conducerea soldatului Sav Ioan, a prezentat un frumos program artistic. (De la un corespondent voluntar).