Apărarea Patriei, noiembrie 1959 (Anul 15, nr. 258-282)

1959-11-01 / nr. 258

2 APĂRAREA PATRIEI — Duminică 1 noiembrie 1959 Nr. 258 (4101) .......——...1—.r...■ [UNK]HI Illt'MiMIMWB——»a—aiHlinn'IIBIW !■ Il IIHIIII III UN ECHIPAJ ÎNCHEGAT Sînt trei: Căpitanul Popescu Gheorghe, pilot, locotenentul major Ionescu Florin, navigator, și soldatul fruntaș Ilie Mircea, radiotelegrafist de bord și trăgător aerian. Pilotul, un bărbat cu statură de atlet, fruntea încrețită, obrajii brăzdați de cutea din ei, sprîncene stufoase, măslinii — a plecat în aviație de pe meleagurile Sucevei, aducind cu sine privirea blajină și modestia proverbială a moldovenilor. In contrast cu el, navigatorul, mic de statură, sprinten, cu priviri scăpărătoare, mereu pus pe glume, este, în sens figurat, „nervul“ echipajului. Așa-i era firea pe vremea cînd lucra la țesătoria mecanică din Brăneștii Munteniei, așa și-a păstrat-o și aici în tumultoasa activitate de aerodrom. Cu privește pe mezinul echipajului, un atemist cu părul ruginiu, făcut de felul lui, dar cu inima vibrînd de o clocotitoare pasiune pentru zbor, se poate spune că a moștenit din dîrzenia și dragostea de muncă a tatălui său, petrolistul de la rafinăria nr. 3 Ploești. Acești oameni cu caractere și profesii diferite, dar atrași de același ideal — zborul pe aripi argintii — s-au cunoscut aci cu aproximativ doi ani în urmă. Pregătind, de atunci, misiunile mereu împreună, zburînd pe aceleași aripi — în misiuni de multe ori dintre cele mai grele — ei s-au cunoscut unul pe celălalt, s-au bucurat reciproc atunci cînd au obținut succese și și-au împărtășit de asemenea reciproc amărăciunea unor inerente neajunsuri ivite fie la sol, fie la bordul aeronavei. Spiritul de echipaj, coeziunea lui au ieșit cu prisosință în evidență, îndeosebi cu prilejul unor zboruri executate în condițiuni grele. Să dăm grai faptelor. Noapte de smoală. Bimotorul reactiv la bordul căruia zboară cei trei navigă, în viteză, deasupra norilor revărsați peste Carpații Răsăriteni și întreg Podișul Transilvaniei. Dincolo de plexiglasul carlingelor ermetic închise, aici la peste șapte kilometri înălțime, înconjurați de aparate, contacte, manete, cei trei sînt la posturi. Puternica mașină reactivă zboară cu precizie. Secera lunii a dispărut la orizont. Sus, sub uriașa cupolă a cerului, stelele, licărind, parcă se topesc se înteind. In zare se profilează stîncile norilor cocoțați pînă aci, sus, la cîteva mii de metri. Intre cerul spuzit de stele și plafonul norilor nici urmă de vietate. Singur avionul spintecă întunericul nopții. Motoarele vuiesc în surdină. Navigatorul, cu mișcări sigure, recalculează un gisment. Radiotelegrafistul caută să intre în legătură cu solul. Pilotul privește cu o oarecare neliniște acul radiocompasului. De la o vreme acesta a început să oscileze. La un moment dat legătura radio cu „casa“ se întrerupe complet. Cum vă simțiți? întreabă pilotul Bine ! răspunde navigatorul. — Bine ! răspunde și radiotelegrafistul. Acul radiocompasului oscilează acum foarte puternic, cu plus sau minus 40—50 de grade. Creierul pilotului lucrează febril. Să continue sau nu misiunea ? Păstrînd direcția de zbor cu ajutorul busolei, menținînd, cum se spune, ,,cu dinții“ viteza stabilită jos la pregătirea raidului, pilotul hotărăște să ceară și părerea tovarășilor săi de zbor. Degetul apasă pe butonul intercomunicației radio și vocea lui, cu rezonanță de bas profund, se face auzită . — Atenție, echipaj ! Legătura radio temporar întreruptă. Radiocompasul oscilează puternic. Probabil din cauza influențelor magnetice. Putem însă zbura după busolă, viteză și timp. Ce părere aveți să continuăm misiunea ? Răspunsul nu întîrzie. — Sînt de părere să continuăm misiunea ! răspunde navigatorul. — In curînd vom restabili legătura, se aude o altă voce. — Bine, tovarăși, continuăm misiunea hotărăște șeful de echipaj. Un simțămînt cald inundă ființa pilotului. Alături de astfel de tovarăși parcă se simte mai puternic, mai stăpîn pe avion, parcă zborul devine mai ușor. De la o vreme acul radiocompasului începe să se liniștească. Deasupra orașului ,,S‘ s-a restabilit și legătura radio. E ușor de închipuit bucuria echipajului. Misiunea fusese îndeplinită încă un caz. In timpul unui zbor de noapte, executat recent la peste 9000 de metri înălțime, la bordul avionului s-a petrecut un lucru neașteptat. In urechile membrilor echipajului și-au făcut loc pocnete. Durerile au început să înțepe tîmplele. Fiecare om din echipaj simțea cum i se umflă corpul. Un beculeț roșu a început să clistească nervos pe tabloul de bord din fața pilotului. ..S-a dezermetizat cabina“ a gîndit fulgerător căpitanul Popescu. (Cedase, de fapt, tubul de cauciuc ce asigură etanșeitatea cabinei. Pocnetele în urechi și durerile de cap erau deci efectul diferenței dintre presiunea mare din corpul oamenilor și presiunea cu mult mai mică din mediul înconjurător al avionului). Privirile s-au oprit pe cadranul altimetrim/i : aproape 10.000 de metri înălțime. Pericol. In fața acestui neașteptat incident, comandantul aeronavei nu s-a pierdut cu firea. A pus avionul în pantă de coborâre și a apăsat hotărît pe butonul radio . —" Atenție, echipaj ! S-a dezermetizat cabina. Dați drumul la oxigen pe avarii! Fiți fără grijă !... — a răsunat vocea de bas a șefului de echipaj. — Confirm ! a răspuns prompt navigatorul. •— înțeles! s-a auzit după cîteva clipe și vocea celui de al treilea om al echipajului. Ajuns la înălțimea corespunzătoare posibilității zborului fără cabină ermetizată, avionul a fost repus la orizontală și și-a continuat misiunea spre crestele munților, peste țara care dormea în tihna nopții. Echipajul își făcuse și de data aceasta datoria, învingînd neajunsul ivit la bord și îndeplinindu-și misiunea încredințată. Și dacă în cele două momente critice arătate mai sus echipajul a acționat astfel, apoi trebuie menționat că acesta este rodul conștiinței lui politice ridicate, rodul unei temeinice munci colective depuse pentru ridicarea măiestriei de zbor, pentru îndeplinirea oricărei misiuni. In persoana căpitanului Popescu Gheorghe, a locotenentului major Ionescu Florin și a soldatului fruntaș Ilie Mircea escadrila din care ei fac parte are un echipaj de nădejde. Maior I. CLENCIL înainte de decolare, echipajul primește ultimele indicații de la comandantul patrulei, căpitanul Stroia Nieolac (Foto : M. CAHANA; EVENIMENT IMPORTANT IN VIAȚA UNITĂȚII (Prin telefon). In unitatea unde muncește maiorul Voloștiuc Alexandru a avut loc un important eveniment în viața tinerilor militari. Evenimentul trăit de către tinerii militari a fost înmînarea armamentului de infanterie. După primirea raportului, comandantul unității a vorbit militarilor despre mindiuia de a face parte din rândurile Armatei noastre Populare, despre superioritatea armamentului nostru față de armamentul armatelor țărilor capitaliste. In continuare au fost arătate rezultatele obținute de către militarii unității noastre la diferite concursuri de tragere cu armamentul din înzestrare. De asemenea, comandantul unității a cerut tuturor militarilor să continue frumoasele tradiții ale unității noastre și a inminat personal arma cu seria B.G. 0134, pe care a purtat-o cu cinste soldatul fruntaș Cuceanu Ioan, primului tînăr militar sosit în unitatea noastră, soldatul Herșcovici Alexandru, care, în cuvîntul său, a arătat : „îmi iau angajamentul, în fața dv. și a tuturor militarilor, să continui cu cinste tradiția de luptă a acestei arme și a celui care a purtat-o și prin aceasta să fac cinste unității noastre“. Apoi s-a trecut, pe subunități, la înminarea armamentului tuturor militarilor. După terminarea înmînării armamentului, comandantul unității a felicitat pe militari, unindu-le succes deplin în pregătirea de luptă și politică. Căpitan M. FLORIAN Angajamentul soldatului Filip (De la coresppondentul ziarului „Apărarea patriei“) Soldatul Filip loan este un om de statură mijlocie, energic, hotărît și plin de viață; înainte de a fi încorporat a fost lăcătuș mecanic la întreprinderile raionale Bobîlna din Dej. Pentru munca depusă și rezultatele obținute, comuniștii din organizația de bază a întreprinderii l-au primit în rîndurile candidaților de partid. Acest lucru i-a dat aripi, l-a îndemnat să muncească cu și mai multă dragoste, să obțină succese tot mai mari. Anul acesta, în cinstea zilei de 1 Mai, în urma rezultatelor obținute în muncă, a fost declarat fruntaș în producție, titlu pe care l-a deținut pînă la venirea în armată. La plecare, comuniștii l-au sfătuit să dovedească și în armată aceeași dragoste, aceeași pasiune. Iar Filip s-a angajat să le urmeze îndemnul. Din primele zile de militărie, soldatul Filip Ion a văzut în comandanți și șefi, tovarăși mai mari, care-l vor ajuta să devină un bun militar. Și aceasta i-a dat încredere și mai mare în forțele și posibilitățile sale. Specialitatea de radiotelegrafist la care a fost repartizat îi place. Fratele său mai mare, Victor, care și-a terminat stagiul militar cu un an în urmă, s-a instruit la aceeași specialitate, numărîndu-se printre bunii radiotelegrafiști. Acum este rîndul lui să se instruiască, să-și dovedească capacitățile De cînd a intrat pe poarta cazărmii nu au trecut multe zile. Dar comandanții au și remarcat la el dragostea de muncă, dorința de a învăța cu mai multe din tainele specialității la care se instruiește. Căpitan GH. GABOR AU TRECUT CU SUCCES EXAMENUL Recent, piloții din escadrila de maiorul comandată Brujan Gheorghe au trăit emoțiile unui eveniment deosebit. După o temeinică pregătire la sol și în zbor, efectuată în cursul acestui an de instrucție, ei s-au prezentat la examenul practic. El a constat dintr-un exercițiu de interceptare și luptă aeriană a unei patrule de vînătoare cu o formație de avioane „inamică“. In cadrul acestui examen toți piloții s-au prezentat bine, trecîndu-i cu succes. A fost remarcată rapiditatea cu care au trecut în dispozitivul de luptă favorabil căutării continue a „inamicului“, prin fermitatea cu care au respectat indicațiile date de către punctul ÿ de comandă — fapt care i-a ajutat să descopere și să intercepteze țintele pe alinipamentul stabilit — cit și prin impetuozitatea atacului și precizia tragerilor fotoaeriene executate. S-au evidențiat în mod deosebit piloții din patrula în fruntea căreia a zburat căpitanul Florea Dumitru, membru de partid. Succesul obținut se datorește atît eforturilor depuse de comandantul de escadrilă și patrulă în instruirea piloților, cît și conducerii corecte a acestora la interceptarea de către ofițerul navigator, căpitanul Bălean Mihai. Astfel, piloții au adăugat încă o verigă în șirul succeselor obținute în ridicarea măiestriei lor de luptă. Maior O. ȘCHIOPE NOI PRIETENI AI CĂRȚII Nu de mult, în subunitatea unde muncește și locotenentul major Ștefan Ioan a avut loc examinarea militarilor înscriși la concursul permanent „iubiți cartea“. Au participat un număr apreciabil de militari. Rînd pe rînd, ei au trecut prin fața comisiei și au vorbit despre cărțile citite, despre acțiunea și eroii acestora, despre învățămintele pe care le-au tras și pe care le vor folosi în munca practică. Printre ei se aflau sergenții Popa Ioan, Iliescu Marin, Saiu Gh., Bocriș Emil și alții, deținători ai titlului de militar de frunte. Ei au dat cele mai bune răspunsuri, au dovedit că ceea ce au învățat din cărțile citite se străduiesc să aplice în practică, în procesul de instruire și educare a subordonaților. Apreciind modul de prezentare la concurs a participanților, comisia a declarat reușiți și a acordat insigna de „Prieten al cărții“ unui număr de 15 militari. Căpitan GH. GHEORGHE (Urmare din pag. l a) sergenților pentru a constitui adevărate exemple — ca executanți — pentru subordonații lor, formarea deprinderilor metodice și pregătirea lor temeinică în calitate de comandanți — iată o altă sarcină principală care revine comandanților în noul an de instrucție. Ingrijindu-se de cei care comandă astăzi pe soldați, comandanții și șefii să acorde toată atenția celor care vor constitui schimbul de mîine la comanda grupelor (similare). De aceea, munca de selecționare a viitorilor sergenți trebuie să înceapă chiar din prima zi a noului an de instrucție, aplicîndu-se întrutotul ordinele și dispozițiunile eșaloanelor superioare. îndeplinirea integrală și la un înalt nivel calitativ a planului pregătirii de luptă și politice a trupelor constituie o sarcină de bază pentru noul an de instrucție. Aceasta se poate obține printr-o bună organizare a întregului proces de instruire și de educare, prin buna pregătire și desfășurare — fără ușurări și simplificări — a fiecărei ședințe sau teme planificate, prin participarea regulată la program a efectivelor — reducînd la maximum răspîndirile, prin înlăturarea oricărui timp mort la instrucție. Chiar, din prima zi a noului an, ședințele de pregătire trebuie să se desfășoare în cele mai bune condițiuni, să fie conduse cu tot simțul de răspundere. Etapa instrucției individului joacă un mare rol în desfășurarea ulterioară a procesului de instruire a trupelor. Temeinica pregătire a soldaților la instrucția de front, instrucția focului, instrucția genistică, la pregătirea fizică etc. constituie chezășia închegării strînse a subunităților în vederea ducerii cu succes a acțiunilor de luptă complexe. Cu aceeași răspundere trebuie instruiți și ostașii care au pășit în cel de al doilea an de serviciu militar. Ei trebuie să devină adevărați tehnicieni, specialiști de înaltă clasă în arma lor. In toate unitățile există posibilități mari ca militarii să se instruiască temeinic într-un timp scurt, să obțină numai rezultate bune la tragerile de instrucție și de luptă cu toate categoriile de armament. Condiția pentru obținerea succeselor este ca fiecare comandant și șef să asigure desfășurarea antrenamentelor și a tragerilor în poligoane potrivit cerințelor cursului de tragere, să asigure antrenamentul corespunzător tuturor militarilor, fără a neglija pe cei aflați temporar în diverse răspîndiri. De asemenea este necesar să se acorde o atenție sporită pregătirii și executării tragerilor pe timpul nopții. După cum se știe, acțiunile trupelor pe timpul nopții sînt o formă obișnuită a activității lor de luptă. O cerință a pregătirii de luptă este ca trupele să fie deprinse să se instruiască tot mai intens în condițiile vieții de campanie, să se antreneze perseverent în executarea marșurilor pe jos și pe mașini, ziua și mai ales noaptea, pe distanțe mijlocii și mari și în situații de luptă. In aplicații tactice executate în cooperare și independent, trupele trebuie să deprindă temeinic arta de a duce acțiuni ofensive impetuoase și de a lupta neclintit în apărare, să acționeze repede și prin surprindere în situații de luptă cât mai complexe, pe timp de noapte, pe terenuri greu accesibile, brăzdate de cursuri de apă. însușirea unei înalte măiestrii militare, însă, este de neconceput fără cunoașterea perfectă a armamentului și tehnicii din înzestrare. Lupta se duce, în primul rînd, cu foc, prin întrebuințarea mijloacelor tehnice care asigură zdrobirea inamicului. Iată de ce comandanții și ajutoarele lor, sprijiniți de organizațiile de partid și, sub conducerea acestora, de organizațiile atemiste, trebuie să ridice neîntrerupt nivelul de pregătire tehnică și de specialitate a tuturor militarilor. Numai astfel se poate asigura perfecta exploatare, păstrare și întreținere a armamentului și tehnicii de luptă din înzestrare Sarcinile complexe de mare răspundere ce urmează a fi îndeplinite în noul an de instrucție impun comandanților și ajutoarelor lor să-și sporească exigența față de ei înșiși și față de subordonați, să întărească necontenit ordinea și disciplina militară, să ridice spiritul de vigilență, să asigure păstrarea secretului militar și de stat, organizînd viața și activitatea trupelor în strictă conformitate cu prevederile regulamentelor militare. Pentru educarea militarilor în spiritul ordinei ferme și al disciplinei militare de fier, comandanții și lucrătorii politici, sprijinindu-se temeinic pe organizațiile de partid, trebuie să desfășoare o susținută muncă politică în vederea ridicării conștiinței politice a militarilor, dezvoltării simțului răspunderii personale a fiecărui militar pentru îndeplinirea exemplară a îndatoririlor de serviciu. Cunoașterea cît mai temeinică a oamenilor, a caracterelor, a posibilităților și lipsurilor lor, munca politică vie cu fiecare militar în parte, este metoda principală, verificată de practică, care asigură prevenirea abaterilor, a evenimentelor neobișnuite, asigură coeziunea de monolit a subunităților și unităților, coeziunea întregii noastre armate, înalta conștiință politică a tuturor militarilor constituie un nesecat izvor de forță și avînt în lupta pentru creșterea capacității de luptă a subunităților și unităților, pentru învingerea greutăților inerente din activitatea de instruire. Trebuie înțeles de către toți comandanții și organele politice că succese importante în pregătirea de luptă,, în întărirea ordinei și disciplinei militare, în mînuirea la perfecție a armamentului și tehnicii de luptă se pot obține numai pe baza unei înalte conștiințe politice a militarilor de toate gradele. Organele politice și organizațiile de partid trebuie să pună în centrul preocupărilor lor ridicarea conștiinței militarilor, educarea lor, mobilizîndu-i să-și îndeplinească cu simț de răspundere, din convingere, îndatoririle lor. In noul an de instrucție, organelor politice și organizațiilor de partid le revine ca sarcină principală să asigure însușirea și îndeplinirea de către întregul personal al Forțelor Armate a hotărîrilor Partidului Muncitoresc Romîn și ale Guvernului R.P.R., să asigure ca avîntul generat de dezbaterea documentelor Plenarei C.C. al P.M.R. din 13—14 iulie 1859 să fie canalizat pentru îndeplinirea în cele mai bune condițiuni a planului pregătirii de luptă și a ordinelor comandanților și șefilor. Munca de propagandă și agitație este chemată să lămurească temeinic și convingător militarilor politica internă și externă a Partidului Muncitoresc Romîn și a Guvernului R.P.R., problemele construcției socialiste în țara noastră, să facă cunoscute militarilor uriașele realizări și forța de neînvins a marelui nostru lagăr socialist în frunte cu U.R.S.S. Folosind cu pricepere toate formele și mijloacele muncii politice, organele politice, organizațiile de partid și, sub conducerea acestora, organizațiile U. T. M. să desfășoare intens munca de educare a militarilor în spiritul dragostei și devotamentului față de partid, guvern și popor, în spiritul patriotismului socialist și al internaționalismului proletar. Experiența dobîndită în anii trecuți de instrucție a dovedit însemnătatea deosebită pe care o are munca politică educativă vie, concretă, cu oamenii. In lunile care urmează, militarii vor depune eforturi mari pentru a se instrui la nivelul cerințelor actuale ale cîmpului de luptă modern, pentru a întrebuința și întreține ireproșabil, în condițiile exploatării de iarnă, tehnica de luptă din înzestrare, a îndeplini haremurile la instrucția de specialitate, pentru a-și oferi trupurile. Aceasta impune o îmbunătățire a stilului de muncă al lucrătorilor politici și al organizațiilor de partid. Lucrătorii politici să folosească în întreaga lor activitate metode de partid, să muncească ca adevărați activiști de partid, să influențeze puternic asupra conștiinței militarilor, mobilizîndu-i pentru îndeplinirea ireproșabilă a sarcinilor de serviciu. Trebuie înlăturate cu hotărîre și combătute orice tendințe de a înlocui munca vie cu omul prin activități formale, birocratice, lipsite de eficacitate. La munca politico-educativă în rîndul militarilor sînt chemați să participe nemijlocit comandanții și șefii de toata treptele. In curînd vor avea loc în unități adunările pentu dări de seamă și alegeri în organizațiile de partid și în organizațiile atemiste. Acest eveniment constituie un bun prilej pentru a face bilanțul activității comuniștilor în anul de instrucție parcurs, a analiza modul în care au fost îndeplinite angajamentele luate, a sintetiza și generaliza experiența pozitivă acumulată, a scoate la iveală lipsurile existente și a stabili direcțiile în care trebuie să-și îndrepte eforturile organizațiile de partid în noul an de instrucție. Sprijinind intens buna desfășurare a procesului pregătirii de luptă și politice, sprijinind pe comandanți în luarea măsurilor pentru lichidarea lipsurilor, organizațiile de partid și, sub conducerea acestora, organizațiile U.T.M. sînt datoare să asigure rolul de frunte al membrilor lor pentru ca ei să devină propagandiști înflăcărați ai politicii partidului și guvernului, să fie model de conduită morală, fruntași în pregătirea de luptă și politică. Aceasta constituie o sarcină importantă care stă în fața organizațiilor de partid și organizațiilor U.T.M Criteriul principal de apreciere a eficacității muncii politice îl constituie rezultatele practice obținute de militari în îndeplinirea îndatoririlor lor, în rezolvarea sarcinilor care stau în fața subunităților și unităților. începerea anului de instrucție constituie un eveniment important în viața unităților. Militarii Forțelor Armate ale R.P.R. sînt hotărîți să muncească cu însuflețire, să dovedească prin succesele obținute că știu să respecte cu cinste jurământul dat patriei, că sînt demni de încrederea și dragostea cu care-i înconjoară partidul, guvernul, întregul nostru popor muncitor. Spre noi succese in pregătirea «Ie luptă « 1 • 1 • și politica Prima întîlnire cu secretarul de partid într-o încăpere din unitate s-au aduinat la o primă și scurtă convocare membrii și candidații de partid care abia de cîteva zile au pășit pragul acestei cazărmi și au îmbrăcat uniforma de ostaș. Un ofițer potrivit de statură, cumpătat în gesturi și în vorbe, li s-a prezentat : — Sînt secretarul biroului organizației de bază de partid a unității, căpitan Miron Ion. V-am convocat, tovarăși, pentru că doream să ne cunoaștem, să discutăm măcar în linii mari, acum, la început, cele ce avem de făcut în timpul în care vom munci împreună. Secretarul de partid le vorbește despre conducerea de către P.M.R. a Armatei noastre Populare, structura organizatorică și munca de partid în armată, se vorbește despre sarcinile comuniștilor militari : — Dumneavoastră ați cîștigat meritul de a deveni membri și candidat de partid afirmîndu-vă printre tovarășii de muncă prin strădanie , conștiinciozitate. Ați justificat apo înalta calitate prin muncă harnică și comportare pilduitoare, mobilizînd, cu cuvîntul și fapta, prin exemplul personal, pe cei din jur la îndeplinirea sarcinilor trasate de partid. Același lucru trebuie să-l faceți și în unitate. Țelul dumneavoastră trebuie să fie acela de a studia cu rîvnă meseria armelor, tehnica de luptă modernă și a vă instrui ca luptători neîntrecuți , să tindeți mereu spre dobîndirea măiestriei militare, să deveniți ostași dîrzi, curajoși și vigilenți, cei dintîi în toate împrejurările, exemple demne de urmat în respectarea și îndeplinirea cerințelor jurămîntului, a regulamentelor militare și a ordinelor date de șefi. In unitatea noastră s-au instruit multe contingente. Toți tinerii comuniști care s-au instruit aici și-au făcut un scop, un adevărat punct de mîndrie patriotică din îndeplinirea acestor cerințe. Pe drept cuvînt unitatea noastră se mîndrește cu tineri comuniști ca sergenții Izvoranu și Păunescu, caporalul Pătran și mulți alții care au slujit cu credință sub drapelul de luptă al patriei. Secretarul de partid s-a aprins la vorbă ; îndemnurile sale înflăcărează, înaripează năzuințele tinerilor comuniști. Ei văd acum aici, așezați în băncile clubului, ascultînd parcă cu răsuflarea reținută , soldatul Moraru Gheorghe, membru de partid, fost muncitor al combinatul „21 Decembrie“—Vadu ; soldatul Murăraș Ion, membru de partid, mecanic la postăvaria din Buhuș ; soldatul Gavriloae Ștefan, candidat de partid, fost membru al întovărășirii agricole „Progresul“ și secretar al organizației de bază U.T.M.... Ascultă, din cînd în cînd, aplecîndu-se asupra carnețelelor, își notează sarcinile despre care vorbește secretarul de partid. In anii ostășiei se vor strădui să îndeplinească fermi, avîntați, sarcinile ce îe stau în față, sarcinile trasate de partid. Căpitan TR. BUCURENCIU Secretarul biroului organizației de bază de partid, căpitanul Miron Ion, discutînd cu tinerii comuniști de curînd veniți în unitate. (Foto : ȘT. ȘTEFAN) LIBRĂRIA „CARTEA PRIN POȘTĂ“ Librăria „Cartea prin poștă“ se prezintă la sfîrșitul celui de-al treilea an de existență cu o rodnică și bogată activitate. înființată în anul 1956, librăria a devenit cunoscută de mii și mii de iubitori ai cărții de pe toate meleagurile țării. Zilnic sosesc, pe adresa librăriei, scrisori prin care oamenii muncii solicită cărți, cer informații legate de producția editorială Lunar, această unitate primește circa 4500 comenzi și expediază peste 3.500 colete cu cărți. In prezent întreține legături permanente cu 25.000 de cumpărători răspîndiți în toată țara, în special din mediul rural. Librăria acordă o deosebită atenție informării cumpărătorilor. Punctul de informare bibliografică expediat pînă acum circa 1.200.000 de diverse materiale de informare privind cărțile de specialitate, beletristice apărute sau în curs de apariție. Pe scurt, din scrisorile corespondenților  £• La clubul de garnizoană al cărui șef este căpitanul Grămosu Alexandru se întocmesc întotdeauna planuri interesante. Dar activitățile planificate rămîn deseori doar... pe hîrtie. Foarte rar se respectă programul anunțat.De la un corespondent voluntar). 1. Clubul unității al cărui șef este căpitanul Danciu F. este mult frecventat de militari, atrași de frumoasele activități organizate, de fotomontaje și afișe ce exprimă viața nouă a militarilor Armatei noastre Populare. Printre activitățile organizate se poate releva conferința căpitanului Larion Gh., propagandistul unității, cu tema „Participarea armatei romîne, alături de Armata Sovietică, la războiul antihitlerist“. Tot la club soldatul fruntaș Danciu Mihai, atemist, a ținut în fața militarilor recenzia unor romane cum este „Fluviul mohorît“ și altele. In unitatea în care muncește căpitanul Cioclean s-a amenajat o cameră a tradițiilor de luptă ale poporului nostru. Pe pereți sînt expuse diferite planșe ce ilustrează lupta partidului nostru pentru libertatea și fericirea poporului, tablourile unor eroi căzuți pe frontul antihitlerist. (Căpitan I. CIOCIRLAN).&■ La clubul unității noastre, una din activitățile organizate a fost prezentarea diafilmelor : Aspecte din lupta partidului pentru organizarea și desfășurarea insurecției armate“, „Participarea armatei romîne la războiul antihitlerist“, „Aspecte ale științei și culturii puse în slujba omului“, „Realizări ale oamenilor muncii, sub conducerea partidului, pe drumul construirii socialismului“, și altele Aceste diafilme documentare au fost viu discutate de militari, fiind de un real folos pentru îmbogățirea cunoștințelor lor. (De la un corespondent voluntar). • Aceste activități s-au încheiat cu prezentarea unor filme artistice. (Da la un corespondent voluntar). E* A. CLUBUL UKfÎTÂff! Militarii din subunitatea comandată de căpitanul Chitez Gheorghe, la clubul unității*