Állami főreál iskola, Arad, 1911
—vé szeti tanulmányokat folytatott; 1872-ben a mennyiségtan, természettan szakcsoportból tanári oklevelet nyert. Időközben négy értre terjedő nevelősködése és mindenre fogékony érdeklődése megóvta őt a szakember egyoldalúságától, iyelvészet, történelem mindig élénken foglalkoztatta, értékes klasszikai ismereteket is szerzett, úgy hogy korán kisarjadt hajlama a középiskolai vezetésre. De másként is jártára váltak körülményei, f az ex kathedra tanítás egyoldalúságától is mentesült, tanulói értelben kezdett és későig folytatott magántanítása kitűnő gyakorlati érzéket nettett ki benne. így történt, hogy jobban felismerte mint bárki más Aradon az iskola és szülői ház fontos viszonyát és ez a friss érzése igazgató korában is egyik legragyogóbb képessége maradt. Kitűnően tudta egyeztetni az iskola és család érdekeit. Tanári munkája 1872-ben kezdődött; egy esztendeig a pest-belvárosi polgári leányiskolában tanított és ennek a tevékenységének Aradon is folytatása lett, mikor bejáróként működött a polgári iskolánál és az alsó kereskedelmi tanfolyamon. Budapestről hamarosan hazakivánkozott és vágya gyorsan beteljesült. Akkor az aradi főgimnázium állami kezelésbe jutott, 1873-ban Boros Violát rendes tanárnak nevezték ki hozzá. Sváby Pál, majd Kuncz Elek igazgatása alatt a főgimnáziumban működött és olykor a vele kapcsolatos reáliskolában is. A kettős intézet jeles tanári karában, melyben oly nevek ragyogtak, mint a márki Sándor, Jancsó Benedek, Jánosi Béla, Varga Ottó, Pirchala Imre, Resnera Aladáré stb., az elsők között szerepelt. Tanítványai — 39 aradi nemzedék — rajongással beszélnek arról, mily önálló módon, mily könnyen tanította meg őket a nehéz reáliákra. De mindennél többet jelent az a végtelen jóság, mellyel a tanulóifjúságot tanár és igazgató korában egyaránt színéhez oly közel vonzotta. 1891-ben a minisztérium a gimnázium és reáliskola együttes igazgatását megszüntetvén, június 17-én a király Boros Vidát a főreáliskola igazgatójának nevezte ki.Ezzel tevékenysége kiszélesedett, tanári működése dús tapasztalatait alkalma nyílt a vezetésben kamatoztatnia. Igazgatása alatt iskolánk fellendült. Elfoglalta lassanként a Cyceum egész földszintjét, az első osztály párhuzamosíttatott, a kezdetén üres szertárak meggazdagodtak, Csak fő célját.