Argus, noiembrie 1923 (Anul 14, nr. 3159-3183)

1923-11-24 / nr. 3178

* L?GUS ,uffAtl VIHUBI «»«w i UJ 90,N VIH.E CITATCA*ALBA DiniTRIE EREMEIEFF 5221 PARCHETE de SLAVONIA Soc. GEN. A ŢĂRILOR DUNĂRENE Strada Stavropoleos, No. 5 Tel. 14/88 şi 16/55 Fabrică de Panglici Colorate din VIENA Instalată complect și în chipul cel mai modern, prevăzută cu toate materiile prime, de vânzare. Propunerile se vor adresa sub g.W. M.M 1018 către Ann. Exp. Rudolf Glosse, Wien 1., Seilerstatte 2 DEPOZIT IN bucurești, -15TR. OLTENI 45 numai calitatea 8-a găsiţi la InBBO»»« **saeesm Veche și importantă fabrică germană de garnituri de fier pentru clădiri caută pentru România REPREZENTANT bine introdus Oferte sub K. H. 8238 a adresa ia Rudolf Mosse Cöln w A APARUTs Revista Vremii No. 16 din 18 Noembrie 1923 Anul iii Cu următorul sumari EUGEN CRACIUN---------------------Două lumi .• Matei Cantacuzino ș! I. D. Duca X. X. X.---------------------------------„ E. FILOTTI----------------------------D. IANCOVICI-------------------------X.------------------------------------------QRIGORE GAFENCU----------------Excelsior A. CORTEANU----------------------DINU PALTIN----------------------M. JORA-----------------------------PINTURICCHIO--------------------CAMIL PETRESCU -----------------GEORGES N. CANTACUZINO-----C.P.----------------------------------PRODUS-----------------------------Mirajul valutar Cronica Dramatică: Judith Cronica muzicală, Walhiria Efemeriidele Artă Cronica literară Oraşul latin Noi !.. .răniri Piaţa Financiară Deserturi de V. POPA Casă germană de primul rang pentru fabricare de Articole de Bumbac caută reprezentant experimentat care e suficient introdus în cercul cumpărătorilor din Bucureşti şi împrejurimi. Oferte detailate asupra activităţii de până în prezent şi referinţe la Braunsberg & Co., A. O. Baumwollwarenfabrikation Berlin C 2, Poststr. 4/5 Dacă doriţi a cumpăra ■ Menmn în prima TM I brom calitate Si PIANE să nu vă pară râu de un drum la Târgu-Mureş oft vedeţi atelierele aranjate cu mobilă a fabricei Székely şi Réti Fabrici de mobile Ardeleană S. A Târgu-Mureş Aici îşi pot procura tâmplarii cel mai avantagios placajul de lemne necesar Caut 600.000 Lei pe ipotecă rangul l-iu, eventual de vânzare aceiaş casă compusă din 2 apartamente 10 odăi şi atenanse situată in Romană» Adresa la Ziar sub C. O. VOIAJOR serios bine introdus la clientelă provincie având garanţi caută fabrică mare parlamerie din Capitală Oferte sub „Parfumeur“ la Agenţia de Publicitate „Fulgerul"* De-ale Vremii Evoluţia crizei germane şi politica Franţei Lucrările Societăţii Naţiunilor Note şi figuri s Un ministeriabil Ureiu floarea soarelui şi toate cerealele expediază A. G. RATNER BÂLŢI-BASARABSA De închiriat Un intreea, imobil Compus din: (villă) 1) parterie: un antreu, salonaş, hall-salon, biurou sufragerie, bucătărie, spălătorie, pivniţă; 2) etajul de sus: două dormitoare mari, un budoar, un salonaş, hail, două camere de băi complect instalate (pentru apă caldă şi rece în permanenţă), două odăi de servitori. (Se poate da eventual şi mobilat). Parchet, lumină electrică, pod înalt bine pardosit, curte, grădină mare (circa 600 m. p.) cu tot felul de arbori fructiferi de rasă. B-dul Pake 35. Vizibil între orele 1—3 d. a m. Brevetul R. R. No. 3009 al Societăţei Anon. „CAVA“ cu titlul: „Metodă pentru a oxida hidrocarburile cu ajutorul suprafeţelor vehiculate“ se vinde sau se cezionează, în total sau în parte, Spre exploatare in România Informaţiuni la Dürrer & Rothenflue Bucureşti. Str. V. A. Ureche, dl Extract De pe sentinţa comercală No. 80 din 923 a tribunalului Vaslui. D. Iacob Zilberman din oraşul Vaslui fiind declarat în stare de faliment prin sentinţa No. 88/911, a cerut să fie reabilitat şi după îndeplinirea formalităţilor de publicitate prevăzute de art. 837 c. com., tribunalul constatând că petiţionarul a achitat creanţele sale şi că nu s’a făcut nici o opoziţie contra cererei sale şi că întruneşte şi celelalte condiţiuni cerute de lege prin sentinţa No. 80 din 30 Octombrie 1923, a admis cererea şi a declarat reabilitat pe Jacob Zilberman din Vaslui, Grefier, P. A. Deleanu, No. 41897 Extract De pe sentinţa comercială No. 82 din 923 a tribunalului Vaslui. D. Haima Marcovici din oraşul Vaslui, fiind declarat în stare de faliment prin sentinţa No. 14 din 923, a cerut să fie reabilitat şi după îndeplinirea formalităţilor de publicitate prevăzute de art 837 c. com. Tribunalul constatând că petiţionarul a achitat creanţele sale că nu s’a făcut nici o opoziţie contra cererei sale şi că întruneşte şi celelalte condiţiuni cerute de lege prin sentinţa No. 32 din 13 Noembrie 1923, a admis cererea şi a declarat reabilitat pe Haim I. Marcovici din Vaslui Grefier, P. A. Deleanu, No. 42639 Almanach „ARGUS“ 6 Societăţi pe acţiuni „CMS,, SOC. PE ACŢIUNI DIN BUCUREŞTI 28.114. — D-de profesor dr. Mina Minovici, Const. Q. Ionescu, directoru liceului Lazăr, Eugen Botez, directorul general al asistenţei publice, Ion Clinciu, preşedintele asociaţiei generale a profesorilor secundari, Gh. Gherciu, preşedintele asociaţiei generale a institutorilor, Inginer Mihail Cioc, director la Creditul Technic, dr. Ştefan Anastasia, medic comunal, I. Banciu profesor, L S. Adriani, comerciant şi industrial, N. Rusu, asistent universitar, doctorand L Stratulativ, toţi din Bucureşti, au fondat o societate anonimă pe acţiuni, sub denumirea „Cinematograful Instructiv Viaţa fi Ştiinţa” C.I.V.LS.) 2) Sediul societăţii este in Bucureşti, ci se vor putea înfiinţa sucursale fi filiale în orice localitate din ţară. 3) Scopul societăţii este : producţiunea de filme artistice, istorice, ştiinţifice, literare, geografice, etc. Capitalul social este de lei 3.500.000, împărţit în 17.500 acţiuni la purtător a câte 200 lei fiecare, depus astfel : D. prof. dr. Mina Minovici lei 175.000 „Const. Gh. IonescuH175.000 *Eugen Botez 90 20.000 HIon ClinciuM20.000 MQh. Cherciu 90 20.000 90Inginer M. Cioc 09 15.000 90Dr. Stefan Anastasiu 90 15.000 90L Banciu 99 15.000 tiN. Rusu 90 25.000 wDoctorand I. Stratulativ 99 20.000 Iar d. I. S. Adriani aduce ca aport filme, aparate de cinematograf, etc., in valoare de lei 3.000.000 pentru care va primi 15.000 acţiuni la purtător a câte 200 lei fiecare. Durata societăţii este nelimitată. Consiliul de administraţie se compune din d-nii : 1) Profesor dr. Mina Minovici 2) Const. Ch. Ionescu 3) Eugen Botez (Jean Bart) 4) Ion Clinch. 8) Ch. Cherem 6) Inginer M. Cioc 7) Profesor universitar I. Cărăttescu 8) V. Sutzu ; 9) I. S. Adriani ca membri , iar ca cenzori d-nli : 1) Dr. Ştefan Anastasiu 2) I. Banciu, profesor 3) C. Catianu, expert contabil Cenzori supleanți d-nii : 1) Bondescu, profesor 2) Ch. Popescu, profesor 3) C. Weich, contabil expert. BANCA CREDIT- ȚĂRĂNESC 28.122. — D-nul Mauriciu N. Rapaport, Gheorghe Stănescu, Marcu N. Rapaport, Dr. Ing. Er. Branchardt, Emil Herşcovici-Emilian, Hugo Façon, Radu Z. Apotecher, Mihail V. Ţigău $i O. Postole, din Bucureşti, au constituit o societate anonimă pe acţiuni sub denumirea de : „Banca Creditul Ţărănesc”. Scopul societăţii este de a face operaţiuni financiare, comerciale şi Industriale. Sediul societăţii este în Bucureşti putând a înfiinţa sucursale în ţară şi străinătate.Durata societăţii este nelimitată. Capitalul social este de 1X00.000, împărţit în 2000 acţiuni a câte 500 lei fiecare, subscris astfel : Mauriciu N. Rapaport lei 325.000 Gheorghe Stănescu „ 50.000 Marcu N. Rapaport „ 325.000 Dr. Ing. Er. Blanchard „ 50.000 Hugo Façon „ 50X00 Radu Z. ApotechCf .. 30X00 Mihail V. Tigău „ 25 000 O. Postole » 10X00 Consiliul de adminstrație se compune din : D-nui: Mauriciu N. Rapaport, Nicolae Ion, Hugo Façon, Gheorghe Stănescu, Marcu N. Rapaport, L. Popea, S. Ionas, dr. ing. E. Branchard, Radu Z. Apotecher, avocat. Cenzori: Victor Rogaiski, Ath. Zamfirescu, Nicolae V. Theodoru, Arnold Kraft, $1 Pilipache Niculescu-Veselu Sl Cenzori supleanţi: Mihail V. Tiglu, Moise Negulescu, Const Nastase, Gheorghe Postole si M. Ionescu. Soc. In nume colectiv „PLAIUL DRAGADANI” DIN BUCURESTI 28123. — D-nul Const. Francisc, Israel Marius Rosenberg $1 Oh. Petrescu zis Petricică, din Bucureşti, au înfiinţat ■O societate In nume colectiv. 1) Scopul societăţii este exercitarea comerţului de băuturi spirtoase, restaurant, berărie, băcănie, cinematograf si orice afaceri In legătură cu aceste Întreprinderi. 2) Sediul societăţii este în Bucureşti, Calea Moşilor 401. 3) Firma socială va fi „Plaiul Drăgleani”, societate în nume colectiv. 4) Durata societăţii este până la 8 Noimbrie 1928. 5) Capitalul social este de lei 225.000 depus astfel : 1) Constantin Francisc aduce ca aport mobilierul in valoare de 100.000 lei. 2) Israel Marius Rosenberg, in numerar si mărfuri lei 100.000. 3) Ch. Petrescu lei 25.000 numerar. 28168. — D-nii Isach Daniel comerciant, Aron Goldstein si Simion Daniel din București, au format o societate în comandită simplă. 2) Societatea va avea de obiect, comerţul de import de pălării şi galanterie 8( orice alte articole în legătură cu această branşă. 3) Sediul societăţii este în Bucureşti, strada Smârdan No. 2. 4) Durata societăţii este de 5 ani cu începere dela 22 Noembrie 1923. 5) Firma socială va fi: Aron Cold- Stein şi Simion Daniel, societate în comandită, având numai asociatul Aron Goldstein dreptul de a semna, reprezenta şi obliga societatea. 6) Emblema societăţii va fi: , „Ambasador”. 7) Capitalul social este de lei 400.000 adus de asociaţi astfel : 1) Isach Daniel lel 200.0ÜU. 2) Aron Qoldşteln lei 100.000. 3) Simon Daniel lei 100,000.| Societăţi în Comandită Procuri 28177. — Banca de Credit Român din Bucureşti autoriză pe d. avocat O. N. Caramfil din Oalad pentru a încheia o tranzacţie cu d. Adolf Qepelle, comerciant din Oalad prin care să declare stinse orice pretenţiuni isvorâte din operaţii comerciale, vânzări, cumpărări de mărfuri şi cereale ce ar fi existat între bancă și susnumitul. Şedinţa creditului industrial Eri după amiază a avut loc La Banca Naţională şedinţa săptămânală a consiliului de administraţie a Creditului Industrial, discutându-se chestiunile la ordinea zilei de ordin strict administrativ. Firme înregistrat© ILFOV INDIVIDUALE Dos. '4773/923. «s Constantin C. Roșioru. — Croitori«. Str. Limărid No. 37. Dos. 4777/923. '•—« Rozs! SchneewdssL Atelier de lingerie de damă. Str. Orzari 10. Dos. 4778/923. —3 Barbu Secereanu. ■—s Băuturi spirtoase, coloniale d birt. — Str. Nerva Traian 122. Dos. 4728/923. 3— Bernhard Bernstein. —3 Reprezentanţe* consignaţiuni. Import-export. ^ Str. Sf. Vineri No. 33. Do®. 4761/923. *** Const. Minori eseu. Băuturi Spirtoase, restaurant, cofetărie, etc. -s B-dul Basarab No. 59. Dos. 4764/923. *** Nicolae D. Enescu.— Cafenea și măcelărie. —* Cal. Dudeşti 80. Dos. 4760/923. — Constantin N. Cica. 1 Băuturi spirtoase, birt $1 cafenea. — Str. Antim 62. Dos. 4763/923. — Batcu Pene Nicola. — Vin şi coloniale. — Com. Afumaţi, Jud. Ilfov. Dos. 4762/923. — Maurice Silbermann.— Coloniale, droguri şi vopsele en-gros. — Cu emblema „Vularul”, drn Str. Aurora 63. SOCIALA Dos. 4776/923. — Mihai Constantinescu şi Ion Andreescu. — Atelier de curelărie. — Cu emblema „La Căpeţelul de Aur”. —■ Com. Şerban- Vodă, Şos. Giurgiului No. 29, Jud. Ilfov. Dos. 4767/923. — Radu Tudose şi Gheorghe Dăscălescu. —3 Băuturi spirtoase, coloniale şi restaurant. — Cu emblema „La Alba Iulia".—Com. Militari, Str. General Averescu 16. Dos. 4780/923. — Osias Berman şi I. Hascalovici. •—3 Vinuri, ţuică, drojdie şi tescovină, materiale de construcţiuni, cereale, etc., cu emblema „Rampa Badius”. by B-dul Basarab 115. 1 Validări de tranzactiuni industriale Prin Jurnalul consiliului de ministri No. 2799 din 16 Noembrie 1923, s’a aprobat validarea transactiunilor asupra următoarelor întreprinderi : 1. D-na Luiza Taghltch, măritată Pleissig Leopold, din Făgăraș, vinde imobilul (moară sistematică) situat în Făgăraş, str. Mărel No. 2, înreg. în cartea funduară la No. 235, împreună cu terenul specificat în actul de vânzare-cumpărare, încheiat la 6 Martie 1923, contra sumei totale de 320.000 d-lui Ardhac Tulumbaglan din București şi d-lui Marin Sinescu, comerciant din Bucureşti. 2. D-nii B. Ştirbey şi H. Klaesl, ambii domiciliaţi în Bucureşti, înfiinţează, conform contractului de societate, trecut in registrul de ordine al tribunalului comercial S. I la No. 280 şi în cel de societăţi la No. 119 din 1921, societatea comercială un nume colectiv sub denumirea de „întreprinderile Industriale „Știrbey” Buftea pe un timp de zece ani cu începere de la 1 Ianuarie 1921. 3. D. Alexandru Politzer, Turulung, vinde moara din comuna Turulung, împreună cu toate edificiile și terenul specificate în contractul de vânzare, autentificat de Judecătoria ocolului Halmen sub No. 74 din 1923, contra sumei de 200.000 coroane, precum şi a condiţiunilor de asemeni stabilite în contractul încheiat la 1 Iunie 1920, moarei sistematice şi uzina electrică din Turulung, societate pe acţiuni. 4. Văduva Jett Schapira, Janette Frenkel, născută Schapira, Mordco Schapira, Saul Schapira şi Rosa Schapira vând, în calitate de moştenitori ai decedatului Chaim Schapira, jumătatea nedespărţită din moara de măcinat, fabrica de cherestea cu gater, conform contractului încheiat la Cernăuţi la 18 Mai 1922, contra sumei de lei 1.300.000, d-lui Marcus Kisslinger, industriaş din Cernăuţi. 5. D-nii Marcus Kisslinger din Cernăuţi şi Marcus Schapira din Gura Humorului, proprietari a câte unei jumătăţi indivize din corpul tabular fasc. No. 713 din Gura Humorului, se asociază în scopul exploatărei unei mori de măcinat şi a unui ferăstrău cu gater conform contractului de asociaţie încheiat la 12 Septembrie 1922 — constituindu-se în firma Marcus Kisslinger şi Schapira, societate în nume colectiv cu sediul în Gura Humorului. 6. Gherasim P. Stefanitzis din Brăila, vinde conform convenţiunei încheiate la 16 Iunie 1921, toate maşinile, conform inventarului, aflate în moara din comuna Sulina, Tulcea, contra sumei de lei 75.000 d-lor Bespaloff din Brăila şi N. Neustadt din Galaţi. 7. D. Gherasim P. Stefanitzis din Brăila, vinde localul de moară din comunaSulina, jud. Tulcea, conform actului de vânzare încheiat la 23 iulie 1922, d-lui Z. Bespaloff din Brăila, pentru societatea anonimă „Ulmar”. 8. D. Z. Bespaloff din Brăila aduce ca aport social toate mașinile existente în moara din comuna Sulina, aport evaluat la suma de lei 50.000 iar D. M. Bespaloff aduce ca aport social toate maşinile cumpărate si aşezate în fabrica de ulei din Brăila, aport evaluat la suma de lei 100.000 in societatea anonimă română pentru fabricarea uleiului si industria morăritului „Ulmar” cu sediul in Brăila, cu un capital de lei 300.000 10. Fabrica de ciment Portland din Brăila I. G. Cantacuzino, societate anonimă, aduce ca aport social, conform actului constitutiv, fabrica de ciment portland din com. Islaz jud. Brăila, precum și carierelor de calcar Mariella, situate In com. Topai jud. Constanta si de argilă situate una la Gura Borcel si a doua la Gaiţă, ambele din jud. Ialomiţa, de asemeni vasele plutitoare (cealmunte) aflătoare azi pe Dunăre, precum şi acţiunea de despăgubire pentru daunele suferite In timpul războiului, care întreg aport se evaluiază la suma de lei 10.000.000 în Societatea de ciment L O. Cantacuzino, societate anonimă cu sediul în Bucureşti, cu un capital de 20 milioane. 11. D-nii S. Baca şi S. Weinstein, vechii asociaţi ai firmei „Proroca”, aduc ca aport social, clădirile, construcţiile, maşinile, accesoriile, etc., prevăzute în inventarul menţionat în contractul de asociaţie autentificat de grefa tribunalului jud. Neamţ, sub No. 27.873 din 14 Iulie 1923, instalaţiuni aflate In comuna Pângărat, jud. Neamţ, evaluate la suma de lei 1.000.000, în firma „Proroca”, societate în nume colectiv pentru Industria şi comerţul de cherestea şi exploatare de păduri cu sediul la Piatra-Neamţ cu un capital de 3.000X00 Iei. éltal „ARGUS“ Cereri de declarări în stare de faliment D-I Teodor Popescu a cerut Trib. Ilfov. S. I Comerc. declararea la stare de faliment a firmei comerciale Banca Mayer et Aftalion din București, str. Lipscani 10 Etaj fiind la încetare de plăți. Termen la 4 Decembrie 1923. (Dos. No. 4621/923.) D-I Leon Mittelman idem, idem idem a Soc.Blan et Comp. din Bucur. Calea Griviţei 94, fiind în încetare de plăţi. Termen la 5 Decembrie 1923. (Dos. 4681/923). D. A. Budişteanu, idem, idem, a comerc. Victor T. Christescu din Bucureşti str. Frosa Sarandi No. 5 fiind în încetare de plăţi. Termen la 5 Decembrie 1923. (Dos. 4717/923). D. Epaminonda Vasilescu,Idem, idem, a d-lui loan Petrescu din Bucureşti şos. Colentina 51, fiind în încetare de plăţi. Termen la 5 Decembrie 1923. (Dos. 4669/923). Firma comercială „Comptori de Comerţ şi Industrie” Soc. Anonimă idem, idem, a d-lui Alexandru V. Stoian din com. Lamoteşti- Călbeneşi-Ilfov, fiind în încetare de plăţi. Termen la 5 Decembrie 1923. Li (Dos. 4721/923). —— — ■■■■■— ____ _ _ Programul sărbătorirei Regimentului 2 Votori „Regina Elisabeta“ — cu OCAZIA SOSIRII LUI IN CAPITALA Duminică 25 Noembrie, regimentul 2 Urbători «Regina Elisabeta» soseşte in Capitală pentru a-şi relua, reşedinţa de altă dată. Din ziua plecării la războiul după o pribegie de nouă ani, In frământările răsboiului şi a vremurilor de restrişte prin care a trecut ţara, bravul regiment a sta neclintit numai la datorie. Garnizoana Bucureşti In frunte cu II, general Boboc fost comandant al acestui regiment in campania din Bulgaria, pregăteşte bravului regiment o primire triumfală. *In dimineaţa zilei de Duminică aS Noembrie ora 10 va avea loc pe Bulevardul Dimen Golescu din dosul gării de Nord şi in dreptul statuei, primirea oficială a regimentului de către trupele şi ofiţerii garnizoanei Bucureşti. După trecerea în revistă, va urma defilarea regimentului in fata reprezentanţilor oficiali precum şi a tuturor ofiţerilor activi şi de rezervă cari au servit in acest corp. In urmă regimentul tsi va face intrarea triumfal, in Capitală, parcurgând Calea Griviţei şi Calea Victoriei spre cazarmă. Această zi va fi o adevărată sărbătoare şi de înălţare sufletească pentru Întreaga populaţie a Bucureştiului, care va şti să cinstească vitejia şi eroismul bravilor vânători al mult regretatei noastre Regine Elisabeta, a căror renume glorios de la Griviţa, este strâns legat de faima neamului nostru. D-nii ofiţeri activi şi de rezervă, care au făcut parte din acest regiment, sunt rugaţi a se adresa pentru informaţii şi detalii in legătură cu sărbătorirea regimentului, d-lui Maior G. Caracaş, str. Sărindar No. 7 la Soc. «Reclama», Telefon 47/35. Bmmhám 24 Noemi». 1923 JUDICIARE Procesul anulării unei Societăţi anonime In urma acţiunii intentate de Eforia Spitalelor Civile, tribunalul com. S. II pronunţase hotărârea prin care declarase nulă şi neexistentă societatea anonimă pe acţiuni „Sinaia” care fiinţează de zece ani şi are antrepriza hotelului Palace şi a casinoului din Sinaia. Hotărârea se întemeiază pe cauza ilicită care stă la baza societăţii adică jocurile de noroc socotite ca un delict de codul penal. Societatea face bineînţeles apel contra sentinţei care o desfiinţase. Insă între timp, adică până la înfăţişarea apelului înaintea Curţii S. I câteva persoane, în frunte cu eforul care pornise întreg procesul contra societăţii, reuşiră să achiziţioneze prin cumpărare de pe piaţă, majoritatea acţiunilor societăţii, şi provocând o adunare generală extraordinară, obţinură o deciziune în sensul că societatea să retragă apelul şi să accepte ca definitivă hotărârea primei insstanţe, care o decapita.Această retragere s’a efectuat prin doi mandatari însărcinaţi de adunarea generală. Chestiunea s’a mai complicat însă prin intervenire în proces » unei minorităţi de acţionari cari nu vor să primească sinuciderea decretată de majoritate, aim şi prin intervenirea unui creditor important. f » Afacerea t'a înfăţişat înaintea Curţii de apel S. I. S’a pus mai întâi chestiunea dacă bine s’ă îndeplinit procedura faţă de societate, susţinându-se că ea trebuia citată prin cele două persoane manidatare ale adunării generale extraordinare, cari depuseseră petiţia de renunţare la apel. Discuţia nu s'a terminat rămânând să continue la 4 Decent)embrie. Fraudele de la Teatrul Naţional O a treia arestare s-a produs ieri în afacerea fraudelor de la Naţional. După casierul Pădure şi subdirectorul Livescu, judecătorul a arestat pe Gh. Nicolau, şef croitor al teatrului, care pe de o parte a falsificat facturi pe nume fictive, iar pe de altă parte, a majorat prețurile furniturilor ce se efectuau, încasând diferența și frustrând teatrul în ambele chipuri. Soluţiunile Curtei de Casaţie Deşi în principiu, hotărârile judecătoreşti ca şi convenţiune, nu-şi produc efectele lor decât între părţile litigiante, totuşi, o hotărâre definitivă de partaj este opozabilă creditorilor şi tuturor succesorilor particulari ai unei moşteniri cari nu am fost chemaţi în proces, dacă ei n’au făcut opoziţiune sau intevenţiune conform art. 785 cod. civ. (Casaţia II. Dec. civ. 450 din 1925). Rezilierea unei convenţiuni în baza căreia o parte deţine un imobit, atrage virtual după sine obligaţiunea pentru aceasta de a evacua şi dreptul pentru proprietar de a o expulza dacă nu părăseşte imobilul de bună voie. (Cas. II. Dec. civ. 442 din 1923).* De Decretul de Amnestie No. 2843 din 22 August 1916, beneficiază şi inculpaţii pentru crime, nu numai cei învinuiţi pentru delicte, comise anterior datei la care a fost dat acest decret. Cas. II. Dec. penală No. 1905 din 1923). Mişcarea porturilor Activitatea portului Sulim SITUAŢIA PORTULUI Vaporul Olandez «Jobshaven» care sosise în ziua de 18 ofct. mi destinaţie pentru porturile interne ale fluviului a fost reţinut în port până la nici dispozitiuni din partea Casei Louis Dreyfus et Ctr. Inchiritoarea lui. Dela larg a sosit vapoirul grecesc «Maria N. Kiriakidis» și s’a pârăuiat la dană carantinei Unde Urmează a se face cuvenita deratizare ea provenind din porturi contaminate. In largul mării (rada) ni£ se află aici Un vapor la ancoră. ACCIDENT LA ÎMBUCĂTURĂ Vaporul grecesc «Klos» deja deal eşînd din îmbucătură încărcat cu cereale şi cherestea cu un calat de 20 p. c. pe când transita prin canalul dragat prin nisipurile «barei» perzându-şi guvernul a fost tărît de curent spre malul stâng al canalului unde a rămas rezămat mai multe ore în timpul cărora navigaţia a rămas închisă. Accidentul se datorează (după spusele piloţilor) atât defectuozităţii aparatului de guvern cât şi lipsei de presiune necesară pentru manevrarea maşinei un mod de a putea învinge puterea curenţilor pari cu vânturile foarte puternice, ce predomină de SSE de mai multe zile. impun sforțări momentane la aparatele de Iscomodune. Din cauza oprirei în canal a numitului vapor trecerea altor vase a fost împedecată. Vapoarele «Theofanos Sideridis», «Argo», «Maria P.» și «Stenomachos» sub pavilion grecesc, provenind de la deal încărcate au fost nevoite a ancora în port în aşteptarea liberărei trecătoarei dela îmbucătură. Acelaşi lucru s’a întâmplat şi vaporului englez «Midlemoor» care provenind de la larg a fost nevoit a ancora la Sudul canalului dragat. Vaporul «Klos» nu a suferit aici o avarie despotmolindu-se cu propriile mijloace. Numai condense-ul a suferit întrucâtva din cauza aspirărei de nisip și pământ în timpul manevrelor. ADÂNCIMILE CANALURILOR După despotmolirea vaporului «Kios» căpitănia Portului O. E. D. a ordonat facerea de sondaje pe toată întinderea canalului dragat Unde s’aU găsit 23 p. c. Pe toată întinderea Braţului Salinei până la îmbucătură adâncimile se menţin de 24 picioare în mod aproape uniform. MIŞCAREA NAVIGAŢIEI De la larg spre Galaţi şi Brăila au trecut următoarele vapoare: «Glemour» englez, deşert, adresat firmei Caturno et Co. «Kidarys» grecesc, deşert, adresat firmei Kulukundis. «Joanis» acelaş pavilion, deşert adresat firmei Theodoridis et Co. «Mersine» francez, cu cărbuni din Zuîiguldak adresat firmei Laskasidis «Aspasia» grecesc deşert, adresat Urmei Avgherinos. «Staad Harlem» olandez, cu diferite, adresat la Troijianos. «Leopolis» italian, cu mărfuri şi pasageri, adresat la Lordul Triestin „Jobshaven“ olandez, deşert, adresat la casa Louis Dreyfus. Acest vapor în momentul plecării la deal a fost reţinut în port până la noi ordine. «Navarcos Saohtouria» grecesc, deşert adresat la firma Vasllîadls, «Midlemoor» englez, deşert, adresat la Casă Watson et V^-nelL Spere laTg aiu trecmt vapoarele: «Giaeomo Feltrinelll» italian, ou cherestea pentru Livorno. «Costis» egiptean, cu cereale şi cherestea pentru Egipt. «Kimtown» englez, cu porumb pentru Copenhaga. „Penelopi“ grecesc cu orz şi cherestea pentru Insula Creta«Petros» acelaş pavilion cu cherestea pentru Pireus. «Kios» acelaşi pavilion şi acelaşi caite pentru Alexandria. «Maria P.» acelaş pavilion cu cereale pentru Manchester. «Theofanos Sideridis» acelaşi pa* vlion cu porumb pentru Alger. «Stenomachos» acelaş pavilion cu cereale şi cherestea pentru Ka’amatta. «Argo» acelaşi pavilion şi acelaşi carte pentru Marsilia. «Hermes» acelaş pavilion ca precedentele cu cherestea pentru Archipelag«Salvo» italian, în acelaşi cam» pentru Mediterana. Timp frumos-călduros, vânt SSE, marea agitată din aceiaşi direcţii — curent atât în Braţul Sulinei cât în port şi îmbucătură 0/1/mila orară. Informaţiuni Eri s'a presentat la ministerul Justiţie o delegaţie de comercianţi în frunte cu d-nul Prager- Staadecker. Cronberg şi ing- Motzel cerând d-lui ministru Mârzescu să vină ca an proect de lege relat!» la datoriile în valută forte contractate înainte de război Aflăm că Fabrica de Cărămidă şi Ţigle Ferdinand Roşca & Co., cunoacută ca cea mai mare Industrie ceramică din ţară, a pus în funcţiune un escavator furnizat de Uzinele Orenstein & Koppel. Prin această maşini care sapă şi amestecă pământul în mod mecanic, înlocuind braţele omeneşti, produsele acestei fabrici, vor fi cu totul superioare tuturor celor existente LIGA CHIRIAŞILOR va ţine Duminecă 25 Noembrie 1923, la orele 2 d. a. o mare întrunire publică la Sala DACIA Pe ziua de 3 Decembrie se va face o nouă mişcare în magistratură. La serviciile exterioare pendinte de Direcţia Generală Zootehnică, sunt vacante următoarele posturi de medici veterinari: Circ. Baia de Aramă, Jud. Mehedinţi; Punctul de frontieră Cenadul Vechi, Jud. Timiş-Torontal; Plasa Brad, Jud. Hunedioara, Oraşul Arad, Jud. Arad.