Autó-Motor, 1951. január-június (4. évfolyam 1-12. szám)
1951-01-01 / 1. szám
ötéves tervünk során az autóipar is soha nem látott méretekben fejlődött hazánkban. Az autó- és motorkerékpárgyárak, a gépjárműközlekedési és szállítási vállalatok, a javítóüzemek dolgozóinak száma megsokszorozódott. Százezernyire nőtt már a motorsport híveinek tábora. Az autóipari tanulóotthonokból, az átképzős tanműhelyekből, az Autóműszaki Intézet tanfolyamairól tömegesen kerülnek ki az autó- és motorszakma újabb szakmunkásai, szakemberei. Napról-napra bővül, szélesedik tehát lapunk olvasótábora. És olvasóink — a szovjet példa nyomán — tömegesen kérnek részt magának a lapnak a megírásából is. Hogy feladatainkat az eddiginél jobban végezhessük el, a mai számtól kezdve lapunk más címen, az eddiginél nagyobb terjedelemben és más köntösben jelenik meg. Új címünk kifejezi a lap olvasóinak kiszélesedett érdeklődési területét. A nagyobb terjedelem több cikk megjelenését teszi lehetővé. A nyomdai külső megváltoztatása pedig a képek számának növelését segíti elő.* Egyben értesítjük olvasóinkat, hogy a műszaki színvonal további emelésére — az autószakma vezetőiből — a lap köré SZERKESZTŐBIZOTTSÁGot hívtunk létre, amelynek tagjai: FAZEKAS ISTVÁN, r. főhadnagy (belügyminisztérium közlekedésrendészeti alosztály) FELEDI BÉLA, a Közlekedési Minisztérium Gépjárómű közlekedési főosztály műszaki osztályának vezetője HALLAI GYULA, a szakma legjobb autószerelője IVÓCS BÉLA, a Közlekedési Minisztérium Gépjáróműfőosztályának vezetője KOVÁTS ALAJOS, az Állami Autóműszaki Intézet igazgatója KOVACSICS GYULA, a szakma legjobb személygépkocsivezetője MARINOVICH MARCELL, r. alezredes (Belügyminisztérium közlekedésrendészeti alosztálya) SEBES LÁSZLÓ, az Autójavító Ipari Központ vezetője SERES MARCELL, r. őrnagy (Budapesti Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztálya) SPITZER FERENC, az MSzHSz motorkerékpár-alosztályának vezetője SZABÓ ISTVÁN, a Magyar Motorsport Szövetség főtitkára VÁRADI JÁNOS, a Gépipari rtod. Egyes, gépjáróműszakosztályának sajtófelelőse ZENTAI BÉLA, a Csepel Autógyár műszaki igazgatója WINKLER DEZSŐ, a Járóműfejlesztési Intézet főosztályvezetője