Autó-Motor, 1955. július-december (8. évfolyam 13-24. szám)

1955-10-01 / 19. szám

­ Az 1848-as szabadságharc első győztes csataterén, a pákozdi fennsíkon, a Néphadsereg, a MOHOSZ és a DISZ közösen rendezett Ifjúsági Találkozóján bo­nyolította le az OTSB az 1955. évi országos moto­­cross-bajnokságot. A nagyon nehéz, mintegy öt km-es útvonalat a Találkozóra összegyűlt nagy tö­meg szegélyezte. EREDMÉNYEK: 125 KCM: 1. Thoma, Törekvés (CZ), 2. Marsovszky, Zalka M. (Csepel), 3. Pál, Taxi (Csepel), 4. Ungi, HSE (CZ), 5. Orosz, Dózsa (Csepel). NŐK: 1. Gondos, Dózsa, 2. Csala, Taxi, 3. Benkő HSE, 4. Nyilas­, Zalka M., 3. Majdányi, Zalka M. (mind Csepel). 250 KCM: 1 Ha­rangvölgyi, Dózsa (Jawa), 2. Máté, Dózsa (Pannónia), 3. Pallay, Dózsa (Jawa), 4. Hernádi, Zalka M. (Jawa), 5. Gyöngyös, Salgótarjáni Zalka M. (Jawa). 350 KCM: 1. Rúzsai, Zalka M.( 2. Hollós, Vasas, 3. Monostori, Törek­vés, 4. Pásztor, Dózsa, 5. Bartl, HSE (mind Jawa). 500 KCM: 1. Kiss Gy., HSE, 2. Pék, Zalka M. 3. Sulyok, HSE, (mind BMW). OLDALKOCSISOK 350 KCM FELETT: 1. Gaál — Bánkuti, HSE, 2. Pettenkoffer —Simon, Dózsa, 3. Kollár — Pusznyák, HSE (mind BMW). OLDALKOCSISOK 350 KCM-IG: 1. Martonfalvy—Banovák, Cs. Vasas (Jawa —Cse­pel), 2. Schmidt —Fehér, Zalka M. (SZS). AZ ORSZÁGOS BAJNOKSÁG VÉGEREDMÉNYEI: 125 KCM: Bajnok: Marsovszky 14 p. 2. Thoma 10 p. 3. Scherer 5 p. NŐK: Bajnok: Csata 10 p. 2. Benkő 10 p. 3. Orosz 8 p. 250 KCM: Bajnok: Harangvölgyi 18 p. 2. Ürmös 9 p. 3. Hernádi 6 p. 350 KCM: Bajnok: Ruzsai 11 p. 2. Hollós 10 p. 3. Monostori 8 p. 500 KCM: Bajnok: Máté 11 p. 2. Kiss Gy. 9 p. 3. Pék 9 p. OLDALKOCSISOK: Bajnok: Gaál—Bánkuti 17 p. 2. Pettenkoffer —Simon 11 p. 3. Kollár-Rusznyák 5 p. OLDALKOCSISOK 350 KCM-IG: Bajnok: Schmidt —Fehér 8 p. 2. Mártonfalvy — Banovák 6. p. (Rózsa György felv.) A negyedliteresek rajtja. Itt indult az 500-as bajnok, Máté egy Pannóniával, és ha önhibájából nem ragad be az in­dulásnál, megnyerhette volna a futamot. Az összesítés alapján így is második lett Félelmetes lát­vány volt, amint a versenyzők nagy iramban ereszkedtek le a meredeken, az 1848-as emlék­mű mögött. Mu­tatósán motoro­zott Pál, a Taxi­sok fiatalja közeli felvétel a bajnokká lett Gaál a Bán­­kuti-párról. A jobbra lejtő úton a BMW az oldalkocsi felé dől, és hogy a motor ne vágódjék át, a két versenyző „áthúzódik” a baloldalra A lábtartóra állva, dúl előre a meredeken Pék, hogy a talajtól szabadulni akaró BMW első kerekét visszaerőltesse az útra. A fe­lette levő képen a 350-es géposztály baj­nokát, Rúzsait látjuk, amint a cross-tan­­könyvben előírt stílusban egy árkot keresztez A 250-asek bajnoka, Harangvölgyi Jawi­­sinak alsó kerekével talajt fog az egyik bukkanó útin, amaly azért volt nehezebb, mint a többi, mert az útvonal kitelt lejtő» balkanyarban­­folyta­dott. Mögötte ürmös — Az a véleményem — mondta verseny után Máté, — hogy a Pannoniéval köny­­nyen boldogulok a 250-es mo­torok között. Gyors, stabil, őszintén örülök, hogy Pannó­niával versenyezhetek. (Ez a kép Mátét örökíti meg az egyik kis ugrató felett)

Next