Autó-Motor, 1958. július-december (11. évfolyam 12-23. szám)

1958-11-01 / 20. szám

„KULTÚRKOMBINÁT" az autógyáriaknak A Csepel Autógyár dolgozóinak régi kérése teljesül a hároméves terv alatt: „kultúrkombinát” épül a gyár előtti parkban. Az épülő művelődési otthonban lesz egy­­—700 személyes előadó­terem, egy 100 személyes kisebb előadószoba — pl. televízió nézésre —, azonkívül 0 szakköri szoba. Az épületben nyer elhelyezést a könyvtár és az olvasóterem. Az előcsarnok kiképzése olyan, hogy ott 600—700 részvevővel rendezvények tarthatók. Nem feledkeznek meg az étkezde és a büfé céljait szolgáló helyiségekről sem. A kul­­túrház végéhez szorosan épül az 1000—1200 személyes szabadtéri szín­pad. Az új létesítmény méreteire jellemző, hogy csak maga az épít­kezés kb. 4 millió forintba kerül. A fénykép az új kultúrkombinát makettjéről készült. (DOMONKOS ZOLTÁN felvétele) Épül a negyedik autóbuszgarázs A Becsei, Fürst és Kilián garázsok után újabb telephellyel bővül a Fővárosi Autóbusz­üzem. Rövidesen elkészül és átadják a használatnak a 41 férőhelyes Kossuth-garázst! A FAÜ dolgozói társadalmi munkával segítik az épületek és a környék rendbehozását. Úgy, mint annak idején a Kaián-garázsnál is. Ez a garázs látja majd el a 6-os vonal kocsiszü­kségletét. A fényképek a társadalmi munkában dolgozó buszvezetőkről, kalauzokról és ellenőrökről készültek. (BÁLINT FEL­VÉT­EL­EI) Több fény — biztonságosabb közlekedés Világvárossas külsőt kölcsönöz Budapest­nek a sok új fénycsöves és higanygőzös lámpa. Az esztétikai követelményeken túl az esti közlekedést is biztonságosabbá teszik a szemnek is kellemes, több fényt adó lám­pák. A már elkészült és felszerelt lámpákon kívül idén — a hároméves tépa első éveiben — újabb utakon, tereiken, hidakon szerel­nek fel korszerű világítótesteket. A tavalyi egymillió helyett idén már 10 millió 600 ezer forintot fordítanak erre a célra. A városban járva már láthatjuk az új lámpatestek szerelésének előkészületeit. A Lenin körúton — a Népszínház utcáig — 9 méter magas, „ostorjeles” fénycsöves kan­delábereket állítanak fel. Ezekre szerelik a gyalogjárdát megvilágító fénycsöveket is. A November 7. téren nyolckarú kandelábereket helyeznek el. A Tanács körút higanygőz­­lámpákat kap. A Múzeum és Tolbudhin körutakon a Kos­suth Lajos utcaihoz hasonló fénycsővilágí­tást szerelnek. A Calvin téren 8 darab 10 méter magas, nyolckarú fénycsöves kande­lábert helyeznek el. A Szabadság-híd és a Margit-híd kettős fénycsővilágítást kap. A Gellért tér, a Dimitrov tér, a Bartók Béla út és a Móricz Zsigmond tér világítását fény­csövekkel korszerűsítik, míg a Kosztolányi Dezső téren már felszerelték a higanygőz­lámpákat. A Baross téri új fénycsöves lámpák egy része mér világít. Különleges fénycső-szer­kezettel javítják meg az Alagút világítását. A Thököly út (a Dózsa György útig), a Ke­repesi út, a Kecskeméti utca, a Petőfi Sán­dor utca, a Városház utca, a Váci utca és a Martineus tér ez év végére már ugyancsak fénycsővilágítással büszkélkedhet. A Kecs­keméti utcában, az Egyetem utcában és az Egyetem téren már felszerelték a fénycsöves lámpákat. A Vörösmarty tér higanygőz-lám­pákat kap Nem túlzás tehát azt állítani, hogy Buda­pest a fény városa lesz. S ennek, azt hisz­­szük, talán legjobban az autósok és moto­rosok fognak örülni. T. Gy. CS szafiáó hatalma Az „Autóbusz” című, lapban olvastuk ezt a kedves kis történetet: Lenkó László 21 éve buszvezető. Na­ponta ledolgozza a maga 8 óráját a ve­zetőfülkében, de utána még „furikázik” jó pár kilométert saját motorkerékpár­ján is a szórakozásból. Egy ilyen alka­lommal történt, hogy elvitte magával utasként egyik kollegáját, aki megle­pődve észlelte, hogy az idős buszvezető minden különösebb ok nélkül a járda mellé kanyarodik motorjával. Megáll, gépiesen „beteszi" a sebességet és —vár. Tudniillik, ahol álltak — az busz­megálló volt. _ • NOVEMBER 7 t­ssteletére Nem erőltetik a munkaverseny, .a. V. sz. Autójavítónál, a dolgozók akarata ad lendü­letet a versenymozgalomnak. Az Autójaví­tók országos versenyében az elmúlt hónap­ban már első helyezést értek­ el, de ele­ven az üzemrészek közötti munkaverseny is, amiről a gyakori értékelések tanúskod­nak. Érdekes versenyvállalás született Novem­ber 7 tiszteletére. A vállalat január 1-től az Ikarus 30-asok mellett áttér az Ikarus 60-as autóbuszok javítására is. A dolgozók elha­tározták, hogy erre a munkára jóelőre fel­készülnek: különböző fődarabokat helyez­nek tartalékba, a szerelők az új típus mun­kálatait már most tanulmányozzák, és az anyagbeszerzés is megkezdi a szükséges anyagok és alkatrészek felkutatását, hogy a január 1-i indulás zökkenőmentes le­gyen. A dolgozók vállalták, hogy november 7-ig 2 db Ikarus 60-as busz javítását végzik el, hogy ezzel is tapasztalatokat szerezzenek az új feladatokhoz. A vállalat dolgozói a munkaversenyben való részvétellel viszonozzák a vezetők ama törekvéseit, hogy minél jobb munka­­körülményeket teremtsenek. Ezt szolgálta a nagycsarnok ellátása neonvilágítással, a szellőzőberendezés létesítése, a folyamatban levő kisgépesítés fokozása, ami együttvéve a magasabb fokú termelékenységet segíti elő. Sok éve annak, hogy az V. sz. Autójavító az élen járt, most ismét jó eséllyel indul­hatnak az élüzem­elmért folyó hagyomá­nyos versenyben.* Ünnepi műszakot tartanak november 7 tiszteletére a IV. sz. Autójavító Vállalat dolgozói november 1. és 10. között. Az üzem­részek versenyre kelnek egymásal, és az anyagtakarékosságban és minőségi munká­ban legjobb eredményt elérő üzemrész dol­gozói pénzjutalomban részesülnek. Váfi Miklós 7

Next