Autó-Motor, 1958. július-december (11. évfolyam 12-23. szám)

1958-12-01 / 22. szám

AUTÓKÜLÖNLEGESSÉGEK Ezen az oldalon olyan gépkocsikat szerepeltetünk, amelyek létrejötte vagy egyik, vagy másik szempontból tekintve feltétlenül figyelmet érdemel. Az első képen látható kínai gyártmányú Cabriolet főként azért mondható érde­kesnek, mert abban az országban született, amelynek autóiparáról eddig nem igen szólhattunk. Köztudomású, hogy Kínában csak néhány éve foglalkoznak autóterve­zéssel és gyártással. Most viszont szinte óránként mutatják be az újdonságokat, amelyeknek sorából ez az elegáns vonalú csangcsuni modell kétségtelenül ki­emelkedik. A kocsi orra már bizonyára ismerős, hiszen a Citroen ID—19-ről van szó, vagyis a francia gyár azon típusainak egyikéről, amelyek DS, illetve ID betűjelzéssel, no meg légrugózással kerültek forgalomba. Eddig mint szabályos személyautók hagyták el a futószalagot, most viszont már úgynevezett kombinált kivitelben, vagyis megnövelt rakodótérrel, dobozosított karosszériával is készülnek ID kocsik. És hogy a csúnyácskának mondott 2 CV jelzésű Citroen se panaszkodhasson, újabban teherszállító kivitelben is árusítják ezt a mind­össze 425 kcm-es motorral rendelkező járművet. A hullámlemez borítású csomagtérben 250 kg súlyú árut sza­bad elhelyezni. Egy angol teherautó, amely hidraulikus emeléi segítségével — mint egy cirkuszi erőművész — az egész rakfelületet a magasba emeli, hogy adott esetben a rakodás leegyszerűsödjék Végül pedig nézzük ezt a hollandiai DAF-nyergesvontatót, amelynek utánfutója egy szabályos autóbuszkarosszéria. Ez a fordulékony jármű utasainak zajtalan közlekedést biztosít 13

Next