Autó-Motor, 1960. július-december (13. évfolyam 13-24. szám)
1960-08-01 / 15. szám
közlekedésrendészeti érdekességek Csehszlovákiában és Lengyelországban És még néhány dolog, amiről nem készült kép: Csehszlovákiában, különösen a gyönyörű Vág völgyében, kevés az országúton a jelzőtábla. Kilométerkő pedig alig található.* A falvak előtt tábla jelzi a maximális áthaladási sebességet, — ami általában 60—70 km/ó. * Sok motorkerékpáron láttunk felszerelve irányjelző villogót.* A lengyel határállomáson az utazási irodában kapható Lengyelország autótérképe, és a különböző idegenforgalmi kiadványokon kívül ismertető füzetet is lehet vásárolni a lengyel közlekedésről és közlekedési táblákról. * Lengyelországban az országút szélén a kerékvető oszlopokat piros-fehér csíkkal festik be, hogy feltűnőbbek legyenek. És végül: a gépkocsik éjszakai parkírozása, a garázshiány miatt, arrafelé is nagy gondot okoz ... Bojár Sándor Prágában a Vencel téren az automatikusan jelző négy (!) közlekedési lámpán kívül még a rendőr is segít a forgalom irányításában. Osztravában karambolozott motorkerékpárt helyeztek el az egyik téren, hogy felhívják a lakosság figyelmét a közlekedési balesetek megelőzésére. A tátrai szerpentineknél a kanyart jelző táblák alatt feltüntetik a kanyarok számát is. Láttunk olyan táblát is, amely 9-szeres kanyart jelzett.. . Csehszlovákiában fehér alapon fekete betűkkel, Lengyelországban fekete alapon fehér betűkkel festik a motorkerékpárok első sárvédőjének mindkét oldalára a rendszámot. A lengyelországi képen az előtérben az ott is közkedvelt Pannónia motorkerékpárt „kapta el” a fényképezőgép Követendő példa! A lengyel közlekedési rendőrség gondol az utánpótlásra. Mint nálunk az úttörő vasutasok és postások, ott úttörő rendőrök is tanulják a felnőttek mesterségét. A tapasztalt rendőrök mellett egyenruhában segítenek a forgalom irányításában