Autó-Motor, 1960. július-december (13. évfolyam 13-24. szám)

1960-08-01 / 15. szám

közlekedésrendészeti érdekességek Csehszlovákiában és Lengyelországban És még néhány dolog, amiről nem készült kép: Csehszlovákiában, különösen a gyönyörű Vág völgyében, kevés az országúton a jelzőtábla. Kilométerkő pedig alig ta­lálható.* A falvak előtt tábla jelzi a maximális áthaladási sebes­séget, — ami általában 60—70 km/ó. * Sok motorkerékpáron láttunk felszerelve irányjelző vil­­logót.* A lengyel határállomáson az utazási irodában kapható Lengyelország autótérképe, és a különböző idegenforgalmi kiadványokon kívül ismertető füzetet is lehet vásárolni a lengyel közlekedésről és közlekedési táblákról. * Lengyelországban az országút szélén a kerékvető oszlo­pokat piros-fehér csíkkal festik be, hogy feltűnőbbek le­gyenek. És végül: a gépkocsik éjszakai parkírozása, a garázs­hiány miatt, arrafelé is nagy gondot okoz ... Bojár Sándor Prágában a Vencel téren az automatikusan jelző négy (!) közleke­dési lámpán kívül még a rendőr is segít a forgalom irányításában. Osztravában karambolozott motorkerékpárt helyeztek el az egyik téren, hogy felhívják a lakosság figyelmét a közlekedési balesetek megelőzésére. A tátrai szerpentineknél a kanyart jelző táblák alatt feltüntetik a kanyarok számát is. Láttunk olyan táblát is, amely 9-szeres kanyart jelzett.. . Csehszlovákiában fehér alapon fekete betűkkel, Lengyelországban fekete alapon fehér be­tűkkel festik a motorkerékpárok első sárvédőjének mindkét oldalára a rendszámot. A len­gyelországi képen az előtérben az ott is közkedvelt Pannónia motorkerékpárt „kapta el” a fényképezőgép Követendő példa! A len­gyel közlekedési rendőr­ség gondol az utánpótlás­ra. Mint nálunk az úttörő vasutasok és postások, ott úttörő­ rendőrök is tanul­ják a felnőttek mestersé­gét. A tapasztalt rend­őrök mellett egyenruhá­ban segítenek a forgalom irányításában

Next