Autó-Motor, 1961. január-június (14. évfolyam 1-12. szám)

1961-06-15 / 12. szám

f­UTÓBEMUTATÓ „Találja ki” rejtvényünk kérdésekém még nemigen mernénk feladni, hogy milyen típusú kocsi szerepel ezen az oldalon. Egészen új modell és bizony még szakszerű következtetés után is csak nehezen lehetne felfedezni, melyik gyár jellegzetességeit örökölte. Vannak ugyan áruló jelek — többek között az egy­­külsős kormány —, amely sejteti, hogy Citroën konstrukciót mutatunk be. Igen, az „Ami 6” jelzésű újdonságot, amely szer­kezetileg a 2 CV típus, immár 1919 óta ismert elemeit örökölte, — illetve annak szerkezeti részeit — kissé megerősítve és kor­szerűsítve viseli. Néhány vonás a DS, illetve ID—19-ről is átkerült ide. Ezenkívül több, egészen merész és eddig a Citroen kocsiknál nem ismert vonalat is találunk ennél az újdonság­nál, amelyet most néhány adattal próbálunk ismertetni. Motorja kéthengeres, négyütemű, OHV vezérlésű, 74X70 mm furat­ löketű, 7,3:1 sűrítésű, 602 kcm-es léghűtéses konstrukció, amely 4500 fordulatnál ad 22 lóerőt. A boxermotor, a differen­­ciálmű, — közvetlen mellette a fékdobok — és a négyfokozatú sebességváltó a kocsi orrában fekszik és természetesen az Ami 6 mellsőkerekei kapják a hajtást. A futómű és a rugózás szisztémája teljesen megegyezik a közismert 2 CV típuséval, vagyis fekvő tekercsrugókról van szó. Az Ami 6 tengelytávja egyébként 239, nyomtávja elől 126, hátul 122 cm. A kocsi teljes hossza 386,3, szélessége 132, magas­sága pedig 146,3 cm. A négyüléses autó száraz súlya 620 kg, legnagyobb sebessége 103 km jó, benzinfogyasztása mindössze 5,5—6,3 sll./100 km. Ennyit hát röviden erről a néhány napos újdonságról, amely­nek érdekes megoldásait a gyártól kapott fényképekkel igyek­szünk szemléltetni. A műszerfal környéke sejteti, hogy­ a DS—10, valamint a 2 CV új rokonáról van szó, a különleges hátsó kialakítás viszont újdonság a Citroennél A kocsi orra a széles lámpákkal, a motortérben elhelyezett pótkerékkel ma már ugyan nem szokatlan, de még merésznek tűmnó megoldás. Igaz, ebben az évben a Chevrolet Corvair is a motorházba bújtatta az ötödik kereket és a jövőben talán mások is szí­vesen követik a példát. Az Ami 6-nál egyébként bőven akad hely erre, hiszen a motor és a csatolt szerkezetek igazán kevés területet igényelnek 15

Next