Autó-Motor, 1967. július-december (20. évfolyam 13-24. szám)

1967-10-21 / 20. szám

V. INTERNATIONALE 3 STÄDTE RALLYE MÜNCHEN-WIEN- BUDAPEST 1967 CSAPAT­VERSENYBEN ELSŐK A MAGYAROK! Ez persze csak a végén derült ki, hiszen a 2000 km-es verseny első szaka­szában éppen arra lehetett számítani, hogy széthullik a hat versenyzőből, három kék színű Renault R8 Gor­áful kocsiból álló együttes, amelyet a Magyar Autó­klub indított. A mezőny igen erős volt: Alfa, Austin-Cooper, BMW, Citroen, Fiat, Ford Cortina- Lotus, Glas, Lancia, Mer­cedes, MGB, NSU, Opel, Porsche, Renault, Saab, Skoda, Steyr-Puch, Trabant, Triumph, Vauxhall, Volvo, VW és Wartburg kocsik kerültek a különböző kate­góriákba. A kocsikban ter­mészetesen az országok legjobb versenyzői. Az út­vonal pedig még a legke­ményebb túrákhoz szokott Európa-bajnokok szerint is nagyon nehéz. Ezt bizonyítják a számok is. Október 5-én München­ből 85 kocsit indítottak. Az NSZK területén viszonylag jó volt az 513 km-es sza­kasz, de az osztrák ha­tárhoz már csak 80 autó ér­kezett. Ausztriában annál zordabb tájakon, keskeny szerpentineken, laza, kavi­csos talajon kellett végig­hajtani 840 kilométert, így a magyar határig bizony csak 68 kocsi jutott el. Ezek jó része is sérült, törött le­mezzel, üveggel. Október 7-én éjszaka futott be az első versenyző, hogy neki- CHAMPIONNAT D’EUROPE DES RALLYES DE LA FIA 1967 Ezek a felvételek mind a népligeti gyorsa­ságin készültek. Elsőként a 36-os rajtszámú Renault Gordini kocsit mutatjuk, amelyet a francia Plot—Brenaud kettős nemcsak kate­góriagyőztesként, hanem mint abszolút leg­jobb hozott célba a 85-ös mezőnyből A­­ener színű Fiat-125-össel az NSZK-beli Hohlheimer— Herrmann pár a széria túrakocsik között 1600 cmig lett győztes, míg a Volvo 144-S típusú kocsival a lengyel ver­senyzők, Rucinski—Wedrychowski, a 2,5 literes osztályban bizonyultak verhetetlennek a három országon át vezető Rallye során Egy BMW 2000-TS modell, egy Wartburg és egy MGB kocsi egy kanyarban. Mind kategó­­riagyőztes típus lett ezen a 2000 km-es tortúrán. A BMW kocsival az NSZK versenyzői, Reichel és Pohl, a 353-as Wart­burggal az NDK-beli Rüttin­­ger—Bork került az élre. Az osztrák Relsch—Schwab páros az angol MGB-vel a GT-3 cso­port kétliteres autói között ér­demelte ki a legjobb pontozást (FOLYTATÁS A 20. OLDALON)

Next