Autó-Motor, 1967. július-december (20. évfolyam 13-24. szám)
1967-10-21 / 20. szám
V. INTERNATIONALE 3 STÄDTE RALLYE MÜNCHEN-WIEN- BUDAPEST 1967 CSAPATVERSENYBEN ELSŐK A MAGYAROK! Ez persze csak a végén derült ki, hiszen a 2000 km-es verseny első szakaszában éppen arra lehetett számítani, hogy széthullik a hat versenyzőből, három kék színű Renault R8 Goráful kocsiból álló együttes, amelyet a Magyar Autóklub indított. A mezőny igen erős volt: Alfa, Austin-Cooper, BMW, Citroen, Fiat, Ford Cortina- Lotus, Glas, Lancia, Mercedes, MGB, NSU, Opel, Porsche, Renault, Saab, Skoda, Steyr-Puch, Trabant, Triumph, Vauxhall, Volvo, VW és Wartburg kocsik kerültek a különböző kategóriákba. A kocsikban természetesen az országok legjobb versenyzői. Az útvonal pedig még a legkeményebb túrákhoz szokott Európa-bajnokok szerint is nagyon nehéz. Ezt bizonyítják a számok is. Október 5-én Münchenből 85 kocsit indítottak. Az NSZK területén viszonylag jó volt az 513 km-es szakasz, de az osztrák határhoz már csak 80 autó érkezett. Ausztriában annál zordabb tájakon, keskeny szerpentineken, laza, kavicsos talajon kellett végighajtani 840 kilométert, így a magyar határig bizony csak 68 kocsi jutott el. Ezek jó része is sérült, törött lemezzel, üveggel. Október 7-én éjszaka futott be az első versenyző, hogy neki- CHAMPIONNAT D’EUROPE DES RALLYES DE LA FIA 1967 Ezek a felvételek mind a népligeti gyorsaságin készültek. Elsőként a 36-os rajtszámú Renault Gordini kocsit mutatjuk, amelyet a francia Plot—Brenaud kettős nemcsak kategóriagyőztesként, hanem mint abszolút legjobb hozott célba a 85-ös mezőnyből Aener színű Fiat-125-össel az NSZK-beli Hohlheimer— Herrmann pár a széria túrakocsik között 1600 cmig lett győztes, míg a Volvo 144-S típusú kocsival a lengyel versenyzők, Rucinski—Wedrychowski, a 2,5 literes osztályban bizonyultak verhetetlennek a három országon át vezető Rallye során Egy BMW 2000-TS modell, egy Wartburg és egy MGB kocsi egy kanyarban. Mind kategóriagyőztes típus lett ezen a 2000 km-es tortúrán. A BMW kocsival az NSZK versenyzői, Reichel és Pohl, a 353-as Wartburggal az NDK-beli Rüttinger—Bork került az élre. Az osztrák Relsch—Schwab páros az angol MGB-vel a GT-3 csoport kétliteres autói között érdemelte ki a legjobb pontozást (FOLYTATÁS A 20. OLDALON)