Autó-Motor, 1968. január-június (21. évfolyam 1-12. szám)

1968-06-21 / 12. szám

György is, aki szintén aktív részt­vevője volt ennek a próbának. A hétköznapi autózásra gondolva pe­dig, az esetleges javítási problémá­kat okozó elemek közül az NSU-nál a Wankel-motor teremthet ma olyan helyzeteket, mint a Citroennél a kü­lönleges hidropneumatikus rugózás. A Citroen-rugó ugyan már nem új dolog, a kéttárcsás Wankel-konst­­rukció azonban még ma sem szere­pel az NSU exportajánlatai között. Egyelőre csak az NSZK belső pia­cán hozzák forgalomba „Az év autó­ját”, de 30 000 km lefutásáig, illetve másfél évig a kocsi minden tartozé­kára vállalják a garanciát. Ez kétségtelenül bátorítólag hat a Ro—80 vásárlóira, akik a 12—14 li­teres benzinfogyasztással és az 1000 km-re kalkulálható 1,7—2,0 literes olajfogyasztással számolva, mind többen autóznak a biztonság messze­menő szem előtt tartásával épített karosszériában. A nagy NSU tulajdonosai, attól függetlenül, hogy a gyári katalógus kétszer 500 kcm-es kamra-, vagyis hengerűrtartalmú Wankel-motorról ír, amikor az adót fizetik, annak összegét úgy számolják, mint bár­melyik más kétliteres motorral ren­delkező autónál. Ezen nem kell cso­dálkozni, mert egy ilyen 1210 kg ön­súlyú kocsi nem is igen illik az egy­literes kategóriába. És most ismét a „lényegnél” tar­tunk: annál a megállapításnál, hogy nem egyedül a Wankel-motor, ha­nem úgy, ahogy van, a jól épített, stabil autó nyerte el a dicsérő jel­zőket, címeket. Liener György (Gyári Illusztrációk, valamint Rózsa György és Herendi Viktor felvételei) Ez a rajz ugyan a fékrendszer ismertetésére készült, de alkalmas a futómű, a rugózás jellemzésére is. Az 1-es jelzések a mind a négy ke­rékre ható fékberendezési elemek (kézifék is), míg a 2-es számúak külön a mellsökerekre hatnak

Next