Autó-Motor, 1970. július-december (23. évfolyam 13-24. szám)

1970-09-21 / 18. szám

ÚJABB LÉPÉS ELŐRE: A Közlekedési Szakszervezet helyesli a felelősségi (szavatossági) biztosítás általános kötelezettségét! Hivatkozással az Autó-Motor ez évi 21 számában Re­­ményi-Gyenes István tollából megjelent „Legyen minden gépjárműre kötelező a szavatossági biztosí­tás!" c. cikkre, közöljük, hogy e szakszervezetünk­nél közel 3 éve napirenden levő kérdéssel Elnöksé­günk augusztusi ülése foglalkozott. Állásfoglalásun­kat a következőkben ismertetjük: A Közlekedési és Szállítási Dolgozók Szakszervezetének Elnöksége az 1970. augusztus hó 26-án tartott ülésén megtárgyalta „A kötelező felelősségbiztosítás bevezeté­séről és az azzal kapcsolatos kérdésekről” szóló, az Ál­lami Biztosító által előterjesztett anyagot, és az aláb­biak szerint foglalt állást: 1. Az Elnökség egyetért a felelősségbiztosítás kötelező bevezetéséről előterjesztett jogszabálytervezettel, azt a munkaviszonyban álló gépjárművezető dolgozók és a társadalom érdekeivel összhangban állónak tartja. 2. A rendelettervezet Állami Biztosító visszatérítési jo­gát meghatározó két változata közül a Szakszervezet Elnöksége a korábbitól eltérő új megoldást tartja al­kalmasabbnak, és javasolja, hogy a kormányrendelet ennek megfelelően kerüljön megfogalmazásra. Az el­nökség álláspontja szerint az új megfogalmazás job­ban szolgálja a munkaviszonyban álló gépjárműve­zetők érdekeit, és egyúttal alkalmas arra is, hogy a gépjárműveket üzemeltető vállalatokat a felelősség­­biztosítás kötelező rendszere mellett is ösztönözze a hatékony kármegelőzésre, a gépjárművezetőkkel való fokozott törődésre, a járműveknek jó állapotban tartására. 3. Megvizsgálva a kötelező felelősségbiztosításnak a köz­­használatú autóközlekedési vállalatokat érintő pénz­ügyi kihatásait, az Elnökség szükségesnek tartja, hogy ezek a vállalatok indokolt mértékű adókedvezmény­ben részesüljenek annak érdekében, hogy a kötelező biztosítás költségeinek viselése ne csorbítsa a dolgo­zók anyagi érdekeltségeinek eddig kialakult színvo­nalát. 4. Az Elnökség egyetért a Közlekedés- és Postaügyi Mi­nisztérium felvetésével, és javasolja, hogy az Állami Biztosító a kalkulált biztosítási díjtételek összegének növelése nélkül próbáljon megoldást találni a baleset­­elhárítási propaganda fokozott finanszírozására. 5. A Szakszervezet Elnöksége felkéri az Állami Bizto­sítót, hogy a Szakszervezettel együttműködve vizsgálja meg és dolgozza ki a munkaviszonyban álló gépjár­művezetők kártérítési felelősségét átvállaló biztosí­tási rendszer (munkavállalói casco-biztosítás), illető­leg a kötelező felelősségbiztosítás vezetékhez kötött közúti járművekre való kiterjesztésének lehetőségeit. 6. A Szakszervezet Elnöksége a kötelező felelősségbizto­sításról szóló jogszabály megjelenésekor részletesen tájékoztatja a Szakszervezet tagságát a felelősségbiz­tosítás új rendszeréről, annak dolgozókat érintő kér­déseiről. Közlekedési és Szállítási Dolgozók Szakszervezete Elnöksége Több szem­löbbel lát... A képen talán nem látható eléggé jól, de a valóságban annál jobban világít az ilyen sarkantyú, amelyet a lóháton közlekedők kötelesek felsze­relni az angliai utakon a sö­tétedés után. Láttára arra gon­dolok: egyszer nálunk is fel­fedezik talán a hátul kivilágít­ható kerékpárokat, amelyeket ma változatlanul keveset látok. És változatlanul sok súlyos bal­eset történik a kerékpárok és a lovaskocsik világításának hi­ánya miatt! BECK TAMÁS Sz­eged A pesti utcán láttam. A négy darab háromágú csillag felte­hetően azért került a kocsi elejére, hogy ne legyen kétsé­ges a kocsi márkája. A többi plakett pedig bizonyára a hűtőtakarót akarja pótolni... HERENDI VIKTOR Bp., VII., Damjanich u. Az angliai Green­­wich-ben készí­tettem ezt a fel­vételt, erről a nagyon régi, de ragyogó kocsiról SELMECI TÓTH JÁNOS Budapest Egy olasz lapból vágtam ki ezt a képet, úgy tu­dom, hogy VW- vázra építették ezt a „spéci” ka­rosszériát — bi­zonyára valame­lyik futballra­jongó részére KÖVES LÁSZLÓ Debrecen .

Next